Manchester Uniteds neste manager

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Håper og tror at budskapet hans kan feste seg ganske fort - det er jo lett å forstå logikken bak det han sier og det er ikke superkomplisert. Liker veldig godt det han sier om at aggresjonen vi vinner ballen med, forplanter seg i tempoet til resten av angrepet - og at spillerne må kjenne prinsippene så godt at det sitter i blodet (og at det er trenerens rolle å lære dem det så godt). Nå er det helt sikkert detaljer han utelater i disse intervjuene, når det gjelder for eksempel posisjonering av enkeltspillere, hva som trigger press osv, men prinsippene er enkle nok. Det jeg VIRKELIG håper han tar tak i, bortsett fra pressbiten, er bevegelsene våre. Om det er noe som har preget oss i lang tid, er at det er utrolig få bevegelser framover i banen, noe som begrenser valgmulighetene våre voldsomt. Om du ser på City, er spillerne i konstant bevegelse, ingen står og venter på ballen.
Det er jo herlig å høre noen snakke dypt men forståelig om taktikk på denne måten, må innrømme at jeg ble frustrert over at Solskjær aldri gikk i detalj på hva de prøvde på ("attacking", "quick", "front foot" sier veldig lite). Kanskje fordi han ville være hemmelig, men ser ikke poenget med det heller. Både Klopp og Pep kan jo snakke i evigheter i kampintervjuer om hvorfor de gjorde sånn og sånn, uten at motstanderne klarer å stoppe dem av den grunn.

Klare roller, tydelige instruksjoner, innarbeidede mønstre. Ingen fotballspillere blir dårligere av det, selv ikke "de geniale".
post liked by: Pink Final, Pancho P, Blodfink, PAK, Pangaea, Pwint, Lars
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12979
Liker mottatt: 8257

Gode poeng, @Ryder. Fotball treng ikkje å vere superkomplisert. Det viktigaste er at prinsippa blir forklarte på ein enkel og forståeleg måte. Når det gjeld ny manager, trur eg like gjerne det kan komme inn ein nokså ukjent mann som følger filosofien til Rangnick til punkt og prikke. Evt at Ralfen tar seg eit par år i sjefsstolen sjølv.
post liked by: Blodfink, Ryder, Pwint
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Håper og tror Leicesters labre form stryker Brendan Rodgers fra kandidatlista til sommeren...
post liked by: Pink Final, Pangaea, RedTrafford
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4791

Håper aldri Rodgers var en seriøs kandidat, men kan ikke tenke meg han er det nå vertfall. Hjulene har jo falt helt av der, og da spekulasjonen gikk så var de allerede bak United på tabellen, som altså var i superkrise.

Tror jeg fortsatt lener mest mot Ten Hag framover, med mindre det går så bra med Rangnick at han fortsetter utover sommeren (som manager). La også merke til at Ten Hag sa han var klar til å ta et steg videre snart, som jo kan være et signal til både United og andre "beilere". Fortsetter det å gå rett til pokkerivold med Xavi, så kan det bli ledig igjen i Barcelona, som nok er et lag som kan passe hans filosofi godt. Men jeg håper heller han kommer til United. Synes han har imponert over lang tid -- selv om jeg ikke skal påstå å være noen Ajax-ekspert. Likevel, med vårt spillemateriale, og kanskje litt opplæring nå av Ralf, så tror jeg Ten Hag vil være en god "match" for oss.

Så er det en kar i Paris som helt sikkert også er interessert :)

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Eg kjenner at eg er litt usikker på dette med at ein interim(?) manager henter seg fult sett av trenere og psykologer og greier. Det åpner seg flere spørsmål om veien videre då. Er det vurdert at de vi har ikkje er gode nok? Vil RR da kunne kvitte seg med de nye om det kjem inn ny manager til sommaren? Skal ein manager få fullt sett av hjelpere i den nye modellen der det skal tilrettelegges for enklere bytter av managere?
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8988

Skulle akkurat til å poste Ragnick-tråden, men kan ta det her i stedet for. Jeg tenker det er veldig naturlig at Ragnick får hente noen av "sine egne" til United. Spør du meg så ble det vel gutteklubben grei i Solskjær sitt apparat. Solskjær, Phelan, Carrick og Fletcher hadde spilt i klubben. Hartis (Keepertrener) og McKenna har begge vært i akademiet. Eneste utenfra er Martyn Pert (Fysisk trener) og Ramsay (Dødballer) var de eneste som ikke hadde vært spiller i klubben eller trener i akademiet. Og de to siste har vel hatt begrenset med innflytelse når det kommer til spillerstil og taktikk. Bortsett fra Ramsay, hvor dødballer er et viktig område, men likevel begrenset.

Jeg ser på det som en fordel av vi får inn noe nytt blod med nye perspektiver. Ragnick skal jo uansett fortsette i klubben uavhengig av om vi henter en ny manager eller ikke. Jeg føler egentlig litt at Ragnick ikke er en interim manager, men at han er ansatt for å gi klubben en bedre struktur og plan i årene fremover. Det siste her blir selvsagt litt synsing, men det er hva jeg tror.

Angående det å ansette en psykolog, med spesialistutdanning innen sport ser jeg på som en god investering. Jeg har riktignok ingen anelse om klubben har hatt dette før, men jeg har likevel ingen tvil om at den mentale delen er ekstremt viktig for spillerne. Ser vi til lille Bodø så har jo deres satsning på område blitt omtalt som en stor faktor til at det sportslige har lyktes.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Pancho P, Belfastboy, Pwint
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26242
Liker mottatt: 16756

messilingard wrote:06 Dec 2021, 20:10 Jeg tenker det er veldig naturlig at Ragnick får hente noen av "sine egne" til United.
Jesse Marsch er sparket i RasenBallsport Leipzig.
Skjedde i går, og da går ryktene på at han gjenforenes med sin ex sjef hos Manchester United.
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Belfastboy, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18075

Chris Armas er klar ser det ut til, blir assistent amerikaneren.
Pink Final wrote:06 Dec 2021, 21:39Marsch
, spennende, hissig og glad i å vinne denne amerikaneren au. Fikk ikke lang tid i RB L...Armas fikk fyken i Toronto. Men tipper de er gode trenere og ikke minst vet de hva Ralf R driver med.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Får inn psykolog også, det kan jo både tropp og vi fans trenge ;P
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Pancho P, Pwint
LUHG!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26242
Liker mottatt: 16756

Blodfink wrote:06 Dec 2021, 22:26 Får inn psykolog også, det kan jo både tropp og vi fans trenge
😅😅🤪🤪
post liked by: Blodfink, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Ikke spesielt gode skussmål for Armas etter tiden i Toronto, men det trenger ikke nødvendigvis å bety at han er en dårlig trener (den rollen handler jo mest om å videreformidle managerens tanker og omsette dem i praktiske øvelser, samt være en diskusjonspartner). Leste noe om at han i Toronto prøvde å innføre aggressivt press med en aldrende og treg tropp, og det gikk bare sånn passe kan du si... 😅
post liked by: Pwint, Blodfink

Deleted User 480

Ser Gary Neville uttaler seg om manager-situasjonen i en sak på United.no i dag. Jeg er ofte enig med Gary jeg. Med forbehold om at han er riktig sitert; i dag er jeg ikke enig.
sitat:
– Det vil ikke være meg imot som United-supporter om Ralf Rangnick fortsetter som manager også neste sesong, sa Neville.

– Men la oss si at en verdensklassetrener blir tilgjengelig midt i sesongen, som da Pochettino var ferdig i Tottenham og Ole Gunnar Solskjær ledet laget. Dersom en slik manager som kan gå inn i en fireårsperiode blir ledig, er det kanskje riktig at Rangnick trekker seg tilbake og går over i en annen rolle.


Nå har Rangnick akkurat tatt over, og vi har så smått sett hans stempel på ting. Jeg synes vi må gi Rangnick det kommende halvåret minst. Han må få en reel sjanse til å sette et ordentlig preg på ting. Han kan blant annet ha egne speider-rapporter om spillere som kan passe inn i hans stil, og som noen har sagt i en annen tråd, Rangnick kan kanskje være en som kjøper "billig" og selger dyrt. Å ha Rangnick ved roret er omtrent som å ha rektor som vikar, han kan mye og inngir respekt.
post liked by: Pink Final, red, Schmeichel
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18075

Hm, kanskje psykolog Sascha Lense ikke er så flink, kommer jo fra Schalke, de rykka vel ned :hah: Han spilte jo i flere klubber i 2.Bundesliga på 90-tallet leste jeg. Midtbane.
LUHG!
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Gode erfaringer med psykologi for spillere som opplever motgang i det minste.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Canto, er uenig med deg her. Kvifor skal en interim manager få sette sitt preg på eit lag? Dersom han er «interim» med muligheit for opprykk, so synest eg United sikter for lavt. RR er vel ein manager uten noko å vise til på høgare nivå. Dersom han skal få sjangsen til å vise seg synest eg han må gjere det med laget som det er. Ligger ikkje det i det å være interim manager?
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8988

Otac wrote:07 Dec 2021, 20:50 Kvifor skal en interim manager få sette sitt preg på eit lag?
Jeg håper da virkelig at selv interim managere får satt sitt preg på et lag. Ellers er del vel strengt ikke nødvendig med en manager i det hele tatt.
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply