Protestkampanjen mot eierskapet i MUFC

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
Post Reply

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Pink Final wrote: 16 May 2021, 06:52 På kort sikt er det spillerne og manager som har betalt prisen.
Eg ser seriøst ikkje heilt korleis spillerane har betalt?
Kan du forklare?
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16727

Otac wrote: 16 May 2021, 09:45 Eg ser seriøst ikkje heilt korleis spillerane har betalt?
Kan du forklare?
Slik ser jeg det:
I et veldig kortsidig perspektiv er det spillerne og manager som har betalt så langt.
Med 4 matcher på ei uke.
Det kan ha ødelagt flyten, og kan ødelegge for EL finalen.
Jeg tror United ville slått Liverpool 2 mai.
Ren spekulasjon selvsagt.
Det er slik jeg ser det.

Om protestene nå dør ut, hvilken pris har da Glazer’s måtte betale?
Ingen pris slik jeg vurderer det.
Klubben derimot vil lide.
En sponsor har allerede trukket seg.
Jeg antar de tapte midlene går på klubbens bekostning.
Glazer’s tar nok samme utbytte.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Pink Final wrote: 16 May 2021, 10:26
Otac wrote: 16 May 2021, 09:45 Eg ser seriøst ikkje heilt korleis spillerane har betalt?
Kan du forklare?
Slik ser jeg det:
I et veldig kortsidig perspektiv er det spillerne og manager som har betalt så langt.
Med 4 matcher på ei uke.
Det kan ha ødelagt flyten, og kan ødelegge for EL finalen.
Jeg tror United ville slått Liverpool 2 mai.
Ren spekulasjon selvsagt.
Det er slik jeg ser det.

Om protestene nå dør ut, hvilken pris har da Glazer’s måtte betale?
Ingen pris slik jeg vurderer det.
Klubben derimot vil lide.
En sponsor har allerede trukket seg.
Jeg antar de tapte midlene går på klubbens bekostning.
Glazer’s tar nok samme utbytte.
So spillerane lider med å være slitne?
Det er ingen pris å betale vel?

Eg tenker at smerten supportere opplever summert opp, er uendeleg større enn spillerane sine sine smerter i kropp og metalt summert opp.
Spillerane tjener i tillegg store summer for å spille.
Nokre av de ei vanlig årslønn på ei veke.

Og so er eg enig med deg at om protestene dør ut, so er det meiningslaust.
Men om Glazers fortsetter å tappe klubben for penger slik de gjer, er det også da ikkje meiningslaust å være United supporter?
Å være melkeku for Glazers.

Eg tenker at vi må tåle mange års elendigheit for å bli kvitt de.
Kven som overtar og om det blir betre er ukjent.
Men kan det bli so mykje værre?
post liked by: Blodfink, Pangaea
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Joel Glazer skal i møte med fansen etter sesongen, vi får se hva som kommer ut av det.

Og protestene må selvfølgelig fortsette, det er det viktigste. Problemet er splitten i fansen som nevnt før.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16727

Otac wrote: 16 May 2021, 10:47 So spillerane lider med å være slitne?
Det er ingen pris å betale vel?

Eg tenker at smerten supportere opplever summert opp, er uendeleg større enn spillerane sine sine smerter i kropp og metalt summert opp.
Spillerane tjener i tillegg store summer for å spille.
Nokre av de ei vanlig årslønn på ei veke.
Spillerne har måttet betale så langt.
Med større kampbelastning.
Glazer’s har så langt ikke betalt noe som helst.

Håper det endres over langen.

Hva spillerne tjener er irrelevant i denne saken.
De har fått ødelagt den sportslige flyten.
Imo.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Pink Final wrote: 16 May 2021, 11:49 Spillerne har måttet betale så langt.
Med større kampbelastning.
De har fått ødelagt den sportslige flyten.
I den store samanhengen so er dette blåbær.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Glazers betaler stort sett ikke for noe som helst, men de betaler selvfølgelig nå om dagen, i form av at de har satt seg sjøl i enda dårligere lys (om mulig). Sponsorer og fans, United-legender og etc har vært tydelige. MUST har også snudd etter å ha vært litt i dvale.

Momentumet må opprettholdes, lever i håpet om at alle som er glad i klubben ikke glemmer dette om det kommer inn spillere i sommer.
Otac wrote: 16 May 2021, 10:47 Og so er eg enig med deg at om protestene dør ut, so er det meiningslaust.
Men om Glazers fortsetter å tappe klubben for penger slik de gjer, er det også da ikkje meiningslaust å være United supporter?
Å være melkeku for Glazers.
Nettopp.
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

8 år uten å vinne PL.
12 år uten å vinne CL.

For klubben med mest supportere i verden.

Flaut.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8982

Men det ikke noe automatikk i at de klubbene med flest supportere skal vinne vært år? De eneste som mener dette er vel milliardærene bak ESL.

Noe av det fine med fotballen er jo at underdogene kan vinne trofeer. Se på Leicester, det er neppe noen andre enn Forrest og Derby fans som ikke unner de suksess. Også er det klart at de har en rik eier de, men han investerer ikke flere hundre millioner pund i spillere. De har riktignok bygget et nytt treningssenter og har planer om å utvide King Power Stadium. Likevel så har Leicester kun brukt 112,6 millioner de siste 5 sesongene på spillere. Men de er dyktige i rekrutteringen og det viser seg å løse seg.

Men ja, jeg er enig at det er flaut at United ikke har vært bedre. Eller vondt er mer passende i mitt tilfelle.
LoveUnitedHateGlazers

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@messilingard
Neida klart det ikkje er det.
Men når det går sooo lang tid mellom de to store titlene so seier det mykje om korleis klubben er driftet.

Og når vi da har mest supportere og en av klubbane i verden med størst omsetning. So må klubben være elendig driftet.
Og det er flaut.
Det er flaut at OT forfaller.
Det er flaut å ikkje vinne noko.
Det er flaut at supporterene aksepterer dette i åresvis.
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Ang. suksess: Leicester kan fort befinne seg i EL neste sesong med en lignende sprekk som i 19/20, etter tittelen i 2016 har de blitt nr. 12, 9, 9 og 5 sist sesong. Men de jobber absolutt godt, og får vel ut maks denne sesongen, i hvert fall om de klarer topp 4. United har jo endt over de på tabellen siden 2017. Rodgers må også ha gjort mye rett.
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8982

@Otac, jeg forstår hva du mener.
Litt av det som er problemet mitt med Glazers er at de måler suksess i dollar og cents. Resten av verden måler suksess i poeng og trofeer. Glazers melker gammel suksess. Og tjener grove penger på det. Uansett så er det et tidsspørsmål før det ikke er mer gammel suksess å melke. Det er i alle fall hva jeg tror.

Hva du mener med å akseptere det vet jeg ikke helt, men jeg føler ikke at jeg aksepterer at United blir såpass dårlig driftet. Samtidig så er det jo slik at dersom man skal boikotte klubben helt, at man må slutte å se på kamper, du kan ikke kjøpe en bil fra Chevrolet, et par joggesko fra Adidas. På en eller annen måte så havner pengene våre i lomma på Glazers.

Jeg har støttet protestene som har vært de siste dagene og jeg kan akseptere at det blir forsøkt å sabotere klubbens drift. Og at det brukes sterke virkemidler, stort sett bortsett fra vold eller trusler om vold. Men jeg tror det er en dårlig strategi å splitte fansen med å sette meningsmotstandere i en bås eller mene at alle andre er problemet. Jeg tror det er viktigere enn noen gang at man forsøker å samle flest mulig mot Glazers.

@Blodfink, ja det blir spennende å se hvordan Leicester gjør det neste sesong. Noe av det vanskeligste i sport er å gjenskape suksess. Men jeg mener likevel at det er ekstremt imponerende det de har fått til på King Power Stadium.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Spillerne har spilt like mange kamper som det var tenkt. Fansen har ikke påvirket noe der. De fikk mindre hvile, men det var egentlig ikke pga fansens forsøk på å beskytte klubben, men FAs idiotiske avgjørelse. Hadde ikke FA vært så urimelige, så hadde spillerne fått mer vanlig tid mellom kampene.

Uansett er dette spørsmålet så uendelig mye større enn litt manglende hvile mellom kamper. Hvis dette virkelig lykkes, og klubben blir frigjort igjen, så vil det gagne alle som er tilknyttet Manchester United, og ikke minst spillere og sportslig ledelse. Vel, noen spillere kan vel strengt tatt tape på det, siden det er større fare for å bli erstattet når klubben kan bruke sine egne midler på det den måtte ønske, uten å betale milliarder til banker og griske eiere.

Uansett blir selv dette bare grå bakgrunnsdetaljer sammenlignet med krig, okkupasjon og massakre på en daglig basis. Det er vanskelig å bry seg særlig om fotball for tiden. Vi lever i en veldig, veldig syk verden.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Pangaea wrote: 17 May 2021, 00:30 Spillerne har spilt like mange kamper som det var tenkt. Fansen har ikke påvirket noe der. De fikk mindre hvile, men det var egentlig ikke pga fansens forsøk på å beskytte klubben, men FAs idiotiske avgjørelse. Hadde ikke FA vært så urimelige, så hadde spillerne fått mer vanlig tid mellom kampene.
Jepp
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

OGS går ut å ber supporterane å støtte laget på tirsdag, mot Fulham. Då er det vel lov med 10 000 publikummere igjen. At vi må stå i sammen igjen.

Kjenner eg blir litt irritert på han.
Kampen betyr svært lite, og er ein fin anledning til knallhard markering. Egentlig burde ingen gå på denne kampen. 0 publikum. Beste markeringa.
post liked by: Pangaea, Blodfink
Post Reply