La oss være enige om at vi ikke alltid er enig med alle andre.

Alt som ikke passer andre steder.

Topic author
Cola

Og en liten slutt kommentar til de som er uenige/krangler her inne på forumet.
Vær så snill å tenke på at vi trenger ALLE, og ALLE kan IKKE være enige DIREKTE med en gang.
Kan man ikke være uenige kan man heller ikke bli bedre når man diskuterer sammen

Som sagt, jeg vil IKKE at vi mister noen på dette forumet, MEN Fy** der scoret Philipalpia! (ser Zucca&Minnesota mot Philidelphia)

La oss diskutere på en normal måte, og la "egoet" vårt ikke stå foran alt mulig. Men la også andres mening ha en betydning.
Er du ALLTID enig med sjefen di, med det mener jeg oss samboer også selv om du sier at du er sjef hjemme :D


Lag dette forumet hvor vi kan diskuterer og være uenige til tider, men kanskje at man skrive tilbake til den vi "kranglet/var uenig med" Fy F*aen du hadde rett..

Vi trenger alle som bidrar her inne, og skulle du få ett "syrlig"/innlegg du føler på kanten, skriv tilbake til vedkommende og spør hva han mener i en PM.
Siste utfall er jo å rapportere det, selv om jeg ikke er noe som støtter dette, bedre å fikse opp i dette selv, eller bare overse det

Minnesota leder nå 2-1 hjemme mot Philipelphia
Og vinner 4-1 hjemme, uten Zucca poeng, men +2 i statistikken.
Jeg fikk -2 i statistikken, sovnet fra 2&3 periode, bikkja kom å vekket meg når kampen var ferdig for å gå tur, har lært seg å ikke forstyrre når jeg ser fotball/hockey :D :D :D

Man kan være venner og respektere hverandre, selv om man ikke alltid deler det den andre mener/skriver.
Hvor mange har vært 100% enig med trenerene til MUFC om uttaket til kamp, uansett trener :D men vi støtter dem som klubb :heart:

Topic author
Cola

Pink Final wrote: 15 Dec 2019, 07:41 I dag, med internett er det så lett å sende avgårde vår frustrasjon.
Det vi poster ligger åpent for alle som vil lese.
Også barn.
Om jeg som 11-12 åring hadde lest de karakteristikkene som blir gitt om feks Lingard anvendt på eksempelvis Gary Bailey i 1978 hadde jeg blitt skuffa og lei meg - sint også.
Det ville fratatt meg mye av gleden.
.
Barn leser muligens på disse forumsidene.
Det går jo an å ha i bakhodet når laget vårt skuffer oss.
Ser litt tilbake til min egen ungdomstid, var FN soldat i Sør-Libanon 1 1979.
På denne tid hadde vi ikke Internett eller mobil telefoner.
Og Norske aviser vi fikk sendt nedover var 7-8 dager gamle.
Husker også at vi fikk "bekymrings" mail (som var vanlig post i konvolutt :D ) fra foreldre, kjærester og andre i Norge.
Når vi leste dette skjønte vi ingen ting, det avisen/pressen fortalte var jo for oss en vanlig hendelse.
Men de "skarpe" hendelsene, hadde ikke Presse/aviser fått tak i, og det var vi som var der nede glade for,
men uansatt "vi var i begynnelsen av 20-årene og udødelige siden vi var av Sigurd Jordsfall slekt"

Men idag med internett, mobil, twitter, instagram etc må vi også huske på at det vi skriver på nett (internett)
blir der til evig tid, selv om du sletter selv det du skrev. (Ikke ett visdomsord fra Fantomet, men fra 20 års jobb i Forsvaret)

Tilslutt håper jeg av hele mitt hjerte, som forøvrig er :heart: , at [mention]Kyndilfan1[/mention] og [mention]Pink Final[/mention] forsetter å skrive/poste her.
Husk jeg har vært fredssoldat i mere enn 3-4 år :D
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

For å få fruktbare diskusjoner, så er det bra at man ikke alltid er enige. Det er når andre er uenige med meg at jeg tvinges til å tenke gjennom mine egne påstander.
- Et viktig prinsipp er at man ikke tar mannen, men vet at det kan være svært vanskelig i en opphetet diskusjon. Jeg håper at alle skjønner at det vanligvis ikke er onde hensikter bak en skarp kommentar. En slik melding bør ingen ta seg nær av, men hvis det begynner å komme flere slike, da kan man gjerne si fra tydelig. Direkte personangrep uten annet innhold er nesten alltid et bevis på at det er mangel på argumenter.
- Jeg har vært bruker av diskusjonsforum siden USENET kom på 80-tallet, og har opplevd det aller meste. Stemningen her inne er på pusekatt-nivå.
- Som lokalpolitiker har jeg også opplevd et og annet. Fått egen blogg for å bli hengt ut, grov sjikane av meg og familie på epost, masse grove beskrivelser i kommentartråder i lokalavis osv osv.

Saklighet vinner alltid. Men når det kommer til fotball og følelser, så er det ikke lett å være saklig. Det blir mye synsing og føleri. Det er mulig å ta i bruk statistikk som fakta, men det er ikke lett rett etter en kamp. Dette må vi bare godta.

Jeg har opplevd mange ganger at jeg har kritisert en spiller for manglende prestasjoner rett etter kamp, men når jeg har sett kamp i reprise, så har jeg fått et helt annet syn.

Jeg vet at mange ikke var særlig fan av Fellaini, jeg derimot mener at det er en god type spiller å ha i stallen. Mer enn en gang har denne typen spillere kommet inn og snudd kamp. Det forhindrer ikke at andre er uenig med meg, og det må jeg bare godta.

Jeg begynner å bli en gammel gubbe, men liker feks black metal. Jeg har full forståelse for at noen som liker Kurt Nilsen synes at skrik og hyl fra DimmuBorgir ikke fenger. Jeg har ikke noe problem med at andre kaller dette for musikalsk dritt ispedd en del andre grove uttrykk.

Jeg synes ikke vi skal være så veldig lett å fornærme eller krenke når vi skriver på nett. Husk at vi bak tastaturet gjerne tar i litt ekstra for å få fram poenget, og det på en måte vi aldri ville ha gjort ansikt til ansikt.

Den eneste grupperingen av mennesker det er lov til å overøse med sjikane, bannskap, kritikk og trusler, er de som skriver med caps lock hele tiden. De bør oppsøkes for å motta fysisk pryl, for her er ingen ord sterke nok. ;)

Topic author
Cola

Torquemada wrote: 15 Dec 2019, 12:42 Den eneste grupperingen av mennesker det er lov til å overøse med sjikane, bannskap, kritikk og trusler, er de som skriver med caps lock hele tiden. De bør oppsøkes for å motta fysisk pryl, for her er ingen ord sterke nok.
Tusen takk for innlegget @Torquemada , vi kan alle til tider gå over normalen.
Men det du skriver om CAPS LOCK støtter jeg desvvere ikke 90% ,em 10.000 %. :D :D :D :D

Nå er det match start om 31 minutter

Topic author
Cola

Sitter å ser ARS-MCI (må skrive at dette forumet mitt har ødelagt ishockey som jeg normalt følger),
Men grunnen mitt for å starte opp denne tråden, og å svare på ett annet innlegg i en annen tråd, var kun for å si at ta ballen ikke mannen
Vi må, som mennesker, få lov til å være uenige med andre mennesker.
For å bli enige om noe må man først være uenige, dermed diskutere seg frem til hva som er best.
En ting har jeg lært, mennesker har bestandig problemer med å være enig og tro på noen andre kan ha en annen løsning.
Kan man diskutere på ett saklig bakgrunn så tror jeg det er det beste for alle.

For de som lurer: Min Tro er Odin&Tor + 60% av meg selv :D

Topic author
Deleted User 108

For å ta kommentarfeltet på united.no tror jeg det beste hadde vært å bli medlem ved å bruke id-brikke slik at redaksjonen helt sikkert vet hvem som er medlemmer. Nå er det nok å melde seg inn med et navn, adresse, email og betale med kort. Når du ikke får tilsendt noe fra supporterklubben trenger du ikke å bo på adressen du bruker, den trenger faktisk ikke å finnes. Tror tonen hadde vært en annen om vi måtte å ha brukt eget navn. Det er jo ingen tvil om at det er troll der, med flere brukere. En av dem bruker andre plattformer til å true personer som har sagt han i mot på united.no. Jeg er blant dem som blir truet.

Pink Final, jeg vet det ikke er deg, men han bruker ofte det som kallenavn når han truer folk. Når noen sier imot blir han forbannet og går over til Pink Gaynol, virkelig en kreativ type.

Derfor mener jeg sikkerheten burde vært bedre, men id-brikke innlogging og ekte navn tror jeg har hjulpet veldig. Er det en mann du sliter med på et slikt forum er sjansen stor på at du vet hvem som kommer med trusler. Tror diskusjonen blir mer saklig også med ekte navn. Kan ikke ha flere brukere uten evn å bruke egne barn eller kone.

Det var min utblåsning for i dag, vet mange her er uenige om å ikke bruke kallenavn, men men...
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Torquemada wrote: 15 Dec 2019, 12:42 For å få fruktbare diskusjoner
Mye bra i innlegget ditt :thumb_up:
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

Mcilroy wrote: 15 Dec 2019, 20:06 Pink Final, jeg vet det ikke er deg, men han bruker ofte det som kallenavn når han truer folk. Når noen sier imot blir han forbannet og går over til Pink Gaynol, virkelig en kreativ type.
Hva?

Dette må jeg kontakte United.no om.
Takk for melding.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Topic author
Deleted User 108

Ettersom dette kommer på andre fora enn united.no er det ingen ting de vil gjøre Pink. Har sendt mail til Dag Langerød, men han ble irritert på meg da jeg nevnte trussel på andre plattformer. Det hadde ikke noe med dem å gjøre.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

[mention]Mcilroy[/mention]
Takk skal du ha.

Jeg tar en prat med en av de i supporterklubben om dette.

Utrolig at det ikke går an å skrive om fotball engang - uten at noen må true folk.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

Dette var ikke moro å få vite om.
En liten diskusjon her inne om Lindelöf blir ingenting i forhold.

Dette kommer jeg til å ta tak i.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Topic author
Cola

Mcilroy wrote: 15 Dec 2019, 20:06 Det var min utblåsning for i dag, vet mange her er uenige om å ikke bruke kallenavn, men men...
Tusen takk for din utblåsing [mention]Mcilroy[/mention]
Forrige gang jeg skrev dette ble det borte.....
Men totalt enig med deg ang kallenavn/brukernavn og riktig navn.
Kan man ikke stå for dette face to face, så bør vedkommende ALDRI poste noe, men som du sier ang Troll. (forøvrig 1st og eneste bilen som er lagd/bygd i Norge, [mention]Pink Final[/mention] du med historie kapasitetene dine, har du mere her om bilen Troll?)

Men som sagt [mention]Mcilroy[/mention] bra at du tok opp dette, og håper at du fortsatt vil bruke dette forumet :D
Last edited by Cola on 16 Dec 2019, 11:11, edited 1 time in total.

Topic author
Deleted User 108

Litt frustrerende når Dag nesten sier at jeg kan skylde meg selv ettersom jeg bruker ekte navn på kommentarfeltet. Bruker det mye mindre nå, vi er 8-10 mann som brukte kommentarfeltet flittig før som har sluttet og heller gått sammen og dannet en gruppe på snapchat. Hvor alt er lov. Der hater vi Solskjær den ene dagen og elsker han etter seirene mot Spurs og City. Men vi vet hvem andre er og da er alt så mye lettere.

Topic author
Cola

Mcilroy wrote: 15 Dec 2019, 21:13 Litt frustrerende når Dag nesten sier at jeg kan skylde meg selv ettersom jeg bruker ekte navn på kommentarfeltet. Bruker det mye mindre nå, vi er 8-10 mann som brukte kommentarfeltet flittig før som har sluttet og heller gått sammen og dannet en gruppe på snapchat. Hvor alt er lov. Der hater vi Solskjær den ene dagen og elsker han etter seirene mot Spurs og City. Men vi vet hvem andre er og da er alt så mye lettere.
Hvorfor ikke bruke dette forumet, her kan man bruke fullt navn eller kallenavn.
Tror ikke at det skal by på noen så sant man ikke går langt over streken, eller hva [mention]RaoulDuke[/mention] eller [mention]Blodfink[/mention] ?
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

Jeg har helt bevisst ikke kastet rundt meg med navnet mitt på fotball forum de siste årene.
Jeg vet det på en måte er uredelig - å skjule hva man heter.
Samtidig er det gærninger der ute - som ikke nøler med å gjøre livet surt for folk.
Privat og på jobb.
Jeg vil ikke at noen begynner å plage mine jobbrelaterte forbindelser med mail i mitt navn.
Eller enda værre - begynne å sende i navnet til familien min.

De i supporterklubben vet hvem jeg er.

En helt vanlig ‘mannen i gata’ - som har vært medlem nesten fra starten.
Et par på forrige forum som skrev å spurte om jeg er Arne Scheie.
NEI - .
Kan si såpass at jeg er født på slutten av 60 tallet, er gift og har tre barn.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply