Protestkampanjen mot eierskapet i MUFC

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
Post Reply
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Synes også Solskjær kunne spart seg for slike syrlige kommentarer. Det er med på å splitte fansen, og det eneste det viser er at Solskjær er på blodiglenes side, og mot klubben han jobber for.

Håper vi fortsatt ser kraftig motstand inne på stadion, med synging, gold and green, plakater og flagg mot eierne, og selvsagt utenfor også. Det er momentum nå, og det bør ikke stoppe.
post liked by: Otac, Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

Håndplukkede fans kanskje...Sikkerhetssjekken blir omfattende leste jeg.
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Pangaea , kvifor blei kommentaren din på supporterklubben sletta?
post liked by: Pangaea
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

Petition på gang.

Rio, Neville m.fl

LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Otac wrote: 17 May 2021, 19:39 @Pangaea , kvifor blei kommentaren din på supporterklubben sletta?
Hvilken kommentar? Det har ikke jeg fått med meg. Er jo umulig å vite hva som skjer med det systemet de har der. Surt om de begynner med sensur der også.

Edit: Jeg sendte dem en epost nå. Synes slikt er forkastelig. Hvis det er ulovlig å kritisere Solskjær, så får de heller gi klar beskjed om det, så kan alle forholde seg til gjeldende sensur (eller melde seg ut).
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Jeg fikk svar fra Dag Langerød i United.no, og har svart tilbake. Synes dette er sjokkerende dårlig og urettferdig behandling, og jeg lurer nå alvorlig på å melde meg ut. Bare "synd" at det vil ta lang tid ettersom siste betaling var i februar. :tear:


Svaret jeg fikk:
Hei .............

Når man diskuterer i kommentarfeltet så diskuterer man saken. Man skal ikke fortelle andre hva de skal si eller ikke. Det ligger i bunn. Det brøt du - og det ble vi gjort oppmerksom på fra flere andre.

Du kan fritt frem være uenig i det både jeg, andre i redaksjonen, Solskjær eller spillere eller andre måtte si eller gjøre, men da skal du gjøre det ved å argumentere egen sak - ikke snakke ned andre.

Les reglene, vis respekt. "motbydelig kommentar" og "som han burde spart seg for". Hvem er vi som skal sette oss til doms over andre? Det er jo akkurat det vi ikke ønsker nå - at vi som er United skal sette oss til doms over andre som er United. Har ikke Solskjær lov til å mene eller si det han vil? Har ikke folk som er uenige med deg lov til å gjøre det? Selvsagt har de det. Så diskuter saken, ikke del ut karakteristikker eller fortell andre hva de skal mene.

Reglene for kommentarfeltet er veldig enkle:
1. Hvis du går i diskusjon med andre her, forteller dem hva de bør gjøre, kommer med karakteristikker av DEM og IKKE United/sak, så slettes fort kommentaren.
2. Vis respekt for klubben vi elsker. Hvis du må fortelle andre at du vet bedre eller karakteriserer United-spillere/manager eller andre som klovner, patetiske, udugelige etc så slettes fort kommentaren.
3. Hvis du kommenterer på en måte som åpenbart provoserer andre så slettes fort kommentaren din.
4. Dette er et kommentarfelt for folk som elsker United. Det betyr at du har et stort ansvar for hva du skriver, hva du bidrar med, stemningen du skaper.

Mvh:

Dag Langerød
Chief editor
Manchester United Supporters Club Scandinavia
Svaret jeg sendte nå nettopp:
Hei

Du kan jo umulig være seriøs her? De retningslinjene har hele tiden vært for å påse at ikke det er personangrep i kommentarfeltet. Jeg diskuterte sak, og synes det var motbydelig det Solskjær sa. Hvis dere nå skal begynne å slette alt av innlegg av samme typen, må dere også slette alle som skriver noe negativt om Glazers. Er det det dere vil? Hvis supportere som ikke er enig i at Glazers er dårlig nytt for klubben, eller som er kritiske når Solskjær gåt til angrep på fansen, så lurer jeg på hvorfor jeg i det hele tatt er medlem.

Jeg er en person for hater urettferdighet, som er grunnen til at jeg er opptatt av denne saken, og så er dere urettferdige mot meg også. Det gjør meg bare provosert og trist, og hadde jeg kunne meldt meg ut direkte, så er det godt mulig jeg hadde gjort nettopp det. Dette er et vannskille for meg, og jeg synes dere har opptrådt uprofesjonelt og urettferdig. Jeg har ikke angrepet noen personlig eller kommet med nedsettende personkarasterikka. Men likevel velger dere å slette. Den eneste måten jeg kan tolke det på, er at dere ikke liker kritikk av Solskjær, og velger nå å slette kritiske kommentarer.

Det er jaggu meg nok urettferdighet i verden for tiden, ikke minst akkurat nå i Midtøsten, uten at dere skal drive med det også. Jeg er meget skuffet.

Hilsen,
..........

PS: Jeg har nå avbrutt mitt medlemskap. Men det varer dessverre helt til neste betaling skulle vært, som altså er i februar. Ekstremt skuffet. Er det slik de ønsker å behandle folk, så får de klare seg meget godt uten meg (og det gjør de nok). Jeg har alltid forsøkt å være seriøs i kommentarfeltet, og vært rasjonell, som en motvekt til alle som bare skriver negativt om laget hele tiden (men DET er visst greit, av en eller annen grunn...), har ikke gått til personangrep, og som regel ikke involvert meg i de uttallige trollkontoene der (og her). Men det har ingenting å si, når de kan snu retningslinjer i hytt og gevær og bruke dem slik de måtte ønske der og da.
post liked by: Otac, Blodfink

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Pangaea
Støtter deg fullt ut i denne!
Reagerte sjølv på kvifor denne var tatt vekk. Det var jo kritikk mot OGS, ingen andre i kommentarfeltet. Kor mange kommentarer skulle ha vore sletta som kritiserte Mourinho?!
Berre tull og her må ein moderator ha misforstått eller stått opp med feil fot.

Bra du melder deg ut, men kjem til å savne kommentarene dine der.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Ser Langerød har svart deg på supporterklubben no, og fullstendig skivebom av han.

Holde deg til sak? Du kritiserte det OGS sa på pressekonferansen.
Er dette å fortelle andre kva de skal si og ikkje si?

Rystet..
post liked by: Pangaea, Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Takk for støtten @Otac. Jeg er også rystet og synes det er helt uvirkelig at en så stor organisasjon kan behandle folk så urettferdig og så tilfeldig. Visstnok vært en liten kampanje mot meg, og vi trenger vel ikke tippe veldig mye for å ane hvem med et utall kontoer som kan stå bak akkurat den saken. Jaja... kanskje var det genuine personer bak også, men uansett viser det jo hva de setter i høysetet der i gården for tiden. Jeg er virkelig sjokkert, og blir bare sikrere og sikrere på at det var riktig å kansellere abonnementet, selv om det tar lang tid før det tar effekt.

Da er det vel bare å advare alle andre her inne om at du bør være ytterst forsiktig med kritikk av handlinger fra personer i klubben. Blir jo interessant om det også vil gjelde Glazers framover. Da får de litt av en jobb. Bedre å legge ned hele greia. Men da mister de vel klikk, og man må jo prioritere riktig... :(
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

Jøss...Det fårn si. Ikke bra.
LUHG!

Deleted User 108

Vært lite aktivitet rundt protester mot Glazer etter seriestart. Nå selger klubben drakter og andre suvenirer som aldri før. Sesong kortene på Old Trafford ble utsolgt rekord tidlig. Etter Ronaldos hjemkomst selges det kampbilletter til 2500 pund på svartebørsen.
Alt er nå som forventet fryd og gammen.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

Ja, alt er glemt kan det se ut til..
LUHG!

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Verken har, eller kjem tli å kjøpe ny drakt i nermeste framtid. Av fleire årsakar kjem eg heller ikkje til å planlegge nokon tur for å sjå United på OT heller. Om det hjelp eller ikkje er no så som så, men det er mitt standpunkt.
post liked by: Blodfink

Deleted User 108

Leser på united.no at 120 000 supportere står på sesongkort venteliste på Old Trafford. Ser ikke ut som Glazer skal tape penger på halvfulle tribuner foreløpig.
post liked by: Otac
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Matchday Revenue som det så fint kalles for har ligget ganske stabilt på rundt 140 millioner pund hvert år pre Covid siden Glazers overtok. Og siden omsetningen totalt sett har økt i samme periode ganske så drastisk, fra rett i underkant av 400 millioner pund i 2009 til nesten 800 millioner pund i 2020 så utgjør selvsagt Matchday Revenue en stadig mindre andel av omsetningen. Det er nok derfor Glazers også har fryst billettprisene i en ganske lang periode her nå. Mest sannsynlig så vil nok de prisene bli korrigert for inflasjon på et tidspunkt. Eller jeg vil tro det, jeg har ikke lest kvartalsrapporten selv.

Uansett, poenget mitt her er at de andre inntektsområdene utgjør en mye større forskjell på regnskapet. Og både TV-inntekter og sponsoravtaler vil være avhengig av sportslig suksess, i alle fall til en viss grad. For å oppsummere så kan nok fortsatt Glazers møte hardere tider dersom det sportslige uteblir. Adidas vil for eksempel finne nye klubber som presterer bedre etc.
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Ein ting som bekymrer meg er at United MÅ ha tapt antall supportere siste 10 år. Og dermed grunnlaget for all inntekt.

Har United fått nye supportere siste 10 åra i det heile tatt? Kan nye og unge folk bli begeistra for United slik det er og har vært?
Post Reply