Manchester Uniteds neste manager

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.

Deleted User 480

Kjenner jeg blir ganske sulten av denne tråden! På forandringer, altså. 😉
post liked by: Pancho P, Pink Final, PAK, Pwint, Otac
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2581
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13395
Liker mottatt: 8597

På tide å lage ein eigen mattråd🤤🤤🤤
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Otac wrote: 15 Nov 2021, 21:38 Eg er enig i at OGS har fått for lite ut av de pengane som er brukt. Men eg er ikkje overbevist om at det nødvendigvis er han som har bestemt kven som har blitt kjøpt.

Og det er i ein organisasjon som fungerer kanskje ikkje so dumt. Men i ein organisasjon som ikkje fungerer er det veldig dumt. Eg trur OGS har eit lag innkjøpt uten ein skikkeleg raud tråd. OGS har prøvd å lage pinnekjøt, og det har blitt kjøpt inn ingredienser som middagspølse, kjøtbulljong, purreløk, poteter, gulerøtter og svineknoke, som er oppskrifta på lapskaus. Ikkje lett å være kokk då.
Eg gir deg ein svær tommel opp pga god lapskausoppskrift! Sjølv om eg trur Solskjær har vore i butikken og handla råvarer sjølv😉
post liked by: Pink Final, Otac
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Ryder
Posts: 4696
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2622
Liker mottatt: 10674

Ikke rettet mot deg, @Pancho P, mer generelt mot et inntrykk som ser ut til å feste seg hos mange. «Ingen kan lykkes hos oss, så da er det like greit å fortsette med det vi har selv om det ikke er bra nok».

Det ser ut som klubben dessverre alltid må lære the hard way hva som fungerer og ikke. En ambisiøs og fremoverlent klubb ville for flere år siden identifisert hva andre klubber lykkes med, og endret seg i takt. I stedet fortsetter vi stort sett som før, med noen kosmetiske endringer her og der, og nesten alltid noen år etter de andre.

Det er vel denne selvtilfredsheten og slappheten, som er mest skuffende med United-ledelsen. Hvorfor nøye seg med greit nok, hvorfor vil vi ikke være best? Tror ikke nødvendigvis det skal enorme eller dyre grep til heller, det handler mye om riktige folk i riktig posisjon.
post liked by: Blodfink, Pancho P, PAK, RedTrafford
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7601
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27240
Liker mottatt: 17754

Ryder wrote:15 Nov 2021, 22:11 Det er vel denne selvtilfredsheten og slappheten, som er mest skuffende med United-ledelsen. Hvorfor nøye seg med greit nok, hvorfor vil vi ikke være best?
Det var det med struktur og strategi igjen da.
I motsetning til mange andre klubber virker ikke våre eiere å ha sportslige ambisjoner.
Kun økonomiske.
På økonomi er det laget strategiske planer og struktur.
Men ikke på sport.
Derfor er jo alt så himla tungrodd for enhver manager som prøver seg hos oss.
post liked by: Pancho P, Ryder
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

PAK
Donor
Posts: 82
Joined: 24 Oct 2021, 19:20
Liker gitt: 239
Liker mottatt: 154

Steinar Stenseth wrote:15 Nov 2021, 18:15 Etter hva jeg kan huske så ble han ryktet å være i loopen før OGS tok over også, så det er helt klart en kobling der med dagens regime
Han var oddsfavoritt mot slutten og flere av de mest troverdige journalistene trodde det var han som var på vei inn portene.

Kommer an på hvor mye vekt de legger på at han har vært borte fra fotballen en periode, men legger man det til side et øyeblikk bør han stå enda sterkere nå:

1) Han har samme agent (Jorge Mendes) som vår største stjerne, Ronaldo.
2) Han er fransk, som våre nest største og tredje største stjerner, Pogba og Varane
3) Han spiller samme system som OGS; 4-2-3-1 eller 4-3-3 og dermed har spillerne der etter.
4) Han kjenner klubben og SAF
5) Han står for offensiv ballbesittende fotball
6) Han har en relasjon til Cavani

+ som jan Anders skriver; det har tidligere vært kontakt mellom han og styret.

Personlig tror jeg Blanc er nærmere jobben enn oddsen tilsier - om det blir manager bytte før eksempelvis Pochentino er ledig - spesielt pga Mendes, som kan bli en sentral brikke her tror jeg.
Last edited by PAK on 16 Nov 2021, 08:53, edited 5 times in total.
post liked by: Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4696
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2622
Liker mottatt: 10674

Pink Final wrote: 15 Nov 2021, 22:15
Ryder wrote:15 Nov 2021, 22:11 Det er vel denne selvtilfredsheten og slappheten, som er mest skuffende med United-ledelsen. Hvorfor nøye seg med greit nok, hvorfor vil vi ikke være best?
Det var det med struktur og strategi igjen da.
I motsetning til mange andre klubber virker ikke våre eiere å ha sportslige ambisjoner.
Kun økonomiske.
På økonomi er det laget strategiske planer og struktur.
Men ikke på sport.
Derfor er jo alt så himla tungrodd for enhver manager som prøver seg hos oss.
Ja, jeg ser den, å vinne titler er ikke hovedambisjonen, det må vi innse.

Men la oss si at de ansatte en dyktig sportsdirektør. Fortsatt med samme budsjett vi bruker på spillere i dag. Det vil jo ikke koste klubben stort i helhetsbildet, kanskje tvert imot om en ser nytten av noen som KAN forhandlinger. Og de bruker jo tross alt masse penger på laget, både på transfers og ikke minst spillerlønninger. Hvorfor vil de ikke ha avkastning? Å bli nummer fire med den dyreste stallen er jo ikke bare sportslig underprestering, det er jo dårlig business også!
post liked by: Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14620
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23283
Liker mottatt: 19244

Luis Enrique har jeg ikke tenkt på før jeg leste ryktet i dag. Interessant kandidat det. Om han ønsker det sjæl
post liked by: RedTrafford
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Kor fort vil Uniteds supportere omfavne Rodgers om han har litt suksess?
post liked by: Pwint
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7601
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27240
Liker mottatt: 17754

Rodgers geni forklares av enkelte Solskjær kritikere .
Men om Rodgers blir United sjef er fort de samme folka som nå skamroser ham framme med knivene.
Vi United supportere er i ferd med å bli en egen rase.
Gresset er alltid grønnere andre steder.
Vi elsker dessuten å provosere hverandre.
Herlig gjeng 🤐
Red Café har blitt en søppelbøtte for oppkast fra «United fans» 🤢🤮.
Komm feltet hos supporterklubben ligger ikke langt bak.

Selv er jeg lite lysten på Rodgers som United manager.
Tror ikke han har personligheten til å takle jobben.
post liked by: Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4696
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2622
Liker mottatt: 10674

Per i dag har vi definitivt en bedre stall enn Leicester, men hvor mye bedre var den egentlig i fjor og året før der?

Ja, stallen deres er mye billigere og smartere anskaffet, men har de vært så mye svakere, spiller for spiller?
Er Jamie Vardy mye dårligere enn Rashford/Greenwood/Martial? Er Thielemans og Ndidi dårligere enn Fred og McTominay? Fofana vs Lindelöf? Kasper Schmeichel vs De Gea/Henderson? Harvey Barnes vs Greenwood? James Madison er kanskje ikke Bruno Fernandes, men heller ikke langt bak. Alle disse Leicester-spillerne hadde hatt en meget god sjanse til å være i førsteelleveren om de hadde spilt for oss.

Så kan man sikkert si at det er Rodgers som har fått disse spillerne opp på det nivået, men det er heller ikke høl i huet å argumentere for at han kunne gjort det bedre.
post liked by: PAK
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2892
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13455
Liker mottatt: 8622

Otac wrote: 18 Nov 2021, 17:24 Kor fort vil Uniteds supportere omfavne Rodgers om han har litt suksess?
Med suksess hadde nok endel av supporterne omfavnet hvem som helst. Se på Newcastlesupporterne nå. De er så sulten på suksess at de begynner å unnskylde sine nye eiere og si ting som: De har jo blitt mye mindre ekstrem de siste årene. :D
post liked by: Pancho P
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Deleted User 480

Newcastle-supporter høsten 2021: " De parterer jo folk bare i fire. De kunne jo partert dem i åtte 🙄

Vi ble jo rapportert å være veldig interessert i Maddison tidligere. Han er nok god. Dog har han tilsynelatende fått en "dupp", i likhet med Iheanacho.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Pwint
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2581
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13395
Liker mottatt: 8597

Bayern tapte mot botnlaget Augsburg i kveld. Reknar med at Nagelsmann får fyken snart😉
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Pwint
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7601
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27240
Liker mottatt: 17754

Og det etter nettopp å ha tapt 0-5 for ‘Gladback.
Bayerns største nederlag på 43 år.
Sækked in det mårning 😉
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2581
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13395
Liker mottatt: 8597

Pink Final wrote: 19 Nov 2021, 22:51 Og det etter nettopp å ha tapt 0-5 for ‘Gladback.
Bayerns største nederlag på 43 år.
Sækked in det mårning 😉
Ja, og han er så skamlaus at han ikkje trekk seg frivillig...
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Pwint
It's Squeaky Bum Time!
Post Reply