TeamViewer ny draktsponsor.

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
Post Reply
User avatar

Topic author
red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058



United har akkurat annonsert at TeamViewer blir vår nye draktsponsor. De erstatter dermed Chevrolet, en avtale vi har hatt siden 14/15 sesongen.

Avtalen strekker seg fra 21/22 sesongen og 5 år frem i tid.

Mer informasjon på hjemmesiden.
post liked by: Pink Final
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Ifølge United-kilder skal det være den største avtalen noensinne for en avtale som kun gjelder som drakt-sponsor.
Det er jo gøy, United er fortsatt et populært merkevare.

Selv om det sportslig sett ikke har vært like stor suksess som man kjennetegner United med.

Det er bra, og det en god deal, forhåpentligvis kan dette gi mange muligheter.

Ryktes at det kan være flere avtaler på trappene.
User avatar

Topic author
red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Ja, for Chevrolet avtalen i seg selv tror jeg var mer verdt (?). Men dette åpner for at vi kan få en ny bilsponsor i tillegg til denne avtalen.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Justert for dagens dollar/pund kurs er Chevrolet avtalen på rundt 58 millioner pund(80 millioner dollar årlig). Dette var inkludert med at Chevrolet fungerte som klubbens bilsponsor. Den nye avtalen med TeamViewer er rapportert til å ligge rundt 47 millioner pund. Spørsmålet her er om vi klarer å finne en bilsponsor som er villig til å betale mer enn differansen her. Skal jeg tippe, så tror jeg vi vil havne på rundt den samme summen årlig.

Angående ny avtale for treningsanlegg og treningstøy er jeg faktisk mer spent. Tror det blir her vi ser om Uniteds markedsavdeling fortsatt leverer varene eller ei.
post liked by: Pink Final
LoveUnitedHateGlazers

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Grei merkevare å ha på skjorta.

Men ellers heilt meiningsløst å juble for dette.
-En svært liten del av desse pengene kjem sportslig suksess til gode. Det viser nær historie.
-Det får Glazers færre grunner til å selge United.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Ikke helt sikker på tallene, men det er noe slikt som at:

Tottenham har en avtale Audi verdt £1 millioner årlig,
City har en avtale med Nissan verdt £4 millioner årlig,
Chelsea har en avtale med Hyundai verdt £12,5 millioner årlig, så har man
FC Bayern med en avtale på 50 millioner Euro (£ 43 millioner) årlig med Audi.

Nå har Audi eierinteresser i FC Bayern, så 50 millioner Euro årlig er nok ikke særlig realistisk, men ser man på de engelske lagene - tatt United sin markedsposisjon - så bør United forvente en avtale som er bedre enn Chelsea sin avtale. Og det er vel dette som gjør at avtalen med Team Viewer er mer lukrativ enn avtalen med Chevrolet.

Men så er spørsmålet om hvilke bilmerker som er "ledige". BMW kanskje? BMW så ut til å lande avtalen med FC Bayern, men det var Audi - en langvarig partner (og deleier) av FC Bayern - som trakk det lengste strået.

Ting virker lovende, så blir spennende å se hva Richard Arnold klarer å diske opp.

Deleted User 430

Pwint wrote: 07 Jun 2023, 08:05 fant ikke noe som passet bedre.
Jeg fant 😅
viewtopic.php?t=647-teamviewer-ny-draktsponsor

Anyway.. Som @Blodfink sier så gikk de på en real smell blant aksjonærene her, så de ønsker å trekke seg ut.
United leter etter noen som kan overta, dvs. la TeamViewer kjøpe seg ut, men tipper det ikke skjer noe der før oppkjøpet er i orden. Inntil videre må TeamViewer forholde seg til kontrakten, men vil bli veldig overrasket om det ikke står INEOS egne, gud forby, Visit Qatar på draktene så fort kjøpet er gjennomført..
post liked by: RedTrafford, Blodfink, Pwint, Can2
Post Reply