Manchester Uniteds neste manager

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Synes godt ten Hag kan få muligheten, lite å tape på det? Guardiola (blant andre) verdsetter ham, ten Hag jobbet jo med B-laget til Bayern under Guardiolas tid der. ten Hag er visstnok en god inspirator, og av det jeg har lest, er han sett på som en "snill" manager. Ble kalt snill av sjefene i Bayern.

Guardiola har også visstnok gitt sin støtte til at ten Hag burde få Barca-jobben i sin tid. De hadde et godt samarbeid og pratet mye sammen i Tyskland.
Nederlenderen er inspirert av Guardiola og har jo en rimelig lik filosofi. Om det blir ny manager inn til sommeren, håper jeg på ham.

Ser for meg at Rangnick og han kan samarbeide, det viktigste er vel sammensetningen av troppen. Unge sultne spillere bør dominere i den. Rangnick har jo tradisjoner her. Noe som bør passe ten Hag godt.

Kilde: FourFourTwo

https://www.fourfourtwo.com/us/features ... ter-united
post liked by: Pink Final, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8255

Den er grei @Otac. Eg er heilt einig i at alle kan jobbe hardt med dei rette betingelsane. City- og Liverpool-spelarane jobbar jo som hjernevaska galeislavar. Det same gjorde spelarane i dei beste Fergie-laga. Men sjølv galeislavar ror lite effektivt om ikkje alle ror i same retning.
post liked by: Pink Final, RedTrafford
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16325
Liker mottatt: 10526

Blodfink wrote: 09 Jan 2022, 14:11 Synes godt ten Hag kan få muligheten, lite å tape på det?

Ser for meg at Rangnick og han kan samarbeide, det viktigste er vel sammensetningen av troppen. Unge sultne spillere bør dominere i den. Rangnick har jo tradisjoner her. Noe som bør passe ten Hag godt.


Er som jeg skulle ha sagt det selv @Blodfink :thumb_up:
post liked by: Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Den som tror vår neste manager vil få tid og tålmodighet, bør tro om igjen.
Rangnick fikk fire uker og ett eneste tap før knivene ble slipt. Det eneste som kan beskytte en ny manager mot umiddelbare resultatkrav, er om det faktisk blir en stor utlufting i troppen med mange spillere ut og inn.
post liked by: Pancho P, Pink Final

Deleted User 480

Tror litt av utfordringen til Rangnick er at pilene pekte klart oppover helt i starten. -Men at de etter det har pekt nedover. Han har riktignok hatt bare ett tap, men det er ørsmå marginer (de Gea-fingre) som har hindret flere tap.

Når det er sagt, så er jeg enig i at det er for tidlig å rope "Rangnick out", og at det generelt er for lite tålmodighet med managere.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Pwint

Vidar Dale Fjeld

Uroen min baserer seg ikke på om RR er en god manager eller ikke. Mine bekymringer går på om de fotballfaglige vurderingene som ligger bak ansettelsen, og veien videre etter RR. Jeg ser ten Hag vurderes som en naturlig erstatter etter RR. Filosofien bak Ajax er totalt annerledes enn den han vil møte i PL. United skal være i toppen, i motsetning til i Holland der de er det uansett hvem som er manager...klubben er selvdreven og gjennomsyret av samme tankegang. To tap i PL og ten Hag er under et voldsomt press. Jeg vil ha en som kjenner PL og mekanismene i media. Da er Poch min mann per nå.
Last edited by Vidar Dale Fjeld on 09 Jan 2022, 20:45, edited 1 time in total.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ryder wrote: 09 Jan 2022, 18:23 Den som tror vår neste manager vil få tid og tålmodighet, bør tro om igjen.
Rangnick fikk fire uker og ett eneste tap før knivene ble slipt. Det eneste som kan beskytte en ny manager mot umiddelbare resultatkrav, er om det faktisk blir en stor utlufting i troppen med mange spillere ut og inn.
Skjønner vel poenget ditt, men det er vel ikke helt sånn at managere i United ikke får tid, Solskjær fikk tid. Det som avgjør hvor lenge en manager sitter i United er topp 4 eller ei, slik ser det veldig ut fra sånn jeg leser United fra 2013 til nå. Hvis eiere og adm. begynner å frykte for topp 4, da settes oppsigelses-prosessen i gang.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
ten Hag vil bli utsatt for akkurat det samme presset selvfølgelig, hvis ikke rapportene om at Arnold er en lytter og ikke vil legge seg bort i det fotballfaglige stemmer da...Men topp 4 er mantraet uansett...
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Vidar Dale Fjeld wrote:09 Jan 2022, 19:41 United skal være i toppen, i motsetning til i Holland der de er det uansett hvem som er manager...
I Ajax får du fort sparken hvis du ikke vinner serien, sånn sett større press der enn i United på ligaplassering. At det er lettere å vinne serien i Nederland enn i England er kanskje sant. Selv om det stort sett er likt i begge ligaer på den måten at det kun er 2-3 lag som bytter på å vinne.
Last edited by Blodfink on 10 Jan 2022, 10:05, edited 1 time in total.
post liked by: RedTrafford, Pwint
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Tenkte mer på presset og utålmodigheten fra omgivelsene enn fra klubbledelsen. De har jo i rettferdighetens navn vært nokså tålmodige, mange andre klubber ville sparket både LVG, Mourinho og Solskjær tidligere enn vi gjorde.
At en ny manager skal få lov til å eksperimente seg til en 5./6. plass neste sesong uten at det blir masse støy, har jeg dessverre liten tro på.
Hvis ikke det skapes et troverdig inntrykk av at vi (igjen) er i en omstillings-/oppbygningsfase, da. Det holdt i nesten tre år for Solskjær, men holder neppe nå - med mindre våren og sommeren gir oss store utskiftninger i stallen.
post liked by: Pink Final, Blodfink

Deleted User 108

Solskjær satt i tre år pga av resultatene til klubben da @Ryder.
Tror neste manager også får fortsette med en 3. og 2. plass i sine to første hele sesonger. Spesielt når vi har to av de beste lagene i verden i samme liga. Solskjær fikk jo ikke prøvd å snu motgangen når den kom denne sesongen og det er vel ok det, men synes jo helt klart Solskjær fortjente tiden han fikk. Tror heller ikke neste manager får sparken etter en 3. og 2. plass.
Vi supportere må også stikke fingeren i jorda og innse hvor klubben står akkurat nå. Tror vi fortsatt kan ha noen skuffende år framfor oss hvis vi tror vi blir best i verden i løpet av to sesonger på av å få inn Pochettino eller Ten Hag i sommer.
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Jeg mener ikke nødvendigvis at OGS burde vært sparket tidligere, bare at mange klubber nok hadde gjort det.
2. eller 3. plass blir nok definitivt regnet som mer enn godkjent hos de fleste, men akkurat nå er vi langt unna det nivået (og det bare 4-5 måneder etter at de fleste av oss regnet oss som seriøse titteutfordrere). Men når det nå snakkes om tid til å bygge «nytt» lag, er det mer nærliggende å tenke et år eller to godt utenfor tittelkampen.
post liked by: Pink Final, Blodfink

Deleted User 108

Ja, og det er vel ett av de svake punktene under Solskjær. Selv om plasseringene var akseptable, var vi jo aldri med i en tittelkamp. Det må vi snart, henge med til snøen her hjemme blir råtten.
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Jeg velger å tro at den nye manageren får det laget med de spillertypene han vil ha, og at man da kvitter seg med resten så langt det er mulig, da kan det godt få tid (igjen). Men det er jo tross alt klubber som får det til ganske kjapt under ny manager. Managerbytte utelukker nødvendigvis ikke umiddelbar og varig fremgang. Det viktigste er vel å ha en tropp som lytter og jobber det de er gode for.
LUHG!

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Trur mykje av det er sagt, men https://www.nrk.no/sport/rangnick-og-is ... 1.15805527 får jo sagt det på ein annan og god måte.
post liked by: Blodfink, Pink Final

Deleted User 477

Skulle sende den linken selv Jørgen :)
Syns den forklarer mye av hva som er galt i United.
post liked by: JørgenT
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Jeg er enig i hovedbudskapet i artikkelen (isfjell-analogien, og at hovedproblemet i United stikker mye dypere enn bare kvaliteten på manager og spillere).

Men må si jeg synes eksemplene hans på "flopper som har funnet formen andre steder" er ganske unøyanserte / skrevet for å passe saken.
post liked by: Belfastboy, Pink Final
Post Reply