Protestkampanjen mot eierskapet i MUFC

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Så lenge det i hvert fall opprettholdes en viss sammenheng mellom økonomisk og sportslig suksess, tenker jeg det kan være mulig å leve med at fotballen har blitt big-business.

Men problemet er at det gradvis har blitt en større disconnect der.

De kommersielle inntektene (sponsorer, merch, osv) utgjør en stadig større %-andel, og fans er som kjent lojale livet ut - hvilket gjør det mulig for eiere som Glazers å leve lenge på en klubbs tidligere sportslige suksess. Og selv om vi i denne omgang slapp unna SuperLeague, går vi i feil retning med det nye CL-formatet. Der alle deltakende lag er garantert flere kamper (aka - de sørger for at klubbene garanteres store inntekter fra CL selv uten sportslig suksess), kombinert med wildcardplasser ment å nærmest gjøre det umulig for topplagene å ikke kvalifisere seg.
post liked by: Blodfink, Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Hadde Ole hatt baller so haddde han gått i protest. Men det gjer han ikkje. Altso, Ole er ikkje ein av dei som setter moral og etikk høgare enn penger til seg sjølv.

Eg er veldig glad i Ole, men uansett synest eg at dette er en ripe i lakken for hans del.

Godt nok betalt jobb hadde han alltid fått.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Da har Glazer svart på brevet fra M.U.S.T, de er laidback i forhold til å ta eierne på alvor, handling og ikke bare ord må til. Blir interessant å se om M.U.S.T får mandat fra fansen til å gå i møte med eierne.

Joel håper på en protestfri avslutning på sesongen, det skinner greit igjennom i brevet hans.
LUHG!

Deleted User 430

Vidar Dale Fjeld wrote: 07 May 2021, 14:08 Ole er litt der jeg antok han er...han ser gjennom fingrene med det meste, han har drømmejobben
For å ta en litt mer positiv vri på det. Kan det være at Solskjær prater fansens sak direkte med eierne og har fått positive signaler fra dem ang dette, men er profesjonell nok til å ikke dele private samtaler med media?
Meg bekjent har jo ikke Solskjær sagt noe negativt om fansens synspunkter eller ønske om å ytre dem, snarere tvert imot.
Kan hende det finnes en mellomting her, men at media ikke trenger å få vite alt..
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Otac wrote: 07 May 2021, 22:33 Hadde Ole hatt baller so haddde han gått i protest. Men det gjer han ikkje. Altso, Ole er ikkje ein av dei som setter moral og etikk høgare enn penger til seg sjølv.
Sa du det samme om SAF?
post liked by: messilingard, pixma, Buchan, Pink Final, Belfastboy
User avatar

jaeols
Posts: 5
Joined: 08 May 2021, 16:02
Liker gitt: 1

Hvorfor har folk så mye imot Glazier familien? Hva har de gjort galt?
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

jaeols wrote: 08 May 2021, 16:05 Hvorfor har folk så mye imot Glazier familien? Hva har de gjort galt?
Dem har sugd penger av klubben siden dem kjøpte MU, men hvem har penger og god moral i tilegg og kan kjøpe klubben det er vel 1000 kroners ?.
post liked by: Pink Final, Belfastboy

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Steinar Stenseth wrote: 08 May 2021, 13:02 Sa du det samme om SAF?
Nei, men han sørger for sportslig suksess, og hadde gjort det i ein årrekke.

Dessuten sluttet han da. Kanskje det hadde noko med Glazers å gjere, uten at vi fekk vite det.
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Tviler på det, han var blitt en relativt gammel mann. Den sportslige nedturen etter at han ga seg, har derimot ganske mye med Glazers å gjøre, fordi Sir Alex ikke hadde fått nok midler til å styrke stallen, fordi klubben måtte betale på milliardgjelden til vampyrene som allerede da hadde rævkjørt klubben i nesten et tiår. Dermed var stallen blitt eldre enn den burde vært, og vi hadde egentlig ikke klar erstattere til klubblegender som Giggs, Scholes, Carrick, Vidic og Rio.

Selv Sir Alex hadde nok fått trøbbel sportslig uten investeringer i troppen om han fortsatte i f.eks. tre år til.
post liked by: Pink Final, Belfastboy
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Sir Alex var 71 år, og har selv sagt at det var en miks av passende tidspunkt (akkurat vunnet ligaen) og at kona hadde mistet søsteren (han følte at nå var det på tide at han var mer til stede der).
post liked by: Pink Final, Belfastboy

Deleted User 430

Hadde han uansett hatt baller, @Otac, så ville han vel sagt at det var pga eierne han ga seg og ikke "skyldt" på kona?
Eller han kunne gitt seg i 2005? Mannen hadde jo allerede da nok av penger og ville garantert fått en ekstremt godt betalt jobb kastet etter seg om så skjedde?

Skjønner at du vil ha eierne ut, koste hva det koste vil, men å angripe OGS som person når han gjør nøyaktig det samme som SAF, som du forsvarer, blir å dra det litt langt..
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pangaea wrote: 08 May 2021, 20:53 Selv Sir Alex hadde nok fått trøbbel sportslig uten investeringer i troppen om han fortsatte i f.eks. tre år til.
Nå hadde klubben et nettoutlegg på ikke langt unna €280 mill de 3 påfølgende sesongene, så jeg tror ikke det var det det sto på. Han ville dog (sannsynligvis) ikke kjøpt en eneste av de spillerne som ble kjøpt for de pengene... :D
post liked by: Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

SAF er legende på eit anna nivå enn OGS so han kan få gå litt i fred.

Men eg husker at eg var irritert på SAF som ikkje opponerte mot Glazers ja. Eg tenkte den gangen at det var svakt av han.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Skal komme med en påstand her nå. Sikkert ikke alle som er enige eller liker den, men det får så være.

Jeg tror at dersom målet er å få en bredest mulig oppslutning mot Glazers, så er det en dum ting å angripe Solskjær. Mitt inntrykk er at det er flertall som støtter Solskjær både som trener og som tidligere spiller. Det finnes selvsagt de som mener at han gjør en forferdelig jobb og burde sparkes, men mitt inntrykk er at dette er en minoritet blant United sine supportere. Og det her er selvfølgelig ikke noe jeg sier kun basert på hva nordmenn eller norske medier skriver om Solskjær.

Sånn for å kommentere litt om egne innlegg her inne angående Solskjær, jeg skrev tidligere at Solskjær er kjøpt og betalt. Og det er han, til en viss grad, og jeg har forståelse for de valgene han har tatt i denne saken. Og for å spekulere litt videre. Jeg tror at dersom Solskjær hadde vært Molde-trener, så er det en stor sannsynlighet for at han hadde kritisert Glazers mer direkte enn hva han gjør nå når han er manager i United. Og det mener jeg er helt greit, han har drømmejobben og tjener gode penger. Og han ser at arbeidet han legger ned sportslig begynner og blomstre. Det er ikke Solskjær som skal presse Glazers gjennom media, da vil han i så fall bare bli byttet ut med en annen trener som neppe vil bry seg mer om klubben.

Ble mye synsing og spekulasjon her nå, mye som ikke kan bevises, men poenget burde være forståelig.
post liked by: red, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16754

Otac wrote: 07 May 2021, 22:33 Godt nok betalt jobb hadde han alltid fått
Det hadde han garantert fått etter hva han har utrettet med United.

Tror dog ikke det er pengene som motiverer Solskjær.
Det er kjærligheten til klubben.
En godt betalt jobb et annet sted vil aldri bli det samme for ham som å være manager i klubben sin.

Om han burde sluttet i protest?
Det er jo veldig enkelt å sitte på tastaturet å forlange det.
Ja, hadde han gjort det hadde han fått legende status hos en del av supporterne.
De som mener det er best å kjøre hele klubben i grøfta for å bli kvitt Glazer’s.

Og hvem overtar så klubben?
Det vet ingen av oss.
Vi kan bare drømme om en supporterstyrt klubb.
Er det realistisk?
I don’t know.

Tilbake til Solskjær.
Selvsagt er det vanskelig for ham å skulle gi opp drømmejobben nå.
Nå som arbeidet han har lagt ned begynner å materialisere seg i resultater.
Skjønner godt at han vil fortsette sitt sportslige arbeid.
Jeg tror han tenker slik:
Litt egoisme og stolthet over eget arbeid, nå som det bærer frukter.
(Hvem av oss ville ikke tenkt slik?)
Han vil ikke slutte av den grunn.
I hovedsak tror jeg han tenker på klubbens beste.
Og at det er best om han fortsetter.
Selv om mange (men ikke alle - ikke jeg ihvertfall) mener han bør si opp i protest.
post liked by: messilingard
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

jaeols
Posts: 5
Joined: 08 May 2021, 16:02
Liker gitt: 1

pixma wrote: 08 May 2021, 18:01
jaeols wrote: 08 May 2021, 16:05 Hvorfor har folk så mye imot Glazier familien? Hva har de gjort galt?
Dem har sugd penger av klubben siden dem kjøpte MU, men hvem har penger og god moral i tilegg og kan kjøpe klubben det er vel 1000 kroners ?.
Det er jo bare trist. Men noe rett må de ha gjort. United er jo en toppklubb. Og kjøper dyre spillere. Håper United vinner et trofe snart.
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

jaeols wrote: 09 May 2021, 10:12 Men noe rett må de ha gjort.
Litt vanskelig å svare presist på det her, men jeg vil tro de klarer å pisse i skåla.
Post Reply