Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Deleted User 367

Hva med en ny ROY KEANE ?
som bare hadde hatt halvparten av vinnementaliten hannes. og vært halvparten så gæærn. 8-) hadde igrunnen holdt veldig lenge.
Det hadde løst noe, eller vært en start. Men finnes kanskje ikke lenger slike spillere i dagens fotball.

Noen her som hadde hatt trua på å fått inn Roy i trenerapparatet ?

Ikke fordi han er en utmerket trener, men en de kan grue seg til å møte etter kamper hvor de har enten underprestert eller "bare" møtt opp på jobb for å heve lønn.
(slik som det kan se ut de gjør nå)
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14639
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23351
Liker mottatt: 19321

Sir Keane wrote: 05 Jan 2020, 13:38 Hva med en ny ROY KEANE
Han er nok ikke politisk korrekt nok for MUFC, trosset Ferguson osv.

Det artige er at Fergie og Keane fremstår for meg som ganske like i personligheten på flere områder. Ikke så rart det ble noen krasj mellom de to.

Jeg ville elsket å få inn både Keane og Rooney i staben.

En Rooney som har spilt godt for Derby i sine to første kamper btw. 2 seiere, slo ut Palace borte i FA-cupen nettopp. Rooney strødde pasninger, og virket å være i strålende form.

Spent på om Derby klarer play-off nå, etter å ha skuffet litt så langt denne sesongen.
LUHG!

Deleted User 367

Jeg liker Rooney fortsatt, så kampen igår. He he joda sant at han strødde gode pasninger rundt seg, fint han har funnet seg en rolle i hans alder der kan ikke trenger å løpe så mye.
8-)
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14639
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23351
Liker mottatt: 19321

Rooney er helt konge, men er merkelig nok mislikt blant mange fans, man snakker om hakkekyllinger, det var jaggu scorings-kongen gjennom alle tider...

Han hadde sine ups and downs, men for en spiller og kriger han var.

Tror Derby har gjort noe lurt jeg. Skulle gjerne sett ham i en rolle i MUFC. Kanskje neste sesong, Ole må få inn litt svære baller i teamet?
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4441
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2870
Liker mottatt: 9465

Vel for min del så handler det om lojalitet. Er nok derfor Rooney aldri kommer til å havne på min liste over klubbens største.

Angående Keane og Rooney i treningsteamet så ser jeg ikke det fungere, begge er såpass "alpha" i sitt eget hodet og jeg ser de ikke følge Solskjær i situasjoner hvor de er uenige.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14639
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23351
Liker mottatt: 19321

messilingard wrote: 06 Jan 2020, 20:01 Vel for min del så handler det om lojalitet. Er nok derfor Rooney aldri kommer til å havne på min liste over klubbens største.
Dette er jo ikke Rooney-tråden, men hvem var han illojal mot? United? Eller Everton?

I ex-spiller-tråden tror jeg det var skreiv jeg litt om temaet , og hva han selv sier om tiden i United i bl.a Nevilles Soccerbox.

Han ser på seg selv som Everton-spiller virker det som...Men han hadde høye ambisjoner, ville til topps, så det var jo et smart valg å være illojal mot Everton.

Å kalle tidenes mestscorende, som da gikk tilbake til moderklubben for illojal?

Vi skal vel være glad for at han valgte å gå til oss, mangla vel ikke på tilbud akkurat.
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4441
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2870
Liker mottatt: 9465

Det var selvfølgelig det at han gikk ut å spurte om en overgang til City. Kan være så god bare vil, men legger du inn en transfer-request til enten City eller Pool så får du ikke noe legendestatus i min bok. "Forgive, but never forget."
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14639
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23351
Liker mottatt: 19321

Jeg kaller det i grunn ambisjoner jeg, han er jo ingen local lad, men samma det. Jeg forstår at det ikke er populært å be om overgang, men han fikk en bedre kontrakt, mulig Wayne spilte MUFC et lite puss.

Fergie ville ikke miste sin kanskje viktigste spiller, og strakk seg langt. At SAF ikke heiv ham ut sier alt om spilleren Rooney.

Fakta er jo at han ikke dro noe sted, han ble solgt av surpompen JM mange år seinere tilbake til moderklubben sin.

Men sånn er det bare, man ser forskjellig på ting, og bra er det. Blir litt mainstream ellers.
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4441
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2870
Liker mottatt: 9465

Har i utgangspunktet ikke noe problem med at spillere ønsker seg bort, hvis man ikke trives i United så bør man få lov til å forlate klubben gitt at man får inn en erstatning. Men akkurat City eller Liverpool er langt over grensen til hva jeg syntes er innafor. Rooney vil alltid være en stor del av historien, men noe legendestatus får han aldri av meg.

Men ja, Rooney var såpass god at Ferguson ga etter. Ikke mange som kommer vinnende ut av slike situasjoner med Ferguson, selv om at det kan diskuteres om hvor vidt det var noen vinnere i den situasjonen, sett bort i fra lønnsøkningen Rooney fikk.
LoveUnitedHateGlazers

Vidar Dale Fjeld

Jeg synes det er nok nå Ole. Du kom med hjertet og et inderlig ønske om å lykkes i klubben. Noen få oppturer, noen få gode kamper, men mange på det jevne, men og dessverre altfor mange kamper der vi er totalt utafor. Ingen progresjon, vi er faktisk blitt dårligere. Du er av våre egne...derfor har tålmodigheten med deg og et ønske om at du skulle lykkes vært der...

Vi vet alle at det er et ledelsesproblem i klubben og at mang en manager har slitt de siste årene. Derfor synes jeg at det var dumt at du kom til klubben på nåværende tidspunkt som manager. Smart trekk av ledelsen var det dog, de visste at du fikk arbeidsro fra fansen langt utover det en kunne forvente.
Jeg har aldri sett min klubb så dårlig siden jeg begynte å holde med den for en mannsalder siden og vel så det. Det finnes ingen rød tråd i spillet, det finnes ingen taktiske disponeringer som en gisper av, det finnes ingen magi lenger Ole. Den er oppbrukt og død. Det eneste du leverer på er de riktige ordene til fansen og en særdeles hyggelig fremtoning i media...derfor har du til nå vært "fredet"
Elsker du klubben så setter du den foran ditt eget ønske om å lykkes...tre til siden og sett klubben først. Eller er sluttpakken ved eventuelt sparken for fristende...altså at pengene kom først...også hos deg?
Du har ikke pondus til å tiltrekke deg nok kvalitet av spillere og en spillestil som er igjenkjennbar er fraværende. Takk for taket...det er ledig en trenerjobb i Sarpsborg tror jeg. Lykke til videre.
User avatar

EivindfromNorth
Posts: 45
Joined: 04 Oct 2018, 09:16
Liker gitt: 20
Liker mottatt: 30

[mention]Vidar Dale Fjeld[/mention] jeg er enig i at vi mange kamper er "totalt utafor". Dog kan vi se progresjon glimtvis, før det er to skritt tilbake. Men har to spørsmål til deg:
1. Du mener det er et ledelsesproblem. Hvordan skal da en ny manager gjøre det bedre? Vil ikke utfallet bli det samme?
2. Mener du at Mauricio Pochettino ville gjort det bedre enn OGS med denne stallen?

Vidar Dale Fjeld

EivindfromNorth wrote: 08 Jan 2020, 08:20 [mention]Vidar Dale Fjeld[/mention] jeg er enig i at vi mange kamper er "totalt utafor". Dog kan vi se progresjon glimtvis, før det er to skritt tilbake. Men har to spørsmål til deg:
1. Du mener det er et ledelsesproblem. Hvordan skal da en ny manager gjøre det bedre? Vil ikke utfallet bli det samme?
2. Mener du at Mauricio Pochettino ville gjort det bedre enn OGS med denne stallen?
1. Nei, utfallet vil ikke blitt det samme. Det er det samme som å si at det er uvesentlig hvilken manager en har, og at det er uvesentlig hvilke spillere en har. Det er mulig å gjøre en jobb ulik og bedre, eller eventuelt dårligere, enn sin forgjenger. Uansett hvem som styrer klubben. Ole er ikke god nok, akkurat som spillere og managere ikke er god nok i tusenvis av klubber verden over. Noen er faktisk bedre enn andre.

2. Ja, Poch ville absolutt gjort det bedre enn Ole. Han bygget opp Spurs på begrensede midler og tok de til strålende plasseringer i ligaen og CL. Og ikke minst, de spilte til tider strålende fotball, og det over lange perioder. Og Levy var ikke akkurat den som kastet penger etter spillere eller til Poch. Men du er tydeligvis uenig med meg, men det må det strengt tatt være rom for.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4441
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2870
Liker mottatt: 9465

Vidar Dale Fjeld wrote: 08 Jan 2020, 09:39 1. Nei, utfallet vil ikke blitt det samme. Det er det samme som å si at det er uvesentlig hvilken manager en har, og at det er uvesentlig hvilke spillere en har. Det er mulig å gjøre en jobb ulik og bedre, eller eventuelt dårligere, enn sin forgjenger. Uansett hvem som styrer klubben. Ole er ikke god nok, akkurat som spillere og managere ikke er god nok i tusenvis av klubber verden over. Noen er faktisk bedre enn andre.

2. Ja, Poch ville absolutt gjort det bedre enn Ole. Han bygget opp Spurs på begrensede midler og tok de til strålende plasseringer i ligaen og CL. Og ikke minst, de spilte til tider strålende fotball, og det over lange perioder. Og Levy var ikke akkurat den som kastet penger etter spillere eller til Poch. Men du er tydeligvis uenig med meg, men det må det strengt tatt være rom for.
Orker ikke sitere inn hele innlegget slik at vi sparer noe plass, har med all tekst fra [mention]Vidar Dale Fjeld[/mention].

1. Jeg vet ikke om jeg er enig eller uenig om hvorvidt Solskjær er god nok. Personlig tror jeg han ikke er noe verdensklasse manager typ Klopp, Pep. Men ja, jeg er enig i at utfallet kunne vært anderledes med en annen manager. Jeg vil dog si at med dagens stall, skadeproblemer, problemer med agenter, og til tider manglende marginer så ville dette vært en særdeles vanskelig utfordring for en hver manager. At Ole gjør noe riktig føler jeg meg sikker nok på til å konkludere.

2. Føler egentlig at du overvurderer Poch og undervurderer Solskjær. Poch mistet mer eller mindre garderoben i Spurs, selv om at mye av dette kan være som følge av mangelen på utskiftinger og langsiktig slitasje. Nå er det vel så mye politikk i den klubben som i vår, men argumentet om at Poch bygget lag kan vel benyttes om hva Solskjær har satt i gang i klubben også. Spurs spilte til tider fantastisk fotball, men etter min mening har Poch stort sett alltid hatt en bedre stall enn hva Solskjær har per dags dato. Solskjær største akilleshæl er den offensive samhandlingen og mangelen på kreativitet. Vel, hvis man tar Eriksen for 2 år siden så var han en av verdens beste 10ere og kunne åpne nesten enhver boks. Jeg skal likevel være villig til å tro at sannsynligheten for at Poch ville gjort det bedre enn Solskjær er større enn visa versa. Samtidig er det ikke noe jeg føler meg bombesikker på mtp dagens United stall.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2046
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7579
Liker mottatt: 4350

Jeg vet som sagt ikke om Solskjær er rett mann for United. Men mye tyder jo på at han har støtte fra ledelsen. Så for vi se hva som skjer med eventuelt kjøp av nye spillere. Der har jeg mine tvil.
Angående Poch så synes jeg ikke han er et alternativ lenger. Han disponerte vel tidenes beste Tottenham stall og vant ingenting. Endte opp med å kjøre stallen i senk, og få sparken.
At han skal komme inn og frelse United med denne stallen har jeg ingen tro på.

Vidar Dale Fjeld

Ingen vet fasiten om fremtiden, iallfall ikke innen fotballen. Ei heller jeg. Men helt ærlig - hvilken vei har Ole tatt klubben/spillet. Han snakker om de rette spillerne, de rette holdningene og om ønsket om ville spille for Manchester United, en skal liksom ha Uniteds DNA i blodet...da er du god nok? Jeg skal ta en liten oppsummering på mine betraktninger på våre nye spillere som kom inn før sesongen startet. Vi begynner med Maguire, i utgangspunktet en god stopper som imponerte i Leicester og på landslaget og som burde ta nye steg i United. Min fasit er at han har vært en stor skuffelse, både som leder og spiller. Og jeg hadde troen på han før han kom. AWB...en god back, men bare som back. Et mareritt å komme forbi rundt Uniteds sekstenmeter...så får vi se om det er utvikling fremover på banen. Om ikke så er det en "vanlig" back, ikke et angrepsvåpen. Daniel James, et vanvittig friskt pust i starten, og en spiller som alltid har 100% innsats. Siden har han blitt "misbrukt" i den forstand at han har spilt nesten alt og en ser at batteriene er i ferd med å gå tom for strøm. Siden har hele laget blitt som en grå mus, ispedd noen lyse øyeblikk som ethvert lag har, enten det er i PL eller 7 divisjon i Norge. Poenget er at det er ikke utvikling, selv om Ole sier det til det kjedsommelige og at de "lærer" hele tiden. Vel, de har ikke lært så mye hittil og vi har hatt den verste sesongstarten på snart 40 år. Hva er tanken bak? At vi skal blir dårligere, for så å bli så mye bedre, bare vi gjør som klubben gjorde for en mannsalder siden. Vel, fotballen er i utvikling, da kan du ikke se på det som funket for snart 30 år siden. Og det murres i diverse fotballforum over "hele" verden om Ole har kvalitetene til å legge grunnsteinen for videre suksess.
Post Reply