(EL) Porto - Manchester United (03-10-24)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

10Hag
Posts: 2370
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 5668
Liker mottatt: 8556

@Tringe: Det var et bra innlegg du delte der.

Som @Jan Erik har vært inne på mange ganger i kveld: Det er ikke De Ligt sin skyld at vi taper i dag. Han og resten av backrekka får verdens verste arbeidsvilkår pga frontrekka vår.

Og de problemene i frontrekka eksponerer så videre midtbanen vår, som da blir totalt overløpt. Og her må Ten Hag ta grep og slutte med Bruno i den hasardiøst fremskutte rollen. At Ten Hag ikke skjønner det er uforståelig.

Så da står jo bare den backrekka der igjen, mutters alene og må rent effektivt forsvare seg mot Porto. Da er det ikke rart at det går galt. De gis ikke mulighet til å lykkes.

Hele poenget med en midtbane og frontrekke når vi ikke har ball er å forsvare backrekka. Å hindre at de må stoppe angrep alene. Og optimalt hindre at de egentlig må gjøre noe stort i det hele tatt, slik vi ser hos bl.a City.
Last edited by 10Hag on 04 Oct 2024, 00:29, edited 1 time in total.
post liked by: Rød Pølse, Jan Erik, Andtho01, Pangaea, Tringe, Pwint
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 8548
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 32770
Liker mottatt: 23272

Tradisjon å gi børs rett etter kamp.
Børsen er personlig mening og trolig ikke så veldig analytisk.
Alt må ikke være gjennom analysert synes jeg.
Fotball er mer følelser enn vitenskap i min verden rett etter match.
Men kunne godt hatt en riktig og kjedelig analytisk børs dagen derpå 😉.
post liked by: Rød Pølse, 10Hag, Andtho01, Spirograf1, Pwint, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Rød Pølse
Posts: 3460
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 17317
Liker mottatt: 15805

Jeg pleier å lese børsen som satire. Da er den som oftest jævlig bra. Liker også de mulighetene man har for å gi tilbakemeldinger på pluss-artikler. Superb, elsker det, WOW! og trist dekker ikke akkurat hele spekteret av reaksjoner.
post liked by: Pink Final, Andtho01, Jan Erik, 10Hag, Pwint, Can2
Football, bloody hell!
User avatar

Jan Erik
Posts: 3879
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 13375
Liker mottatt: 14393

@Pink Final, helt uenig angående børs. Da er den jo bare egnet som lett underholdning? Hva er vitsen? De forsvarer jo som regel det de skriver der om de får kritikk. En litt mer analyserende og MORSOMMERE børs dagen etterpå hadde vært fantastisk.

Skulle gjort det her selv, men det tar flere timer å se en kamp om igjen for å få et noenlunde riktig bilde. Og det er det IKKE verdt. Nå for tiden, ihvertfall.
post liked by: Pink Final, 10Hag, Rød Pølse, Pangaea, Andtho01, Tringe, Pwint
User avatar

Rød Pølse
Posts: 3460
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 17317
Liker mottatt: 15805

Jeg har forsøkt å kødde litt med de som skriver der inne et par ganger. Blitt sensurert hver gang. De er ganske selvhøytidelige til å være en supporterklubb. Man trenger forresten ikke kommentere med fullt navn, men jeg syns det kommentarfeltet er helt natta. Har vel skrevet én kommentar etter at det ble relansert.
post liked by: 10Hag, Andtho01, Tringe, Spirograf1, Pwint, Vidar Dale Fjeld, Can2
Football, bloody hell!
User avatar

Jan Erik
Posts: 3879
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 13375
Liker mottatt: 14393

@Rød Pølse, de er relativt hårsåre ja. Har kommentert 3-4 ganger i det siste, men det gir ingenting. Lite folk, og få som svarer. Og få artikler som er åpne for kommentarer. Siden begynner å bli avleggs om man ikke er veldig opptatt av de få artiklene de har der de viser at de har noen kontakter.
post liked by: Rød Pølse, 10Hag, Andtho01, Tringe, Pwint, Can2
User avatar

Pangaea
Posts: 3373
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 5846
Liker mottatt: 7734

Strålende kampledelse av Ten Hag, med taktiske bytter på slutten fra øverste hylle (i kjøleskapet). Vi SPRATT helt opp på 21. plass på EL-tabellen, og ligger dermed litt bedre an til å kvalifisere oss til 16. delsfinale. Så får det heller være at vi ligger bak Midtjylland, Bodø/Glimt, Elfsborg, Malmø og Rangers, og er rett foran pilsdrikkerne. Blir nok en knalltøff batalje mot bodøværingene, men jeg krysser fingre og tær for at United klarer å manne seg opp og snike til seg et poeng helt på slutten der også. Vil helst unngå å måtte ty til norske formtabeller når det refereres til Old T-T-T-T-Trafford.
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, 10Hag, Andtho01, Tringe, Blodfink, RedTrafford, Pwint, Can2

28FPellistri
Posts: 1182
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 1214
Liker mottatt: 4555

Må si det fremstår som en meget merkelig taktisk vurdering (igjen) av ETH å bytte ut Rashford i pausen etter mål og målgivende pasning. Ja, han var ikke mye hjelp defensivt, men han var en konstant trussel offensivt.
Personlig syns jeg det er så borte i natta som du kan få det.

Virker som regelen nå er blitt: Er Rashford frisk og god, bytt han ut/benk han. Spiller han ræva, la han bli på banen og la han få mange kamper på rad fra start.

Personlig syns jeg det er sjokkerende å se laget spille "likt" kamp etter kamp uten at noen grep blir tatt for å dekke det store problemet man har på midtbanen. Det er nesten umulig for de sentralt å elvere solide prestasjoner.
ETH har så sta på formasjonen sin at det er helt utrolig at han får lov til det.

PRØV i det minste å gjør endringer. Spille likt hver kamp og tro at det endrer seg av seg selv, er både naivt og på grensa til sinnsykt.

Og når midtbanen ikke henger med så ser forsvaret også 10 ganger dårligere ut en de egentlig er.


Har sagt det lenge, så lenge Ten Hag sin taktikk er bingo og tilfeldigheter uten noe særlig mønster eller grunnstil så vil resultatene variere. Man kan slå alle, men man kan også tape mot alle.
Har sett flere rundtom mener vi spilte bra frem til 1-2 målet kom. Jeg kan ikke skjønne å begripe hva de ser.

Kampen er egentlig fryktelig lik den mot Tottenham, bare at Porto ikke er så ekstremt gode i presset sitt som det Tottenham var, i tillegg er de hakket dårligere når de ligger kompakt, men kampbildet ellers er meget likt, men vi setter to sjanser etter svakt keeperspill. Det er forskjellen fra den kampen og mot Porto, vi setter sjansene. Og det ender i at Porto lar oss ha ballen en del mer enn vi fikk ha den mot Tottenham, men selve kampbildet mener i alle fall jeg er ekstremt likt.

Som et enkeltresultat er ikke 3-3 borte mot Porto noe dårlig egentlig, men spillet bør skremme både den ene og andre.


Man klagte sin liv og nød på at Solskjær bare spilte "kontringsfotball" og alle bra resultater var pga. "individual brilliance". Hva spiller Ten Hag da? Vi har vel aldri vært overlatt til så mye tilfeldigheter som nå og "hit and run" fotball fra til spissene/angriperne.

Og på toppen av alt så kommer ETH med "ikke døm oss nå, døm etter sesongen, det er en prosess" - Vi dømte etter sesongen og det var for dårlig da, det var for dårlig underveis, og det fortsetter å være for dårlig. Dette prosjektet vil aldri bli bedre enn slik det er nå med så dårlige taktiske disponeringer.
post liked by: Pwint
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

offside
Posts: 1369
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 619
Liker mottatt: 1490

Tja, hvor skal dette ende? Det ser bare ut til å gå nedover?
Jeg mener om det ikke blir gjort noe så ligger vi i alvorlig fare for å bli dratt ned i nedrykkstiden.
Her må sesongen bare reddes. Dette laget evner ikke å vinne kamper over en lengre periode.
Unay Emery må jo gni seg i hendene når han nå skal sette opp en matchplan. Fytti katta, det kan bli stygt på villa park.


Jeg stusset veldig på at vi kjøpte De ligt og stusser enda mer nå.
Fyren virker som han spiller på stylter.
Få ha ut ASAP, og få inne enten Linde eller Maguire.
post liked by: Pangaea, Pwint
User avatar

Vidar Dale Fjeld
Posts: 207
Joined: 04 Aug 2022, 07:53
Liker gitt: 159
Liker mottatt: 495

Synes at klubben gikk langt over streken da de ansatte Komiske Ali som ny manager for ca 2-3 år siden...bortforklaringer på øverste hylle...
User avatar

offside
Posts: 1369
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 619
Liker mottatt: 1490

Spot the differnce?



Kampen mot Tottenham for Rashford trekker seg unna duellen, og Tottenham går opp og scorer.
Her hvor Vidic kaster seg inn i duellen og United scorer.

Det er forskjellen på United i dag og United da.
Ingen offervilje.
Når du skrur ned bare 10% i verdens hardeste liga så blir du en nedrykkskandidat. Punktum.
post liked by: Pwint, Pangaea, Tringe, Blodfink, RedTrafford
User avatar

Pangaea
Posts: 3373
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 5846
Liker mottatt: 7734

Vidic!! :heart: :heart: :strong:

Fant ikke en snutt av dette nå, bare taklingen over og diverse lange videoer, men et minne jeg aldri glemmer om Vidic er når han kaster seg med hodet først for å prøve å blokkere et skudd. Taklingen over er helt RÅ også selvsagt. Fy faen så jeg savner den fandenivoldskheten som spillerne og laget hadde i de tidene under Sir Alex' eminente ledelse.

Av spillerne vi har nå tror jeg det bare er Martinez som kunne kommet inn på de lagene hvis vi baserer det på innsats og tæl. Han har ikke vært helt seg selv denne sesongen riktignok.

Mye kan sies om storstatus-spillere som Rashford, Garnacho og Fernandes (sistnevnte jobber vertfall ræva av seg). Den kanskje aller største stjernen vi har hatt sånn internasjonalt sett, vertfall etter George Best, er David Beckham. Og fytti grisen som den mannen jobbet! Han kunne strade rundt i skjørt og alt mulig rart på fritiden, men putt ham på en fotballbane og han jobbet som en galeislave i 100 minutter.

Har sagt det sikkert hundre ganger før, men innsats er det enkleste i verden. Det kan alle gjøre. Men likevel så mangler det til og med på det i dagens United-lag. Jeg fatter det rett og slett ikke.
post liked by: Tringe, Pwint, offside, Can2
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2179
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 8532
Liker mottatt: 5042

En ting er jo at Rashford ikke er god i press spillet , men Dalot er også medvirkende til at det er så mye rom. Dalot er jo alle andre plasser en der han skal være føler jeg. Lurer på hvilke instrukser han har.
Angående Vidic så tror jeg at det noen spisser eller vinger i verden som gjør tilsvarende taklinger 😊
post liked by: Pwint
User avatar

Pangaea
Posts: 3373
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 5846
Liker mottatt: 7734

Jan Erik wrote: 04 Oct 2024, 00:20 @Tringe, @Pink Final, for å forsvare Valen og de andre som setter børs hos UNO. De må av en eller annen grunn gjøre det rett etter kamp, som om det er en konkurranse om å være først. Jeg ville ikke gitt en sånn børs uten å ha sett kampen på nytt. (Jada, jeg vet jeg slaktet 3,5 på De Ligt, og jeg var uenig i flere av de lave sist mot Spurs også). Poenget er at det blir for tynt og synsere grunnlag. Man får ikke tid til å vurdere hva spillerne faktisk gjør og ikke gjør. Det er langt i fra alt som er synlig bare ved å følge brukbart med på TV...
Godt innlegg synes jeg, og diskusjonen for øvrig. Synes united.no har blitt altfor clickbaity i artikler, overskrifter m.m. Derfor jeg ikke er medlem der lenger, eller en av grunnene. Dermed vet jeg heller ikke hva slags 'børs' de setter for tiden, og går glipp av de virkelige gode artiklene der, slik som egentlig alt fra Valen, samt Aaberge om damelaget og ikke minst akademiet. Man ser det tydelig i mange av titlene på artikler. De skal være diffuse og friste til at folk klikker på artiklene, framfor å være tydelige og konkrete. Dette jaget etter å være først, eller konkurrere med VG osv, synes jeg blir feil fokus hos en supporterklubb. Kan umulig være lett å sette børs på laget samt skrive fornuftige kommentarer om hver spiller når det skal være på nett 1 minutt etter kampslutt. Men det blir vel det samme jaget igjen, at de ønsker klikk framfor nødvendigvis kvalitet, og slik sett ønsker å konkurrere litt med VG og andre sportssider. "Rykter" og alt det rælet der, særlig nå rett etter transfervinduet har stengt, bryr meg langt opp i tykktarmen.

Men så er det jeg synes var mest interessant de artiklene som sikkert får færrest "klikk", slik som akademiet, damelaget, eldre spillere og managere, og ulike historiske artikler. For eksempel var det veldig interessant å høre på podcasten med Aaberge der han gikk gjennom akademispillere og mye annet rundt juniorlagene.

Angående podcasten på YT, er jeg helt enig i at Filtvedt er den som framstår som mest informert og balansert. Og av en eller annen grunn er han på en måte en hakkehylling fra de to andre. Mulig det går som intern humor, men til tider synes jeg det er litt drøyt og må være kjipt for ham. Virker også som han har et imponerende kildenettverk, så slik sett er han en glimrende journalist, og en meget god ansettelse.

Må si jeg savner litt at Valen ikke er med på disse videoseansene lenger, men hadde inntrykk av at han ikke likte det da han var med på Monday Bloody Hell, så han er sikkert glad for å slippe den suppa der, og heller fokusere på mer hardcore journalistisk opplegg i England. De hadde uansett ofte problemer med det tekniske da, så det var relativt ofte dårlig lyd og slikt fra Valen i England. Mulig det spiller inn også. Enklere med alle i samme studio.

Skulle egentlig gjerne sett Dag der litt oftere også, men det har jo blitt en greie for trekløveret de stort sett bruker, og han har vel en del andre oppgaver å ta seg av også som leder.

Oisann, dette ble visst lenger enn planlagt :-| Til tross for litt kritikk her og der, er jeg glad for det UNO-opplegget de kjører, stort sett et veldig bra program, og det er digg at vi halvveis utenforstående (ikke-medlemmer) kan se det også.
post liked by: Jan Erik, Can2, Pwint, Tringe, 10Hag
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15630
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 28582
Liker mottatt: 23297

Så ikke kampen, nesten like greit nok en gang? :yikes:

3-3 mot Porto borte, rent isolert sett, er ikke såå gæli.

Tråkig at det er kaotiske tilstander i lange perioder av matchen, intet nytt der altså.

Litt desillusjonert mtp ny manager, stemte på Inzaghi, mest fordi han scora 4 mål for Lazio mot Marseille i mesterligaen 2000.
Gikk på en smell med sitt Inter i derbyet mot AC Milan for et par runder siden. Tapte 1-2 og pådro seg gult kort i samme slengen.

Bare 1 spiller har kommet raskere til 10 mål i mesterligaen faktisk, hvem det er vet jeg ikke. Noen som vet? :thumb_up:
post liked by: Jan Erik, Pwint, 10Hag
LUHG!
Post Reply