Reiseguide

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Topic author
Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Tenkte å ha en tråd der vi kan dele våre erfaringer med å reise over på balløya.
Alt fra fly, hotell og kampbilletter.

Jeg har selv kjøpt via supporterklubben, Escape og finn.no. Alt har fungert strålende. Riktignok stor prisforskjell.
Fly er alltid en nøtt, flyselskapene skrur opp prisene sjukt de helgene der United spiller hjemmekamp.

Har bodd på Sacha og Brittania. Noen som har noen bedre alternativer?

Opplevelser i Manchester? Noe man MÅ ha med seg?
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18973

Har reist med supporterklubben og selvstendig, begge funker bra. Har bodd på ABode nærme Piccadilly og Holiday Inn Express, ABode er litt dyrt men veldig flott. Holiday Inn er lavbudsjett og fungerer kjempefint. Frokosten er enkel, finn en fin frokostsjappe i Northern Quarter i stedet. De er det flere av. The Little Northern Hotel og puben Millstone er lavbudsjett og kult, mange norske bruker dette. Ligger også i Northern Quarter, erkebritisk og artig.
Last edited by Blodfink on 17 Sep 2018, 21:13, edited 1 time in total.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18973

Spiser ofte i Chinatown, fantastisk mat og gode priser. Og så går jeg innimellom og hører på lokale band på Hard Rock Cafe.
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2035
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7522
Liker mottatt: 4292

Skal bort å se Champions Liague kampen mot Valencia. Den 2/10. Gleder meg til kvelds kamp på OT.
Skal bo på Gardens Hotel I Picadilly. Sist jeg var over bode jeg på Brittania, det var greit. Har bestilt hotell og billetter gjennom fotballreiser. Det var billigere en gjennom supporter klubben. Jeg bestillte nå denne uken.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17376

@ Buchan.

Har bodd på Gardens ved Picadilly.
I fall du ikke har bodd på det hotellet tidligere:
Litt slitt og enkelt, men rent.
Ikke den største frokostbuffeten, men som Blodfink skriver, masse steder å spise på rett i nærheten.
Gardens er veldig sentralt.
Jeg/vi var veldig fornøyd med å bo der for noen dager.
(Både buss 250 og 250x som går til Old Trafford og trikken til Altrincham som stopper på Old Trafford cricket ground er jo rett på andre siden av torget der)
Inngangspartiet er ikke så lett å se.
Du må opp en liten trapp langs en fasade med flere butikker.

Kos deg på tur og Valencia kampen.

Har ellers bodd på bl.a MEN arena hotellet i northern quarter.
Også på Choice i Middleton (usentralt, men hadde hotelpoeng å bruke, så det ble gratis).
Har også bodd på Holiday Inn.

Har kjøpt både via den skandinaviske og direkte via den engelske supporterklubben.
(Tror ikke sistnevnte går lenger).

I gamle dager kunne man jo reise bort uten billet.
Betalte kontant ved telleappratet.
Last edited by Pink Final on 15 Sep 2018, 17:29, edited 1 time in total.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2035
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7522
Liker mottatt: 4292

Takk for tips @ Pink Final.
Jeg har aldri bodd på det Hotellet. Nyttig info :D
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18973

Fin tråd dette, her blir det fine tips å få.

God tur Buchan, det er spesielt med CL og kveldskamp!
LUHG!
User avatar

Topic author
Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Pink Final wrote: 15 Sep 2018, 17:20
I gamle dager kunne man jo reise bort uten billet.
Betalte kontant ved telleappratet.
Da snakker vi mange år tilbake, faktisk før min supporter tid 8-)

Bra med tips folkens. Kjør på!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17376

[mention]Ketil Cantona[/mention]

Var der første gang i 1986.
Noen få kamper var all ticket, men de fleste kunne man betale i porten.
£2,80 på Stretford End.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

djembadjemba
Posts: 1
Joined: 19 Sep 2018, 08:16

Skal til London 19. okt. Tenkte å få med meg kampen mot Chelsea.

Hvor/hvordan kjøper folk billetter til bortekamper? De alternativene jeg har funnet er relativt kostbare (+-3000)

Er dette vanlig praksis?
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18973

Var en sak om bortebilletter på United.no for ei stund siden mener jeg å huske. Kanskje du finner noen svar der.
LUHG!
User avatar

KingCantona
Posts: 3
Joined: 04 Oct 2018, 13:17

Kuleste hotellopplevelsen var nok når jeg ble invitert over av en kompis som fikk gratis VIP billetter til CL kamp mot Benfica i fjor. Bettson hadde losjert oss inn på Lowry, som er spillerhotellet. Så ble starstruck da jeg spiste frokost ved siden av Matic, og kom opp i heisen sammen med Mata og De Gea...
På avreise fra Gardermoen kom vi forøvrig i snakk med en kar som lurte på om vi skulle over for å se kamp. Da han hørte det ble han litt gira, og forklarte at han skulle møte sjefen sin for første gang. Han hadde blitt PR-manager for Zlatan, vi trodde vel egentlig han snakket pølsevev, før han dukket opp i reklame sammen med han uken etter...
Tilbake til tema, Lowry kan anbefales, dog koster det flesk. Har benyttet MEN Arena, Holliday IN Express, Britannia og skal prøve Crowne Plaza denne helgen. Så da håper jeg at jeg får valuta for pengene, og at vi gruser Newcastle. :bump:
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18973

Har også bodd på lavbudsjett i Eccles, hardt strøk i utkanten av byen. Husker ikke hva hotellet heter, men det var reint med ei god seng.
LUHG!

Jan
Posts: 1
Joined: 18 Jun 2019, 12:41

Noen her inne som har blitt tildelt kvotebilletter (ekstrabilletter supporterklubben har) og kan si noe om plasseringene?
Har fått 4 av disse til kampen mot Arsenal. Ikke så nøye for meg hvor jeg sitter, men vil helst unngå høyt oppe East Stand å hjørnene.

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Noen som vet hvor man får kjøpt billigst mulig fly over til Manchester ? (Helst ikke Ryanair).

Vet dere hvor mye de forskjellige tillegsproduktene koster ? For eks. Museums tour på old trafford eller den tre retters middagen på hotel football med en ex spiller ?
Post Reply