Hvilke forventninger har du til 2021 og 2022-sesongene?

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7394
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26242
Liker mottatt: 16757

red wrote: 17 Mar 2021, 14:25 Veldig stilisert (og litt lite å gjøre på hjemmekontor) tenker jeg sånn her:
Liker kvaliteten på postene dine.
Keep it up 👌.
Interessant vurdering av Man City, Chelsea, Liverpool og Man United.

United mangler et anker mener jeg.
Matic sliter med tempo og intensitet.
Gode pasninger, men ikke dynamisk nok.
Fred og spesielt McTominay ser jeg mer på som indreløpere enn ankere.

Dessuten bør høyrekanten forsterkes, i det minste på kort sikt..
Ihvertfall om Amad trenger litt tid.
Finnes det en litt eldre spiller der ute?
Som kan hentes billig/lånes til vi ser om Amad blir spilleren vi håper og trenger.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

United har jo den mest bærekraftige troppen i heile Europa.

For eit halmstrå!

Skulle likt å følge pengestrømmen rundt den undersøkelsen der.

Det blir som å ha fugler på taket. United har vist at de ikkje er flinke til å fange de.
Trofeer, det teller!
Kor mange har vi siste 7 åra?
To?
Altso, av fem trofeer tilgjengelege kvart år, so klarer vi å kapre to(?).

2 av 35.

Gjennom ei årrekke so var United av de kanskje tre mest populære klubbane å bli supporter av. Og supportere er man som kjent heile livet. Siste 10 åra so har vi falt til omlag en av de 15(?) mest populære klubbane. Kor bærekraftig er det?
post liked by: Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7394
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26242
Liker mottatt: 16757

Otac wrote: 17 Mar 2021, 22:49 Kor mange har vi siste 7 åra?
To?
Altso, av fem trofeer tilgjengelege kvart år, so klarer vi å kapre to(?).
Fem tilgjengelige troféer hver sesong?
1 Liga + E-cup = 2 + FA cup = 3 + Liga cup = 4
Tenker du Community Shield som det femte?

CS 2013
FA cup 2016
CS 2016
LC 2017
EL 2017

Kommer til 3 pokaler, eller 5 om du regner med CS.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

red wrote: 17 Mar 2021, 14:25 en defensiv midtbanespiller (erstatter en aldrende Matic, så god at de to andre midtbanespillerne kan være enda mer offensive),
Pink Final wrote: 17 Mar 2021, 20:48 United mangler et anker mener jeg.
Matic sliter med tempo og intensitet.
Gode pasninger, men ikke dynamisk nok.
Fred og spesielt McTominay ser jeg mer på som indreløpere enn ankere
Et solid midtbaneanker tror jeg kunne forsterket oss noe voldsomt. Som @red er inne på her; få inn en spiller som er så god som defensiv midtbane slik at de andre to kan være enda mer offensive. Jeg aner ikke hvem denne midtbanespilleren skal være, men jeg er positiv til Declan Rice. Han er fortsatt veldig ung. Han er engelsk.. og han kjenner godt til Premier League og den engelske fotballen og kan forsterke oss fra første stund. Akkurat det siste her er det som er positivt med å kjøpe noen fra samme liga. For en liten stund siden var jeg sikker på at Rice kom til å ende opp i Chelsea, men nå som Lampard er borte så er jeg ikke like sikker. Tuchel bruker Kanté på en bra måte (det gjorde ikke Lampard) så behovet for Rice er kanskje ikke så stort per dags dato.

Med Rice som defensiv midtbanespiller kunne man sikkert fint spilt med både Bruno og Pogba som de to offensive. Kanskje kunne dette gjort at vi hadde fått se van de Beek mer på midtbanen også? Og ikke minst får vi godeste Scott McTominay litt høyere i banen, da han lett kan spille som en av de offensive, for verken Bruno eller Pogba kan spille alt. Skal ærlig innrømme at jeg faktisk er litt positiv til Lingard også i en slik rolle, selvfølgelig som stallfyll.. men hvertfall, et bra midtbaneanker kunne forsterket oss voldsomt.
post liked by: Pink Final, Ryder

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Pink Final wrote: 17 Mar 2021, 22:59
Otac wrote: 17 Mar 2021, 22:49 Kor mange har vi siste 7 åra?
To?
Altso, av fem trofeer tilgjengelege kvart år, so klarer vi å kapre to(?).
Fem tilgjengelige troféer hver sesong?
1 Liga + E-cup = 2 + FA cup = 3 + Liga cup = 4
Tenker du Community Shield som det femte?

CS 2013
FA cup 2016
CS 2016
LC 2017
EL 2017

Kommer til 3 pokaler, eller 5 om du regner med CS.
Ikkje CS nei, Gud forby.
EL og CL, da United, i hvertfall, får skuddmulugheit nr 2 når Vi ryker ut av CL.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7394
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26242
Liker mottatt: 16757

Otac wrote: 17 Mar 2021, 23:43EL og CL,
Går ikke an å vinne både CL og EL samme sesong.
Ergo 4 og ikke 5 troféer å vinne per sesong.
United har tre, ikke to cupgull siste 7 år.

United har ikke gjort det bra etter 2013.
Men, ikke overdriv @Otac 😉
3 av 28 troféer siden 13/14.
Ikke 2 av 35.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 108

Stakkars deg @Otac
Føler med deg som holder med et lag som ikke vinner alle trofeér hele tiden. Det må være bittert og hardt.
Men når det er alt som betyr noe i ditt supporterliv var du heldig som ikke ble supporter av Tottenham, Leeds, Coventry eller Sheffield Wednesday. Hvordan hadde ditt liv som supporter vært da?
Eller Liverpool og City for den del? De har vel ikke samlet trofeér hvert år siden 80-tallet de heller?
At ikke alle blir nye United supportere må vel være ok det? I min by har vi en gedigen idrettsplass hvor frivillige har fotball trening hver lørdag for alle aldre. Da alle skulle ha Barcelona(Messi) og Real Madrid (Ronaldo) drakter var det bare to barn med United drakter på disse treningene. Min sønn med Phil Jones og min datter med Blind på draktene. Jeg sto og så på, stolt som en hane. Deilig å ikke være som alle andre. Deilig å være Rød. Deilig å være United supporter. Uansett.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Ikkje alle trofeer. Men nokre. Og kanskje omlag like mange som størrelsen på klubben skulle tilsi.

Man skal liksom være stolt av klubben sin. Gje ein god følelse.

Ed er jo blitt kalt eit finansielt geni. Ordna masse store avtaler og vært liksom flink på det kommersielle. So skulle ein jo gjerne ønske at dette viste igjen i sportslige resultater da. Men det gjer det absolutt ikkje.

Ed er eit finansielt geni for Glazers. Men ein katastrofe for oss supportere.

Man er jo stolt over fortida og spillere og slikt. Men det går stort sett på ting som er oppnådd tidlegare. Akkurat no er det lite å være stolt av.
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18076

Pink Final wrote: 18 Mar 2021, 00:49 Ergo 4 og ikke 5 troféer å vinne per sesong.
Otac wrote: 17 Mar 2021, 22:49 Altso, av fem trofeer tilgjengelege kvart år
Klubb-VM bør vel inn på lista, så da blir det 5 pr år. (Om man ikke regner CS og muligheter for både EL/CL).

Om man godtar EL/CL samtidig og CS er det 7 pokaler å kjempe om pr. år.

Personlig så regner jeg CS som en fin start på sesongen, og liker at United spiller den kampen, og helst vinner. Det betyr jo at man har vunnet noe sesongen før når man er deltager i den ;)
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4549
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Lingard wrote: 17 Mar 2021, 23:22
red wrote: 17 Mar 2021, 14:25 en defensiv midtbanespiller (erstatter en aldrende Matic, så god at de to andre midtbanespillerne kan være enda mer offensive),
Pink Final wrote: 17 Mar 2021, 20:48 United mangler et anker mener jeg.
Matic sliter med tempo og intensitet.
Gode pasninger, men ikke dynamisk nok.
Fred og spesielt McTominay ser jeg mer på som indreløpere enn ankere
Et solid midtbaneanker tror jeg kunne forsterket oss noe voldsomt. Som @red er inne på her; få inn en spiller som er så god som defensiv midtbane slik at de andre to kan være enda mer offensive. Jeg aner ikke hvem denne midtbanespilleren skal være, men jeg er positiv til Declan Rice. Han er fortsatt veldig ung. Han er engelsk.. og han kjenner godt til Premier League og den engelske fotballen og kan forsterke oss fra første stund. Akkurat det siste her er det som er positivt med å kjøpe noen fra samme liga. For en liten stund siden var jeg sikker på at Rice kom til å ende opp i Chelsea, men nå som Lampard er borte så er jeg ikke like sikker. Tuchel bruker Kanté på en bra måte (det gjorde ikke Lampard) så behovet for Rice er kanskje ikke så stort per dags dato.

Med Rice som defensiv midtbanespiller kunne man sikkert fint spilt med både Bruno og Pogba som de to offensive. Kanskje kunne dette gjort at vi hadde fått se van de Beek mer på midtbanen også? Og ikke minst får vi godeste Scott McTominay litt høyere i banen, da han lett kan spille som en av de offensive, for verken Bruno eller Pogba kan spille alt. Skal ærlig innrømme at jeg faktisk er litt positiv til Lingard også i en slik rolle, selvfølgelig som stallfyll.. men hvertfall, et bra midtbaneanker kunne forsterket oss voldsomt.

Skriver under på alt dette, min kjepphest har lenge vært at en knallgod DM kunne løftet oss enda mer enn å forsterke på spiss/ving/stopperplass.

Mangelen på en toppklassespiller i den posisjonen hemmer oss på flere måter: Det låser oss taktisk, OGS stoler ikke på at noen av de vi har klarer å beskytte forsvaret alene, så da er vi stuck med 4-2-3-1 og kan ikke prøve f.eks 4-3-3. Bortsett fra Matic (som er over toppen) er alle midtbanespillerne våre bedre i andre posisjoner (enten box-to-box eller ren AM).

Det er jo litt "usexy" med en DM, men tror det ville fått laget vårt til å henge sammen og harmonere mye bedre.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Blodfink wrote: 18 Mar 2021, 09:36
Klubb-VM bør vel inn på lista, så da blir det 5 pr år. (Om man ikke regner CS og muligheter for både EL/CL).

Om man godtar EL/CL samtidig og CS er det 7 pokaler å kjempe om pr. år.

Personlig så regner jeg CS som en fin start på sesongen, og liker at United spiller den kampen, og helst vinner. Det betyr jo at man har vunnet noe sesongen før når man er deltager i den ;)
Og so blei vi jo kåra til å ha det mest bærekraftige laget.
Best på børs!
Størst utbytte til eigara!
Minst invistert i klubben pr omsatte krone!
Dårligst vedlikeholdt stadion!(?)

Check, check, check, check og check!
12-13 stk

Eg synest CS ikkje er so viktig.
Om man får være med på CS so er man ikkje so sultefora for då har man nettopp vunnet noko uansett.
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18076

Sesongen ble ikke så bra som jeg håpet for noen uker siden. Vi kan vinne EL, men der er jeg på linje med Holth på United.no. EL er ikke noe særlig, fint for OGS og spillerne. Men det er et lite plaster på såret. EL blir jo bare en gjentakelse fra JM`s tid i klubben. Ser ikke at det skal gi så stor boost (igjen på linje med Holth).

Jeg ser ikke helt det store med denne sesongen nå. Borteformen, men that`s it.
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Resultatmessig heilt på det jevne.

Spillemessig heilt klart betre i år enn fjor.
Framskritt.

Superliga fiaskoen og det som kom i kjølvannet der er sesongens høgdepunkt, for meg.
post liked by: Blodfink, red
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Otac wrote: 14 May 2021, 21:37 Resultatmessig heilt på det jevne.

Spillemessig heilt klart betre i år enn fjor.
Framskritt.
Det virker som veldig mange supportere er enige om akkurat dette. Det er ingen tvil om at vi ser mye bedre ut spillemessig og bedre skal det forhåpentligvis bli. Og til tider spiller vi veldig bra fotball, men vi er fortsatt alt for langt unna nivået til Manchester City (og egentlig kan jeg nevne Chelsea og Liverpool også). Jeg blir veldig overrasket om vi havner foran noen av disse tre klubbene på tabellen neste sesong, men det er mulig jeg er mer pessimist enn andre.

Vi kan hamle opp mot disse lagene i enkeltkamper, men over en hel sesong, så er vi nok sjanseløse. Det tror jeg dessverre vi kommer til å få oppleve neste sesong.
Også i Champions League kan vi slå hvem som helst over to kamper, men møter vi Bayern først, så Barcelona, så PSG.. så er sjansen stor for at vi til slutt blir slått ut. Nå håper jeg vi får noen gode opplevelser i de siste kampene denne sesongen og avslutter sesongen med å slå Villarreal i EL-finalen.

I sommer er jeg helt enig med Roy Keane. Vi trenger flere forsterkninger og det ser nok også Solskjær. Jeg håper det kommer to spillere som forsterker førsteelleveren.
post liked by: Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7394
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26242
Liker mottatt: 16757

Lingard wrote: 15 May 2021, 04:29 Det er ingen tvil om at vi ser mye bedre ut spillemessig og bedre skal det forhåpentligvis bli. Og til tider spiller vi veldig bra fotball, men vi er fortsatt alt for langt unna nivået til Manchester City (og egentlig kan jeg nevne Chelsea og Liverpool også). Jeg blir veldig overrasket om vi havner foran noen av disse tre klubbene på tabellen neste sesong, men det er mulig jeg er mer pessimist enn andre.
Spillemessig er dette det beste post Ferguson mener jeg.
Faktisk pre høsten 2011 vil jeg påstå.
Jeg er imponert over hva United har utrettet denne sesongen.
Den eneste klubben utenom City uten preseason.
Den eneste klubben som har spilt helg/midtuke hele sesongen fram til nå nylig.
Allikevel har United vært nest best - det har imponert meg.
Antall poeng vil bli det høyeste post Fergie utenom 2017/18.
Jeg tippet 80-82 poeng før sesongen.
Tror det ville gått med preseason.

Av andre positiveterer kan nevnes framgang for spillere som Shaw, Lindelöf og jeg synes også Wan-Bissaka og Pogba.
Rashford fortsetter å plukke masse målpoeng.
Unge spillere får sjansen.

Solskjær har en enorm samlende effekt - vi har igjen blitt United.

Det er vanskelig å spå neste sesong før sommerens vindu.
Og jeg har lett for å være (for) positiv på Uniteds vegne.
Jeg mener United er PL’s nest beste klubb.
Og vil være gullkandidat kommende sesong.
Ser for meg rundt 90 poeng og gullkamp.
Det ser bra ut mener jeg.
Blir ikke overrasket om ligamester 2021/22 er Manchester United.
post liked by: Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply