Nirvana er legendarisk. Synd Kurt fant Courtney...
Husker en studiekompis kom og fortalte at Kurt hadde dødd, en dårlig dag.
Akkurat nå hører jeg på...
-
- Liker gitt: 2167
- Liker mottatt: 8613
Nirvana er helt fantastisk bra. Laget omtrent sin helt egen sjanger, selv om det er satt på spissen så gjorde de i alle fall grunge-sjangeren megapopulær.
Og, man kan si mye om stemmen til Kurt Cobain osv, men det var meget dyktige musikere, og hører man på MTV Unplugged plata deres, eller ser filmen for den del, så viser han definitivt at han kan synge også, en enorm heshet og sårbarhet i stemmen.
Mine favoritter av Nirvana er vel: In Bloom, Lithium, All Appologies og Something in the Way, men det meste er meget bra.
Og så digger jeg tolkningen hans av Meat Puppies sin Lake of Fire.
Og, man kan si mye om stemmen til Kurt Cobain osv, men det var meget dyktige musikere, og hører man på MTV Unplugged plata deres, eller ser filmen for den del, så viser han definitivt at han kan synge også, en enorm heshet og sårbarhet i stemmen.
Mine favoritter av Nirvana er vel: In Bloom, Lithium, All Appologies og Something in the Way, men det meste er meget bra.
Og så digger jeg tolkningen hans av Meat Puppies sin Lake of Fire.
post liked by: Spirograf1, Pwint, Can2, Rød Pølse
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.
Eric Cantona
Eric Cantona
-
- Liker gitt: 1093
- Liker mottatt: 1796
@28FPellistri Bra innlegg.
Har du noe forhold til låta What are we Fighting for fra Live?
Battle flag in the bassinet
Oil and blood on the bayonet
Crowded downtown hit the floor
What are we fightin' for?
The world got smaller but the bombs got bigger
Holocaust on a hairpin trigger
Ain't no game so forget the score
Har du noe forhold til låta What are we Fighting for fra Live?
Battle flag in the bassinet
Oil and blood on the bayonet
Crowded downtown hit the floor
The world got smaller but the bombs got bigger
Holocaust on a hairpin trigger
Ain't no game so forget the score
post liked by: 28FPellistri, Pwint
-
Kjenner ikke til den sangen av Live @MektigeTHOR - Men skal få sjekket den ut. Liker teksten.
Kjenner godt til bandet, spilte Throwing Copper albumet halvt i hjel på midten av 90-tallet. Elsket det! Lightning Crashes var og er fortsatt like magisk, selv om jeg hører langt mindre på Live nå enn jeg gjorde da.
Kjenner godt til bandet, spilte Throwing Copper albumet halvt i hjel på midten av 90-tallet. Elsket det! Lightning Crashes var og er fortsatt like magisk, selv om jeg hører langt mindre på Live nå enn jeg gjorde da.
post liked by: MektigeTHOR, Pwint, Spirograf1
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.
Eric Cantona
Eric Cantona
-
- Liker gitt: 1093
- Liker mottatt: 1796
Eier alle album Live har gitt ut. Albumet du nevner er fantastisk. Sangen jeg nevnte er fra albumet Birds of Prey (2003)28FPellistri wrote: ↑22 Feb 2025, 18:28 Kjenner ikke til den sangen av Live @MektigeTHOR - Men skal få sjekket den ut. Liker teksten.
I 2006 havnet jeg på sykehus, 3-4 turer i MR og CT før de avdekket insulitt hode blødning, Live sitt da nye album Songs from Black Mountain (2006) tok meg gjennom smerter utenfor fatte evne. Det dundret ved tinning som om en elefant
Det albumet tok meg gjennom ett mareritt som varte i to uker. Smertene satt riktignok i årevis etterpå.
Lite viste jeg at det blei deres siste album før de blei oppløst.
Sangen du nevnte er en stor favoritt.
Lignende tema som i låten Overcome.
Gitt kona info at det er sangen jeg ønsker spilt i min begravelse når den tid evt kommer.
Btw ser jeg mye filmer og serier fra spesielt andre verdenskrig selv.
Hvilke var det du så nyligere?
post liked by: Pwint, 28FPellistri, Can2, Spirograf1, Rød Pølse
-
Mye bra fra Live ja. Både de rolige sangene og de mer rocka.MektigeTHOR wrote: ↑22 Feb 2025, 21:43Eier alle album Live har gitt ut. Albumet du nevner er fantastisk. Sangen jeg nevnte er fra albumet Birds of Prey (2003)28FPellistri wrote: ↑22 Feb 2025, 18:28 Kjenner ikke til den sangen av Live @MektigeTHOR - Men skal få sjekket den ut. Liker teksten.
I 2006 havnet jeg på sykehus, 3-4 turer i MR og CT før de avdekket insulitt hode blødning, Live sitt da nye album Songs from Black Mountain (2006) tok meg gjennom smerter utenfor fatte evne. Det dundret ved tinning som om en elefanthoppet på hjernen min. Det smalt oftere og raskere enn mine egne hjerteslag.
Det albumet tok meg gjennom ett mareritt som varte i to uker. Smertene satt riktignok i årevis etterpå.
Lite viste jeg at det blei deres siste album før de blei oppløst.
Sangen du nevnte er en stor favoritt.
Lignende tema som i låten Overcome.
Gitt kona info at det er sangen jeg ønsker spilt i min begravelse når den tid evt kommer.
Btw ser jeg mye filmer og serier fra spesielt andre verdenskrig selv.
Hvilke var det du så nyligere?
Har sett alle de "store" (Schindler's List, Der Untergang, The Pianist, Saving Private Ryan fra krigen nylig + Band of Brothers og The Pacific + noen av de skandinaviske, som 9 liv, Nr 24, De forbandede år 1 og 2, Under Sanden og diverse dokumentarer.
Men skal ikke gjøre dette for mye til en filmtråd

post liked by: MektigeTHOR, Spirograf1, Rød Pølse
Eric Cantona
Eric Cantona
-
- Liker gitt: 3994
- Liker mottatt: 3951
Live ja, har hørt mye på de oppigjennom, da mest på "Throwing Copper", Husker en kompis av meg absolutt ikke ville høre på "Selling The Drama", fordi en som var kristen i klassen hans hørte på den. Simpler times
Det er en del bra på andrealbumet "Secret Samadhi" også - f.eks. åpningssporet "Rattlesnake", "Ghost", den nydelige "Turn My Head" og "Freaks".
Så til det jeg hører på akkurat nå.
Jeg har fått et aldri så lite oppheng i tittelmelodien til serien "Severance". Hvis du liker dystopisk fremtidsfiksjon, er dette serien for deg.
Jeg har lagt til originaltittelen i Spotify-listen min:
Hvis du bare vil høre originalen:
Det finnes selvsagt en metal-tolkning:
Og en episk remiks med fullt orkester:

Det er en del bra på andrealbumet "Secret Samadhi" også - f.eks. åpningssporet "Rattlesnake", "Ghost", den nydelige "Turn My Head" og "Freaks".
Så til det jeg hører på akkurat nå.
Jeg har fått et aldri så lite oppheng i tittelmelodien til serien "Severance". Hvis du liker dystopisk fremtidsfiksjon, er dette serien for deg.
Jeg har lagt til originaltittelen i Spotify-listen min:
Hvis du bare vil høre originalen:
Det finnes selvsagt en metal-tolkning:
Og en episk remiks med fullt orkester:
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, MektigeTHOR, Blodfink
-
- Liker gitt: 294
- Liker mottatt: 1151
Hører jeg på musikk fra senere enn 1990 bevisst er jeg syk...nesten altetende, men liker ikke country. Kliss er heller ikke en favoritt...ellers går det fra The Kings til klassisk.
Hører på albumet 'Iechyd Da' av Bill Ryder-Jones. Et multitalent som må sies å være noe av det bedre som kommer fra Merseyside. Singer/songwriter som spiller flere instrumenter og har produsert denne lille perlen av et album selv. Tommel opp 
post liked by: Jan Erik, Andtho01, Ryder, RedTrafford
Football, bloody hell!
Likte godt det gamle bandet hans, The Coral, men har ikke hørt på Bill. Skal sjekkes ut!
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse