TV-serier - Topp 5

Sett noe kult? Eller hørt noe bra?

Deleted User 480

@Beta Vet ikke om du liker animasjon. Så en serie med kortfilmer på Netflix, som jeg synes innholdt mye bra og originalt. "Love, Death and Robots". Utover at det var animert var det utopia/dystopia/sci fi, ofte med overraskende vendinger.

TheMonolith
Posts: 9
Joined: 21 Oct 2021, 06:57
Liker gitt: 108
Liker mottatt: 15

Mye kvalitet som blir nevnt i tråden. For meg troner Twin Peaks øverst og av nyere dato vil jeg nevne Watchmen og Westworld. Velspilte mysterier er alltid en vinner, men står desverre i kontrast til årets Unitedlag sitt kollektive press som for tiden er lite velspilt mysterium. Når det er sagt er bunnen nådd og mot Watford vil pila atter en gang begynne å peke oppover.

Deleted User 477

1 Vikings
2 American Gods
3 Happy
4 Lillyhammer
5 Bones
post liked by: TheMonolith
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16310
Liker mottatt: 10525

Angående TV serier så har jeg akkurat begynt å se Dopesick,
Husker historiene om OxyContin fra før av, mirakel-smertestillende middel, som ødela for så mange.
Virker veldig interresant serie. Ligger 2 episoder ute nå.
post liked by: TheMonolith
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Vet ikke hva som ville vært min topp 5 liste, men Sopranos og Breaking Bad er ganske sikkert inkludert.

Ettersom jeg nettopp har fått TV, etter årevis uten, har det blitt mye TV i det siste. Har begynt å se på en serie som heter The Expanse. Bare sett ca halve sesong 1, men virker veldig lovende så langt. Anbefales.

Kult å se American Gods nevnt over, for jeg er interessert i den serien. Leste boken for noen år siden, og synes den var veldig bra. Sånn sett litt risky. Har lest Witcher-bøkene (og spilt spillene), og syne dessverre sesong to var helt ræva. Dessverre går det ofte slik når de ansvarlige tror de er mye flinkere enn forfatterne, og klarer å drite på leggen i stedet. Så den serien hadde definitivt ikke vært med. Ikke Game of Thrones heller for den del. Sesong 1-4 var veldig bra, men så ble det "hate watching" før jeg ga opp etter sesong 5. Etter hva jeg har hørt/lest, sparte det meg for veldig mye frustrasjon, for det ble visst enda verre etterpå.
post liked by: Pancho P
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Kvil i fred, Paulie :tear:



post liked by: Can2, RedTrafford, Ryder, Pancho P
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16310
Liker mottatt: 10525

Trist.
Det var herlig å følge han gjennom hele Sopranos serien.
Elsket karakteren.
Hvil i fred «Paulie»🌹
post liked by: Pancho P, Pangaea
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8244

Paulie "Walnuts" var blant dei beste karakterane i tidenes beste TV-serie. Episoden "Pine Barrens", der Paulie har ei betydeleg rolle, er pur perfeksjon. Tony Sirico kjem til å verte hugsa lenge👏👏👏
post liked by: RedTrafford, Pangaea
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Pancho P wrote: 11 Jul 2022, 18:21 Paulie "Walnuts" var blant dei beste karakterane i tidenes beste TV-serie. Episoden "Pine Barrens", der Paulie har ei betydeleg rolle, er pur perfeksjon. Tony Sirico kjem til å verte hugsa lenge👏👏👏
Den episoden var enestående. Frister egentlig å begynne og se opp igjen Sopranos. En av de beste seriene som har blitt laget. Synd noen av de sentrale karakterene har falt fra så altfor tidlig, særlig "Tony".
post liked by: Pancho P, RedTrafford
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8244

Heldigvis slutta Sopranos før James Gandolfini takka for seg, men TV-verdenen vart tom utan han. Makan til skodespelarprestasjon i rolla som Tony Soprano. Apropos "Pine Barrens" - ein får visse assosiasjonar til denne episoden i "Bagman'"(Better Call Saul). Gledar meg enormt til den siste halve sesongen av denne serien.
post liked by: Can2, Pangaea
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Artig at det er flere som følger "Better Call Saul" her! 😀 Kul serie.
Kong Eric Cantona
Post Reply