Manchester Uniteds neste manager

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Jan Erik
Posts: 2521
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7836
Liker mottatt: 8231

@Pwint, ja, det er ikke godt å si hva som er riktig her. Jeg tenker jo de nye dressene som skal inn, må få lov å begynne i jobben før vi gjør store endringer. Det er vel de som skal vurdere dette? Da er det jo greit å VITE hva problemet er med ten Hag nå? Takler han ikke presset og PL? Eller har troppen for store feil i sentrale posisjoner? Er det nok med en spiss f eks? Jeg tenker de kan komme vel så bra ut av det med å bruke litt tid på å få oversikt.
post liked by: RedTrafford, Pwint, Rød Pølse
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 893
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 8001
Liker mottatt: 2641

Hei! Har hatt "langperm" herfra, men snuser innom en tur igjen. :) Er ikke oppdatert, og vil lese en del poster fra dere etterhvert. Jeg har vært veldig pro Ten Hag, men har blitt mer skeptisk i det siste. Jeg ser Graham Potter er "het" i ryktespaltene for tida, men hva er det med hans CV som pirrer egentlig..? Håper forøvrig det står bra til med folket her inne. :)
post liked by: Pwint, King Eric, Jan Erik, 10Hag, Blodfink, Rød Pølse, Pancho P, alfen74, Ryder, Spirograf1, Belfastboy, MektigeTHOR, Pink Final, Pangaea, Buchan
Kong Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14663
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23430
Liker mottatt: 19421

Er en eneste stor lapskaus dette på en måte, det virker ganske sannsynlig at EtH er i prøvetid ut sesongen. Hadde INEOS bestemt seg, så regner jeg med at de hadde vært proffe nok til å komme ut med en bekreftelse, på at EtH er in or out.

Bayern, Barcelona og Liverpool er eksempler på at det kan være like lurt.
post liked by: Pwint, 10Hag, Rød Pølse
LUHG!
User avatar

10Hag
Posts: 1521
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3637
Liker mottatt: 4952

Potter og Southgate har vært mye i ryktespaltene. De er jo de eneste engelske som er "aktuelle", så tenker det er naturlig at pressen hyper de opp. Og så er det noen naturlige linker til Ashworth jmf. Brighton og Potter, samt Ashworth og Southgate jmf. Ashworths tidligere jobb i FA.

Tror og håper at begge egentlig ikke er aktuelle. Virker mer sannsynlig at De Zerbi og Nagelsmann er hetere kandidater. Amorim snakker vel dessverre ikke engelsk, noe jeg tror er viktig for United. Ganske upraktisk (og ikke minst dyrt) å være avhengig av tolk som fotballtrener.

Mange sier Ten Hag får sitte ut kontraktstiden i United, og at han får dette tredje året på å vise hva han kan få til under en god sportslig ledelse. Mens mange sier avgjørelsen allerede er tatt, og at Ten Hag må gå i sommer. Umulig å vite hva som stemmer. Men jeg tror nok at INEOS allerede har bestemt seg uansett. Å kommunisere hvorvidt de skal sparke han eller ikke i forkant tror jeg har lite for seg. Det kan gjøre mer skade enn godt, om spillere og trenerapparat får vite på forhånd at dette prosjektet er dødt. Mange som kunne lagt inn årene da.

Men godt poeng fra @Blodfink. Selv om spesielt Liverpool og Barca er ganske ulikt, for der er det jo managerne selv som har sagt de vil gå. Så da blir det på en måte en slags "Last Dance"-mentalitet, der alle vil avslutte en æra med stil. Noen hakk mindre glamorøst og prestisje om det er klubben som forhåndsmelder om at trenerapparatet får fyken snart.
post liked by: Pwint, Rød Pølse, Blodfink, Andtho01, Pancho P
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14663
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23430
Liker mottatt: 19421

Ja, enig der @10Hag, ikke like situasjoner.

MEN:
Jeg er litt preget av at MUFC som klubb har helt elendige rutiner når det kommer til oppsigelser. Så klare budskap og klar tale ville jeg likt. I stedet for rykter og mumling i krokene. Bring the news, jo før jo heller. Hehe
post liked by: Rød Pølse, Andtho01, Pancho P, 10Hag, Pwint
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2105
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9332
Liker mottatt: 8579

Jeg blir i hvert fall ganske misfornøyd hvis man bytter ut EtH med Graham Potter. Blir det Southgate, som jeg har NULL tro på, så må jeg nesten revurdere hvor mye tid jeg gidder å bruke på å være Unitedsupporter.

Det er et par managere som kan være spennende, som feks Nagelsmann, men jeg tror Uniteds utfordringer er mer sammensatte enn at alt blir så mye bedre med ny sjef. Jeg tror et managerbytte innebærer større risiko mtp utviklingen til noen av våre største talenter.

Innbiller meg at INEOS-gutta gjør en grundig jobb med å kartlegge klubbens behov, og velger å stole på at de tar beslutninger som er til det beste for Manchester United.
post liked by: Andtho01, Pancho P, Blodfink, 10Hag, Pwint, Buchan
Football, bloody hell!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2600
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13519
Liker mottatt: 8734

Det var eit hyggeleg gjensyn, @Can2! Håpar alt står bra til med deg også 😊
post liked by: Blodfink, Jan Erik, Pwint, Pink Final, Pangaea, Buchan, Can2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7630
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27428
Liker mottatt: 17906

Velkommen tilbake @Can2 😊
post liked by: Pancho P, Pangaea, Pwint, Buchan, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2600
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13519
Liker mottatt: 8734

Eg trur denne tråden blir brennheit framover. Ten Hag kan vel ikkje overleve dette?
post liked by: Pink Final, Spirograf1, Pwint, Buchan, Can2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Ryder
Posts: 4723
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2647
Liker mottatt: 10798

Det ser i alle fall ut for oss utenforstående at han verken anerkjenner problemene i laget eller evner å gjøre noe med dem…
post liked by: Pancho P, Spirograf1, Pwint, Buchan, Can2
User avatar

Jan Erik
Posts: 2521
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7836
Liker mottatt: 8231

@Ryder, nei, det kan være han rett og slett er resignert han også. Eller så er det sånn at de (han, eierne, noen sentrale spillere...), er enige om veien videre, og da kjører de på uansett. Tar dette som trening. Eller så jobber han mot spillere som ikke vil gjøre jobben.
post liked by: Andtho01, Pancho P, Spirograf1, Pwint, Buchan
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2600
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13519
Liker mottatt: 8734

Ole Gunnar inn for å løfte humøret og ein FA-cup pokal dei siste vekene av sesongen?😬
post liked by: Pwint, Buchan, Can2
It's Squeaky Bum Time!

28FPellistri
Posts: 460
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 485
Liker mottatt: 1593

At noen kan se oss uke etter uke og tenke at ETH er rett mann er skremmende etter min mening.
post liked by: Pwint
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Pangaea
Posts: 2777
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3994
Liker mottatt: 5188

Jeg støtter fortsatt Ten Hag. Har bundet meg litt til den masta, men står inne for det. Vi må for en gangs skyld klare å tenke litt mer langsiktig. Her har vi en manager som satser på unge spillere, og fra sommeren eller vertfall vinteren så har vi et mer profft og samkjørt sportslig apparat, inkludert toppledelse (bortsett fra blodiglene selvsagt). Det gir best mening for meg at Ten Hag får sjansen til å lede en sesong der han har et profft apparat i ryggen, og slipper å håndtere alle kriser personlig. Ting tar tid, og har tatt lenger tid enn vi alle skulle ønske (okay, vi var veldig gode forrige sesong), men tenker vi må sitte rolig i båten og tenke med hodet. Mye av det ETH gjør er veldig bra for suksess på lengre sikt. Vi må bare klare å bli mer stabile, og dominere spillet mer.

Er egentlig lei av alle sammenligningene med Klopp osv, men vi husker vel hvordan de også var ustabile som faen de første sesongene (ikke EN sesong). Men når det plutselig klikket, så klikket det veldig.

Ikke ser jeg noen veldig gode alternativer heller, vertfall ikke som er ledige. Det snakkes om Nagelsmann (som fikk fyken i Bayern), men han er landslagssjef for Tyskland, og antar han ikke har store planer om å slutte med det? VM om 2 år tross alt. Og selvsagt EM nå i sommer.

Edit: Velkommen innom, @Can2 :) Håper du har blir her litt. Varmt rundt bålet, og brennevin på lur sånn etter kamper... :D
Last edited by Pangaea on 13 Apr 2024, 21:13, edited 1 time in total.
post liked by: Rød Pølse, Pwint, MektigeTHOR, Can2
User avatar

Jan Erik
Posts: 2521
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7836
Liker mottatt: 8231

@28FPellistri, tja....vet ikke helt. Jeg er ikke sikker på at han ikke er rett mann ihvertfall. Vi var såpass på gang til tider i fjor, og det har vært så mye møl denne sesongen at jeg fortsatt mener han bør få en sesong til. IHVERTFALL om ikke de har en krystallklar bedre løsning på vei inn.
post liked by: Pwint, MektigeTHOR, Rød Pølse
Post Reply