(PL) Manchester United-Tottenham 29.9

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

28FPellistri
Posts: 1182
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 1214
Liker mottatt: 4555

Er vel ingen av trenerne post Fergie som har sluppet så billig unna med ræva resultater.
post liked by: Can2, RedTrafford, Andtho01, Jon Andreas, Tringe
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4796
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 3280
Liker mottatt: 11193

Skal fortsette med sytingen rettet mot dommer, men Kavanagh bør ikke slippes inn på en eneste fotballstadioen etter min mening. Ødelegger kamp etter kamp.

post liked by: RedTrafford, Andtho01, Tringe
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Andtho01
Posts: 2930
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 11299
Liker mottatt: 11416

messilingard wrote: 29 Sep 2024, 21:08 Skal fortsette med sytingen rettet mot dommer, men Kavanagh bør ikke slippes inn på en eneste fotballstadioen etter min mening. Ødelegger kamp etter kamp.

Det gjelder også dei som satt i VAR rommet idag... For en gjeng med klovner..
post liked by: Tringe
Hate Glazer love United

28FPellistri
Posts: 1182
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 1214
Liker mottatt: 4555

Hva har resten da?

Syns han er grusom jeg, men det syns jeg egentlig samtlige er. Og med unntak av det røde i dag så var samtlige kort korrekte.
post liked by: Andtho01, Tringe
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 5144
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 23628
Liker mottatt: 16297

Til og med Dag Langerød har mistet troen.

Tar meg friheten og limer inn fra united dott not

Beklager folkens, jeg klarer ikke å engasjere meg voldsomt av en bedre 2. omgang i det som da var en håpløs situasjon.
Jeg gidder heller ikke å bruke mye tid på å fastslå at det var et feilaktig rødt kort.
Der jeg derimot vil bruke tid på her er det som skjedde frem til det røde kortet. Det var nemlig sjokkerende, og jeg kan ta det med en gang. Ja, jeg vet det er rett etter kamp, følelser og alt, men i den 1. omgangen så døde omsider også min tro på prosjekt Erik ten Hag!

Alle visste hva Tottenham kom med. Alle vet hva de kan. Men alle vet etter hvert hva de ikke kan, og de vet å utnytte det.

Bare ikke vi.
Og da en gjeng med toppspillere som De Ligt, Martinez, Mazraoui, Ugarte, Mainoo, Bruno, Rashford, Garnacho og de alle ser så svake ut mot det som alle vet om - da blir jeg skremt. Hvordan skal dette virkelig snu eller bli så bra som vi alle ønsker at det skal bli?
Nei, da ble all frykt forsterket. Da forsvant alt det som har vært et håp om at ting skal snu.
Så vet jeg at det er én kamp isolert sett, men det er jo ikke bare det. Vi har sett glimt av forbedring, men vi har jammen meg også sett mange glimt av det som ikke har vært forbedring.
Jeg har ingen gode forslag til hvem som burde overta, men å prestere slikt, i en så viktig kamp og å ikke evne å stå bedre imot en motstanders styrker og utnytte svakhetene deres, da døde min tro på Erik ten Hag, eller sagt på en mer korrekt måte: Min tro på at Ten Hag og spillerne skal kunne snu dette og ta oss dit vi vil - den døde.
post liked by: Andtho01, Pink Final, 28FPellistri, Buchan, Pancho P, red, 10Hag, Tringe, Can2
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2994
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 16486
Liker mottatt: 11287

Det er ganske merkverdig å samanlikne United med Brann for tida. Brann hentar utelukkande gråstein eller daukjøt frå andre klubbar og utviklar dei til langt betre versjonar av seg sjølve, mens det motsatte skjer i United, der dei fleste utviklar seg negativt etter kort tid i klubben. I Brann jobbar spelarane intenst og lojalt for kollektivet, mens United-spelarane ser ut til å mangle både vilje og evne til å jobbe saman.

United har eit forbaska godt lag på papiret. Men det hjelper så lite når den kollektive samhandlinga er så mangelfull og enkeltspelarane sin kvalitet visnar bort i takt med elendige resultat og prestasjonar. Det er kanskje ikkje enkeltspelarane sin feil, men ein kan begynne å lure når historien gjentar seg igjen, under den n'te manageren etter Ferguson.

Hadde Brann møtt United på Brann stadion om ei veke, hadde eg sett pengane mine på Brann utan å blunke. Eg trur også at eit knallgodt Glimt-kollektiv kan skape trøbbel for United på Old Trafford. Og dette er smått absurd når ein tenker på kvaliteten på spelarane i dei tre klubbane.

Eg likar ikkje å henge ut enkeltspelarar, då eg trur trenerteamet si evne til å motivere og å formidle taktikk er ekstremt viktig i moderne fotball. Få alle til å kjøpe visjonen og å jobbe for kollektivet. Uansett må ein gjere tøffe valg på fleire område no. Plukke ut spelarar som har rett mentalitet og som passar måten ein vil spele på. Få inn ein offensiv grunnhaldning og positivitet som dårlegare lag klarer å implementere på mykje kortare tid. Om det inneber å kvitte seg med manager og stjernespelarar, får det stå si prøve. No må Berrada & co på jobb.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Jon Andreas, 28FPellistri, 10Hag, Spirograf1, Buchan, Tringe, Andtho01, alfen74, Vidar Dale Fjeld, Can2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 5144
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 23628
Liker mottatt: 16297

De tre kampene uten Bruno fremover kan bikke begge veier.
Hvis han skal bare erstattes, og skal bare gjør de oppgavene til det Bruno gjør, dvs stick to the plan. :-| Da tror jeg det kan det bli enda verre.

Men hvis EtH skulle fått noe i hode, en flaggstang eller noe, og gjør noen endringer kan det bli mycket bra. med enda flere endringer selvsagt.
(det oppsettet til @10Hag tidligere her, ikke lunken til det asså)

Vi hadde noen gode resultater i slutten av forrige sesong når presset var ganske stort for EtH. Han gjorde noen endringer for å beholde jobben virket det ut som.

Har tiden kommet på nytt?
post liked by: Pink Final, Pancho P, Andtho01, 10Hag, Buchan, Tringe
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2994
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 16486
Liker mottatt: 11287

Eg er også svært einig med mange av tankane til @10Hag om å bruke rette typar på rett plass i rett system (jamfør posten min om Brann). Ein får ikkje suksess i dagens fotball utan at laget fungerer som éi eining, og der alle på laget kjenner si rolle og arbeider lojalt etter dei same prinsippa.

Det eg slit med å forstå er at United ikkje klarer å utvikle kollektivet når ein tross alt har ei overflod av ekstremt gode spelarar i klubben. Kvifor klarer Aston Villa og Tottenham det og ikkje United?
post liked by: Jan Erik, 10Hag, RedTrafford, Andtho01, Buchan, Tringe
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 8548
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 32770
Liker mottatt: 23272

Ser man på spillerne hos mange andre så løper de hele tiden i posisjon.
Så ballinnehaver har to tre pasningsvalg.
Våre spillere slår ballen bak medspiller, eller medspiller står i pasningsskyggen.

Det har blitt skrevet om fotball dumme spillere.
Men nå er det kun to dumminger igjen.
Fernandes og Rashford.
Er de nye spillerne like dumme?
Eller er det faktisk mangel på trening og terping av spillemønstre vi mangler?
post liked by: Jan Erik, Andtho01, Buchan, Pancho P, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

10Hag
Posts: 2370
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 5668
Liker mottatt: 8556

Det handler ikke om at Rashford og Bruno er dumme. Klart de ikke er det (selv om jeg absolutt stiller spørsmål om taktisk intelligens, den er variabel hos alle, spillere inkludert. Og det må være lov.)

Det handler egentlig bare om å se hva spillerne er gode på og ikke gode p¨å, og så sette de i posisjoner der de er best -- evt. minst rævva.
Og det gjelder alle i troppen. Ingen kan være automatisk starter foran noen. Men i v¨årt lag er noen automatisk startere, og da er det i bunn og grunn kjørt når det butter, for vi prøver ikke alle mulige løsninger. Vi er låst mot noen få som så og si ALLTID inkluderer Bruno og Rashford, og de funker jo beviselig ikke.

Det er åpenlyst at vi blir et mer intenst pressende lag som og vil forsvare langt bedre, samt miste ballen mindre med en frontrekke bestående av:
Antony - Zirkzee - Amad
Mount



Svakhetene er at vi mister Rashford og Brunos målteft/kreativitet/offensiv fart i lengderetning.

Så må man veie opp det vi mister mot hva vi får med en slik frontrekke.
Og der mener jeg at vi umulig kan bli verre enn det vi er nå og har vært i lang, lang tid.

Synes i alle fall det gir veldig mening.
Last edited by 10Hag on 29 Sep 2024, 22:11, edited 1 time in total.
post liked by: Pancho P, Andtho01, Jan Erik, Tringe
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 8548
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 32770
Liker mottatt: 23272

Men De Ligt, Martinez, og også Mount slår jo bort ballen de også.
Det kan ikke være noe feil med fotballhue på ALLE spillerne.
Det må være mer som ikke er på plass i eller rundt laget vårt.
post liked by: Andtho01, Jan Erik, RedTrafford, Pancho P, Belfastboy, Buchan, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

10Hag
Posts: 2370
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 5668
Liker mottatt: 8556

Pink Final wrote: 29 Sep 2024, 22:10 Men De Ligt, Martinez, og også Mount slår jo bort ballen de også.
Det kan ikke være noe feil med fotballhue på ALLE spillerne.
Det må være mer som ikke er på plass i eller rundt laget vårt.
Nei, de gjør vanligvis ikke det. Men ja, de gjør det akkurat nå.
Skal man sammenligne spillere, må man gjøre det over lik tid.

Bruno slår alltid vekk ballen, uansett hvor bra/dårlig han spiller.
Det er en del av hans måte å spille på.
Det gjelder virkelig ikke de spillerne du nevnte der, vanligvis.

Så da er årsaken til at de plutselig gjør det nå, sannsynligvis noe helt annet.

Nå er vi tydeligvis på vei inn en ny fase der så og si alle på laget begynner å bli helt på trynet dårlig.
De fasene der vi snakker om at Onana/De Gea er vår beste spiller.
Da skjønner man at noe er riv, ruskende galt på et systemisk nivå, i tillegg til alt det andre som har med enkeltspillere å gjøre. Det er helt åpenbart at flere har mistet troen på dette prosjektet, og at dette smitter.
Vi ser ikke ut i måneskinn over halvparten av minuttene vi er på banen, sammenlagt alle kamper vi spiller.

Jeg forstår så inderlig vel at Bruno er en favoritt hos mange, og at man da vil forsvare ham med nebb og klør. Men man kan ikke sammenligne ham med de spillerne du nevner og si at de har samme mangler.
Da plukker man kun ut enkeltkamper, og ser helt vekk fra det som stemmer over tid.
Det blir ikke en ærlig eller korrekt sammenligning.

Men det kan umulig være kun systemisk. Alle kan se at vi har spillere som og har enorme mangler i spillet sitt.
Det er liten tvil at problemene er flerfoldige; manager og spillere som rett og slett ikke er av den kvaliteten man trenger.
post liked by: Andtho01, Pancho P, RedTrafford, Tringe
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2994
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 16486
Liker mottatt: 11287

Eg tilstår gjerne at eg er svak for Bruno og Rashford, i den grad eg er svak for spelarar no for tida. Ein del pga det utanomsportslege, men også fordi dei har vist enorm kvalitet på bana. Likevel må alle steinar snuast og vendast for å komme til botns i kvifor United presterer så elendig som dei har gjort i lang tid no.

Eg er ikkje i stand til å vurdere om det er enkeltspelarar sin taktiske naivitet, manglande evne til å utføre spesifikke arbeidsoppgåver eller generelt stinkande attityd som gjer at heile kollektivet rotnar på rot, men faktum er at vi får glimrande spelarar til å sjå ytterst ordinære ut på imponerande kort tid.
post liked by: Buchan, RedTrafford, 10Hag, Andtho01, Rød Pølse, Tringe, Can2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

10Hag
Posts: 2370
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 5668
Liker mottatt: 8556

Pancho P wrote: 29 Sep 2024, 22:36 ...men faktum er at vi får glimrande spelarar til å sjå ytterst ordinære ut på imponerande kort tid.
Det er sant, skremmende sant :yikes:
post liked by: Andtho01, Tringe, Pancho P
User avatar

Jan Erik
Posts: 3879
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 13375
Liker mottatt: 14393

Vet ikke hvor viktig det er, men jeg fant en side som viste treffprosent på pasninger for Mount og Fernandes over de siste fem årene. Mount hadde en gjennomsnittlig % på 84,07, Bruno 79,39. Det er jo forskjell.

Interessant nok har Bruno sin beste sesong nå...med % på 83,04. Og færre målpoeng enn noensinne. Det kan jo tyde på at vi er mindre 'ville' og 'kaotiske' enn før. Bare resultmessig dårligere enn noensinne.

Noen som har nummeret til David Moyes?
post liked by: Rød Pølse, Andtho01, 10Hag, Tringe, Pancho P
Post Reply