Hvilke forventninger har du til 2021 og 2022-sesongene?

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Det er ingen egen tråd fra før på dette?

Jeg forventet topp 4 og tenkte på United som mulig vinner av FA eller ligacup denne sesongen.

Neste år forventer jeg topp 2, og minst 1 pokal.

I grunn så forventer jeg at United skal kjempe om enhver tittel hver år, men det har bare ikke vært realistisk siden 2011.

Hårda bud, men dette er MUFC, ikke Leicester.
post liked by: Otac, Pink Final
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Kjem litt an på kva du meiner med forventer.

Eg forventer kamp om topp 4-5 til neste år.

Men eg FORVENTER kamp om 1 plass i PL og minst semi i CL.

Vi er da Manchester United, ikkje Leicester..
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Mine (semi-realistiske) forventninger til 21/22 sesongen:

OVERGANGER & INTERNT:
  • Det kommer bare inn en ny signering i sommer, fra en mellomstor klubb, til en 30-40m. Hvor på banen (midtstopper eller høyreving eller midtspiss kommer litt an på hva som blir tilgjengelig).
  • Mata returnerer til Spania
  • Matic kommer til å slite enda mer med tempoet i PL enn han gjorde i år. Selges til Benfica i januar. Forsøker å få inn en erstatter (for mer enn vi handlet for sommeren 2021, pga folk er tilbake på tribunene og vi ligger ikke så bra an i ligaen).
  • Diallo og van de Beek kommer til å få sine gjennombrudd.
  • Pogba fornyer ikke kontrakten sin etter å ha sett hvor lite ambisiøse vi er i sommer. Masse støy fra Raiola både i sommer og gjennom sesongen, som klager over at vi i praksis ikke ga han bort gratis til RM eller Juventus. Økende støy igjen mot slutten av sesongen, hvilket går utover kjemien i spillergruppa.
TABELL, CL, CUPER & RELATERT TIL ANDRE KLUBBER:
  • City, Liverpool og Chelsea tar komfortabelt 1-3 plassen.
  • Vi kjemper om 4-de plassen med Tottenham og Arsenal
  • Leicester endel dårligere, da Evans og Vardy ikke lenger klarer å holde nivået
  • CL: Vi kommer akkurat videre fra gruppen vår, men ryker i 8-dels
  • Cuper: Kommer til en finale, marginer som avgjør om vinner.
post liked by: Blodfink, Pink Final, Otac
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Takk for innspill @Otac og @red, jeg håper virkelig at det er jobbet i kulissene med å fylle hull i troppen foran neste sesong...
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26216
Liker mottatt: 16735

Vanskelig øvelse @Blodfink.
Det kan dukke opp uforutsette ting.
For 2 år siden forbandt jeg for eksempel corona med ei tynnskåret lime båt og ei duggfrisk glassflaske.

SPORTSLIG

Før 19/20 forventet jeg 65 poeng, og et cupgull.
Før 20/21 forventet jeg 80 poeng, og et cupgull.

Før 21/22 forventer jeg poengøkning.
Ikke 20% økning som jeg forventet før denne.
Jeg håper United neste sesong blir en reell gullkandidat.
Og er i nærheten av gullet også til påsketider.

Dessuten forventer jeg ytterligere framgang spillemessig.
Bedre i frispilling bakfra.
Bedre mot etablert.
Bedre på høye innlegg imot.
Forventer at laget fortsetter å være i verdenstoppen i kontringsspillet.
Forventer at United fortsetter å gjøre det bra mot de beste.

ØKONOMISK

Forventer vanskelig økonomi.
Forventer langvarige ringvirkninger av covid-19.
Dessuten vil ikke familien Glazer akkurat hjelpe United.
Akkurat på den biten er jeg enig med @Otac.
Har ingen tro på storkjøp til sommeren.
Da må i tilfelle én av våre selges dyrt.
Markedet blir vanskelig det neste året.

AKADEMIET

Ikke så enkelt å forvente noe.
Håper at minst en av de store talentene er klar til å kjempe om fast plass neste sesong.
Etter mønster av Greenwood.

KULTUR

Punktet jeg er mest sikker på.
Solskjær vil fortsette å skape et godt miljø, trivsel og samhold.

Drister meg til å tippe United som ligamester i 2022/23 🏆🙏
post liked by: Blodfink, red, Otac
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Eg trur og frykter at fokuset i vår og sommer kjem stort sett til å dreie seg om å få folk ut.

Og so kjem OGS bli nødt til å skylde på Corona, og at det ikkje er Uniteds Way å kjøpe spillere, men å hente opp fra akademiet.
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Forventninger til FA-cupen i år, finale må være målet, etter 3 semifinaler tapt i fjor, så vil utvikling være å nå 2 finaler denne sesongen?

Sånn sett kommer det to veldig viktige kamper til uka, Milan i EL og Leicester i FA-cupen. Håper på flere tilbake fra skader...

Om vi blir nr 2 eller 4 i PL er ikke nøye for min del. Hadde man vært utfordrer til PL-tittelen så er 2.plass mer greit. Slike fighter som vi hadde med bl.a. City på slutten med Fergie.
post liked by: Otac
LUHG!

Deleted User 430

Da OGS ble ansatt satte jeg opp min egen lille enkle "3-års plan".

Første sesong;
rydde i stallen, klare topp 4 og vise en rød tråd i det de foretar seg både på og utenfor banen. Pokal ville være en bonus, men håpet var der.

Andre sesong;
Minske forspranget til City og Liverpool og kjempe om 2. plassen. Minimum kvartfinale i CL. En pokal i skapet og fortsette utviklingen av spill og spillere.

Tredje sesong;
Ha satt et lag, og en tropp, som kan være ligautfordrere i mange år frem i tid. Stor sjanse for ligagull og kanskje en cup-tittel.


Dette var da før verden ble snudd på hode og økonomien tok noen år med tilbakeskritt. Føler uansett at OGS har levert godt i henhold til mine forventninger sett i det store og det hele. Utviklingen i henhold til min plan har blitt satt litt tilbake da økonomien ikke strakk til i fjor sommer og årets sesong stort sett har bestått av kamp, restitusjon, reise, kamp, restitusjon, osv, men det er fortsatt forbedringer å se i det meste av det som foregår. Fortsatt ikke full fest, men små forbedringer her og der blir gull verdt i lengden.

CL-exit`en denne sesongen blir et minus, men så hadde jeg heller ikke sett for meg at vi skulle klare å havne i gruppe med 2 semifinalister fra sesongen før. Uansett et ganske stort minus da de klarte å rote bort avansementet. Dette minuset kan dog bli snudd til et lite pluss om de vinner EL, av den enkle grunn at spillergruppen må lære seg å vinne en "mindre" tittel før vi kan kreve noe mer/større.

Frykter at troppen vi stiller med neste sesong ikke vil være helt klargjort for mange år med utfordring av trofeer, pga nedgangen i økonomien til alt og alle, men har fortsatt trua på at både lag og store deler av troppen vil være på plass til å klare dette.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Veldig vanskelig å spå før vi vet hvordan troppen vil se ut. Går vi inn i neste sesong med omtrent samme tropp som i dag, forventer jeg ikke den helt store utviklingen. Mulig vi kan skvise ut 5, maks 10 poeng mer gjennom utvikling av spill og spillere, men den troppen vi har i dag skal ikke være godt nok til å ta ligagullet.
post liked by: Blodfink, red, Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Synes også dette er en vanskelig øvelse, som @Pink Final nevner. Det er så mange flytende variabler, spesielt i PL som er så sportslig og økonomisk sterk (i vertfall før Covid). I Spania ser vi at både Barcelona og Real Madrid sliter stort, men likevel er de med å kjemper om ligagullet. I PL sliter Liverpool overraskende mye i år, og de kommer seg neppe til CL med mindre de vinner hele skjiten i år. Det er en veldig stor forskjell.

Likevel, i utgangspunktet forventer jeg topp 2 neste år. Men skulle Liverpool være tilbake til nivået de siste årene og det blir et dødt løp mellom City og Liverpool med 100 poeng hver, så kan jeg ikke akkurat være skuffet om vi kommer på 3. plass med 90 poeng. PL er sannsynligvis den ligaen i Europa det er vanskeligst å vinne, så derfor mener jeg det blir litt for bombastisk å f.eks FORVENTE ligagull neste år eller sesongen etter, og være skuffet hvis det ikke skjer. Nivået er skyhøyt og det er tett mellom 5-6 lag. Mye må klaffe for å vinne ligaen, spesielt for klubber som ikke kan pisse vekk milliarder på kjøp hver sommer, og kjøpe et nytt forsvar annenhver sesong. Noen av oss må faktisk forholde oss til en reell økonomi med balanserte budsjetter.

Blir litt det samme om cuper, men her har jeg større forhåpninger egentlig. Kanskje vinner vi minst en pokal der i år, eller kanskje neste år. Viktig for laget å vinne noe vertfall, nesten uansett hva det er. Selv om det hadde blitt veldig tøft kampmessig, mener jeg en ny EL-triumf hadde vært gull verdt for laget. De trenger å føle på gleden av å vinne, og få den flammen fyrt opp igjen --> "jeg vil ha MER av det der!!"
post liked by: Pink Final, offside
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Topp 4 er selvfølgelig et must i ligaen neste sesong. Vi er sterke nok til å slå de beste lagene i ligaen både over 1 og 2 kamper, men over en hel sesong blir vi for svake og for dårlige til å vinne ligaen. Vi får være forsiktige optimister i cupene. På en god dag kan vi slå de aller beste - også over 2 kamper, så med et par gode signeringer i sommer kan vi komme langt i Champions League neste sesong.

Men mye kommer an på hvordan sommerens overgangsvindu går. City vinner ligaen suverent denne sesongen og likevel kommer de til å handle mer enn oss. Litt skummelt er det at også Chelsea har sett veldig bra ut etter at Tuchel tok over og det er enda et lag som sikkert kommer til å forsterke seg mer enn oss. De blå fra London har faktisk sett så bra ut at med et par forsterkninger kan de sikkert utfordre City neste sesong? Og Liverpool er et wildcard. De har underprestert denne sesongen, men vi vet de har et bra nivå inne.. så derfor blir noe annet enn topp 4 et urealistisk mål, tror jeg.

Vi skal gjøre mye rett for å havne foran disse på tabellen neste år. Men jeg er selvfølgelig enig i at det snart må være slutt med en så slapp og dårlig målsetning før sesongen. Vi skal jo være med å kjempe om ligagullet, men vi er rett og slett ikke gode nok.. ennå.
En knakende god defensiv midtbanespiller (Declan Rice?) og en kantspiller i verdensklasse (Sancho eller Grealish) hadde forsterket oss noe voldsomt. Men kanskje er behovet større for en spiss i verdensklasse enn en kantspiller?
Det er hvertfall behov for forsterkninger i flere posisjoner og når vi vet at alt dette ikke blir ordnet i sommer, så er det vanskelig å sette en annen målsetning enn den vanlige topp 4.
post liked by: Blodfink, Pink Final, red
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Alle beslutningstagere i klubben ser at laget trenger å forsterke seg i noen posisjoner, men det er et økonomisk spørsmål som mange nevner. At det kommer inn 2 mann i sommer er ganske sannsynlig, da er det bare spørsmål om man går ned i kvalitet for senke prisen, eller om man våger å satse litt.

3 spillere inn, 1 i hvert ledd som kan ta en startplass ville vært en fin utvikling. Og ikke minst helt nødvendig om man skal opp på øverste nivå. En spiller med virkelig kreativ kraft fremover, en solid og kreativ defensiv midt og en stopper eller høyreback som kan utfordre offensivt.


Om de klarer å få noe offensivt ut av AWB vil det nesten bli som en ny spiller inn. Og så har man jo troen på Amad. Så kanskje en klassespiss og en defensiv kreativ midt er det viktigste.

Samtidig så har jeg troen på at talentutvikling kan gi noen flere muligheter. Mejbri må vel få prøve seg neste sesong. Emeran ser ut til å ta nye steg, og norske Isak ser ut til å gå i Shoretires fotspor. Garner? Spent på om Solskjær har troen på ham, eller om han blir lånt ut igjen og deretter solgt.
LUHG!
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Lingard wrote: 17 Mar 2021, 10:01 Men mye kommer an på hvordan sommerens overgangsvindu går. City vinner ligaen suverent denne sesongen og likevel kommer de til å handle mer enn oss. Litt skummelt er det at også Chelsea har sett veldig bra ut etter at Tuchel tok over og det er enda et lag som sikkert kommer til å forsterke seg mer enn oss. De blå fra London har faktisk sett så bra ut at med et par forsterkninger kan de sikkert utfordre City neste sesong? Og Liverpool er et wildcard. De har underprestert denne sesongen, men vi vet de har et bra nivå inne.. så derfor blir noe annet enn topp 4 et urealistisk mål, tror jeg.

[...]
Enig.

Veldig stilisert (og litt lite å gjøre på hjemmekontor) tenker jeg sånn her:

Image
  • City har både kvaliteten (beste 11er) og bredden.
  • Liverpool har kvaliteten, men ikke bredden (noe de har fått erfare greit i år...).
  • Chelsea har bra bredde, men ikke helt kvaliteten (før de får igang innkjøpene sine. Tror de kan bli svært gode når Tuchel får til det, og de blir enda mer samspilte).
  • United mangler litt på både kvalitet og bredde.
For å heve oss til et nivå der vi har sjans på å kjempe om de gjeveste trofeene, tenker jeg vi er rundt fire spillere unna: En god midtstopper (hakket over Bailly & uten skader...), en defensiv midtbanespiller (erstatter en aldrende Matic, så god at de to andre midtbanespillerne kan være enda mer offensive), en høyreving (ala Sancho) og en midtspiss.

Vinduet vi hadde sommeren 2020 ga egentlig bare: (1) Bredde på venstreback (Telles), (2) bredde på (offensiv) midtbane (van de Beek), og (3) en slags midlertidig løsning på spissproblemet (Cavani, når han ikke er skadet).

Enda lavere forventninger har jeg til dette vinduet. Det er bare sjeikene og oligarkene som evnt. kommer til å trosse covids økonomiske tyngdekraft.

Om jeg skal tippe så tror jeg kanskje klubben kun går for en defensiv forsterkning i sommer, med en plan om at Ole skal forsøke å få enda mer ut av de offensive spillerne vi har (Martial, Greenwood, James, Amad, akademi++). Dette vil riktignok avhenge litt av om Cavani blir her til 2022 eller ikke, uten han er vi helt avhengig av en offensiv forsterkning i tillegg.
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Pangaea wrote: 16 Mar 2021, 21:39 Likevel, i utgangspunktet forventer jeg topp 2 neste år. Men skulle Liverpool være tilbake til nivået de siste årene og det blir et dødt løp mellom City og Liverpool med 100 poeng hver, så kan jeg ikke akkurat være skuffet om vi kommer på 3. plass med 90 poeng. PL er sannsynligvis den ligaen i Europa det er vanskeligst å vinne, så derfor mener jeg det blir litt for bombastisk å f.eks FORVENTE ligagull neste år eller sesongen etter, og være skuffet hvis det ikke skjer. Nivået er skyhøyt og det er tett mellom 5-6 lag. Mye må klaffe for å vinne ligaen, spesielt for klubber som ikke kan pisse vekk milliarder på kjøp hver sommer, og kjøpe et nytt forsvar annenhver sesong. Noen av oss må faktisk forholde oss til en reell økonomi med balanserte budsjetter.
Enig i mye av det du skriver her, spot on! Tror mange ikke er klar over hvor tøft det er å vinne PL.

Nivået i England er ganske høyt, altså skal du ha gull så bør du minimum være på 90 poeng.
Det vil si at bu bør ha 30 seier. Du kan så klart klare deg med 25 seiere, og en del uavgjort.(Men selv det kan vise seg å ikke holde). Liverpool havnet på 99 poeng i fjor, året før var City på 98 poeng, og året før der igjen hadde City 100 poeng. Det er beintøft!

Får Klopp reeboota Liverpool igjen med Daijk tilbake og Pep henta inn enda flere forsterkninger så sier det seg selv, da må man være realist på hva man konkurrerer mot.

I PL skal du ikke i prinsippet ikke avgi mange poeng, samtidig er det jevnt fra 6 - 7 plassen og oppover. Nesten ingen enkle kamper. Så må en en på skader, marginer i mot og alt annet som kan oppstå. Det er bare å se på oss, de poengene vi avgav hektet oss av med en gang og det var game over i Februar!

Den største utfordringen er jo så klart City. Først og fremst har de en veldig god trener, eller en god trener når han får de spillerne han vil ha. De kan ha en "svak" sesong altså ta 2 plassen, og vips så triller sjeikene frem et par milliarder og et helt nytt forsvar er på plass.

Derfor er det ekstremt vanskelig, altså lag som Liverpool, Chelsea osv glimter til med at de kan ta hele kaken. Men det er vanskelig å holde det varig og gående. I litt mer normale omstendigheter så hadde jeg forventet at vi kunne slåss om ligagull.

Men, det er svart vanskelig å ha forventninger til ligagull, når City har det Arsenalet de har hvor eieren heller ikke er redde for å holde igjen pengesekken.

Jeg håper til neste år at vi kan klare å gi City mer kamp om gullet, at serien ikke blir avgjort i Februar som i år.
Så får vi heller knive med Liverpool og Chelsea om andre plassen.

Det tenker jeg er realistisk.
post liked by: Pink Final
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Jeg ser veldig mange er fokuserte på at City er uslåelige med sin økonomi osv.

Kom bare til å tenke på CL-historien deres, der får de jo ofte bank. Og United slår dem jo faktisk ganske ofte.

United må forsterke litt, avstanden er ikke så stor. Stabilitet må til, slappe kamper må lukes bort. Og så må samspillet fungere bedre. Det er manager og teamet som skal formidle hva de ønsker ute på banen, så må spillerne være gode nok taktisk og stå for gjennomføringen.

Litt artig fact: På de 9 gangene City har deltatt i CL så har de aldri vært i finale, de har 1 semi (15/16), 3 kvartfinaler (siste 3 sesonger), 3 round of 16 (13/14,14/15 og 16/17, og 2 ggr utslått i gruppespillet (11/12 og 12/13)

United må krige, og fortsette å ha trua. Høy selvtillit er viktig, eierne i City mindre viktig.
post liked by: Pink Final
LUHG!
Post Reply