Midtbanen til United

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Topic author
Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

De nye spillerne som er kommet inn nå er klart med på å forsterke laget på flere områder, men ikke midtbanen. Her er det fremdeles ting som ikke helt henger sammen. Hvis det ikke hentes inn en spiller til i løpet av noen få strakser, så lurer jeg på hvordan dette skal løses.

United har disse midtbanespillerne i stallen:

6 - Pogba
17 - Fred
18 - Fernandes
31 - Matic
34 - van de Beek
39 - McTominay
46 - Mejbri
14 - Lingard (mulig slag i dag)
8 - Mata
28 - Pellistri

Fernades er det lite annet å si enn at han er fantastisk, og en av vår viktigste spillere.
Pogba er fantastisk når han har slått på bryteren, men enn så lenge har han ikke vist stabilt gode prestasjoner
McTominay er veldig god på noen begrensede områder, men er litt for mye skadet.
van de Beek har slett ikke fått det til i United, men det virker nesten som om OGS har trua på at det skal løsne.
Mata - toppfart er vel nede på 23km/t nå.
Matic er veldig god til å sende ballen på tvers og litt bakover. 50-50 sjangs for at motstander snapper ball hver gang.
Fred har også noen kvaliteter, men er ikke god nok. Ble fullstendig avkledd i forrige kamp, og hadde ikke noe å stille opp med.
post liked by: Ryder, Blodfink, RaoulDuke
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Tror vi er pent nødt til å få i gang Donny på en eller annen måte - i alle fall prøve hardere på det enn vi har gjort til nå. Om det betyr formasjonsendring eller nye konstellasjoner aner jeg ikke, han har spilt så lite at det nesten er vanskelig å danne seg et rettferdig helhetsinntrykk.

Det kan godt hende han aldri blir den rette mannen for oss, men fram til nå synes jeg ikke Solskjær har gitt ham en fair sjanse. Skjønner ikke hvorfor han ikke kan få i alle fall en halvtime her og der i det minste, i stedet for 0 eller 5 minutter. Han kan umulig være SÅ dårlig? Ikke konkurrerer han mot verdensklasse heller...

Vi trenger flere alternativer som har kamper i beina, spesielt ettersom Pogba 80 prosent sikkert forsvinner etter denne sesongen og Matic umulig kan holde også i 22/23-sesongen. Så da mister en allerede tynt besatt lagdel to spillere. Veldig synd at vi ikke har klart å få noen inn i dette vinduet.
post liked by: Torquemada
User avatar

Topic author
Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Manchester Evening News har en artikkel i dag med samme problemstilling. Den er verd å lese. Her nevnes Saul Niguez og Ruben Neves som muligheter.

https://www.manchestereveningnews.co.uk ... d-21441764

Deleted User 430

Torquemada wrote:31 Aug 2021, 11:20 Mata - toppfart er vel nede på 23km/t nå.
Her var du generøs, syns jeg ;)

Skulle veldig gjerne hatt inn en med posisjoneringsevne, ja. Har null tro på at det kommer i dette vinduet, men en vakker dag...
post liked by: Torquemada, Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

DvdB-opplegget må jo skyldes kun 1 ting, at han ikke er god nok. Hva han gjør feil ville vært ålreit å vite. Av det jeg har sett av ham på banen, så er han vel ikke utpreget dårligere enn de som spiller mye. Men ikke lett å bedømme ham uten at han f.eks. spiller to på rad i PL eller noe.
LUHG!
User avatar

Topic author
Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

På et eller annet merkelig vis har 90min.com greid å rangere Fred som den 17. beste DM i verden. Mulig at det er et par ting jeg har gått glipp av.

Det vil jo selvsagt være fantastisk om DvdB fant fram en mye bedre versjon av seg selv som fotballspiller. Men jeg er ikke sikker på om det løser alle problemene vi periodevis ser på midtbanen. Vi trenger en N'Golo Kante eller en Joshua Kimmich

@Steinar Stenseth - Her er en liste etter fartstest i United i 2019 - Mata var overlykkelig over at han var raskere en Luke Shaw (som hadde fått beskjed om å kun springe på 70% av max)

Diogo Dalot - 36.43
Romelu Lukaku - 36.25
Tahith Chong - 36
Marcus Rashford - 35.71
Daniel James - 35.53
Chris Smalling - 35.28
Ashley Young - 34.85
Jesse Lingard - 34.38
Anthony Martial - 34.24
Phil Jones - 34.09
Mason Greenwood - 34.02
Aaron Wan-Bissaka - 33.91
Victor Lindelof - 33.62
Axel Tuanzebe - 33.55
Angel Gomes - 33.52
Paul Pogba - 33.41
Eric Bailly - 33.16
Andreas Pereira - 33.12
Marcos Rojo - 32.9
James Garner - 32.69
Scott McTominay - 32.51
Nemanja Matic - 32.26
Juan Mata - 31.79
Luke Shaw - 31.03
post liked by: Pancho P

Deleted User 430

Torquemada wrote:31 Aug 2021, 21:552019
Nå var det egentlig bare en dårlig spøk fra min side, men 2019 begynner å bli en stund siden for en som allerede da hadde bikket 30. Tviler på at han har blitt noe raskere med årene, men husker godt han koste seg på vegne av Shaw den gangen :hah:

Ang 90min og deres side generelt så er det vel ikke kjent for å være en veldig bra og seriøs side. Søkte opp artikkelen du nevner og den gjenspeiler vel det greit, ja. Beskrivelsen av Fred som DM; "The issue is that his role at Old Trafford is largely undefined". Hvis de ikke kan definere rollen hans som en DM, hvorfor sette han på en slik liste? :hah:

Ang DvdB, @Blodfink, så har jeg en sterk følelse av at han kommer til å få godt med spilletid fremover. Så sant han ikke kaster bort muligheten når han først får den, vel og merke. Det har blitt gjentatt en haug med ganger at Solskjær har veto på overganger, så jeg tror han har en plan for han og at fjoråret var eksepsjonelt vanskelig for en nykommer. Sesongen er kun 3 kamper gammel og sesongstarten handlet nok kun om å kjøre på det sikre for å ikke havne alt for langt bakpå.
post liked by: Pancho P
User avatar

Topic author
Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Spøken din var helt fin den ;)
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Donny har vist at han ikke er helt til å stole på defensivt, så det er vanskelig å bytte han inn som en av to i en double pivot. Senest i pre-season kampen mot Everton viste han det.

I fjor var det heller ikke alt for mange Premier League kamper der vi ledet på en slik måte at vi kunne ta den risikoen og/eller bytte han inn med en av de mer offensive spillerne (LW, Bruno, RW).

Tross dette klarte Ole likevel å involvere han i 19 kamper. Helt ærlig ikke alt for ille med spilletid for en spiller som aldri helt overbeviste.

Spent på om det blir noe bedre denne sesongen. Har ikke helt troen... Hadde vi fått inn en DM så kanskje: Det hadde gjort det lettere å bruke både Donny og Pogba på midtbanen.
post liked by: Torquemada, Pink Final, Pancho P
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8980

red wrote:31 Aug 2021, 22:50 Donny har vist at han ikke er helt til å stole på defensivt, så det er vanskelig å bytte han inn som en av to i en double pivot. Senest i pre-season kampen mot Everton viste han det.
Tja, sammenlignet med Pogba så er ikke Donny langt unna i det defensive. Siste kamp mot Wolves var for eksempel en kamp hvor han spilte bra som en av to sentrale.
red wrote:31 Aug 2021, 22:50 Tross dette klarte Ole likevel å involvere han i 19 kamper. Helt ærlig ikke alt for ille med spilletid for en spiller som aldri helt overbeviste.
Han spilte 19 kamper i PL i fjor, det stemmer. Men kun tre av disse fra start og totalt antall minutter var 511, eller rundt 26 minutter i gjennomsnitt. Ikke at Donny gjorde seg fortjent til så mye mer, men Solskjær har ikke akkurat hjulpet Donny i gang. Regelmessig spilletid er noe de aller fleste spillere trenger for å fungere.
post liked by: Pancho P, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Jeg regner med at OGS observerer en del ting på trening som vi ikke greier å få med oss i løpet av noen få minutter med kamp. Samtidig regner jeg med at OGS ser et uforløst potensiale i DvdB siden han stoppet en overgang. Siden det ikke kom inn noe nytt på midtbanen, så håper jeg at vi får se god utvikling snares mulig.

Jeg var også en periode i begynnelsen veldig veldig lite fornøyd med Fred, men plutselig kom det en del kamper hvor han var svært viktig for laget. Så har vi jo alle sett utviklingen til Shaw. Han gikk fra å være en mishandlet hund under Mourinho, til å bli en av de beste på sin plass i PL.

Jeg ser rundt på mage forum at OGS beskyldes for å behandle DvdB ekstremt dårlig. Jeg har egentlig veldig lite tro på at OGS behandler noen dårlig. Når DvdB spiller godt nok, så vil han få plass på laget.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Blodfink

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Kontroversielt innspel, men kan ein skadefri og revitalisert versjon av Phil Jones komme inn som anker? Han var jo midtbane på eit tidspunkt og gjorde det greit såvidt eg hugsar. Berre ein tanke. Lindeløf har jo også vist at han har god pasningsfot for ein stoppar, og kan funke greit med backlinja bak seg.
post liked by: Pink Final

Deleted User 429

JørgenT wrote:01 Sep 2021, 12:11 kan ein skadefri og revitalisert versjon av Phil Jones komme inn som anker?
Har lurt på det samme selv. Mulig OGS har et lite ess i ermet der.
post liked by: JørgenT

Deleted User 430

JørgenT wrote:01 Sep 2021, 12:11 kan ein skadefri og revitalisert versjon av Phil Jones komme inn som anker?
Spennende tanke, så absolutt, men vil han være den stabiliserende spilleren vi trenger som kan spille alene eller en som passer i en duo med enten Fred, McT eller Matic igjen?
post liked by: JørgenT
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Phil Jones er det bare å avskrive med en eneste gang. At han fungerte som ryddegutt på midtbanen i et par kamper som 20-åring betyr overhodet ikke at han har sjans til å klare en lignende jobb 120 måneder senere, der han har vært skadet i sikkert 100 av de.
Jeg tror vi må forvente at Paul Pogba spiller det som er å spille på midtbanen - i tospann med Fred, McTominay eller Matic. Det har ikke fungert spesielt bra så langt, men vi får krysse fingrene for at det blir annerledes med Varane bak. Jeg regner med Pogba blir midtbane, hvis ikke skjønner jeg ikke helt hvordan det skal bli nok spilletid på Sancho, Cavani, Rashford og Greenwood (og Lingard & Martial). For vi vet at Bruno og Ronaldo kommer til å spille det aller meste.

En spennende tanke er å spille 3-5-2 / 3-4-1-2

- - - - - - - -David de Gea - - - - - - - -

- - - -Lindelof - Varane - Maguire - - - - -

AWB---------------------------------------Shaw

- - - - - - - Pogba - McTominay - - - -

- - -- - - - - - - Bruno - - - - - - - -

- - - - - -Ronaldo - Rashford - - - - - - -

Da får vi brukt Pogba på midtbanen - med god sikring i tre midtstoppere. Vi har Shaw som kan gjøre en meget god jobb på venstre vingback. På motsatt er det litt mer åpent, men Dalot er frisk.. og jeg er sikker på at både Lingard og McTominay kunne gjort en god jobb som vingback. :D

På topp blir det vanskeligere.
Ronaldo, Rashford, Greenwood, Sancho, Martial og Cavani kjemper om 2 plasser.. der vi vet at Ronaldo kommer til å spille. Jeg tror en slik formasjon kan være gull på FIFA 22.. i det minste.


Edit: Beklager for at jeg sporet litt av nå, men vi har utvilsomt et problem på midtbanen når det viser seg at vi blir nødt til å spille med Pogba på midtbanen.. noe som fungerer alt for sjeldent.
post liked by: JørgenT
Post Reply