Protestkampanjen mot eierskapet i MUFC

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
Post Reply
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8984

Ja, de kan ikke ha vært såpass idiotiske at de faktisk frakter spillerne i en buss med logoen klistret på siden. I alle fall ikke til denne kampen under disse omstendighetene.

Men ja, tror det var en avledningsmanøver.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Det er jo litt sykt at det har gått så langt at man må bruke (evt) unnamøvere som tatt ut av en spionroman bare for å komme inn på sitt eget stadion, eller i Liverpools tilfelle, for å spille an bortekamp. Det sier jo sitt når eierne er så upopulære at klubbens spillere og stadionet må beskyttes mot egne supportere, med å bygge opp en fengselsmur rundt hele sulamitten.

Skal City betale for det, mon tro? :D

Men ærlig talt, jeg elsker protestene, men akkurat slike ting som det her har jeg ikke kjempesansen for. Å gå etter/angripe lagbusser, punktere dekk osv. Møt heller opp utenfor stadion, og lag et helvetes leven. Møt opp til Fulham-kampen, inne på stadion, dekket i gult og grønt, med plakater som krever at Glazers blir sendt til pokkers på dør. Syng til støtte for spillerne og Solskjær. OG syng mot Glazers ran og besudling av klubben. Dette ønsker jeg å se på hver eneste hjemme OG bortekamp neste sesong. Hver eneste en. Bortefans overdøver ofte hjemmefansen uansett, så hvor sterkt ville det ikke være å høre tordensynging om "GLAZERS OUT" hver eneste kamp?

Videre bør vi boikotte klubben på de måter som er mulig. Forstår at det er helt urealistisk at sesongkortinnehavere sier opp sitt sete, som de kanskje har hatt i flere generasjoner. Men ønsker at de som er faste på Old Trafford viser sitt hat mot Glazers med å kle seg i gult og grønt og synge av full hals mot jævlene.

Gå etter sponsorene, slik som allerede blir gjort. Det er noe som faktisk KAN ha en effekt.

Det er viktig å ikke miste den "goodwill" vi har, og det kommer til å skje med flere voldelige demonstrasjoner. Ja, jeg vet at det var et knøttlite mindretall som var voldelige sist, men det skader saken veldig mye, og det samme tror jeg skjer hvis det nå blir klappjakt på lagbusser både fra United og motstandere.

Hadde vært virkelig fantastisk om noen av spillerne kom ut og støttet demonstrasjonene og talte blodiglene midt i mot -- men jeg forventer det ikke. De kontrollerer tross alt lønningsposen, og det kan sikkert bli ubehagelig om spillerne går imot dem såpass direkte. MEN, det hadde skapt meget mye større press mot blodiglene, og det hadde vært fantastisk.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Pangaea wrote: 13 May 2021, 19:32 Men ærlig talt, jeg elsker protestene, men akkurat slike ting som det her har jeg ikke kjempesansen for. Å gå etter/angripe lagbusser, punktere dekk osv. Møt heller opp utenfor stadion, og lag et helvetes leven. Møt opp til Fulham-kampen, inne på stadion, dekket i gult og grønt, med plakater som krever at Glazers blir sendt til pokkers på dør. Syng til støtte for spillerne og Solskjær. OG syng mot Glazers ran og besudling av klubben. Dette ønsker jeg å se på hver eneste hjemme OG bortekamp neste sesong. Hver eneste en. Bortefans overdøver ofte hjemmefansen uansett, så hvor sterkt ville det ikke være å høre tordensynging om "GLAZERS OUT" hver eneste kamp?
Eg digger det som skjer. Akkurat det som eg trur vil hjelpe på litt sint. Til og med litt småhærverk som punkteringer og knuse ei dør er ok.

Vold er sjølvsagt ikkje ok.

Det du skriver over her har ingen effekt og har blitt prøvd før. Glazers berre venter det ut. So visner det hen.

Det er no det må skje. La det bli krig!
post liked by: Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Problemet er at det ikke er en lett balanseakt, og media kan veldig fort snu seg mot demonstrantene, og da blir det vanskelig(ere). Engelske media (og norske for den del) elsker å bruke det knøttlille mindretallet av voldelige demonstranter, klistre det opp i aviser og TV non-stop, og så lager man et falsk bilde av hva som skjedde -- for så å kritisere demonstrasjonene, som om den stråmannen de nettopp har konstruert er sannheten av hva som skjedde. Derfor er jeg noe kritisk eller lunken til vold og sabotasje.

Men det ER vanskelig. Synes egentlig at de kom inn på stadion var en god ting, og det gjorde hele protesten mye sterkere, og skapte ikke minst betydelig mediadekning.

Jeg prøver å ikke være kategorisk i den ene eller andre retningen her, men det er også viktig å tenke på det litt større bildet, og tenke over at dette er et virkemiddel. Hvis det ikke fungerer slik vi ønsker, og jeg våger å påstå at (svært) voldelige demonstrasjoner ikke er i vår interesse, så må man revurdere framgangsmåten.
post liked by: Buchan
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Vold er det eneste som ikke er godkjent for min del. Sabotasje må være greit. Glazers forsvinner aldri om det ikke brukes sterke virkemidler, eneste sjansen de har er å innlemme makt for fansen i styrerommet. Men det kan se ut til at fansen har fått nok, faren er at andre fans begynner å kritisere dem. Da har Glazers vunnet igjen.

Splittede fans er den største faren.

Godt poeng det med mediene @Pangaea.
post liked by: Buchan
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Godt mulig du har rett i det (sabotasje), og jeg er som sagt ikke kategorisk hit eller dit. Hadde jeg vært i Manchester, skal man ikke se bort i fra at jeg drev med bussjaging heller, haha.

Enig i det om splittede fans. Og det er egentlig uansett viktig å støtte det fansen basert i Manchester gjør. Det er de som tar den største kostnaden, og per nå den klart største risikoen.

Men uavhengig av evt sabotasje osv, håper jeg på massive fredelig demonstrasjoner som de vi så utenfor Old Trafford før den utsatte Liverpool-kampen, og jeg håper å se massiv synging mot eierne på hver eneste kamp hele neste sesong -- med mindre blodiglene trekker seg ut før sesongen er over.
post liked by: Blodfink, Buchan
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Telegraph er i gang med kritikk av protestene. Journalist Oliver Brown er herved svartelistet for evig. Tosken, forstår ikke at dette dreier seg om helt andre ting enn slitne spillere...
post liked by: Pangaea
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Ser i mange forum og diskusjonsfeltet at mange synest at nok er nok og at protestene er for heftige osv. og at dette er synd for det går ut over spillerene og manager/trenere. For eit perspektiv! Eller, man skal ha respekt for andres perspektiv. Men akkurat denne skjønner eg ikkje.

Er det synd i spillerene? Korleis går det noko vesentlig ut over dei?

Den som må ta den værste støyten er vel OGS. Og han er det heller ikkje synd på.

Det er egentlig heilt hinsides at laget til spillerene må lure seg inn på OT. At Glazers har fått kjøyre supporterane so djupt ned at det er nødvendig. Og dette uten at det er folk inne på OT. Håper at trøkket fortsetter, og det skal bli spennande å sjå korleis dette vil utarte seg når OT slipper inn full stadion.
post liked by: Blodfink, Pangaea
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8984

Otac wrote: 14 May 2021, 19:30 Er det synd i spillerene? Korleis går det noko vesentlig ut over dei?
Har ikke helt bestemt hva jeg mener om det, men jeg syntes det er innafor å anerkjenne at spillerne til en viss grad blir litt uskyldige ofre i denne sammenhengen. De får et sinnsykt kampprogram de må håndtere, må sove i ommøblerte losjer. Jeg har ikke bestemt meg for om jeg synes synd på de, men jeg kan forstå at oppladningen til kamp ikke har vært helt ideell.

Også er det ikke slik at spillerne ikke bryr seg om penger, lønn og bonuser. De mener selvsagt at de skal ha sin del av kaka. Og jeg syntes det er fair enough, jeg gir heller 10 millioner pund til Marcus Rashford fremfor Joel Glazer dersom jeg kan velge. Mange fotballspillere i dag kommer fra enkle kår og de kan forsørge familiene sine for resten av livet ved å jobbe i 10-15 år. Jeg kan forstå at spillerne bryr seg om sin egen økonomi, det gjør vi alle. Men jeg tror samtidig at de fleste Unitedspillerne i dag ikke spiller fotball for pengene. Jeg tror Bruno bryr seg mer om suksess på banen enn hvilket tall som står først på lønnsslippen, det betyr ikke at sistnevnte ikke er viktig, jeg tror bare ikke det er penger som driver han.

Men som sagt, jeg har ikke bestemt for om det er direkte synd på spillerne. Skal vi få gjort noe som helst må det harde tak til, og at det blir noen som må betale en pris for dette, ja det er jeg også helt overbevist om.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Otac wrote: 14 May 2021, 19:30 Er det synd i spillerene?
Nei!
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26216
Liker mottatt: 16733

Otac wrote: 14 May 2021, 19:30 dette er synd for det går ut over spillerene og manager/trenere. For eit perspektiv! Eller, man skal ha respekt for andres perspektiv. Men akkurat denne skjønner eg ikkje.
Sikkert upopulært for flere her inne, men jeg heller den veien.
Så langt er det spillerne og manager som har blitt straffet - ikke Glazer’s.
Om dette skal lykkes må det gjennomføres over lang tid.
Noe jeg tviler på kommer til å skje.
Så skal jeg innrømme at jeg ikke trodde fansen kom til å demonstrere slik de gjorde før Liverpool matchen 2 mai.

Så langt har spillerne og manageren måtte betale prisen.
Vil Glazer’s noengang måtte betale den?
Det spørsmålet kommer til å henge i lufta ganske lenge - tror jeg.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Pink Final wrote: 15 May 2021, 21:52 Så langt har spillerne og manageren måtte betale prisen.
Kva og korleis du meiner at de har betalt då?

Med stive og støle bein etter tett kampprogram?
Med å måtte møte opp tidlegare på OT, og å måtte kvile i VIP-loungene?
post liked by: Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Spillerne og klubben har blitt rammet. Av Glazers grådighet og egoisme. Fansen har støttet klubben og spillerne hver eneste dag i årevis, og fortsetter å gjøre det med økt styrke nå når de protesterer mot Glazers. Det er det dette handler om. Beskytte klubben. Prøve å sikre oss en best mulig framtid. Om det betyr litt mindre hvile for spillerne i en kamp, eller andre plakater på kamper, så tenker jeg de tåler det rimelig greit.

Dette handler om det større bildet, om viktigere ting enn poeng. Det handler om framtiden til klubben. Greit å være opptatt av historien. Men hva med framtiden?
post liked by: Otac, Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Lindsell Train uttrykker misnøye med Glazers måte å styre på, storaksjonær (i A-aksjer selvsagt...), men glimrende allikevel.

En sponsor har jo i tillegg allerede trukket seg. Videre protester er viktig. Hvem vil kaste penger inn i en klubb som fremstår som et eneste kaos?

Selvfølgelig rammer protestene også Glazers, At spillere og trenerteam rammes er jo en del av den kaka for å få Glazers vekk, om de ikke gjør om til likeverdige aksjer og styreplass for fansen selvfølgelig, og gradvis selger seg ut.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26216
Liker mottatt: 16733

Ser veldig godt det store bildet.
Men for å ramme Glazer må dette vedvare - lenge.
Vil det skje?

På kort sikt er det spillerne og manager som har betalt prisen.

Avram Glazer gidder ikke engang svare på spørsmål.
Og Joel Glazer har sendt to stk intetsigende brev til fansen.
Så langt kun tomme ord.

Spillerne har betalt, Glazer’s bryr seg neppe veldig mye foreløpig.
Dessverre,
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply