La oss være enige om at vi ikke alltid er enig med alle andre.

Alt som ikke passer andre steder.

Topic author
Deleted User 108

Jeg har mitt ekte navn på united.no. Ingen grunn til å skjule hvem jeg er. Skriver noen få leserbrev på united.no. mest om turer vi har hatt til Manchester, men også om min kjærlighet til klubben. Jeg har vært medlem i supporterklubben siden oppstarten i 1981.
Lærer barna mine om United historien. Reiser til "historiske" steder i Manchester. Vært hvor Matt Busby, George Best, Tommy Taylor, Duncan Edvards bodde da de spilte på United. Oppsøkt puber hvor Busby Babes koste seg etter treninger og kamper.
Vært på gravplassene til Busby og flere av de som døde i München.
Sære interesser kanskje? Men tenkte å skrive et leserbrev om dette med bilder og adresser. Tror dere dette kan være et interessant leserbrev? Eller skal jeg gi blaffen😂😂
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16723

Mcilroy wrote: 15 Dec 2019, 22:13 Sære interesser kanskje? Men tenkte å skrive et leserbrev om dette med bilder og adresser. Tror dere dette kan være et interessant leserbrev? Eller skal jeg gi blaffen
Ikke sært i min bok.
På en United side må det vel være lov å være litt United nerd?
Jeg er United nerd - og hadde satt pris på det.

Men, nå forlater vi muligens intensjonen med denne tråden?
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Cola wrote: 15 Dec 2019, 21:30 Hvorfor ikke bruke dette forumet, her kan man bruke fullt navn eller kallenavn.
Tror ikke at det skal by på noen så sant man ikke går langt over streken, eller hva @RaoulDuke eller @Blodfink ?
Ikke noe problem for meg, sikkert ok for @Raoulduke også. (jeg får ikke tagget brukernavnene her inne til tider), gikk ikke nå f.eks.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Mcilroy wrote: 15 Dec 2019, 21:13 Der hater vi Solskjær den ene dagen og elsker han etter seirene mot Spurs og City. Men vi vet hvem andre er og da er alt så mye lettere.
Nettopp, det er helt innafor å elske/hate, kan ikke gjenta det nok jeg..

Mtp. nick eller virkelig navn så kan folk ha forskjellige grunner til å holde seg anonyme. Det er jo opp til forumeier og evt. moderatorer å gå inn om noen bryter regler.

Her inne er det lite uenigheter, for lite imo...


Få inn Snap-gruppa her, hjertelig velkommen for min del!
LUHG!

Topic author
Cola

Mcilroy wrote: 15 Dec 2019, 22:13 Sære interesser kanskje? Men tenkte å skrive et leserbrev om dette med bilder og adresser. Tror dere dette kan være et interessant leserbrev? Eller skal jeg gi blaffen
Dette er noe vi alle vil like her inne, jeg ble MUFC fan i 1966 pga at jeg fikk ett håndkle av en av mine onkler, eller nevøer??? når de utvandret fra Tromsø til St. Johns i Canada grunnet sel og hval produksjon i Norge. Så der har du min for historie grunnet ett håndkle, og denne greia har fulgt meg resten av livet.
Pink Final wrote: 15 Dec 2019, 22:52 Ikke sært i min bok.
På en United side må det vel være lov å være litt United nerd?
Jeg er United nerd - og hadde satt pris på det.
Akkurat dette svaret du ga her kunne jeg helt sikkert fått 0 i odds på.
[mention]Blodfink[/mention] hva synes du at vi nå har 2 United nerder her, pluss oss andre også :D
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Som skrevet før her av meg, man skal ikke være redd for å tråkke i baret.
Ledet etter noe annet men fant dette med blant annet Lillebjørn Nilsen,
Men mye av dette fra 1979 er det samme i dag, og i 1975 var jeg postbudet hos Lillebjørn Nilsen når han bodde i Suhmsgate på St. Hanshaugen
Uansett dette om å rødme, drite seg ut, og å være redd for dette er ikke nytt. Tror dere vil kjenne igjen den mannlige program lederen :D

https://tv.nrk.no/serie/halvsju/1979/FB ... /avspiller
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Hei,
Jeg er litt seint ute til denne festen :hah:

Jeg er glad for at det er diskusjoner, og jeg synes det bør være litt takhøyde for forskjellige meninger. Det blir jo ikke ordentlige diskusjoner hvis alle har like meninger. Jeg fikk ikke sett kampen i går, og fikk heller ikke lest kamptråden.

Jeg skal innrømme at jeg ikke får med meg alt her inne, det blir for mye for en mann med mye annet å gjøre og følge med på. Derfor modererer jeg også svært lite, det eneste jeg egentlig har slettet er direkte spam som kommer fra asiatiske roboter. Hvis noen har lyst på en moderator rolle så er det bare å si ifra!

Dette forumet har ingenting med kommentarfeltet på United.no å gjøre. Så hva som skjer der skjer der. Når folk oppgir seg som andre er det selvfølgelig veldig kjipt. Og det bør ikke skje. Når det er sakt så bør det være nogenlunde greit å luke ut falske meldinger fra [mention]Pink Final[/mention], siden han har veldig høy kvalitet på meldingene sine. Her på forumet kan man selv velge om man vil bruke nick eller navn, og slik kommer det til å fortsette.

Håper alle blir værende her, og at det også kan komme flere medlemmer. Det er bare å skrive her viewforum.php?f=11 om dere har forslag til forbedringer. Så kan jeg se på det.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

United.no stenger kommentarfeltet, blant annet på grunn av at hets og trusler har spredt seg til andre plattformer:

https://www.united.no/nyhetsarkiv/komme ... stenges-2/
User avatar

Captain Marvel
Posts: 97
Joined: 16 Dec 2019, 15:42
Liker gitt: 4
Liker mottatt: 17

Hei ! Ser at kommentarfeltet har stengt. Noe som har skjedd det siste døgnet siden Dag Langerød fikk nok ?? DA får jeg skrive her i stedet da :)
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

RaoulDuke wrote: 16 Dec 2019, 10:54 eg skal innrømme at jeg ikke får med meg alt her inne, det blir for mye for en mann med mye annet å gjøre og følge med på.
Det er ikke så mye å moderere her så langt, jeg er vel moderator, haha. Det eneste jeg synes er teit er når folk blir provosert av en mening om fotball, for så å gå personlig på vedkommende man ikke liker meningen til .

Hårfine nyanser, men noe jeg gjerne vil til livs. Anyone?
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Captain Marvel wrote: 16 Dec 2019, 16:14 DA får jeg skrive her i stedet da :)
Så bra, synd at det måtte nedstengelse for at du skulle skrive her inne, men velkommen ;)
LUHG!
User avatar

Captain Marvel
Posts: 97
Joined: 16 Dec 2019, 15:42
Liker gitt: 4
Liker mottatt: 17

Pink Final wrote: 15 Dec 2019, 21:33 Jeg har helt bevisst ikke kastet rundt meg med navnet mitt på fotball forum de siste årene.
Jeg vet det på en måte er uredelig - å skjule hva man heter.
Samtidig er det gærninger der ute - som ikke nøler med å gjøre livet surt for folk.
Privat og på jobb.
Jeg vil ikke at noen begynner å plage mine jobbrelaterte forbindelser med mail i mitt navn.
Eller enda værre - begynne å sende i navnet til familien min.

De i supporterklubben vet hvem jeg er.

En helt vanlig ‘mannen i gata’ - som har vært medlem nesten fra starten.
Et par på forrige forum som skrev å spurte om jeg er Arne Scheie.
NEI - .
Kan si såpass at jeg er født på slutten av 60 tallet, er gift og har tre barn.
Jeg prøvde å svare på denne her,men ser ikke ut som jeg fikk det til. Litt ny på dette området. Hehe. Synes du har kommet med mye positivt Pink Final og det har hvert en berikelse og lese innleggene dine.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16723

Captain Marvel wrote: 16 Dec 2019, 16:38 Synes du har kommet med mye positivt Pink Final og det har hvert en berikelse og lese innleggene dine.
Tusen takk, det er veldig hyggelig av deg.
Synes det er gøy med engelsk fotballhistorie, liker både å lese, å oppleve og å dele historiene.
Liker også diskusjoner fra nåtiden som belyser flere sider av samme sak.
Ting er sjeldent svart/hvitt.
Selv om svart/hvitt framstilling muligens er morsommere og skaper mer engasjement.
Se feks i Solskjær tråden, s22 post 320 og 322 av [mention]Ryder[/mention].
Eller i Mata tråden s1 post 15 av [mention]Harry Greaves[/mention].
Det er eksempler på gode poster mener jeg.
Nå er jeg litt urettferdig som kun trekker fram to brukere, for det er høyt nivå her inne - mange som skriver bra.
Jeg er her først og fremst for å lære, ikke for å vinne diskusjoner.

Angående kommentarfeltet hos supporterklubben er det nok andre som vet mer enn meg.
Dråpen nå var vel hets på andre plattformer med utspring i kommentarfeltet hos supporterklubben.
Samt at det nå er helt tydelig at det er person(er) der inne med flere brukere.

Synd at det skal være sånn.
På Kopforum har de klart å holde det gående uavbrutt i årevis.
Norges største og mest aktive forum for engelsk fotball.
Kvaliteten der er veldig varierende - men de driver vel ikke å truer hverandre.
En håndfull svært gode brukere har de ihvertfall der.
Leeds har et bra forum, ganske stort og aktivt forum det også.
Der har du enkelte brukere som også skriver historie, og litt lengre poster.
Ikke at historie er det samme som kvalitet.
Nåtid er det mest interessante.
Men, historie interesserer meg.

Stoke har et lite men svært bra forum :perf:
Der synes jeg sakeligheten er best av de klubbforaene jeg leser på med jevne mellomrom.
De litt mindre supporterklubbene som Stoke har jo fordelen av at det er enklere å holde oversikten for admins og moderatorer.
Dessuten vil jeg tippe at snittalderen på Stoke gjengen gjør at det blir et voksent miljø.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Topic author
Vidar Dale Fjeld

At de har stengt forumet på United.no kommer ikke som noen stor overraskelse. De ansvarlige er redaksjonen selv. De tar/tok ikke fem øre for å la stygge kommentarer fra de som er kritiske til det som skjer rundt klubben stå og slettet kritikk mot klubben osv. Redaksjonen der er guttklubben grei, er du med de så er du innenfor, er du kritisk er du utsett fra alle som ikke deler dine tanker. Da blir du tillagt det ene eller andre fra som bare sider "Go United" Egne tanker skal en ikke ha. Den redaksjonen der tenker på forumet som sitt og driver det som sitt med de betalende medlemmene som nikkedukker. Forøvrig er de flittig på "turer" både her og der...sikkert helt uten kompensasjon fra de betalende. Et pinlig forum og en redaksjon som ville fått det gamle Sovjet til å fremst som inkluderende og åpent. Forøvrig er det ikke annet enn pinlig for den "rikeste" klubben og supporterorganisasjon til en av verdens største klubber til ikke å ha et eget forum. Men de er mer opptatt av egen vinning.
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Pink Final wrote: 16 Dec 2019, 17:52 Se feks i Solskjær tråden, s22 post 320 og 322 av @Ryder.
Eller i Mata tråden s1 post 15 av @Harry Greaves.
Hei, bare et vennlig lite forumtips. Du kan klikke på tallet som står bak # tegnet til høyre for avataren. Da kopierer du linken som fører direkte til posten. Det er enklere enn å skrive ned postnum[mention]Ryder[/mention]
Linken til din post vil feks se slik ut når jeg limer den inn: viewtopic.php?f=8&t=383&p=9068#p9063
User avatar

Captain Marvel
Posts: 97
Joined: 16 Dec 2019, 15:42
Liker gitt: 4
Liker mottatt: 17

Jeg håper admin er tålmodige med oss nye her inne som ikke er vant med slikt oppsett når man skal kommentere. Jeg er av den enkle sorten. Kommentere ,trykk send. :) Så vist jeg poster feil her en rekke ganger. Please,hver tålmodige med meg :hah:
User avatar

ScholesLegend
Posts: 49
Joined: 18 Dec 2019, 00:35

Captain Marvel wrote: 17 Dec 2019, 07:10 Jeg håper admin er tålmodige med oss nye her inne som ikke er vant med slikt oppsett når man skal kommentere. Jeg er av den enkle sorten. Kommentere ,trykk send. :) Så vist jeg poster feil her en rekke ganger. Please,hver tålmodige med meg :hah:
Heisann.Du var vel ganske aktiv på kommentarfeltet til United.no, var du ikke? Utrolig kjedelig at kommentarfeltet har blitt fjernet nå, er ikke helt det samme uten. Trist at noen tullinger skal ødelegge for alle de andre :/ Får håpe flere av de gode posterne kommer over hit på forumet så vi har et sted å diskutere United!
User avatar

Captain Marvel
Posts: 97
Joined: 16 Dec 2019, 15:42
Liker gitt: 4
Liker mottatt: 17

ScholesLegend wrote: 18 Dec 2019, 10:01
Captain Marvel wrote: 17 Dec 2019, 07:10 Jeg håper admin er tålmodige med oss nye her inne som ikke er vant med slikt oppsett når man skal kommentere. Jeg er av den enkle sorten. Kommentere ,trykk send. :) Så vist jeg poster feil her en rekke ganger. Please,hver tålmodige med meg :hah:
Heisann.Du var vel ganske aktiv på kommentarfeltet til United.no, var du ikke? Utrolig kjedelig at kommentarfeltet har blitt fjernet nå, er ikke helt det samme uten. Trist at noen tullinger skal ødelegge for alle de andre :/ Får håpe flere av de gode posterne kommer over hit på forumet så vi har et sted å diskutere United!

Ja,jeg fikk med meg det Pink Final skrev i kommentarfeltet og det han hadde opplevd. At noen stjeler andres navn og missbruker slikt er forkastelig og burde fått store konsekvenser for vedkommende. Så synd at det er veldig vanskelig å finne ut av hvem det er. Jeg har postet en del der ja. Men det som skjedde der er ikke noe nytt. Har skjedd tidligere også det. Var mye krangling før også. Tror det var en som kalte seg for Kurt Hansen eller noe som hele tiden var negativ og lagde sur stemning. Jeg skulle ønske redaksjonen nå tok tak i dette på alvor. Med f.eks med facebook innlogging. Eller noe annet som beviser sikker identitet.
Post Reply