TV2 Sport/TV2 Sumo

Sett noe kult? Eller hørt noe bra?

Deleted User 430

Både Hangeland og nevnte Børslid er United-supportere, @Pink Final, så de har god dekning der..


https://www.united.no/nyhetsarkiv/kombi ... denskapen/
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

Ok, må si at jeg synes Hangeland var veldig kritisk en stund.
Tenkte også på inviterte gjester i studio.
Sist jeg kan huske en invitert United fan i studio var Darren Fletcher.
Det var forresten en fantastisk sending.

Takk for lenke @Steinar Stenseth.
Børslid var like nerd som meg selv 😅.
Står at han loggførte alle matcher.
Resultat, målscorere, tilskuerantall.
Me like, jeg gjorde det samme.
I sånne gammeldagse skole kladdebøker.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Visste ikke at Hangeland er Unitedsupporter? Børslid var jeg klar over. Det største skillet her er vel at Uniteds sine supportere klarer å være profesjonelle. Det samme bør vel sies om Thorstvedt også, han klarer å være nøytral til en viss grad når det gjelder Tottenham. Hos Alsaker derimot så lyser hatet til United igjennom være bidige kamp. Med mindre han har endret seg det siste halve året riktignok. Jeg fortsetter nok hos utenlandske kommentatorer.
post liked by: Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

messilingard wrote:23 Jan 2022, 16:31 Det største skillet her er vel at Uniteds sine supportere klarer å være profesjonelle.
Viktig poeng, og noe av hva jeg tenkte på.
De ansatte må være nøytrale, vi (som fremdeles bruker Tv2) betaler for dette.

Inviterte gjester som holder med ett av lagene bør derimot kunne vise følelser.
Svært sjeldent de har profilerte United supportere/ex spillere i studio.
Det føles som Liverpool blir tatt mer hånd om av Tv2.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 430

Hangeland har jeg hørt har vært United-supporter så lenge jeg kan huske. CP etter at han spilte der. Tror han sa at det var pga måten de behandlet han på selv om han slet med skader osv, men skal ikke være 100% bastant på akkurat det.

Fra da han spilte for FcK;

https://www.vg.no/sport/fotball/i/B5Bqg ... orittlaget

Ellers har det jo vært lite å være positiv over i det studioet der ang United de siste 9 årene, så det er vel derfor de virker litt passive. 😂
Thorstvedt syns jeg alltid har vært veldig negativ til United, men enig i at han holder seg overraskende nøytral overfor Arsenal.

Har dog ikke sett fast på Tv2-sendingene på mange år, så mulig ting har endret seg og jeg kun har kikket innom da gamle følelser/meninger har blusset opp..
post liked by: Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Nå har ikke jeg TV2s sportskanaler til 4000 kr/døgnet eller noe slikt, men vet TV2 at han er United-supporter? Skulle tro han måtte gå på dagen...

Deleted User 480

Jeg opplever at f.eks Erik Thorstvedt og Solveig Gulbrandsen er noenlunde balanserte. Jo de er kritiske når det går dårlig, men skryter også når United gjør det bra.

Dog er det en generell tendens at media synes det er elendig når United taper poeng, men "fantastisk" når f.eks Arsenal spiller 0-0 mot bunnlaget Burnley.

Noe jeg har merket meg, dog litt på siden; det har gått en slags sport i at "alle" skal "arrestere" og avbryte Trevor Morley. Litt irriterende.
post liked by: Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Hm, så United-supporterne klarer å være profesjonelle, men ingen andre? Høres rart ut, kan det ha noe med vårt ståsted å gjøre?

Er enig i Langli, han klarer ikke å kontrollere følelsene sine. Men reagerer ikke på noen andre. Skjønner ikke agget mot Alsaker, jo visst kan du ane at han holder med LFC men ytterst sjelden jeg opplever ham som usaklig. Så har han jo med seg Semb. Kommer ikke til å dø av sjokk om det viser seg at Semb er United-fan, det meste vi gjør er jo glimrende i hans øyne.

Deleted User 480

Kan være enig i at Semb og Alsaker til en hvis grad utfyller hverandre. Så det er bra at Semb er der som en motvekt. Det skinner fort igjennom hos Alsaker mener jeg, at han har agg mot United. Han berømmer mye oftere gode prestasjoner hos andre lag, enn hos Man.United. Hvis City eller Pool har et godt oppbygd angrep med hårfin avslutning utenfor, så er det ikke måte på glimrende spill. Hvis Man. United har det samme kommer det gjerne ikke et pip.
post liked by: messilingard, Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

Langli er et kapittel for seg.
(Kun Fjørtoft er svakere av ‘eksperter’/kommentatorer på norsk tv),
Hva Aslaker angår, han er faglig flink.
Men han tegner gjerne opp worst case scenario når han kommenterer United.
Synes ikke en Liverpool fan bør få kommentere Uniteds matcher.

Det jeg tenkte på som utgangspunkt i dag var studiogjester.
Ofte hyggelig det, særlig om det er fan av favoritt klubben.
Er det bare meg, eller har Lfc matcher oftere slike gjester enn Mufc matcher?
post liked by: Buchan, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Vidar Dale Fjeld

Jeg synes en skal sparke alle gjester/programledere som ikke holder med Manchester United...og klart, en burde rost Manchester United opp i skyen...de har jo vist klasse de siste 9-10årene...gud hjelpe meg for et nivå.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

Dette er Unitedforumet.
Noen av oss er sjåvinistiske på Manchester Uniteds vegne.
Om det er ensbetydende med lavt nivå så er jeg første mann til å melde meg ut herfra for godt.
Kan droppe ut herfra på dagen.
Så kan det kjøres på med lovprisning av Liverpool og Manchester City.
Vel bekomme.
post liked by: Buchan, messilingard, Ryder, Belfastboy, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Dette er jo en diskusjon som foregår i de fleste klubber. Forrige sesong når Liverpool slet så klaget de sin arme nød over Alsaker og Semb.
Arsenal fansen mener som regel det er en agenda mot dem.
Saklig kritikk har ingen vondt av, men noen er flinkere på den biten.
Beklager men Langli klarer jeg ikke ta seriøst.
Men Manchester United skaper mer diskusjon og meninger enn noen annen klubb. Uavhengig av tabell posisjon.
Men nå har United vunnet to kamper, og kommer det plutselig ikke så mange lekkasjer fra garderoben lenger, om misnøye. Men et par tap så kan det fort blusse opp igjen.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Vidar Dale Fjeld wrote: 23 Jan 2022, 19:20 Jeg synes en skal sparke alle gjester/programledere som ikke holder med Manchester United...og klart, en burde rost Manchester United opp i skyen...de har jo vist klasse de siste 9-10årene...gud hjelpe meg for et nivå.
Er du sikker på at du er en Unitedsupporter? Ikke sånn for å hevde at du er noe annet, men hva du skriver her inne gir et annet inntrykk.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Buchan wrote: 23 Jan 2022, 19:40 Dette er jo en diskusjon som foregår i de fleste klubber. Forrige sesong når Liverpool slet så klaget de sin arme nød over Alsaker og Semb.
Arsenal fansen mener som regel det er en agenda mot dem.
Det var vel Aleksander Schau som sa det - i løpet av sin tid i PL-studio ble han anklaget av fans fra absolutt alle lag i PL for å ha en agenda mot dem.

Det er naturlig å tolke utsagn ut fra sitt ståsted og å være i forsvarsposisjon for sitt lag. Men det trenger ikke bety at vi alltid har rett og andre tar feil (eller omvendt, for den saks skyld).
post liked by: Pink Final
Post Reply