Manchester Uniteds neste manager

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@messilingard, preg som i å kjøpe og selge sine spillere. I hvertfall det eg meiner med preg her. Og eg synest ikkje ein interim manager skal få kjøpe spillere som ellers ikkje var planlagt.

Deleted User 480

@Otac Jeg tenker vel at det et store sjanser for at RR lykkes, og i beste fall lykkes veldig godt. Hvis han gjør det, så bør man jo vurdere forlengelse av manager-rollen og sette rådgiver-rollen på pause. Synes uansett at man bør vente til sommeren med å ansette ny manager. Skulle f.eks Pochettino komme inn, si i februar, så mister man kontinuitet og får stadig nye "vikarer" man skal tilpasse seg.
post liked by: Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Canto, om planen er at RR kun er interim manager, so må vi få inn ein manager so fort som mulig, av de aktuelle. Ein interim, altso midlertidig, manager bør gjere det beste ut av de spillerene vi har. Gjerne sette preg, uten å handle.

Men enig med det at om planen er å la RR prøve seg som fast manager, so bør han få kjøpe og selge. Men det er vel ikkje det som er kommunisert. Usikker på om han er god nok til det heller, mtp CVen.
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Jeg vil bare understreke veldig sterkt at jeg kommer til å bli enormt skuffet dersom ikke Rangnick på sikt får fast ansettelse, eller at vi ansetter en manager etter anbefaling fra Rangnick selv. Da vil jeg sitte med en ekkel bismak om at det ikke finnes en akspetabel plan her, laget fra mennesker med noen god fotballfaglig kompetanse, intelligens og riktige ambisjoner. (Med mindre Rangnick mot alle odds blir tidenes skuffelse på flere måter)
Med andre ord hverken håper eller tror jeg at Pochettino er det riktige til sommeren, kanskje noen gang. Gi meg gegenpress nå, og gi meg det bedre enn Klopp! :-|
Jeg føler meg likevel optimistisk på at planen ligger akkurat der jeg tror den gjør.

(flere som tenker litt på det samme?)
post liked by: Pink Final
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7600
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27219
Liker mottatt: 17750

For tidlig å konkludere med om Rangnick er riktig manager på sikt.
Håper han er det.
Uansett ønsker jeg at klubben nå følger en plan.
Og jeg tror han kan være riktig mann, også om han ikke skulle lykkes som manager.
Nå må vi ha kontinuitet i spillestil og i spillertyper som hentes inn.
Ikke den vinglinga som har kjennetegnet tiden etter Fergie.
Fra slow motion possesion fotball manager, til en manager som nærmest ikke ville ha ballen i laget, bare ligge bak og ta overganger.

Jeg tror klubben er på riktig spor nå.
Det mener jeg vi har vært siden Solskjær ble ansatt.
Han nådde imidlertid taket på hva han kan tilføre.
Rangnick er ikke noe helt annet enn Solskjær.
Den største forskjellen er presspillet.
Raske overganger i angrepsfasen så vi ofte under Solskjær også.
Samt forsøk på å skape overtall i det oppbyggende spillet.
Jeg håper Rangnick vil utvikle dette mer tydelig enn vi så under Solskjær.
Og gi spillerne tro på at de er best, på at vi kan gå ut og dominere (nesten) enhver match.

Om det blir Rangnick eller en annen på sikt, så vil jeg ha kontinuitet i måten å tenke på.
Rangnick som fast manager eller som rådgiver?
Jeg tror han blir viktig uansett - en mann som kan holde kursen, styre skuta i riktig retning,
post liked by: Schmeichel
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Pink Final wrote: 08 Dec 2021, 09:00 For tidlig å konkludere med om Rangnick er riktig manager på sikt.
Ja, selvsagt. Misforstå meg rett. Selv om det delvis er litt optimismen og naiviteten som snakker litt her. (Driver å skriver på et litt lengre innlegg om akkurat det som jeg er litt usikker på om jeg skal sende inn som leserinnlegg til United.no eller publisere her. ) Altså at jeg er relativt positiv og optimistisk om dagen, og hvorfor jeg er det.

Jeg har bare fått en veldig sterk følelse av at Rangnick er nøyaktig det vi trenger på flere måter. Og at det potensielt sett kan være den perfekte oppfølgeren til Solskjær og det prosjektet som har vært til nå. Selv om det i fotballen vil være resultatene som snakker. Det skal likevel påpekes at det på mange måter er og i tiden fremover at vi trenger suksess, og ikke om 4-5 år, med tanke på spillerstallen vi har. Ja, vi har noen unge spillere og talenter i verdensklasse, men i det store og hele er mange av spillerne våre i sin beste alder. Jeg ble faktisk litt overrasket selv når jeg sjekket litt mer direkte opp.

Bare for å ta noen slående eksempler: (Finnes det forresten en funksjon @Pink Final som kan gjøre at man kan skjule det jeg skriver under i en egen knapp, siden det blir litt upraktisk/langt iet vanlig innlegg?)

Varane 28 år, Maguire 28 år, Lindelöf 27 år
Rett og slett perfekt alder for midtstoppere.

Fernandes 27 år
Perfekt alder for en nr. 10

Fred 28 år
Har kommet til punktet der han er ferdig utviklet og vil nok spesielt på grunn av sin spillestil ikke bli bedre i årene som kommer.

Luke Shaw 26 år
Perfeckt alder for en back.

Telles 28 år
Har riktignok ikke vært mye innblandet i førstelagsdiskusjonen, men er likevel minimum en viktig backup.

Wan-Bissaka, 24 år
Trer i teorien inn i sin beste alder as we speak.

De Gea 31 år
Skal i teorien også være i sin beste alder, selv om vi alle husker van der Sar. Tror likevel ikke De Gea er den type keeper som er bedre om 5 år, heller tvert imot. Han har vært veldig god i det siste, men har vel litt å gå på for å komme tilbake på det vanvittige nivået han var på.

Ronaldo 36 år
Hehe. Om bare 2-tallet jeg feilaktig tastet istedenfor 3-tallet var realiteten (26 år)... Kan for alt vi vet være verdensklasse et par år til, eller han kan forsvinne til sommeren. Egentlig ikke så relevant for innlegget siden han er et spesielt unntak, men det er klart at alt annet enn umidelbar suksess ikke vil være godt nok for en mann som Ronaldo. Og man kan argumentere for at det burde være lettere med/enn uten.
Så har vi selvsagt spillere som Greenwood, Sancho og Rashford som kanskje alle vil være på sitt beste først om et par år, ser ut til å ha en lys fremtid og sånn sett ha mange gode år igjen, men jeg føler tiden har gått fort og at mange spillere vi så på som for fremtiden allerede er blitt voksne. Rashford er tross alt 24 og ikke 20 lenger.
Med disse spillerne er det de neste 2-3 årene vi er best skodd for suksess. Legg til 4 år på flere av spillerne her, og stammen i laget begynner allerede å ha behov for et generasjonsskifte. Akkurat det synes jeg nok er litt alarmerende, selv om vi ikke kan bli desperate heller. (Aka Conte/Mourinho) Likevel bør målet være å vinne ligaen minst en gang innen 2 og et halvt år, og egentlig vil jeg anse alt annet som en liten skuffelse, selv om jeg er klar over at konkurransen trolig aldri har vært tøffere og at vi ikke egentlig aner hva vi har akkurat nå.

Dessuten. Om en uerfaren nordmann med heller begredelige managererfaringer fra Cardiff, og godkjent i tippeligaen Molde kan få fast ansettelse i flere år, kan jeg ikke begripe hvorfor ikke Rangnick skulle fortjene det samme, med tanke på hva tyskeren faktisk har å vise til, i forskjell fra Solskjær. Bare ment på et rent sammenligningsgrunnlag. Jeg føler også Rangnick sin filosofi går rett inn i det som skal og bør anses som United sin filosofi, og som jeg føler til en viss grad går hånd i hånd med hvertfall det Solskjær har forsøkt å oppnå til nå. Som du påpeker, så er ikke forskjellene i ansettelsen like store, og at Rangnick ikke er noe "helt annet" enn sin forgjenger Solskjær.

EDIT: Min optimisme angående Rangnick handler nok tildels også om hvem han har inspirert, og at jeg tror gegenpress kan være fremtiden for fotballen. Og at det er derfor jeg mener vi er på rett spor, fremfor at vi for eksempel hadde ansatt en mann som Conte eller kanskje Diego Simeone. Nå virker det i det minste i å eksistere en slags plan om kontinuitet også for managere. Derfor håper jeg vi ansetter en mann som står for en lignende filosofi, som for eksempel Erik Ten Hag eller Nagelsmann til sommeren.
post liked by: Pink Final
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7600
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27219
Liker mottatt: 17750

Enig i det meste her @Schmeichel.
Er også optimistisk, ikke minst pga ryktet Rangnick har som inspirator for gegenpress.
Han virker å ha klare idéer og tanker.
Virker i tillegg å ha en fin personlighet, hvilket jeg mener er viktig når man leder mennesker.
Kunne også ønske meg Julian Nagelsmann på sikt.

Når jeg skriver at det er for tidlig å trekke konklusjoner bunner ikke det i skepsis.
Bare at jeg vil se hva hva som skjer før «jeg tar av» 😄.

Håper ellers du legger ut leserbrevet her (også).
Et godt forum trenger impulser og bidrag.
Regner med du vil belyse flere sider, og det er bestandig lærerikt og interessant.

Når det gjelder ditt tekniske spørsmål sender jeg det videre til @RaoulDuke.
Er usikker på om det lar seg gjøre, men vil anta det.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4696
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2620
Liker mottatt: 10670

Dersom resten av sesongen byr på tydelig framgang, er det naturlig å tenke at RR kan fortsette. I alle fall dersom de fremste 2-3 alternativene ikke kan/ønsker å komme til klubben. Mye bedre enn en ansettelse vi er usikre på.

Ten Hag seiler jo for mange opp som den største favoritten, selv om jeg tror styret er forelska i Poch. Har sett for lite av Ajax til å si noe om hvordan Ten Hags spillestil harmonerer med Rangnicks - men tradisjonelt er vel Ajax-stilen noe annerledes? De presser vel også til en viss grad og er offensive, men mye mer teknisk småspill og trekanter/kombinasjoner? Rangnick er jo ganske hardcore press-manager, med forbud mot støttepasninger og balltrilling - gjennom på første forsøk. For å "oversette" forskjellen til spillere på banen: Rangnick er Bruno, Ten Hag/Ajax er Donny.
Sånn sett blir det kanskje mindre overgang med Poch, selv om han ikke er like kompromissløs. Eller eleven Nagelsmann, selvsagt, selv om jeg ikke ser for meg at han forlater Bayern allerede nå (med mindre de VIL kvitte seg med ham).
post liked by: Pink Final

Deleted User 480

@Otac Jeg tenker vel litt sånn at hvis man henter Gudfaren, så er det uansett et steg ned å bytte han med en løpegutt. Selv om Gudfaren ikke er så mye ute i felten (hvor lenge han har vært manager) , er han jo drivende god til å drive mafiaen. (Merk. Uten sammenligning forøvrig. 😄 ) Jeg mener også at hvis han vil f.eks. selge Pogba og kjøpe Reus i januar, bør han få lov til det.
post liked by: Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Canto, eg skal ikkje ødelegge illusjonen du har av RR. Herlig med tro, håp og blind kjærlighet. Eg også håper at han nailer alle til begge og viser kor skapet skal stå. Men han er ingen topp manager pr idag. Han har kun trent småklubber ift toppen i Europa.

Deleted User 480

@Otac I mangelen av andre guder tyr jeg til Rangnick. 😄
post liked by: Otac
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 933
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 121
Liker mottatt: 828

Schmeichel wrote:08 Dec 2021, 09:52 (Finnes det forresten en funksjon @Pink Final som kan gjøre at man kan skjule det jeg skriver under i en egen knapp, siden det blir litt upraktisk/langt iet vanlig innlegg?)
Hei,
Ja vi hadde egentlig tidligere en "spoiler" funksjon som gjorde at man kunne gjemme ting. Men ser nå at den ikke fungerer lengre. Sikekrt en oppdatering som har ødelagt den, skal se om jeg finner en erstatter 👍
post liked by: Pink Final, Schmeichel
User avatar

Pangaea
Posts: 2747
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3930
Liker mottatt: 5058

Canto wrote: 08 Dec 2021, 16:49 @Otac Jeg tenker vel litt sånn at hvis man henter Gudfaren, så er det uansett et steg ned å bytte han med en løpegutt. Selv om Gudfaren ikke er så mye ute i felten (hvor lenge han har vært manager) , er han jo drivende god til å drive mafiaen. (Merk. Uten sammenligning forøvrig. 😄 ) Jeg mener også at hvis han vil f.eks. selge Pogba og kjøpe Reus i januar, bør han få lov til det.
Og hvis han kysser Pogba midt på bannebrasken, så er det bare et godt tegn. Ta imot fisken også, Rangnick vil bare at du skal ha deg en sunn middag.

Deleted User 480

@Pangaea Får håpe det blir med det, og at han ikke hinter om at han skal begynne med hesteoppdrett også. 😬
post liked by: Pangaea

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Er det berre eg som vert litt overraska av denne "pochettino forherliginga"? Altså, han har på øverste nivå leia ein talentfabrikk (soton), eit middels godt PL lag (spurs) og med noko variabel suksess Psg (som du jo forventer skal maltraktere ligue1 kvart år). Når profilar som LVG og MOU vart radbrukken/svikta av spelarstallen så skal altså ein manager med skåpet fyllt med pokaler (ja, var sarkasme) leie United. Eg ser det berre ikkje.
Har eg betre alternativ sjølv, ikkje eigentleg, men anten MÅ ein vere lojal mot eit 100%opprenskingsprosjekt, noko eg tvilar kjem til å skje, eller ein som faktisk kan dette med å vinne. Av den enkle grunnen tenker eg ikkje så mykje på namn, men meir på nokon som faktisk bryr seg om klubben. OGS gjorde dette og kunne, slik eg ser det byggje eit lag verdig United, men spelarane var for store for klubben, og leiinga såg ikkje dei eigentlege problema og då vart resultata deretter. Heile nøklen ligg i at det skal bety noko å spele, å representere noko større enn seg sjølv, noko det ser ut som dei fleste spelarar og i leiinga har gløymt.
Krysser det eg har for at dei som er "umotiverte" kjem seg til helsikke vekk og finn "motivasjonen" att, medan dei som bryr seg gjerne blir som den nye stamma og grobotnen.

Beklager, men det var dagens "rant".
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Blodfink
Post Reply