Akkurat nå hører jeg på...

Sett noe kult? Eller hørt noe bra?

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Liker gitt: 36554
Liker mottatt: 27198

Vi har jo et veldig godt lag, de trenger bare det gode samspillet Amorim vil gi dem.
Spillelista i garderoben på Portman Road blir derfor;

1 Simply Red - Stars
2 Pascal Hautois - Improving the world
3 Aha - Hunting high and low
4 Tina Turner - Simply the best

Dette gir 3 poeng i østre Anglia.
post liked by: Jan Erik, Andtho01, Belfastboy, Spirograf1, 28FPellistri, RedTrafford, Can2, alfen74
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Andtho01
Liker gitt: 15284
Liker mottatt: 16315

alfen74 wrote: 12 Nov 2024, 12:14 Et lite tankeeksperiment: Dersom vi kunne fått lage en spilleliste til United-garderoben foran kampen mot Ipswich, Amorims første ved roret, hvordan ville den listen sett ut?
Her er et par forslag, men jeg tar gjerne imot innspill fra andre brukere.

• The Rising – Bruce Springsteen
• It’s the end of the world as we know it – R.E.M.
• I'm Still Standing - Elton John
• Doing the Unstuck – The Cure
• I Won't Back Down - Tom Petty
• Tubthumping – Chumbawamba

Og helt til slutt selvsagt:
• Haba haba zot zot - Caramba :hah:
Denne her skal kunne klare å gire opp gutta før kampen.
post liked by: Spirograf1, Pink Final, 10Hag, Rød Pølse, 28FPellistri, RedTrafford, Can2, alfen74
Hate Glazer love United

28FPellistri
Liker gitt: 2015
Liker mottatt: 7723

Artig eksperiment @alfen74

Mange fine valg fra mange her, så jeg velger å spe på med noen til. Litt i lys av den flotte videoen av Garnacho som gir drakten sin til en ung fan også. Hadde nok også nevnt I won't back down fra Tom Petty og gjengen og Elton John sin I'm still standing, om du ikke allerede hadde "tatt" de.

Så da høyner jeg like så godt med disse. En for å minne de på hva de er for mange og en som kan minne de på hva man bør forvente når man gjester Old Trafford spesielt. Da skal motstanderne møte "helvete(les djevlene)" på jord.

David Bowie - Heroes
Motorhead - Born to Raise Hell
post liked by: Rød Pølse, Andtho01, RedTrafford, Belfastboy, Can2, alfen74, Spirograf1
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona

Topic author
Pangaea
Liker gitt: 7438
Liker mottatt: 9222

Rød Pølse wrote: 12 Nov 2024, 14:11 Wtf? Greit nok at Ipswich ikke er all verden, men det er jo oppskriften på tap 😅

Tre siste låtene i garderoben før match:

- Lose Yourself - Eminem
- Harder Than You Think - Public Enemy
- Thunderstruck - AC/DC

Tre klassikere som sørger for at gutta er klare for å gå i krigen 😤

Når CL er i boks etter sesongen:

- Couldn't Be Done - Freddie Gibbs
Alt som har med AC/DC å gjøre er jeg all-in på, haha :joy:

Synes det er kult de har mange skotske røtter også. Ikke akkurat den typiske AC/DC låten, men "Bonny" er ganske fin. En slags minnelåt om Bon Scott, som døde så altfor tidlig. Videre har vi klassikeren "It's a long way to the top", med bagpipes. Herlige låter :celebrate:

PS: En annen morsom tidlig låt er "She's got balls". Bon Scott kommenterte den i et intervju en gang: "I wrote her a song, and then she divorced me" :joy:
post liked by: RedTrafford, Spirograf1, 28FPellistri, Rød Pølse, Belfastboy, Can2

alfen74
Liker gitt: 1157
Liker mottatt: 1162

Takker for mange fine bidrag til spillelisten til Ipswich-kampen. Jeg sender den kombinerte listen til ramorim at manutd.com , så ser vi om gutta kommer ut i fyr og flamme til kampen. Gleder meg allerede! :D
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Spirograf1, 28FPellistri, Rød Pølse, Jan Erik, Belfastboy, Can2, Pangaea

Can2
Kongen av understatements
Liker gitt: 19308
Liker mottatt: 7377

Pangaea wrote: 13 Nov 2024, 00:43 Synes det er kult de har mange skotske røtter også.
Som noen andre har vært inne på; burde kanskje gjøre noe med den /+O ja. Leste "Skotske rotter" først. 🫣

Veldig mye kult her, ja! Burde gi gutta krutt! 🤗
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, Pangaea, Belfastboy, Pink Final, Spirograf1
Kong Eric Cantona

Topic author
Pangaea
Liker gitt: 7438
Liker mottatt: 9222

Can2 wrote: 13 Nov 2024, 19:39 Veldig mye kult her, ja! Burde gi gutta krutt! 🤗
Haha, rotter. Den tenkte jeg ikke på :joy:
Mye bra her ja, og slår vi ikke Ipswich nå så skylder jeg på forumet :D

Evt kan vi dure igang med "Can't always get what you want" fra de unge herrer i Rolling Stones.
post liked by: Can2, Belfastboy, Pink Final, RedTrafford, Spirograf1

Can2
Kongen av understatements
Liker gitt: 19308
Liker mottatt: 7377

:-| Jepp @Pangaea Nesten enda mer å velge i om det, mot all formodning da (!), skulle gå åt skogen...
post liked by: Pangaea, Belfastboy, Pink Final, RedTrafford, Spirograf1
Kong Eric Cantona

Spirograf1
Liker gitt: 3503
Liker mottatt: 3305

Listen lads, it's friday... Også kjent som Lyttefredag!
Denne uka har gått merkelig fort til å være i en landslagspause. Det kan ha noe med forventninger om noe som kommer å gjøre :)

Jeg har ikke så mange låter denne fredagen, men kanskje ukens utfordring til meg selv inspirerer andre?
Inspirert av min tur nedi kaninhullet da jeg forsket på navnet til Rúben Amorim, så er ukens tema "nye låter (for meg) som gir assosiasjoner til andre låter". Jeg håper det er til inspirasjon, og jeg vil gjerne høre om noen av disse gir andre assosiasjoner hos deg enn hos meg :)
  • Backyard Babies - Highlights. Jeg tror jeg har hørt om disse tidligere, men aldri hørt på. Litt rart egentlig, siden de har vært aktive i bokstavelig talt en mannsalder! Hovedriff med assosiasjon til "Stayin' alive", samt at denne låten musikalsk minner om Jane's Addiction sin Mountain Song (ikke note for note, men det er noe med flyten).
  • Dark Sun - Down To Nothing. Denne låten ga meg både bakoversveis og frysninger! Det er akkurat som om noen har bedt KI om å lage en låt som høres ut som alle albumene til Alice in Chains, med Layne Staley som vokalist. Helt surrealistisk :yikes:
  • Middle Earth - That Girl. Denne gir assosiasjoner til "guttarock-sjangeren" fra tidlig 2000-tall (tenk Blink 182 og lignende), bare seigere. Uhøytidelig og gøy!
  • The Yagas - The Crying Room. Introen minner meg om en sakte versjon av The Cure sin Burn, fra kultfilmen "The Crow". Litt artig at navnet på bandet er tatt fra folklore-figuren "Baba Yaga", som igjen gir assosiasjoner til PAOK-kampen og forsvareren Baba (Rahman).
  • Ruby Dawn - This Garden. Den siste assosiasjonen sitter litt langt inne, men midt inni her så er det noe Iron Maiden'sk over gitarsoloen. 10 poeng til den som klarer å finne låten ;) Dette er for øvrig en ganske så episk låt, fra et for meg helt ukjent band.
Som sagt, dette er mine assosiasjoner. Har du andre?

Lister oppdatert 👇
Spotify: https://open.spotify.com/playlist/0Wdz9 ... e1c34340c2
Qobuz: https://open.qobuz.com/playlist/25685231
post liked by: RedTrafford, Can2, Belfastboy, Rød Pølse, 28FPellistri

RedTrafford
Donor
Liker gitt: 26548
Liker mottatt: 18710

Lyttesøndag😀

Har kjørt gjennom albumet The Future med Leonard Cohen i dag.
Utrolig avslappende.
Han er forøvrig en av mine favoritter.
post liked by: Rød Pølse, Spirograf1, Can2, Pangaea, 28FPellistri, Pwint

Rød Pølse
Liker gitt: 20983
Liker mottatt: 18736

Har pløyd gjennom noen album og EPer selv i dag:

Johannesburg - Mumford & Sons

Soul Food - Kognitif

Shakey Graves on Audiotree Live

Litt av hvert der altså. Alt er ikke for alle, men for de som liker å ferdes i litt variert musikalsk terreng er det nærmere to gode timer på øret 🎶
post liked by: RedTrafford, Spirograf1, Can2, 28FPellistri, Pwint
Football, bloody hell!

alfen74
Liker gitt: 1157
Liker mottatt: 1162

Har nettopp hørt gjennom U2s nye “How to Re-Assemble an Atomic Bomb”, og det var heldigvis rimelig bra. Dette er etter sigende en samling med 10 låter som var innspilt i sammenheng med “How to Dismantle an Atomic Bomb”, men ikke utgitt før nå. Jeg tror ikke U2 får så mange nye fans med denne utgivelsen, men for eksisterende fans er det i alle fall gode greier.
post liked by: 10Hag, Rød Pølse, RedTrafford, Pwint, Can2, Spirograf1

Ryder
Liker gitt: 3574
Liker mottatt: 15463

Kjørt en runde med dagsferske album fra to tidligere favoritter i dag:

Michael Kiwanuka - «Small Changes»
Father John Misty - «Mahashmashana»

Begge låter lovende 👍
post liked by: Rød Pølse, 28FPellistri, Pwint, Can2, Spirograf1

LoveBruno&Rashford
Liker gitt: 435
Liker mottatt: 1370

Hørte på den splitter nye sangen til Arcitects i dag, Whiplash.
Hard og fengende. Terningkast 5.
post liked by: Rød Pølse, 28FPellistri, Pwint, Can2, Spirograf1

28FPellistri
Liker gitt: 2015
Liker mottatt: 7723

Hatt en gjennomhøring av ny musikk i 2024 den siste uken, kanskje siste to ukene. Meg bekjent er all musikken her utgitt på plater i 2024.

Enormt mye bra, men her er noe av det jeg har hørt på i diverse sjangrer.

Jon Muq - Runaway
Minner faktisk en del om Michael Kiwanuka som @Ryder never over her. Ganske catchy sang syns jeg i alle fall med et kult lydbilde. God stemme!

Johnny Blue Skies - Jupiter's Faerie
En av country-verdens fineste personer, Johnny Blue Skies, eller Sturgill Simpson som han er bedre kjent som, men som han ønsker å gå bort fra med denne plata "Passage Du Desir", har her etter min mening kanskje gitt ut den vakreste og sterkeste låten for året. En sang som han synger til/om en ekskjæreste som tok livet sitt. Meget sterk tekst og fin hyllest, anbefaler å ha på lyrics i Spotify om mulig. Folk som bor i Oslo-området spesielt, bør kjenne sin besøkelsestid i Mars når han kommer til Oslo. Det blir garantert en opplevelse dere sent vil glemme.

Cary Morin - Indian Hunters Returns
Ny artist for meg for året, men han har holdt på i mange år. Cary er en native american. Minner en del om Dire Straits i lydbildet med fingerspillingen, men hærlig lydbilde og også god vokal. Sangen er hentet fra platen "innocent Allies" og bør absolutt sjekkes ut om dette falt i smak.

Sam Fender - People Watching
Briten Sam Fender får her hjelp av selveste Adam Granduciel fra det fantastiske bandet "War On Drugs". Sangen ligger litt i samme gate, en gate Sam Fender til vanlig også gir ut sin musikk i, men ikke like "drømmende" som War on Drugs sin musikk er, man kommer i god stemning her.

Zach Bryan - Purple Gas (feat. Noeline Hofmann)
Verden blir bare litt bedre med litt country-musikk, eller Americana om man skal pirke. Nydelig sang av Zach Bryan, som har vokst seg gigantisk stor de siste årene, spesielt etter monsterhitten i 2022 "Something in the Orange" som har over 1 milliard på Spotify. God plate hele "The Great American Bar Scene" hvor han også har fått med seg gjesteopptredener fra Bruce Springsteen, John Moreland og John Mayer for å nevne noen.

King Hüsky - Running
Rykende fersk låt i dag. Helt nytt soloprosjekt fra Vidar Landa (gitarist i Kvelertak) her i samarbeid med Anne Lise Frøkedal fra "I Was A King" og andre band. Langt unna det harde i Kvelertak og et friskt pust inn i popens verden. Personlig syns jeg det er en herlig låt som sikkert kan vokse enda mer på meg mot slutten av året.
post liked by: Rød Pølse, Pwint, Can2, Spirograf1
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
Post Reply