Troppen for 22/23

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

red
Posts: 1522
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2262
Liker mottatt: 4106

Tok en titt på kontraktssituasjoner (basert på Transfermarkt) for en ukes tid siden.

Tenker det kanskje passer bra inn i denne tråden.

Opt vil si om klubben har mulighet til å forlenge kontrakten med ett år:

0. Nåværende tropp (30 spillere):
Image Om en deler dette opp:


1. Kontrakter som går ut til sommeren

Image Alle disse forsvinner nok. Blir svært overrasket om Pogba og Lingard forlenges.


2. Antydet at vil vekk

Image Rangnick har uttalt seg offentlig om både Martial (vil ha ny utfordring) og Henderson. Donny har gjort det via sin manager, riktignok ikke de siste månedene (men mengden spilletid har ikke blitt så veldig mye bedre).



3. Spørsmålstegn

Image
  • Bailly: Har fremdeles lenge igjen av kontrakten. Har antydet tidligere at han ønsker mer spilletid. Er fjerdevalg slik det ser ut nå, så spørsmålet er om han vil være fornøyd med det, og hvor mye evnt. Rangnick rullerer på stopperplass.
  • Jones: Har antakelig ingen veldig fremtid i klubben. Men overrasket veldig det han fikk av spilletid nå sist i Premier League. Forventer at han blir her ut kontrakten 2023.
  • Ronaldo: Usikker på om han vil bruke sine siste år av karrieren i United uten topp 4 / CL til neste sesong. Klarer ikke bestemme meg for om det var bra eller negativt at han kom, heller mot det siste.
  • Matic: Spørsmålstegn pga alderen, alt for sjeldent holder han tempoet som skal til i 90 minutter. Om han blir så vil han vel fungere omtrent som Mata de siste tre årene.

4. Utlån

Image
  • Diallo: Enda ikke klar for førstelagsfotball i United, blir forhåpentligvis lånt ut allerede nå i Januar.
  • Elanga: Det kommer an på om vi forsterker med en angriper i sommer (med evnt. både Cavani og Martial borte). Gjør vi ikke det blir han nok ikke lånt ut.
  • Chong: Kontrakten går ut til sommeren om klubben ikke forlenger. Tror kanskje klubben velger å ikke bruke det valget. Er blitt 22 år, og er fremdeles langt unna førstelaget vårt.

5. Gjenværende tropp / "kjernen" (15 spillere)

Image Hva som evnt. skjer med Donny, Henderson, Matic, Ronaldo er selvfølgelig avhengig av hvilken manager som kommer inn til sommeren (Ten Hag, da blir nok Donny), og hvilke nye signeringer som gjøres. Uansett (potensielt) veldig store forandringer det neste halvåret og frem til 2022/23 sesongen starter.
post liked by: Pangaea, Pink Final, Blodfink, Ryder, Cola2, Belfastboy

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Ut med:
Martial,
Henderson
Bailly
Lingard
+ de på utgåande kontrakt

Inn med:
Rice
Haidara
Alvarez

Da er troppen god nok til å kjempe om topp 3 i PL.
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2567
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13329
Liker mottatt: 8515

Eg har sett for lite av Álvarez til å kunne uttale meg bastant, men ifølge ein argentinsk kompis som ser alt av River Plate, er han det neste store frå Argentina. Teknisk god, glimrande avslutningseigenskapar og han er i tillegg god til å kombinere med andre. Samanlikningane med Agüero er visst ikkje heilt på jordet og det er vel difor City akkurat no ser ut som den mest sannsynlige destinasjonen for 'la araña' (edderkoppen).
post liked by: JørgenT
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18974

Álvarez er vel på vei til City, United påstås å ha sagt nei til spilleren.
LUHG!
User avatar

Topic author
Ryder
Posts: 4632
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2552
Liker mottatt: 10430

Ser at det argumenteres rundt omkring for at vi nå har brukt januarvinduet til å "rydde i troppen".

Veldig uenig i det, vi har ikke ryddet i noe som helst og sitter igjen med en marginalt svakere tropp resten av sesongen enn vi hadde for en uke siden. Vi har ikke løst noen problemer, bare utsatt to av dem (Martial og DvdB), og beholdt alle andre (Henderson, Lingard, Pogba, Jones, Bailly osv). Vi har prøvd (og mislyktes) i å bli kvitt daukjøtt. Å forsterke i problemposisjoner på banen har vi tilsynelatende ikke engang prøvd på.

Det eneste positive må være at de som syntes det var slitsomt med ukentlig klaging over at Donny ikke spiller, nå får fred i noen måneder.
post liked by: Cola2

Deleted User 430

Ryder wrote:01 Feb 2022, 14:47 nå får fred i noen måneder
Blir garantert mer klaging på han også😏
post liked by: Pink Final, Ryder
User avatar

Topic author
Ryder
Posts: 4632
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2552
Liker mottatt: 10430

Haha, sant nok.

Ser på United.no at klubben gjorde seg vanskelige i dette vinduet for å "sende en beskjed til kontrakt-rebellene". Beskjed om hva? Advare dem mot å la kontrakten løpe ut og gå gratis til sommeren, for dermed å kunne heve høyere sign on fee og lønn i sin nye klubb? Tenker Pogba og Raiola ble skræmt.
Ser ikke for meg at spilletiden til Lingard påvirkes av om han skriver under ny kontrakt eller ikke, samme med Pogba for den saks skyld. Om det motsatte er tilfelle, bør de i så fall gå ut og si det i klartekst: "skal du spille for oss, SKAL du være under kontrakt slik at vi er sikret å få igjen penger for deg dersom ønsker å bytte klubb. Nekter du å skrive under, havner du på benken - samma hvor god du er."
Høres ut som noe som er umulig å gjennomføre, og ikke minst tyrannisk. Gir i så fall klubben frihet til å diktere de økonomiske vilkårene for spilleren, uten reelt forhandlingsrom. Hva har Lingard liksom gjort galt? Han jobber sikkert hardt på trening og prøver å spille seg inn, men får ikke sjansen. Å nekte å skrive under på en kontrakt kan handle like mye om f.eks uenighet om lønn og status i troppen som at spilleren driver taktisk spill for å få gå gratis.
post liked by: Cola2
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 486

Det var en tweet til en Daily Mail-artikkel i den du snakker om på United.no, der ble det nevnt at Glazers (??!) sanksjonerte en Romero-transfer til Everton i 2020.

Jeg begynner egentlig å tro at problemene i klubben stikker så dypt på alle nivåer at det er umulig å reparere. Enten det er en stadion som lekker, åpenbare disiplinærproblemer (vi får vel høre mer om hva United har visst om Greenwood og ikke, med tiden) eller en overgangslogistikk som vel må anses som blant de aller verste i hele verden, målt opp mot status og økonomi.

Da har jeg heller ikke snakket noe om hvor dårlig nesten alle som United kjøper, blir. Foruten Fernandes så har vel bortimot samtlige spillere som har kommet til klubben de siste ti årene, bare blitt dårligere?

Og apropos trening og utvikling - hva med Eric Ramsay, cornereksperten vi hentet inn i sommer for å gjøre United til det beste dødballaget i ligaen? Vel, etter 130 cornere og 0 mål har Ramsay nå istedenfor fått i oppgave å varme opp forsvarsspillerne før kamper.

Det virker rett og slett som om United gjør absolutt alt feil. Men for alle andre klubber er vi jo gode bidragsytere, og her tillater jeg meg å sitere Dwight Schrute: Image
post liked by: Otac, Ryder, Cola2
User avatar

Topic author
Ryder
Posts: 4632
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2552
Liker mottatt: 10430

Alt virker å være så reaktivt. Vi venter til noe fælt eller kriseaktig skjer, og så reagerer vi med hastverk og kvaliteten på avgjørelsen blir deretter. Målet må jo være å se slitasjen før det blir et åpent sår. Kjøpe nytt dopapir FØR du sitter der med baken full av dritt og med tom hylse.

Da må vi kanskje også våge å ta tøffe avgjørelser og kutte båndene til spillere når pila peker feil vei over tid, og slutte å håpe på at ting kanskje blir bedre om et halvt eller ett år. Jeg blir også nervøs av denne tilnærmingen der vi "kun skal gå for førstevalget" en gang i framtida. Nei, kanskje det ikke var mulig å kjøpe noen nå som var så gode som Declan Rice. Men hva får oss til å være sikre på at han, som er Chelsea-fan, kommer til sommeren dersom vi blir nummer fem? Var jo sånn med Sancho også, det var liksom ingen andre høyrevinger i verden som var i nærheten. Det skaper press på spilleren og det skaper et forhandlingsklima der vi er lett å presse opp i pris.
Synes ikke vi skal være så redde for å ta noen små sjanser i spillermarkedet. Daniel James er et godt eksempel på det. Kjøpt billig, ble aldri helt god nok, men kjapt og greit solgt videre med fortjeneste. Alle MÅ ikke være "marquee signings" og garanterte startspillere.

Skal vi hale i land en topp 4-plassering i år, tror jeg vi er helt avhengig av fitness og formstigning hos disse fem: Pogba, Maguire, Rashford, Shaw og Sancho. Avslutter de som de har startet, blir det blytungt. Resten har vel prestert omtrent på det nivået vi kan forvente av dem, synes jeg.
post liked by: red, Cola2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7531
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26879
Liker mottatt: 17390

At Glazer’s blander seg inn i kjøp/salg/utlån er horribelt.
Ser ikke bort i fra at det er dem som holdt tilbake flere spillere i sommer.
Hva er poenget?

Når det gjelder å kjøpe kun førstevalg likte jeg den tanken.
Vi har kjøpt nok nesten spillere og avdanka stjerner i årevis nå.
Men det er jo så usikkert hva den gjengen som styrer Mufc klarer å få til.

For bare litt over ett år siden toppet vi ligaen.
Den gang synes jeg ting så ganske lyst ut.
En ganske god tropp, som trengte tre-fire forsterkninger til å kunne ta ligagull.
Mange unge spillere.
Et lag som scoret mye mål.
Et lag det var vanskelig å slå.

Nå virker alt bare som et stort rot.
Jeg håper allikevel at med noen kvalitetsspillere inn, så er vi igjen å regne med.
BELIEVE
post liked by: Belfastboy, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

På ei anna side so kan det ikkje være enkelt dette, eller jo.

90% av de som diskuterer her inne var henrykte av kjøpet av Ronaldo.

-BYGG LAGET RUNDT HAN!!"

Wtf, skal United bygge laget rundt ein 37 åring?

ALT var feil med kjøpet av Ronaldo, fra ende til annen, og at ikkje fleire ser det, so tenker eg at det ikkje kan være so enkelt å styre skuta i fra Florida. At Glazers blanda seg er katastrofe! Det også.

Deleted User 480

Det finnes en del dritt i systemet. Det er det jo ingen tvil om. Det er en fryktelig fæl sak som rulles opp rundt Mason Greenwood. Vi har kjipe eiere over dammen, og en hel del andre ting som ikke er bra.

Jeg synes likevel negativiteten blir nesten altoverskyggende. Man kan bli ganske motløs av det. Jeg finner stort sett noe å glede meg til, og over, i omtrent hver kamp. -Fantastiske redninger av DDG, et godt raid, et fantastisk goal, eller en Rashford goal 25 sekunder før overtida er slutt. Pilene før vinterpausen pekte oppover. Vi henger med i kampen om topp fire, vi er med i de store cupene.

Skulle dette gå ad-dundas utover i sesongen, så får vi vel stikke fingeren i jorda og innse at vi ikke er blant verdens beste lag lenger. Jeg har ikke tenkt å slutte å være United-
supporter før klubben blir sportsvasket av et emirat. Da forlater klubben meg. Skulle vi ende som Southampton, Brighton eller Everton så får man gjøre som deres supportere; støtte klubben og juble over gode prestasjoner når de kommer.
post liked by: Pink Final, Ryder, Pwint, Belfastboy, Pancho P, Pangaea, Cola2

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Canto wrote: 02 Feb 2022, 20:16 Skulle dette gå ad-dundas utover i sesongen, så får vi vel stikke fingeren i jorda og innse at vi ikke er blant verdens beste lag lenger.
Wow. Kudos om du ikkje har innsett det før!!?

7-8 år siden det..

Deleted User 480

@Otac Vi har jo vært i tetskiktet (topp 4) oftere enn vi ikke har vært det, de senere årene. CL/EL mv. Jo. Det er to-tre klubber i hver av de store ligaene som er bedre enn oss. Jeg tror vi med tenning og god trener kan "kravle" opp på øverste hylle igjen.

Takker forøvrig for kudos jeg! Tar alt i positiv ånd! 😄
post liked by: Belfastboy, Pancho P, Cola2, Pink Final, Otac
User avatar

Pangaea
Posts: 2714
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3863
Liker mottatt: 4931

Vet ikke hvem av dere det var, eller om det var noen her inne i det hele tatt (et United-forum var kort nevnt), men nylig var det et godt leserinnlegg på United.no, der en far ble irettesatt av sin egen 12-årige sønn.

Forstår jo at folk blir negative til tider, det har jeg også vært, men jeg forstår virkelig ikke de som absolutt skal kritisere alt og alle som er assosiert med klubben, uansett hva som skjer. ALT er liksom totalt KRISE, alle er helt på trynet dårlige, alt er LATTERLIG. Og slik går regla. Igjen og igjen. Dag etter dag. Innlegg etter innlegg. @Pink Final vet sikkert dette bedre, ettersom han virker å tråle rundt på alt som er av andre klubbers forum og nettsider, men jeg vil tippe at supportere til våre argeste konkurrenter har mindre negativt syn på Manchester United enn noen av våre egne supportere. Det er rett og slett bare trist, og ganske uforståelig.
post liked by: Cola2, Pink Final, Otac
Post Reply