Manchester United WFC

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Pink Final wrote: 22 Jun 2022, 20:46 Det er Beta.
Vil takke deg også Beta for dine gode bidrag, og kunnskap.
Lærte senest noe nytt av deg for ett par dager siden om kvinnefotball etter ww1 i UK.
Det samme gjorde faktisk jeg også. En relativt tragisk sak jeg var helt ukjent med. Er vel årsaken til at jeg liker å diskutere på generelt grunnlag, fordi man hele tiden lærer noe nytt! Det kastet jo et visst lys på saken i nytt perspektiv.
Fikk inntrykk av at han hadde veldig tilsvarende orienterte standpunkter som Canto. Jeg skal ikke spekulere i hvorfor, men jeg synes nå det er en merkelig adferd å skulle bruke virkemidler som å "utestenge" alle stemmer man er uenig med, uavhengig av hva tema man diskuterer. Nesten så man kunne tro det var koordinert med felles enighet. (For å være ærlig svekker det dessverre ikke mine oppfatninger av at en del fra en kant liker å stenge ute andre meninger.) Ikke synes jeg noe om det heller, for det impliserer faktisk at man ikke engang kan mene forskjellige ting og snakke sammen på en sivilisert måte. Som om man skulle være redd for å høre andre perspektiver og meninger i frykt for å ikke få mene det samme. Jeg har sett det så mange ganger, og mener det er en trussel mot samfunnet om man bare skal akseptere én måte å tenke på. (Som en kristen som nekter dra på et foredrag om evolusjon, i frykt for å lære noe som kan nyansere synet litt.) Rett og slett en uting som jeg personlig ikke akkurat har veldig mye respekt for. Men det er nå meg.
Det kan være farlig å aldri få justert en kurs. Retningen kan jo for all del være riktig, men det kan fortsatt være et skjær i veien man vil styre unna. Det kan man ikke klare hvis man er overbevist om å seile i nøyaktig den retningen man har pekt seg ut og ikke vil høre noen andre motforestillinger eller uenigheter. SIer det også på generelt grunnlag. Vi mennesker er helt avhengig av å utfordre hverandres oppfatninger. (Selv om dette fint skal gå an å holde utenom her.)
Som jeg har nevnt tidligere, da er det i beste fall bedre å si:
"Her har jeg mange ting jeg sikkert kunne og burde sagt, da jeg er grunnleggende uenig, men dette er noe jeg aldeles ikke har lyst til å diskutere. Synes ikke det passer seg/har ikke overskudd/liker ikke vinklingen etc." En av hundre forskjellige varianter man kan bruke om man ikke vil gå inn i en diskusjon. Om det er noe jeg selv synes er kjipt eller labert å diskutere holder jeg meg rett og slett ute av diskusjonen. Jeg trenger for eksempel ikke å la meg krenke eller "plages" av noe andre ønsker å diskutere p¨å sine egne premisser.

Som du så fint sier @Cola2 , det går an å overse det eller la være å svare. Vi gjør alle feil også, og jeg liker å diskutere for å bli utfordret og potensielt sett lære noe nytt og få justert mine oppfatninger.
Håper hvertfall ingen andre følger slike eksempler, uavhengig av hva nå enn de måtte være uenige i. Det var jo for litt siden en diskusjon her inne som virket som fikk en lettere kjip tone i uenighet og ulike standpunkter. Ingen der forlot, men ordnet det opp på en veldig fin voksen måte. I mange andre lignende diskusjoner har jeg sett det ende mye mer ufint.
Kommer til å prøve etter beste hensikt å unngå potensielt annerledestenkende politiske vinklinger for en sak fra nå av hvis brukere skal være så sensitive. (Eller forlot alle som synes dette var for problematisk?)

Ikke at det gjør meg så mye, jeg er nå uansett her først og fremst for å diskutere fotball og United. Jeg var medlem på unitedforumet siden lenge før det ble bestemt at de skulle legge det ned, og de aldri kom opp med noen god erstatter. Til nå, som jeg setter stor pris på. Jeg vil bidra til at dette blir et minst like populært forum, som det forrige, om det er mulig. Også det hadde stort forbedringspotensiale, etter å ha vent meg til dette forumet synes jeg nok dette er bedre, selv om jeg også likte det forrige. Dette begynner å bli veldig mange år siden tror jeg, må vel være over 10 år siden det ble lagt ned?
post liked by: Cola2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16754

Jeg vet ikke hvorfor de valgte å slette brukerne sine.
Har ikke lyst å spekulere heller, nå som de ikke er her og selv kan belyse.
Ingen av oss har vel egentlig noe med det heller.

For egen del, på generelt grunnlag.
Alltid fint med mer kunnskap, se ting fra en annen vinkel osv.

Men, kanskje ikke alle temaer egner seg på et fotballforum?
Det har noe med forventning å gjøre.
Man forventer å diskutere United og fotball.
Man forventer å kunne møte på en som er rykende uenig med deg i at spiller X er bedre enn spiller Y.

Det vi alle har felles her er United.
Ellers kan vi være like langt fra hverandre som øst er fra vest.
Vi vet ikke hva bruker X har opplevd, som gjør at et innlegg med et politisk budskap kan trigge følelser som sorg, sinne eller hva det må være.
post liked by: Cola2, Schmeichel
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Schmeichel wrote: 22 Jun 2022, 22:12 Som du så fint sier @Cola2 , det går an å overse det eller la være å svare. Vi gjør alle feil også, og jeg liker å diskutere for å bli utfordret og potensielt sett lære noe nytt og få justert mine oppfatninger.
Takker for dette. Men en ting jeg har lært meg når jeg skulle på kurs uansett jobb eller privat.
Kunne jeg lære én ting fra ett 2 dagers kurs, så var det verdifullt. Alle kan lære noe, nytt eller gammelt.

@RaoulDuke sett opp det du skrev om tidligere, ikke meg som moderator, da blir vel alt slettet, jeg skyter med 12,7 fra hofta og jeg hadde kort lunte, etter å lest dette her og miste 3 medlemmer, så er lunta hos meg lenger ;-)
@Pink Final som moderator hvis han er villig.
Vi kan ikke miste flere som kommer med gode innlegg, men viktig at vi ikke ødelegger temaene som f. eks her i denne tråden.
post liked by: Schmeichel, Pink Final
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Jeg tror @Pink Final er moderator allerede, og har vært det en ganske god stund som jeg kan huske. ;) Det står hvertfall det på hans profil her!
post liked by: Cola2, Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16754

Ja jeg har vært Mod i ett år.
Hadde egentlig ikke så lyst å være Mod, men liker å lage kamptråder.
Og da ble Mod jobben et ‘frynsegode’ 😉😁
post liked by: Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Schmeichel wrote: 22 Jun 2022, 22:49 Jeg tror @Pink Final er moderator allerede, og har vært det en ganske god stund som jeg kan huske. ;) Det står hvertfall det på hans profil her!
Vet det, men i andre forumer så er en moderator for en tråd.
Men i ettertanke, lett å bli etterpå klok, så trenger vi 2 nye tråder, 1 under Chit chat ang Politikk (noe jeg ikke er så opptatt av, men reager på enkelte politikere og lønn)
Tråd 2 bør være under Generelt United, med historie som @Pink Final skriver før vi møter en motstander
@Pink Final håper og regner med at du alltid vil være her, men man vet ikke hva som skjer om 1-4 år, du og jeg vi er opptatt av historie.
Historie for meg er viktig, og det bør den være for alle, dermed kan alle lære noe.
Av historie kan du lære at man ikke diskuterer i feil tråd ;-) , men også hva som har skjedd før i tiden

VIKTIGST av alt er at vi er 100% bedre en kommentator feltet på united.no, og tar vare på de vi har her.
Kanskje bare å sende dem en mail innad på dette systemet, at dette tar vi i den og den tråden, eller ber dem ta det litt rolig.
Fotball, ishockey er ett lagspill, men det er faktisk også ett forum som vi har her også.
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Uavhengig av hva du selv mener @Pink Final , så tror jeg de fleste her er samstemte i at du absolutt hører hjemme i rollen som moderator! :-|
Dine kamptråder og generelle kunnskaper om engelsk fotball er berikende og hever forumgleden betraktelig for både meg og flere her inne. Er ikke så god til å gi ros og ikke noe jeg gjør ofte, men jeg har tatt meg i å tenke at du må ha en eller annen klisterhjerne som kan huske og vite om så mye forskjellig. Imponerende er det hvertfall. Selv husker jeg sjelden hva jeg hadde til middag i går!

Skal også ta til meg dine oppfordringer om å forsøke å holde det politiske aspektet ute, og håper flere gjør det samme, det er tross alt United vi er her for. Det krever vel isåfall litt av alle, for det klør ikke fint lite om jeg ser en påstand jeg er grunnleggende uenig i, spesielt hvis det er noe som jeg allerede er engasjert i eller angår meg selv.
Noe av dette kan jo også komme litt av fravær av mye å glede seg over fotballmessig for oss Unitedsupportere i den senere tid. Forhåpentligvis er det langt mer å glede seg over til høsten igjen, og ikke minst når vi skriver 2023 ser vi kanskje konturene av noe som blir bra. Jeg er forsiktig optimist.
post liked by: Cola2, Pink Final
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Schmeichel wrote: 22 Jun 2022, 23:27 Uavhengig av hva du selv mener @Pink Final , så tror jeg de fleste her er samstemte i at du absolutt hører hjemme i rollen som moderator! :-|
Er 110% enig.

Men også mitt siste innlegg i en tråd som har blitt ødelagt.
Send meg i tilfelle mail gjennom systemet her.
Sletter ikke profil, men vil ikke skrive mere i denne tråden, tråden skal omhandle Manchester United WFC, men jeg vil lese her som jeg gjør. ;)
post liked by: Pink Final, Pancho P
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Pink Final wrote: 22 Jun 2022, 20:46 Det er Beta.
Vil takke deg også Beta for dine gode bidrag, og kunnskap.
Lærte senest noe nytt av deg for ett par dager siden om kvinnefotball etter ww1 i UK.
Fryktelig leit å høre :(
Den informasjonen om "forbud" mot kvinnefotball var nytt for meg også. Men var det ikke etter WW2? For jeg vet kvinnefotball var veldig populært under krigen ettersom en og annen mann var borte av en eller annen grunn, og man ville jo se fotball. Mulig jeg bare husker feil av det han sa, og det var under WW1 (samme situasjon da tross alt). Uansett, fryktelig trist at så mange personer har forlatt oss. Håper de kommer tilbake.
post liked by: Pancho P, Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16754

Det var under og rett etter ww1.
Forbudet for kvinnefotball til å bruke arenaer for klubber tilknyttet FA trådte i kraft fra 1921.
Og ble ikke opphevet før i 1971.
Jeg leste lenka @Beta la ved her, om klubben Dick, Kerr Ladies fra Preston.
De trakk bl.a over 53,000 til en match på Goodison.
Fant litt mer litteratur om den klubben på nett.

Kvinnefotball ble definitivt diskriminert den gang, og satt 50 år tilbake.
post liked by: Cola2, Pancho P, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Takk, da husket jeg feil. Helt uvirkelig at det var de facto forbudt for kvinner å spille organisert fotball i 50 år. Uten direkte sammenligning, så har vi en lignende historie i Norge med nord-norske lag som ikke fikk være med i serien på lange tider. Det ble omtalt når vi diskuterte Bodø/Glimt. Sikkert i tråden om Darron Gibson eller noe slikt :rofl:
post liked by: Cola2, Pink Final

Deleted User 430

Tok sin tid, men endelig fikk United signert (en) Le Tissier...

post liked by: Pink Final, Pancho P, Can2, Pangaea, Blodfink
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Blir hun halvparten så god som navnebroren, så har vi gjort et varp. Tror vi har gjort noen bra signeringer hittil, og har vel ikke mistet noen (enda) som jeg har sett, så det kan love bra inn mot neste sesong. Lenge igjen da, og mye kan skje raskt på kvinnesiden. Små summer involvert og ofte korte kontrakter. Frykter at Batlle forsvinner.
post liked by: Pink Final, Can2
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8245

Nikita Parris frå Toxteth i Liverpool har signert for United. Det er nesten som om Robbie Fowler skulle ha signert for herrelaget vårt.
post liked by: Can2, Blodfink, RedTrafford, Pangaea, Pink Final
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Pancho P wrote: 06 Aug 2022, 14:23 Nikita Parris frå Toxteth i Liverpool har signert for United. Det er nesten som om Robbie Fowler skulle ha signert for herrelaget vårt.
Tja. Hun har aldri spilt for Liverpool, men startet karrieren for Everton, så det blir jo ikke helt det samme ;-)
Alex Greenwood er fra Liverpool også. Hun ditcha United til fordel for Lyon i sin tid, før hun gikk videre til våre bitre naboer i utvaskede blådrakter. Hun også startet for øvrig i Everton, men var innom Liverpool i noen år også (takk wikipedia).

Mener Liverpool rykte opp til øverste divisjon nå i vår, så det blir vel litt færre direkte overganger mellom Liverpool og United framover :P

God signering fra United da, tror Parris er rimelig god. Ikke den store målmaskinen ser det ut til, men det gir oss i det minste litt mer dybde. Men strengt tatt trenger laget forsterkninger bakover, særlig på midtstopperplass. Har sluppet inn for mange dumme mål de siste årene, og vi sliter fælt når viktige spillere blir skadet. Låter kjent fra herrelaget...
post liked by: Pancho P, Can2, Pink Final
Post Reply