Reiseguide

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

[mention]Mats98[/mention] Ca 25 pund for standard voksen i inngang museum og stadion-tur. Rabatter om du er mdl. av klubben eller en offisiell supporterklubb.
LUHG!

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Tusentakk for info blodfink

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Noen tips til puber man kan gå til før og etter kamp som det er god stemning ?
Andre ting man burde gjøre mens man er i Manchester ?
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Hotel Football, The Bishop Blaize, The Matchstick Man, puber i nærheten av Old Trafford.

Bishop er lik lang kø fra tidlig formiddag. Rett ved Old Trafford, Chester Rd.

Salford Quays omr. har flere

Området ved Fotball museum har masse puber, Printworks bl.a

Spis på en bra restaurant i Chinatown, gjerne de du går en trapp opp til inngangen. Fantastisk mat og drikke til en ganske god pris.

Northern Quarter og Spinningfields er bar-omr.
LUHG!

Deleted User 292

Har bodd på Malmaison (Like ved Piccadily) og Crowne Plaza. Begge gode hoteller. Kan anbefale frokostbuffeten på Crowne Plaza. Beste jeg har opplevd på et Engelsk hotell!

Skal over på Palace-kampen nå i august, og bo på Milton i Eccles. Fikk litt bange anelser når jeg leste at det var et hardt strøk... Prisen var nesten det halve av hoteller i sentrale Manchester.

Av "andre" opplevelser kan jeg anbefale fotballmuseet i sentrum, hvor jeg for et par år siden fikk ta bildet med trofeer. 😁 -Og for de som er interessert i slikt; Manchester Museum, med skjelletet av e T-rex. Kult!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

VNorstebo wrote: 22 Jun 2019, 09:13 Skal over på Palace-kampen nå i august, og bo på Milton i Eccles. Fikk litt bange anelser når jeg leste at det var et hardt strøk... Prisen var nesten det halve av hoteller i sentrale Manchester.
Bodde på et pensjonat der for noen år siden, smårøft strøk ja. Og ikke veldig sentralt, men som du sier: billig
LUHG!

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Skal bort å se Arsenal kampen til mandag og jeg lurer på hvor det er best stemning før kamp. Hotel fotball, bishop blaize eller the matchstick man?
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Mats98 wrote: 23 Sep 2019, 22:23 Skal bort å se Arsenal kampen til mandag og jeg lurer på hvor det er best stemning før kamp. Hotel fotball, bishop blaize eller the matchstick man?
Bishop har mest trøkk, sild i tønne og lang kø, still opp kl 10...Slik var det sist jeg var der i alle fall. Regner med den holder koken.

Hotel F. er jo helt ok, roligere enn Bishop, og mye nordmenn, det er vel der den skandinaviske supporterklubben holder til, billettutdeling osv. Var det før i alle fall.

Matchstick M har jeg ikke vært på.

The Trafford i krysset diagonalt overfor Bishop liker jeg, roligere enn Bishop, men ganske stappa der og.
LUHG!

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Takk for svar
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Hvis du vil dra til carrington for å se treningsanlegget, vet noen om det er noe å se på eller er alt stengt av ? Får du sett noe av banene eller no? Er det no vits å dra bort dit for å se ?
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Mats98 wrote: 29 Sep 2019, 01:21 Hvis du vil dra til carrington
Det har vel blitt stengt godt ned ja...Hadde ikke tatt turen...
LUHG!

Deleted User 108

Jeg har mange turer til Manchester.
Hvis dere reiser med barn foreslår jeg å ligge på PremierInn. Dale Street, 2 minutter å gå fra Piccadilly train station. Greie rom, gratis frokost til barna. Man betaler pr.rom så det er ikke dyrere med 4 enn med 1 person hvis en familie drar. Liker også det nyoppussede The Portland øverst i Portland Street. Muligens skiftet navn til Ibis Style.
The Quadrent er et must. Denne puben var Busby Babes ofte på. Spiste lunsj der før de løp til Old Trafford og trente. 10-15 minutter å gå fra Old Trafford. På vei dit passerer dere huset hvor Tommy Taylor bodde da han døde i München ulykken. Henger en blankett på huset så det er mulig å finne.
Peveril Of the Peak i sentrum må besøkes. Puben hvor Cantona, Gary Neville og Ben Thornly besøkte regelmessig.
Vil dere se fotball på storskjerm må Bierkieller i Printworks besøkes.
San Carlo har fantastisk mat. Gamst Pedersen spiste der hver dag da han spilte i Blackburn. Van Gaal spiste ofte der. Det samme gjør Pogba.
Beklager for langt innlegg men håper det belyste noe for de som reiser til Manchester.
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Hvor ofte har du dratt med barna [mention]Mcilroy[/mention]? Og hvor gamle synes du de burde være før man tar første turen.

Velkommen tilbake forresten. Godt det ordnet seg med login :blush:

Deleted User 108

Mine barn er født i 2002 og 2004. De debuterte begge på Old Trafford som 8 åringer. Gutt og jente. Elsker fotball, elsker å reise. I påsken blir det guttens 12. og jentas 11 tur til fotballens mekka. Koser oss med bowling og minigolf på Trafford Centre. Reiser alltid med tog og ser et lokalt lag i nærheten. Ungene som er mer ungdommer nå, gleder seg alltid til tur.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Jeg dro med 8-åring, var litt tidlig for han...Jeg tar en tur når de har blitt 12 og 14 tenkte jeg.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16754

Gode tips [mention]Mcilroy[/mention].

[mention]RaoulDuke[/mention].
Hadde med ungene til Old Trafford første gang da datter’n var 12 og sønnen 10 år.
Datter’n kunne nok vært med fra hun var liten - sønnen hadde for mye mark i rumpa til å få med en hel kamp før han var 9-10 år.

Tok de med på kamper i Norge først og vurderte at sønnen var klar for Old Trafford som 10 åring.

Er nok individuelt fra barn til barn når de har utbytte av kamp i England.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply