Manchester United WFC

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Lilli Bendriss som caretaker? 👽
post liked by: Blodfink

Deleted User 429

Spurs Women spilte uavgjort mot Hammers, så akkurat nå ligger vi på tredjeplass på bedre målforskjell. Begynner å se bra ut med tanke på CL-deltagelse neste sesong dette 😊
post liked by: Pink Final
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Lover bra dette her, etter en treg start har vi fått sving på spillet. Så hører det med til historien at Man City har falt helt sammen i år, og lenge må det vare, heh. Okay, de har visst 4 strake seire nå, så kanskje er de kommet på rett kjøl igjen :-/

Vidar Dale Fjeld

Jeg klarer rett og slett ikke å engasjere meg i kvinnefotball, det blir som med damelaget til Brann(tidligere Sandviken), interesserer meg null og nix, og det går på kvalitet...ja, jeg har sett nok av klipp og deler av kamper, men akk. Bare overse denne og enjoy :angel:
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Når ungene har lagt seg i kveld, skal jeg gå inn på alle trådene på forumet jeg ikke er interessert i og fortelle alle hvor lite interessert jeg er. Det får nok noen og enhver til å tenke... 🤔😉
post liked by: messilingard
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Slik situasjonen er nå, så er det jo nesten mer fristende å følge med damelaget enn herrelaget. Men da blir man kanskje beskyldt for å være medgangssupporter. Da burde vi strengt tatt hoppet av United-toget for lenge siden, men okay :D

Synes vertfall det er moro å følge med på damelaget, selv om jeg ikke får sett kampene. Faktisk ganske så imponerende at de har fått såpass stell på laget denne sesongen, for de mistet flere veldig gode spillere i sommer. Noen kom selvsagt inn, men kvaliteten i stallen gikk ned, etter min mening. Det spørs hvordan det går med CL neste sesong hvis det er slik at City har kommet i gang nå, men det er per nå veldig jevnt mellom lagene på 2-4. plass, så vi har absolutt muligheten.

Har ikke hørt noe mer om det, men vi får håpe det fikk positive konsekvenser for damene det som kom ut da Casey Stoney trakk seg, ang. dårlige treningsforhold osv.

Vidar Dale Fjeld

Dere får virkelig unnskylde...

Deleted User 429

Pangaea wrote:17 Jan 2022, 19:14 Noen kom selvsagt inn, men kvaliteten i stallen gikk ned, etter min mening.
Jeg tror troppen er litt mer balansert denne sesongen. Var ganske topptungt i fjor. Men, tror nok laget er kun en skade på Toone unna å falle et par plasser nedover. Eller på et par av dem i forsvarsrekka samtidig.
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Oioioioioi! United tar ledelsen mot Arsenal rett før slutt i en knalltøff cupkamp. Holder vi ut?! =)

PS: Begge lags trenere fikk gult kort i det 60. minutt, men jeg vet ikke hva som skjedde siden jeg ikke får sett kampen.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
YES!!! 1-0 seier etter nesten 9 minutter overtid. Holy shit. Utrolig sterkt av damene våre! :heart:
post liked by: Pink Final, pixma

Deleted User 429

Tror ikke steget opp til verdensklasse er så veldig stort
post liked by: Pink Final, Pangaea

Deleted User 429

Arsenal lå under mot City frem til to minutter på overtid, men Heath hjelper gamleklubben i jakten på topp tre og sørger for at vi er eneste av de fem øverste lagene som tar tre poeng denne helgen. Arsenal må kanskje begynne å uroe seg for de som kommer bak med tap mot oss i cupen og nå uavgjort mot City. Virker langt fra så uovervinnelige som tidligere denne sesongen.
post liked by: Buchan, Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Hører 4 runde FA cupmatchen mot Bridgwater United på BBC Somerset Radio.
United.no la ut link 👏.
1 time spilt, Man United leder bare 1-0.
Trippelbytte uten at Karna Solskjær fikk komme innpå.
Vilde Bøe Risa kom innpå.
Edit 70 min:
Bridgwater spiller defensivt, og frustrerer Man United sier Somerset kommentatorene.
Keeperen deres med to gode redninger nå nettopp.
Edit: 75 min:
Russo kommer inn.
Edit 80 min:
Ella Toone skyter ned i hjørnet og øker til 2-0.
Edit: 85 min Karna Solskjær kommer på.
Ole Gunnar Solskjær er tilstede på tribunen.
Karna får jubel når hun entrer banen.
Edit 90 min:
3 minutter tillegg forteller den flinke kvinnelige hoved kommentatoren oss (Sheridan Robins).
(Mannlig side kommentator, Jamie Harris).
Drøye 2,500 tilskuere på Fairfax Park sier hun.
10x så mange som de har til vanlig.
Og flere enn de hadde mot Crystal Palace for mange år siden.
Edit Full tid:
2-0 til United.
Kommentatorene er fornøyd med Bridgwater United.
Flott radiosending btw.
Edit: Mye post match stuff etter match.
Intervjuer med spillere og fans og skryt av atmosfæren og antallet supportere.
Artig å høre en engelsk match på BBC radio igjen 😃
Mye ros til United også.
Både klubben, spillerne og tilreisende Mancunians.
Helt gull nå.
Intervju med en eldre mann som forteller at faren hans var med å stifte Bridgwater United i 1948 🤩

(Ser på nett at Bridgwater Town ble etablert i 1947, så en av kildene bommer med ett år 😊.
Bridgwater Town slo seg sammen med Yeovil’s damelag i fjor, og da ble navnet Bridgwater United).
post liked by: Pangaea, Ryder
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Herlig at Solskjær fikk sin debut :) 2-0 mot et såpass dårlig lag (?) er ikke så imponerende, men med mindre noe sjokkerende skjer de siste minuttene, så er vi vertfall videre.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
OGS sat a couple of rows behind me. As gracious as ever, lots of autographs and photos going on!
:thumb_up:
post liked by: Pink Final

Deleted User 480

Fine referater! Levende beskrevet (via radio). 👍🙂 Synd så få wsl/cup-kamper går på TV. Radio er et godt alternativ når TV ikke er mulig. Har f.eks hørt en del på radiosportens fotball-dekning når jeg har vært ute å kjørt bil. De beste er ganske gode på formidling. Britisk radio er helt sikkert vel verdt å lytte til. (Fikk ikke mulighet i dag pga.jobb )

Veldig moro at Karna fikk sin seniordeby. Historisk også (far/datter i United. Vet ikke i farten om det har vært far/sønn-konseltasjon. Kan skje med Giggs kanskje. Selv om det ble litt på siden.)
post liked by: Pink Final, Pancho P
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Gøy å «se» matchen på radio.
Og med perfekte lytteforhold (Ikke som BBC Sports Service på 80 tallet med tildels store forstyrrelser på lufta).
Sheridan Robins som hun heter virker å ha god formidlingsevne.
Avsluttet en del setninger i spørsmålsform, hvilket åpnet for lytter å trekke egne konklusjoner, eller sidekommentator Jamie Harris å skyte inn sitt synspunkt.
Ellers beskrev hun matchen objektivt, til tross for sin lokale tilhørighet.
Hun kommenterer visstnok alle Yeovil matchene for BBC Somerset.
(Det lokale herrelaget i National League - 5 div).

Artig med Karna Solskjær.
Kommer bare på John Aston snr og John Aston jnr som begge har spilt for Manchester United.
post liked by: Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply