ANALYSE: Hvilke spillere vil bli positivt eller negativt påvirket av Rangnick?

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
Post Reply
User avatar

Topic author
Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

ANALYSE:

Det har blitt mye diskutert den siste tiden hvorvidt United har en spillerstall som er kompatibel for Rangnicks gegenpress filosofi. Jeg har sett gode argumenter begge veier, som for eksempel at vi har vært dårlige på press fra før av, men også at for eksempel Liverpool hadde spillere som ikke var noen typisk press-spillere.
Siden vi nå altså har en helt ny manager, og vi potensielt vil kunne få se en helt ny spillestil på Old Trafford selv på kort sikt, har jeg laget en liten gjennomgang over hvilke spillere jeg tror vil passe godt inn under Ralf Rangnick, hvilke jeg er usikker på, og hvilke jeg rett og slett tror vil bli negativt utsatt, og som på sikt tilogmed risikerer å måtte forlate klubben. Nå skal riktignok ikke jeg påberope meg å være noen form for fotballfaglig ekspert, men jeg synes det er litt artig å prøve seg på en aldri så liten analyse "none the less". Jeg har skilt spillerne i ulike grupper, rangert fra svært positive til direkte negative.
Så her er altså det som er mine tanker om dagens stall og hvorvidt de vil passe inn under Rangnick's såkalte gegenpress:


SVÆRT POSITIVE
- Spillere jeg tror utelukkende vil bli positivt påvirket av Rangnick
Fred, Cavani, Fernandes, Lingard, McTominay, van de Beek, Sancho, Varane, Lindelof


+ Fred
Tror jeg er helt bankers. Kommer nok aldri til å bli en verdensklassespiller, men energisk og flittig type som allerede fra før av er kanskje vår best press-spiller. Egentlig en av mine favorittspillere, som jeg håper vil få en skinnende utvikling under vår nye tyske fotballprofessor.

+ Edinson Cavani
Har dessverre kommet litt i skyggen av Ronaldo etter hans inntreden i høst. Er sammen med Fred og Rashford mine favorittspillere i dette United-laget. Men han er så profesjonell til fingerspissene, har en så god arbeidsmoral og er allerede en god press-spiller i angrepet, så jeg kan ikke se noe annet enn at Rangnick vil kunne få det beste ut av han, og at han potensielt sett kan bli en av tyskerens mest betrode menn, om han bare får sjansen til å rullere med Ronaldo og de andre angrepsspillerne våre. Håper han holder seg skadefri når han kommer tilbake.

+ Bruno Fernandes
En av de jeg har enormt stor tro på under Rangnick. Trenger nesten ikke begrunnelse. Verdensklasse, og har allerede en god arbeidsmoral og går ofte i press på eget initiativ. Jeg tror Rangnick vil skolere Bruno til å bli langt dyktigere på dette taktisk sett, da han tidvis har løpt tildels ustrategisk, tildels som en hodeløs kylling. Men innsatsen er det ingenting å si på, og jeg tror en så intelligent spillertype som Fernandes bare vil dra massiv nytte av det Rangnick har å by på. Og med tanke på hvor god Fernandes allerede fra før av har vært for oss de to årene han har vært her, er jeg spesielt optimistisk nå.

+ Jesse Lingard
En mann jeg er litt usikker på, men det handler mer om fortiden og lite spilletid. Dersom Lingard er motivert, og Rangnick gir han en sjanse, tror jeg faktisk han raskt kan bli en viktig brikke i dette laget. Løper jo allerede ganske mye fra før av. Det er likevel knyttet stor usikkerhet fra min side om hva som vil være fasit etter Januar, og kanskje også i sommer, men dette handler mer hvorhvidt han får sjansen og hvordan motivasjonen til Lingard selv er for tiden. Jeg tror sjansene nemlig er gode for at han vil blomstre under Rangnick på grunn av spillertypen han er. Frykter likevel at han selv har gitt opp å få en vesentlig rolle i United.

+ Scott McTominay
God utholdenhet og arbeidsmoral, det er det ingenting å si på. Han må nok jobbe en del med posisjoneringsspillet sitt, men hvem andre enn Rangnick har større potensial til å lære han nettopp det? Tror dette kan bli en god match, selv om jeg både håper og ser for meg at Rangnick vil hente en midtbanespiller i Januar/sommer av enda høyere klasse. Tror og håper at McTominay uansett hele tiden vil være en spiller som kjemper om en plass i laget.

+ Donny van de Beek
Var jo en av Erik ten Hag's mest betrodde spillere i blant annet supersesongen de hadde for et par år siden, helt frem til han forlot Ajax til fordel for United. Det eneste som bekymrer meg er den manglende spilletiden han har fått under Solskjær, og om han kan ha stagnert litt. Han er jo åpenbart en bevegelig spiller med høy arbeidsmoral, så jeg føler meg sikker på at det er veldig gode sjanser for at van de Beek vil kunne få en ny vår under Rangnick.

+ Jadon Sancho
Holder fortsatt på å spille seg varm i trøya, men jeg er optimistisk til at Rangnick vil klare å få det beste ut av han. Har alderen på sin side, som naturligvis vil være en fordel her. Ligger vanvittig mye potensiale i dette supertalentet, og det tror jeg Rangnick vet meget godt, som angivelig prøvde å hente Sancho allerede som 17-åring. Har et lite håp om at denne gutten kan utvikle seg til å bli Rangnick's svar på Salah. Ligner jo litt som spillertyper, bare at Sancho har om muligere et enda råere grunntalent.

Raphael Varane
Tror han vil pase meget godt inn, men her er hovedforklaringen så enkel at Varane er en såpass usedvanlig god midtstopper at han ville gått inn i omtrent hvert eneste lag/spillestil i verden og overbevist med glans.

Victor Lindelöf Her er det egentlig mest magefølelsen min som sier at han vil fungere godt under Rangnick. Virker å ha en god arbeidsmoral, og har tro på at Rangnick vil klare å få det beste ut av svensken. Har også mer fart enn sin makker Maguire, som jeg tror vil komme godt med om vi i kamper skal stå like høyt i banen som forespeilet.


NØYTRAL
- Spillere jeg tror hverken vil få en spesielt fremtredende positiv eller negativ påvirkning av Rangnick.
Rashford, Telles, Dalot, Shaw, Wan-Bissaka, Matic.


Marcus Rashford
Er allerede en veldig god spiller og viktig brikke for United. Men han er profesjonell, har hjertet på riktig sted og god arbeidsmoral. Så det er en del plusser her, men er jo ikke akkurat kjent for å være noen stor presspiller.

Alex Telles
Har aldri helt kalrt å overbevise i United trøya. Gjorde seg definitivt ikke bort mot Palace eller Arsenal, så det er absolutt håp om han fortsetter denne trenden. Litt spent på utviklingen fremover under vår nye manager.

Diogo Dalot
Har på lik linje som Telles ikke gjort seg bort mot hverken Arsenal eller Palace, og var direkte god i sist kamp. Var relativt god da han var på lån i Milan, så kanskje Rangnick er mannen som kan få ut portugiserens potensial? Er uansett et ganske usikkert kort med tanke på det han har fått ut av tiden i United til nå.

Luke Shaw
I utgangspunktet litt mer positiv enn negativ, men blir dratt litt ned av Shaw's form denne høsten, i tillegg til at jeg er litt skeptisk til Shaws posisjonelle ferdigheter og fotballfaglige forståelse. Ble jo enormt kritisert og hakket på for dette av Mourinho, fikk så se en helt annen side av han under Solskjær, og er nå spent på om Rangnick klarer å få det beste ut av han, eller om han blir et irritasjonsmoment siden det taktiske er såpass viktig under Rangnicks filosofi.

Aaron Wan-Bissaka
Er kanskje den som har potensiale til å få mest ut av det Rangnick har å by på, all den tid posisjoneringen og markeringen hans er på et litt vel lavt nivå fra før av. Om han er motivert og følger med i timen, og klarer å utvikle seg, har han faktisk potensiale til å bli en veldig mye bedre høyreback. Dette krever dog stor forbedring både taktisk og offensivt.

Nemanja Matic
Har ikke alderen på sin side, men tror han hverken vil bli positivt eller negativt påvirket. Serberen er nok på hell fra før av, og jeg tviler på om vi får se han som en noe mer enn en rotasjonsspiller også i tiden fremover, med mindre vi får problemer med skader.


SKEPTISK/USIKKER
Ronaldo, Greenwood, Jones, Bailly, Mata

Cristiano Ronaldo
Jeg trodde i begynnelsen at han potensielt kunne bli et stort problem, med tanke på at han fra før er en av de som angivelig presser minst i Premier League, og at vi er avhengige av at hele laget jobber som et kollektiv - men har i det siste blitt mer og mer håpefull på at jeg kan ha tatt feil her. Spesielt etter at Rangnick selv angivelig skal ha sagt at Ronaldo ikke er problemet, men løsningen (!) Ingenting hadde gledet meg mer, dersom Rangnick oppriktig tror og mener dette, og at han faktisk har tenkt til å bygge laget rundt Ronaldo, og at dette ikke vil gå på bekostning av taktikken og spillestilen vi alle håper å se i overskuelig fremtid.
Jeg er likevel ikke overbevist, for jeg er litt bekymret for at dette bare er optimisme og positivitet som snakker, heller enn faktisk realisme. Slik jeg ser det innebærer dette nemlig at Ronaldo drastisk kan måtte endre på spillestilen sin, altså slik han nå har spilt i flere år.
Så skepsisen er der, men dette usikre kortet kan nok fort bli avgjørende for om Rangnick's første halvår blir sett på som en suksess eller ikke. Alternativt må Cavani holde seg skadefri, som jeg heller ikke er overbevist om at er veldig sannsynlig.

Mason Greenwood
Har definitivt alderen på sin side, som jo er positivt. Jeg er likevel ikke overbevist om at unggutten har helt det mentale på plass som skal til for å bli den verdensklassespilleren vi alle drømmer om at han skal bli. Dette handler vel litt om ting som har kommet frem i media, han virker rett og slett litt umoden og at han mangler den profesjonaliteten som trengs. Blir spennende å se hvordan Rangnick forholder seg til supertalentet i tiden fremover. Er ikke den som typisk går hardt i press, men så har han vel heller aldri blitt oppfordret til å ta en slik rolle heller. (?)

Juan Mata
Dette handler ikke i hovedsak om spillestil, men jeg tror spanjolen for lengst er på lånt tid. En helt fantastisk fyr, men alderen har nok tatt han igjen.

Phil Jones / Eric Bailly
Fysioterapi er nok dessverre ikke blant fagene Rangnick synes å være verdensklasse på, såvidt meg bekjent hvertfall, så med mindre det skjer et aldri så lite mirakel tror jeg heller ikke det er mye tyskeren kan få utrettet i dette tilfellet. Her handler det rett og slett mer om at midtstopperne må bli kvitt skadeplagene sine. Det har altså ikke noe med at de ikke ville passet inn under Rangnick, for det tror jeg for eksempel spesielt Bailly kunne ha gjort.

ANTATT NEGATIVT
Martial, Pogba, Maguire

Anthony Martial
Sliter litt med å se at det finnes mange, om noen, managere i verden som kan klare å få Martial til å bli en energisk, stabil og motivert angrepsspiller som ville passet inn i dette laget. Men om noen kan, tror jeg Rangnik kan være en av dem. Litt vinn eller forsvinn for Martial nå. VIrker rett og slett å mangle de riktige holdningene for noensinne å bli en spiller i verdensklasse, og det som mange tenker fortsatt er et talent har faktisk rukket å bli 26 år. (I går forresten, gratulerer med overstått!)
Det er synd å se at en spiller med tilsynelatende så mye potensiale trolig aldri kommer til å få det ordentlig ut. Kan hende han må gjøre noe av det samme som Depay for å få ut potensiale sitt, for jeg tror nok dessverre aldri han vil kunne herje i Premier League.

Harry Maguire
Litt som med at jeg har magefølelse på at Lindelöf vil gjøre det godt, har jeg litt omvendt magefølelse på Maguire. Vi skal jo gjerne stå høyt, og det virker som om han mangler litt på farten for å håndtere dette. Men så lenge makkeren kan bidra med farten, er likevel ikke håpet helt ute.
Det blir selvsagt helt feil å kalle Maguire for et bomkjøp, til tross for at han har slitet en del i høst, han har jo tidvis også vært solid, men til 800 millioner føler jeg likevel litt på det. Har aldri fått helt Ferdinand eller van Dijk viber av kapteinen vår, som man nesten burde kunne forvente av en slik sum. "Overpriset" heller enn et "bomkjøp" blir kanskje mer riktig å kalle det, men det blir jo litt bom å betale så vanvittig mye.
Jeg tror dessuten at det også er andre spillere i dette laget som både fortjener og har mer å bidra meg som kaptein enn Maguire. Slår meg ikke helt som en kapteintype for en europeisk toppklubb. Virker rett og slett litt for "mild", og mangler den "Keane"-autoriteten vi savner i en kaptein. Føler det er litt vinn eller forsvinn her, men jeg håper vi etter hvert ser oss om etter en mye tøffere og mer solid kriger i midtforsvaret, som for eksempel Kounde. Med mindre Lindelöf står frem på samme måte sammen med Varane, slik han har gjort i det siste.

Paul Pogba
Måtte spare det beste til slutt. Soleklart den fyren jeg tror vil få kjørt seg mest under Rangnick. Har på meg virket å ha både primadonna-nykker og helt feil holdninger, og jeg tror personlig ingen United-spiller har irritert meg like mye, enn siden Fellaini. Men der Pogba ser tidvis umotivert og lat ut, var det i det minste lite å si på innsatsen hos Fellaini. Pogba er soleklart en av verdens beste midtabespillere på sitt beste, det er bare at han viser det så altfor sjelden. Vet ikke om det er fordi han er en humørspiller eller om det er fordi han kun har få roller/posisjoner som passer hans spillestil. Leste for lenge siden at han er den spilleren som GÅR mest i Premier League. Er usikker på om dette stemmer eller ikke, men det hade ikke overrasket meg. Føler vi ikke kan bli kvitt han tidsnok, er rett og slett så lei dramaet rundt Pogba, men ingenting hadde gledet meg mer om han hadde tatt seg sammen, og at Rangnick hadde fått dreisen på han. Tviler på at Pogba har det i seg, og håper at vi får solgt han allerede i januarvinduet, selv om det trolig er mer sannsynlig til sommeren.



MIN OPPSUMMERING/KONKLUSJON:
Alt i alt tror jeg det faktisk kan se ut som at vi har en stall som er relativt kompatibel med Ralf Rangnick's filosofi! I mer positiv forstand enn negativ. Det er naturlig at ikke alle vil gli like godt inn når man har en ny manager - men jeg tror de spillerne som potensielt sett er mest negativt utsatt - som for eksempel Martial og Pogba - uansett har vært nære ved endestasjonen ganske lenge. Det mest spennende kortet blir nok Ronaldo og hvorvidt det kreves av han å legge om spillestilen, eller om dette er noe som vil ofres for å holde Ronaldo på et punkt der han er best i verden.
Vil legge trykk på at dette er et uttrykk for mine personlige analyser og synspunkt. Er spent på å høre hva andre tenker om dette!
post liked by: Ryder, Cola2, Pink Final, red, Belfastboy, njha, Pangaea, Lingard, RaoulDuke
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Herlig oppsummering, og veldig likt det jeg tenker. Ville nok kanskje satt Greenwood og Maguire et hakk opp - og kanskje Matic et hakk ned.

Blir spesielt interessant med sidebackene, synes jeg. Dalot og Telles var begge gode mot Palace, samtidig hadde de en helt annen og mer offensiv rolle enn backene våre har hatt før. I 4-2-2-2 spiller vi jo i praksis uten vinger, og backene blir utrolig viktige i angrepsspillet. Dalot og Telles er jo begge klart best offensivt, sånn sett ikke overraskende at de gjorde en bra innsats. Tror som jeg har skrevet andre steder at AWB kan ha stort potensial med tett coaching og klare oppgaver, men vi vet jo ikke hvor mottakelig han er. Når det gjelder Shaw tror jeg det først og fremst avhenger av ham selv og egeninnsatsen.
post liked by: red
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Bra initativ til diskusjon / herlig post!

Dersom vi ender opp med 4-2-2-2 fast hadde jeg nok plassert Dalot i svært positivt kategorien. De to 10erne (i går Sancho og Bruno) kan i teorien bidra til bredde. Men i praksis blir de to backene måtte fungere som wingbacker i denne formasjonen for å gi oss dette (slik Ryder også skriver). Når det er sagt så var jo AWB ving i akademiet til Crystal Palace, før han så ble omskolert til back. Så det kan godt være at han har bedre offensive kvaliteter enn det vi har sett hittil. Uansett helt nydelig at vi nå kanskje får skikkelig konkurranse på begge backplassene. Det er jo en ekstremt arbeidskrevende posisjon, så bra å kunne bytte på.

Er forøvrig ganske gira på å få sett Pogba - Bruno sammen som to 10ere på nyåret (om han ikke forsvinner i januar). Ole brukte han jo delvis som det i våres, da han som venstreving gjerne gikk så smalt at det ble som to 10ere. Og da var Pogba, i Rashford sitt skadefravær, faktisk svært god for oss i noen kamper.
post liked by: Pink Final, Blodfink

Vidar Dale Fjeld

Jeg får nesten håpe at Rangnick ikke får det til over "natten" med troppen vår...gjør han det står det i grell kontrast til det Solskjær ikke fikk til og som han messet om i nesten 3 år. Så er jeg veldig spent på hva som skjer til sommeren angående Rangnick. Forviklinger? Ikkje etter neste episode av Manchester United. Litt på siden dette, men men.
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Enig i veldig mye du skriver der. I tillegg er jeg spent på spillere litt på kanten av stallen, slik som Anthony Elanga, som jo fikk en del minutter nå mot Palace. Mulig det er for tidlig og for optimistisk, men jeg er også spent på om Mejbri kan få noen sjanser når han kommer tilbake fra Midtøstenmesterskapet, der han spiller for Tunisia.

Lurer også på hvordan dette med spilletid slår ut for Greenwood, som jo var veldig betrodd av Solskjær. Uansett vil jeg tro at mange av våre yngre spillere kan lære mye om fotball og "smartness" av Rangnick, som vil være bra å ha med i bagasjen i en lang (?) karriere.

Deleted User 480

Fin tråd! Bra, grundig og godt begrunnet innlegg. Tror du har mye rett i dine vurderinger.

Jeg synes det er interessant å se at Rangnick trekker frem Fred, McTominay og Ronaldo som spillere med potensiale inn i sitt system. Kan ikke skjønne annet enn at for Cavani må Rangnicks system passe som hånd i hanske. Håper han snart er frisk. rask er han jo. 😏

Om Harry Maguire tar til seg spillestilen, er jeg også usikker på.
Han har vært veldig god for oss i en periode. Nå ser han ut til å mistet det helt. En av de få som ikke så ut som han var blitt inspirert av Rangnick. Har sett det på slutten under Solskjær og under Carrick også. Det er som han egentlig ikke gidder. Synes å se på kroppsspråket under Palace at han mer og mindre har gitt opp. Håper og tror at Rangnick kommer til å satse på Lindeløf og Varane.
post liked by: Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Synes Maguire har vært bedre de to siste kampene. Ikke glimrende, men i alle fall ikke dårlig. Han har jo en ok pluss pasningsfot, og tror også han faktisk vil ha godt av at tempoet skrus opp et hakk og at det blir mindre balltrilling bak. Det tar også litt luven av motstandernes press, som han gjerne sliter med.

Når det gjelder Greenwood, tror jeg han kan få minst like mye spilletid nå som vi antagelig starter med to spisser. Med Sancho på vei mot formen hadde det sett mørkere ut i en 4-2-3-1. Tipper det blir ganske mye rullering på de to spissplassene.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Å få det til under Rangnick betyr å være årvåken og full av løpsstyrke. Og ha et die hard fokus. Det kan alle om de gidder er min første tanke. Spillere som er treige i avtrekkeren og ikke er fokuserte vil slite. Håper alle tar til seg budskapet fra den nye manageren, de som ikke gjør det blir vel solgt får man tro.
LUHG!
User avatar

Topic author
Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Ryder wrote: 06 Dec 2021, 13:53 Herlig oppsummering, og veldig likt det jeg tenker. Ville nok kanskje satt Greenwood og Maguire et hakk opp - og kanskje Matic et hakk ned.
Ja, disse var faktisk noen av de jeg var litt mer i tvil på, her er jeg nok litt farget av mitt personlige syn på spesielt Maguire, da jeg egentlig aldri har vært noen storfan av kapteinen vår. Heller enn at han vil bli like negativt påvirket av Rangnick som innlegget kanskje foreslår.
Men dersom Maguire skal fungere, tror jeg nesten det står mer på Varane og at franskmannen dessuten holder seg skadefri. Jeg tror Maguire vil bare bli mer avhengig av en rask og dyktig midtstopper ved siden av seg med spillestilen Rangnick vil implementere. At Maguire er relativt god fremover i banen vil nok også veie opp noe vil jeg tro. Så skal det vel også legges til at han ikke akkurat har levert på sitt beste i det siste.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Makkeren blir viktig ja - det essensielle er at vi har én stopper som ligger limt på spissen og går i den første duellen, så kan den andre sope opp etterpå. Rangnick snakker jo om det i ett av intervjuene som ligger ute - for å demme opp for kontringer er det viktig at stopperne lager en tett "sandwich" med spissen.
Lindelöf var veldig god i duell-rollen mot Palace, synes jeg. Var bekymret for ham mot sterke Benteke, men Lindelöf tok for seg og vant de fleste. Dersom han fortsetter sånn, bør det ikke være noen selvfølge at Maguire fortsetter når Varane er tilbake. Men det skal nok mye til, selv Rangnick vil trolig ha høy terskel for å sette ut kapteinen - i alle fall i starten og i alle fall før han ser at det absolutt ikke funker.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Fin tråd, @Schmeichel ! Tommel opp.

Merker at jeg er i overkant positiv til dagens tropp når det kommer til om nåværende spillerstall klarer å tilpasse seg spillestilen til Rangnick og om de ønsker å kjempe om en plass på laget.

Vi er nok alle enige i at Pogba er en tapt sak, men det er fortsatt mange måneder igjen til han forsvinner, og i form er han muligens laget beste spiller.. så derfor skal det bli spennende å se hvordan han fungerer i dette systemet. Jeg har troen på at både han og Martial kommer til å gjøre sitt beste i starten, men så spørs det bare hvor lenge det varer. Og det er nettopp disse to jeg er skeptiske til - resten har jeg troen på, men så spørs det om kvaliteten på nåværende spillere er bra nok. Og om Pogba forlater klubben til sommeren, noe som virker veldig sannsynlig, hvor mye kommer egentlig Rangnick til å bruke han? Det samme gjelder egentlig Lingard. Hvorfor skal disse to få sjansen? Tiden vil vise..

Jeg liker Rashford og Greenwood veldig godt, så derfor håper jeg at de begge har det som skal til for å bli viktige bidragsytere i fotballen til Rangnick. Det kan jo fort være at Ronaldo-eventyret er over allerede til sommeren, så Rash og Greenwood blir nok veldig viktige i årene fremover.. om Rangnick (og kommende manager) ønsker å spille med 2 spisser.

Ellers så håper jeg Luke Shaw og Harry Maguire finner tilbake til fjorårets nivå, for da leverte begge på et bra nivå i nesten hver eneste match. Jeg er sikker på at begge har kvalitetene som skal til, men de må ha hodet på rett plass også, kanskje spesielt Shaw. Kapteinen vår har hatt noen håpløse tabber så langt denne sesongen, men vi får krysse fingrene for at han finner seg til rette under Rangnick og at vi om 2 år kan tenke at han var verdt hvert eneste pund. Det er uansett bare positivt at vi har tre gode midtstoppere i klubben nå, spesielt mtp hvor skadeutsatt Varane virker å være.. Og nå har Dalot og Telles levert bra i fraværet til AWB og Shaw. Det er stor konkurranse om plassene i hver eneste posisjon per dags dato og derfor blir det ekstra spennende å se hvilken posisjon Rangnick ønsker å styrke først, om han får midler til å kjøpe en ny spiller.
post liked by: Schmeichel, red, Cola2
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Tenker at dette er siste sjanse for Martial, har ikke gitt ham opp helt. Nå vil han få mer detaljerte instruksjoner og klarere arbeidsoppgaver enn før, det vil nok også kle ham bedre å være en av to enn å være ensom spiss. Men klarer han ikke å prestere nå, er det enten fordi han ikke kan eller ikke gidder.
User avatar

Topic author
Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Tenker det samme som deg @Ryder Virker som humørspillere begge to. Om det ikke fungerer for noen av dem så håper jeg at vi lærer av dette. Skal det kollektive i laget fungere er man avhengige av gode holdninger hos alle. Om han ikke får det til holder jeg en knapp på at det er fordi han ikke gidder. Håper egentlig vi sikrer oss en god slant for både Martial og Pogba til sommeren og at vi forsterker sterkt spesielt sentralt i banen. Phillips og Rice i samme vindu kunne vært noe, hehe.
Post Reply