Manchester Uniteds neste manager

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2596
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11869
Liker mottatt: 7626

Tipper vi bare ikke har hatt noen backup plan og nå ikke aner hva vi skal gjøre eller hvem vi skal ansette. Glazers i et nøtteskall. De skal bestemme men har null peiling på å drive fotballklubb.
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Vidar Dale Fjeld

Belfastboy wrote: 23 Nov 2021, 10:07 Tiki-taka fotballen til Pep har aldri fascinert meg heller. Det er som å se maling tørke. Jeg vil se ordentlig fotball i et høyt tempo.

Leste nettopp at United har brukt nesten 500 millioner kroner på å sparke trenere siden 2013!
Det er snakk om svimlende summer. Og da regner jeg med at Carrick, McKenna og Phelan sine kompensasjoner ikke er tatt med da de fortsatt er i klubben.
Bare så utrolig uenig med deg. Spillet til City og ellers under Pep er hurtige kombinasjoner, trekanter og overtall...motstandere er til tider svimle, det blir de ikke av gå-fotball som du antyder. Har aldri sett et lag spille motstandere ut på den måten Pep har i sine lag. Men, det skjer altså i lusetempo, selvmotsigende så det holder.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Er der bare jeg som føler at det er bittelitt urettferdig å kreve en fullt gjennomtenkt plan for et managerskifte - som er et resultat av uventet og akutt sportslig krise - midt i sesongen?
Hva om de faktisk sitter på en prioritert og gjennomtenkt liste, men der alle er trygt plassert i sine nåværende jobber? Det er vel både skrevne og uskrevne regler for hvilke tilnærmelser du kan gjøre overfor folk som er under kontrakt et annet sted. Du kan ikke ha folk gående på gress i påvente av at vi kanskje sparker manageren en dag.

Vi har viktige kamper foran oss, og regner med logikken bak sparkingen er at det var mer skadelig å fortsette med Solskjær enn å ha en periode med usikkerhet. Det er et relevant argument at dette er et sjansespill, også med tanke på at trenerteamet hans får fortsette (inntil videre), og at en "new manager bounce" som etter Mourinho er mye mindre sannsynlig.

Personlig mener jeg riktignok at tankene på OGS' etterfølger burde begynt å kverne i hodene på ledelsen allerede i mai (gjerne også tidligere), jeg ville i alle fall ikke gitt ham langtidskontrakt. Men hadde han blitt byttet ut i sommer ville det blitt ramaskrik, og jeg synes det er litt vel etterpåklokt å mene at de burde sett dette komme. 2. plass i fjor og et meget godt transfervindu, og de færreste kunne se for oss denne kollapsen, selv ikke de av oss som mente at Solskjær neppe hadde nok i seg til å ta oss helt til topps. Men konkrete sonderinger burde begynt for alvor SENEST etter Liverpool-kampen, i stedet har de stukket hodet i sanden i mange uker.

At vi ikke slo til på Conte er kanskje et tegn på at det faktisk er en plan der. Jeg tipper vi hadde ansatt Conte på dagen for tre-fire år siden, mens vi nå kanskje har lært og vet at det hadde vært et for stort brudd med linja vi har lagt oss på.

På den annen side, muligheten for at de virrer rundt som forvirra høns akkurat nå, er absolutt til stede!
post liked by: PAK, Pangaea, Blodfink, Harry Greaves
User avatar

PAK
Donor
Posts: 82
Joined: 24 Oct 2021, 19:20
Liker gitt: 239
Liker mottatt: 154

Deler 100% tankene dine @Ryder.
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2596
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11869
Liker mottatt: 7626

Mulig det er urettferdig @Ryder , men det føles som enda en tabbe i en lang rekke av tabber. Og når man så hvordan lfc kampen gikk etter en rekke elendige resultater, så mener jeg det hadde vært innafor å orientere seg. Litt sånn: shit, dette kan jo gå skikkelig til H … Hva gjør vi da? :p
post liked by: Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Pwint wrote: 23 Nov 2021, 12:43 Mulig det er urettferdig @Ryder , men det føles som enda en tabbe i en lang rekke av tabber. Og når man så hvordan lfc kampen gikk etter en rekke elendige resultater, så mener jeg det hadde vært innafor å orientere seg. Litt sånn: shit, dette kan jo gå skikkelig til H … Hva gjør vi da? :p
Helt enig i det. Men United under Solskjær har jo på mange måter vært historien om snuoperasjoner, både underveis i kamper og underveis i sesongene. De trodde vel på at det skulle skje igjen når vi fikk kniven på strupen. Så ble det som noen riktignok har spådd, at det ikke er bærekraftig å ha så lavt bunnivå som dette United-laget har hatt både i kamper og sesonger.

Utelukker som sagt ikke muligheten for at ledelsen er like rådville nå som de alltid har vært. Men det er jo heller ikke helt umulig at det faktisk er tatt lærdom av tabbene. Går jo an å håpe, kjenner jeg trenger det halmstrået å klamre meg til...
post liked by: Pwint, Blodfink

Deleted User 477

Pwint wrote: 23 Nov 2021, 09:21 Kanskje litt off topic (men egentlig ikke fordi det går litt på manager strategien til United de senere år) er at enkelte spillere nå har hatt Sir Alex, Moyes, Van Gal, Mourinho, Solskjær og Carrick. Altså seks managere. Det er ganske interessant. :p
Giggs var vel også der noen kamper som manager..
post liked by: Pwint, JørgenT
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Flere som kaster inn Ernesto Valverde som midlertidig manager ut sesongen, og det skal ha vært samtaler.
Vet lite om ham bortsett fra at han skapte mye misnøye i Barca, med beskyldninger om planløst og kjedelig spill (i alle fall sammenlignet med forgjengerne) og til slutt et slags "mistillitsforslag" fra Messi. Noen som vet mer om hva han står for?

Vidar Dale Fjeld

Han står vel for den nederlandske modellen(totalfotballen), og det kan om ikke det fungerer virke utrolig kjedelig. Og United har ikke mange slike spillere som behersker dette...ser ikke for meg at Fred går ut på vingen og tar ansvar, ei heller at W-B tar kontroll på midtbanen. Ikke noe for United. Da skyter styret og de fotballfaglige i klubben seg i hodet. Men ingenting forundrer meg med Manchester United. Derfor er jeg også litt usikker til ten Hag når jeg har tenkt litt på det. Da må spillere skiftes ut...Poch inn.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Jeg er helt solgt på Mauricio Pochettino og det virker som han er veldig lysten på å ta managerjobben hos oss om han får lov til å forlate PSG.
Jeg trodde i utgangspunktet ikke at han var aktuell siden han nesten nettopp tok over PSG, men han bor visst fortsatt på hotell og familien hans bor i England, så her kan det være muligheter.. men det spørs om PSG er villige til å la han gå.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Poch var ganske avvisende på pressekonferansen i går, men han kunne vel uansett ikke sagt noe annet kvelden før en viktig CL-kamp. Blir noen spennende dager framover.

Madsjl87
Posts: 6
Joined: 24 Nov 2021, 09:59
Liker mottatt: 4

Håper virkelig poch kommer ! Syntes det er den beste løsningen nå hvis mulig … midlertidlig manager ut sesongen syntes jeg ikke noe om
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Kan se ut som vi får Poch, utfra rapportene ønsker han til oss.
Spørsmålet er vel når vi får han?

Det avhenger av Zidane.
Hvis Zidane står klar til å overta Paris så går vel den prosessen relativt raskt.

Tror uansett vi får en avklaring innen Jul.
Blir det en midlertidig manager, eller får vi inn Poch eller noen andre?
User avatar

PAK
Donor
Posts: 82
Joined: 24 Oct 2021, 19:20
Liker gitt: 239
Liker mottatt: 154

Klikker man seg inn på saken som er ført i pennen av Jackson og Romano i The Guardian og gjengitt av United.no bekreftes det langt på veg at John Murtough har en finger med i spillet på manageransettelsen.

Sitat om ansettelsen; It is understood Valverde has discussed with John Murtough, United’s football director.

Altså; det er ikke bare Glazers og Ed som koklemunker med sitt her, men fotballfaglig kompetanse med i prosessen ved Murtough.

Kanskje ikke strukturen til United er helt fullstendig på jordet like vel...

Om Murtough er riktig mann for jobben er dog en helt annen diskusjon - selv har jeg ingen grunn til å tro noe annet.

Edit: Andy Mitten skriver det samme i sin artikkel i The National News. Han legger også til at Darren Fletcher er involvert.
post liked by: Belfastboy, Pangaea, Pink Final

Deleted User 402

Leser litt om aktuelle managere. Får litt følelsen at det er "hvem skal ut" fra Nytt på Nytt som går i reprise. Hadde nesten vært enklere hvis vi fikk vite hvem som IKKE er aktuelle. Silly seasonx3 dette her!
Post Reply