Supporterklubben

Alt som ikke passer andre steder.

LoveBruno&Rashford
Liker gitt: 543
Liker mottatt: 1777

Det ble A4 format først i 1995/96 sesongen @Pink Final.
Det skjedde etter en avstemming hos medlemmene.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, alfen74, Pangaea

Topic author
Pink Final
Saa deilig det blir naar vi vinner denne!
Liker gitt: 38605
Liker mottatt: 28792

Det var såpass sent ja @LoveBruno&Rashford.
Ville tippa på 1991 omtrent jeg.
Når begynte forsiden å bli rød da?
Var det rundt 1990/91?
post liked by: Belfastboy, alfen74
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

LoveBruno&Rashford
Liker gitt: 543
Liker mottatt: 1777

Ja, det må bli rundt 1990 ja @Pink Final. Husker da de hadde sitt første 4-farge bilde i bladet, ett bilde. Da skrev redaktøren at det aldri kom til å bli ett helt blad med 4-farger bilde, men de håpte de kunne fortsette med ett fargebilde i bladet nå og da. Utviklingen gikk rasende fort i trykkeribransjen gitt.
post liked by: Jan Erik, Belfastboy, Pink Final, Andtho01, Rød Pølse, alfen74, Pangaea

Topic author
Pink Final

Også var det den video klubben supporterklubben hadde oppe i Finnmark et sted.
Som leide ut Uniteds matcher på vhs.
Man kunne beholde kassetten i 3 dager ifm leie.
Da ble matchen gjerne sett 3x, minst 😅.

Program spalten med danske Helge Conradsen var også fin.
Lærerikt, han hadde mye info å dele.
Også pleide han å avslutte med noe ala Husk at omtale Manchester United, vores supportere og ægte supportere av andre hold med respekt. - Noe sånt, og beklager gebrokkent dansk 🇩🇰 😄
post liked by: Andtho01, Can2, Belfastboy, Jan Erik, Rød Pølse, alfen74

28FPellistri
Liker gitt: 2300
Liker mottatt: 9298

RedTrafford wrote: 02 Jan 2025, 14:58 Det er vel en del som fortsatt er medlem i supporterklubben vil jeg tro.
De øker prisen fra 300kr til 350kr.nå 20 Januar.
Men samtidig slår de på stortromma og gir en rabatkode på 50kr i nettbutikken.
Og det for å vise sin takknemlighet hvis man fornyer medlemskapet :D
To %-vis realtivt høye prisstigninger det på 1 år fra Supporterklubben.

21.03.2024 så steg det fra 250 til 300.
20.01.2025 så stiger det fra 300 til 350.

Jeg betaler uansett 450kr i året nå siden jeg betaler for Basis + 150 for Unitedsupporteren også.
Og jeg syns i grunn supporterklubben har vært billig lenge med mye bra innhold, men det er allikevel to %-vis høye justeringer på så kort tid.
post liked by: Belfastboy, Andtho01, alfen74, Pangaea
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona

Can2
Kongen av understatements
Liker gitt: 21110
Liker mottatt: 8049

Jeg hadde også noen av de gamle tidlige svart-hvitt bladene. (Blitt borte etter diverse flyttinger dessverre). Det var stas å få i postkassen husker jeg. De drev nok supporterklubben fra "gutterommet" den gangen. Husker jeg sendte et brev til "MUSC v/Per Harald Larsen, Øvre Fjellsmau, Bergen." Sannsynligvis når jeg meldte meg inn i supporterklubben.
post liked by: Andtho01, Belfastboy, Jan Erik, Pink Final, Pancho P, Rød Pølse, alfen74, Pangaea, Vidar Dale Fjeld
Kong Eric Cantona

Topic author
Pink Final

Blir mye mimring nå 😉.
Ja det var Larsen og Lokøy pluss han Derby supporteren som hjalp dem, Ersvær.
Derby er den nest eldste supporterklubben her hjemme. Stifta i 77. Så de hadde erfaring. City var først ute, i 74.
Han karen nede på Onsøy som stifta den ordna vel t.o.m treningskamp mellom bittelille Lervik og City!
Det hadde ikke gått i dag.
post liked by: Jan Erik, Andtho01, Can2, Pancho P, Rød Pølse, alfen74, Belfastboy, Pangaea

Pangaea
Liker gitt: 7654
Liker mottatt: 9473

Pink Final wrote: 02 Jan 2025, 22:36 - Noe sånt, og beklager gebrokkent dansk 🇩🇰 😄
All dansk er gebrokkent, så det går fint 😅

Husker spaltene til Brian McClair. De var ofte morsomme og ga et lite innblikk i spillernes liv. Mener å huske han ikke var spesielt glad i pre-season hardtrening 😂 men det gjelder vel strengt tatt alle spillere, både nå og da.
post liked by: alfen74, Belfastboy, Can2, Pink Final

Vidar Dale Fjeld
Liker gitt: 311
Liker mottatt: 1209

Endelig en artikkel jeg kan stille meg bak fra Dag L...om hvorfor en gidder dette 🤗
post liked by: Buchan, Andtho01, Pwint, Pink Final, alfen74, Belfastboy, Rød Pølse

Topic author
Pink Final

Det Dag skriver der er én ting.
Noe han vel ikke tok med er kjærlighet til klubben.
For min del er det ikke sånn at nåtiden eller neste resultat betyr ‘alt’ for engasjementet mitt.
Historien, Matt Busby, Jimmy Murphy, Alex Ferguson, alle spillerne, flyulykken, Stretford End, Red Army, at vi har innbyrdes overtak på alle motstandere, den stolte rekorden med over 4000 strake matcher med minst en fra eget jnr lag i troppen …..alt dette og myyyyye mer gjør at jeg er sååå glad i Manchester United.
Stolt av Manchester United!
Samme om vi spiller rumpen som de sier i Bergen (der har de ikke a endinger 😄😆) så mister man bare ikke gløden og interessen for denne klubben.
Selv ikke Glazer og Woodward har klart å ødelegge interessen og engasjementet.
post liked by: Andtho01, Buchan, alfen74, Can2, King Eric, Belfastboy, Rød Pølse, Pwint

pixma
Donor
Liker gitt: 1165
Liker mottatt: 3347

Interessen den e der men må si at gløden den er ganske lav for tiden, men regner med at den tar seg kraftig opp når storspillet kommer tilbake. :hah: :D
post liked by: Belfastboy, Rød Pølse, Pwint

Vidar Dale Fjeld

Tror de av oss som er supportere av klubben og som ikke ble det grunnet suksess har en litt dypere kjærlighet til klubben...nå sier ikke jeg at det er fasit, en klubb kan sannsynligvis ete deg opp etter hvert som tiden går...så ikke noe angrep fra min side...jeg for min del fant klubben via BBC Radio 5, navnet var fantastisk og Old Trafford hadde noe mystisk i seg...vil tippe dette var rundt 1968 🫣...men apatien er litt oftere fremme nå...takk til USA...😏
post liked by: Belfastboy, Buchan, Rød Pølse, Can2, Pwint

Ryder
Liker gitt: 3787
Liker mottatt: 16586

De aller fleste fotballfans holder med lag som aldri vinner noe som helst. Vi har fått oppleve mer suksess enn de aller, aller fleste. Greit å huske på når det ser som mørkest ut. I bunn og grunn er det ikke antallet titler som betyr noe.

At det går dårlig nå, påvirker overhodet ikke forholdet mitt til klubben. Bare mer å snakke om og diskutere 😅
post liked by: Vidar Dale Fjeld, RedTrafford, Rød Pølse, alfen74, Can2, Pwint, Buchan

Topic author
Pink Final

Vidar Dale Fjeld wrote: 26 Feb 2025, 09:32 ..jeg for min del fant klubben via BBC Radio 5, navnet var fantastisk og Old Trafford hadde noe mystisk i seg...vil tippe dette var rundt 1968 🫣
Rått 👏.
At du oppdaga Manchester United i 1968 er en ting, men at du oppdaga BBC radio 5 live så tidlig ..kult 😁👏.
Fortell gjerne om du husker noe fra radio lyttinga.
Vi har vel en egen radio tråd her inne.

I likhet med deg var det navnet Manchester United som først appellerte til meg.
Det høres så utrolig mektig ut.
Manchester ..United!
Det finnes ikke noe mektigere navn i fotballens verden :heart:

Jeg begynte å holde med United i 1975, men tror ikke jeg oppdaga BBC radio 5 med Paddy Feeney før i 1983.
Kanskje 1982?
post liked by: Andtho01, Pwint, Belfastboy, Vidar Dale Fjeld, Rød Pølse, Buchan, Can2

Vidar Dale Fjeld

Det var egentlig min far som fikk meg interessert i fotball på et vis...den klassiske tippekupongen med innleveringsfrist onsdagen var hovedårsaken...kanskje var det nærmere 70, men på sekstitallet. Han var arsenalsupportere etter sine dager/år i London under krigen. Overføringer av kampene kl.16.00 på BBC var et must, der vi fike vite hvilken kamp de skulle dekke andreomgangen av...så kom de innom med resultatservice fra de andre kampene underveis...utover på 70-tallet var det fast hver lørdag det å vente på James Alexander Gorden med full gjennomgang fra 1. divisjon til langt ned i skotsk 2-3 divisjon...han kom vel inn der tidlig på syttitallet...satt spikret foran radioen og jeg lærte min første engelsk via den mener jeg å huske. En stor opplevelse for en liten fotballgal gutt. Tror vi har vært innom dette tidligere også, men for noen minner ♥️♥️♥️
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Buchan, Pink Final, Belfastboy, Can2
Post Reply