Manchester Uniteds neste manager

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Jeg har ikke så stor tro på Pochettino. Men når sant skal sies, har jeg enda mindre tro på Brendan Rodgers eller Zidane.

Ten Hag føles ut som en mulighet. Mens Pochettino føles kanskje som et sikrere kort. Jeg blir ikke skuffet om vi går for en av de to sistnevnte. Jeg er mest bare skuffet over den virkeligheten jeg lever i og må forholde meg til: Den om at prosjekt Solskjær gikk til h******.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Pochettino var helt nådeløs mot de spillerne han ikke behøvde i Spurs. Det var bare syv spillere som var under han i alle de fem årene i klubben, og det viser i det minste at han er en trener som ikke kaster bort tid på spillere han ikke ønsker der. Spent på hvordan han ville forholdt seg til spesielt Ronaldo.
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2597
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11871
Liker mottatt: 7635

Tror Ronaldo og Poch er en match made in heaven. Begge er sinnsykt profesjonell. Begge er opptatt av trening og kosthold, og de driver seg og andre rundt seg, knallhardt.
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Nå har vi hatt en manager som var svært god på man management.
Jo Solskjær gjorde også noen feil der, men blir vanskelig for nestemann å overgå ham på det feltet.

Det viktige nå blir å få inn en mann som kan bygge på den kulturen Ole har skapt, samt utvikle spillet.
Jeg er litt usikker på om Pochettino klarer å implementere et system der vi spiller ut motstander.
Skape gjentagende overtall i angrep, vende spillet, strekke motstander, skape rom.
Det er slike ting vi har savnet under Moyes, van Gaal, Mourinho og nå sist Solskjær.
Fotballen har endret seg mye bare på de siste 5-10 åra.
Blir ikke helt sammenlignbart med lagene til Fergie.
Allikevel, under Ferguson var vi gode på å skape overtall under storhetstiden på 90 tallet og rundt 2006-2009.
Selv i de siste sesongene da Fergie ble ganske pragmatisk hadde vi noe som lignet.
Særlig mot slutten av matchene der vi øste folk i angrep og tok motstander på rent antall spillere i og rundt boksen.

Jeg vil se et lag som skaper trekanter, et lag der ballfører hele tiden har pasningsalternativer.
Et system som det ser ut som spillerne har øvd på.
Et system selv de av oss som er sofa supportere kan klare å se.
Ja et system selv «ekspertene» på norsk tv klarer å identifisere 😄.
Jeg vil se høyt tempo på ball, mye og samtidige bevegelser på de uten ball.

Er ganske sikker på at et lag ledet av Pochettino vil være svært aggressive og gode i den defensive biten.
Presset, dekke rom, gjenvinning av ball.
Har en liten tvil rundt det offensive spillet.
Han brukte vel flere sesonger på å få den biten til å sitte i Spurs?
post liked by: Belfastboy, Pwint, Schmeichel
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2597
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11871
Liker mottatt: 7635

Kanskje litt off topic (men egentlig ikke fordi det går litt på manager strategien til United de senere år) er at enkelte spillere nå har hatt Sir Alex, Moyes, Van Gal, Mourinho, Solskjær og Carrick. Altså seks managere. Det er ganske interessant. :p
post liked by: Belfastboy, Pink Final
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Skal ikke skryte av å ha finstudert Spurs under Pochettino, men som flere sier var vel aggressiviteten og tempoet et kjennetegn: Mye nærmere Klopp-fotball enn Pep-fotball, for å si det sånn. Noe som passer bra for meg, har aldri syntes City (eller Barca eller Bayern under Pep) er noe gøy å se på, uansett hvor overlegene og imponerende de har vært. Liker høyenergi-fotball mye bedre enn tiki-taka, sånn er det bare.
post liked by: Pink Final, Pwint, Belfastboy
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Jeg liker også den mer direkte stilen og høyt tempo.
Nå har jo City også veldig høyt tempo på ball i angrep.
Ellers enig i at det er stusselig å se på når de hviler med ball i laget.

Kjenner jeg gleder meg om Pochettino kommer.
Mye heller han enn Rodgers og Zidane.
Har ikke noe i mot Pochettino.
Prøver bare å lære mer om hva han står for som angrepsmanager.
Han har bl.a fått kritikk for manglende struktur nå i PSG.
Og et forum ser jeg på som en mulighet til å få vite mer om filosofien til Pochettino.
post liked by: Pwint, Belfastboy, Ryder
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2597
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11871
Liker mottatt: 7635

Er så enig! Pochettino er favoritten blant de som er aktuelle (om Erik ten Hag ikke plutselig er tilgjengelig da). Blir litt entusiastisk jeg nå. :D Og det trenger vi vel alle etter denne triste tiden.

Bare for å legge til, så ser jeg at litt av kritikken mot ham i PSG går på ting som jeg mener er spilleravhengig. PSG er litt for full av primadonnaer, og folk som ser på seg selv som guds gave til verden. Blir jo bare synsing, men jeg tror det passer dårlig til Pochettinos stil. For at den skal funke så må spillerne følge instrukser og ikke blir sur fordi de må følge beskjeder.

Det føler jeg er en av hovedforskjellene mellom ronaldo og messi. Ronaldo jobber hardt og har en helt ubegripelig selvdisiplin mens messi har levd godt på et helt vanvittig talent der han har blitt dyrket som legende i barca hele karrieren. Men som så mye annet så blir det bare synsing hele veien. Presspillet til Pochettino krever i alle fall at alle jobber sammen og vet hvordan de skal plassere seg i ethvert scenario. Jeg tror vi skal lete lenge etter større kontrast til managere som Solskjær og Zidane som ser ut til å satse mye på man management og individuelle prestasjoner, men som ikke driller mønster i forsvar og angrep. Se på hvordan AWB f.eks. plasserer seg i angrep/forsvar. Han er ute av posisjon store deler av kampene, og slike ting tror jeg aldri hadde skjedd under Pochettino.
Last edited by Pwint on 23 Nov 2021, 10:14, edited 1 time in total.
post liked by: Belfastboy, Pink Final
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12542
Liker mottatt: 4887

Tiki-taka fotballen til Pep har aldri fascinert meg heller. Det er som å se maling tørke. Jeg vil se ordentlig fotball i et høyt tempo.

Leste nettopp at United har brukt nesten 500 millioner kroner på å sparke trenere siden 2013!
Det er snakk om svimlende summer. Og da regner jeg med at Carrick, McKenna og Phelan sine kompensasjoner ikke er tatt med da de fortsatt er i klubben.
post liked by: Pwint, Pink Final
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2597
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11871
Liker mottatt: 7635

@Belfastboy om vi nå går for Pochettino, så har vi (etter ryktene) betalt 180 millioner før han har satt seg i managerstolen. Sluttlønn til Solskjær og utkjøp av Pochettino. I tillegg kommer sikkert mye til resten av trenergjengen som byttes ut og akkurat har fått nye kontrakter. Typisk dårlig planlegging og penger rett ut vinduet.
post liked by: Belfastboy, Pink Final
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Pink Final wrote: 23 Nov 2021, 09:48 Jeg liker også den mer direkte stilen og høyt tempo.
Nå har jo City også veldig høyt tempo på ball i angrep.
Ellers enig i at det er stusselig å se på når de hviler med ball i laget.

Kjenner jeg gleder meg om Pochettino kommer.
Mye heller han enn Rodgers og Zidane.
Har ikke noe i mot Pochettino.
Prøver bare å lære mer om hva han står for som angrepsmanager.
Han har bl.a fått kritikk for manglende struktur nå i PSG.
Og et forum ser jeg på som en mulighet til å få vite mer om filosofien til Pochettino.
Denne forklarer litt, blant annet om forskjeller og likehter mellom Poch og Tuchels utgaver av PSG (nå er denne fra mars, så en del kan ha endret seg siden da).


Framheves blant annet at Poch foretrekker en mer gjennombruddshissig stil med høyere risiko (han er jo en slags Bielsa-elev) enn Tuchel. Interessant også om angripernes rolle, med høy grad av rotasjon og en 10-er som nesten er like mye spiss som han er playmaker.
post liked by: Pwint, PAK, Pink Final
User avatar

PAK
Donor
Posts: 82
Joined: 24 Oct 2021, 19:20
Liker gitt: 239
Liker mottatt: 154






Shrager er vel av de mest troverdige meg bekjent. Skriver vel bla. for The Athletic
post liked by: Pink Final
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2597
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11871
Liker mottatt: 7635

Så ... For å oppsummere:

1. Vi vil ha Pochettino.
2. Vi kan få Pochettino nå.
3. Vi venter til sommeren med å få Pochettino, og kjører en mellomløsning frem til da.

Er ikke overrasket om det skjer, for Glazers gir en god flyvende F i hvordan det går med laget så lenge de kan hente ut penger, men seriøst.
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Klubben må gjerne vente til sommeren dersom de mener de kun sitter på halvgode løsninger før den tid og - ikke minst - dersom de er sikre på å få sin foretrukne mann etter sesongen.
Det er det siste jeg er mest usikker på: Mye kan skje i fotball, kanskje vinner Poch CL med PSG og storkoser seg plutselig, kanskje får ten Hag tilbud om Barca-jobben fordi Xavi har dummet seg ut. Kanskje ender Manchester United på 12. plass under Darren Fletcher, og spillerne står i kø for å forlate det synkende skipet.
Har vel også inntrykk av at det er svært sjelden å inngå avtaler langt fram i tid med managere, i alle fall offentlig.
User avatar

PAK
Donor
Posts: 82
Joined: 24 Oct 2021, 19:20
Liker gitt: 239
Liker mottatt: 154

Eller at realiteten er at ingen av de foretrukene ønsker å forlate sin post nå og dermed anser de mulighetene for å få tak i en av de ønskede kandidatene som bedre til sommeren, eller kanskje også man må vente til etter VM.

Det virker hvertfall som at ting er lite konkret enda all den tid rapportene i media spriker i alle retninger.

Uansett ting kan jo forandre seg fra time til time.
Post Reply