Hvilke forventninger har du til 2021 og 2022-sesongene?

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

RaoulDuke wrote: 13 Aug 2021, 10:13 Håper vi kan komme oss ut av CL gruppespillet. Og supert om vi kan dra med oss en cup-pokal.
Slik jeg ser det så er det innafor å forvente at United spiller i CL når våren dukker opp. Vi kan ha uflaks med trekningen og trekke to harde motstandere, men likevel bør vi klare en av to plasser inn i sluttspillet.

Ellers er forventningene lik som fjoråret. Jeg forventer fremgang. Med Varane og Sancho på plass er også kravene stilt høyere. Jeg mener United bør være en reel tittelutfordrer. Det vil si at jeg forventer at vi er med i leken når ligagullet deles ut. Jeg holder fortsatt City som favoritten, men med deres økonomiske kraft er det vanskelig for oss og konkurrere.

Angående Liga- og FA-cupen så er ikke det titler jeg nødvendigvis ville brydd meg så mye om til vanlig. Men for Solskjær sin del så trenger han en tittel for å ikke bli den nye Pochettino som nesten lyktes med Tottenham. Her har Solskjær to muligheter til å ta et trofé.
post liked by: Blodfink, Buchan
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Jeg er meget spent på sesongen, håper bare at United ikke for en så håpløs start som forrige sesong. Topp 4 har jeg god tro på, og at avstanden til toppen minker. Håper at United tar seg videre etter gruppespillet i CL. Håper også at de to nysigneringene finner formen raskt, for å si det på den måten.
Har tippet City og Chelsea foran United på tabellen, men her tar jeg gjerne feil. City har vel bare klart å forsvare tittelen en gang tidligere.
Håper også at ansettelsen av en ny forsvars trener bærer frukter, så vi slipper alle disse tåpelige døball målene i mot.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16754

For 7,5 måneder siden tippet jeg gullkamp denne sesongen.
Så for meg rundt 90 poeng.
Taktisk urutinert av meg å rippe opp i dette tipset selvsagt 😄
Det får stå sin prøve, jeg var oppriktig optimistisk.

United hadde vært vanskelige å slå over en periode på hele 1,5 år.
United scoret mange mål under Solskjær.
Ikke sjeldent fortsatte man å jage flere mål selv når man allerede hadde scoret både 3 og 4.
Kun Busby og Ferguson har flere fem måls kamper etter ww2 i United.
United ble dessuten første klubb siden 1964 til å score 6 i en Europacup semifinale.

Laget vårt spilte tidvis modig fotball, sto bl.a høyt på Anfield i januar, og Lfc virket slitne mot oss på slutten der.
Gikk også aggressivt ut mot City i ligacup semifinalen.

Selvsagt var det de defensive blunderne, og vanskene med å bryte ned etablert.
Allikevel trodde jeg på framgang denne sesongen.

Vi vet hvordan det har gått.
Hva har skjedd?
Hvor går veien videre?
Er dette laget så håpløst og tragisk som omtalen sier p.t?

Jeg fatter ikke hva som skjer.
Noen vil peke på Ronaldo.
Han var spilleren vi kjøpte på refleks for å hindre overgang til City.
Ronaldo kan være en medvirkende årsak til hvordan LAG spillet smuldret bort.
Det er allikevel neppe forklaringen.
Hele laget virker nærmest handlingslammet, og blir bare svakere og svakere.

Det jeg ikke skjønner er hvordan selv enkle pasninger ikke treffer medspiller.
Jeg fatter heller ikke hvorfor det er så lav intensitet.

Det er så mange tanker og ubesvarte spørsmål nå.
Håper bare Ralf Rangnick og teamet kan få orden på dette utover.
post liked by: Pancho P, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Vidar Dale Fjeld

Det enkle og korte svaret er at våre spillere er for dårlig teknisk i stressede situasjoner, samtidig som de mister oversikten...dette kan bare drilles over tid med spillere som er bedre enn de vi har i dag til denne type fotball. McT og Fred er eksempler på dette...og dette i posisjoner som ofte bestemmer utfallet av kamper over tid.
post liked by: Pink Final, Blodfink, RedTrafford
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Du tippa også at vi kom til å score flest mål i PL @Pink Final hehe , du skal ha for optimismen din. Jeg hadde vel troen på topp 3 før sesongen selv. Kan jo fortsatt skje. Poengfangsten har tatt seg kraftig opp etter RR kom, uten at jeg ser hva som er forandret i grunn. Dårlig spill, men sanker poeng.
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Nå er det kun CL-tittel igjen på lista over mulige pokaler denne sesongen. 5 år siden siste tittel. United har jo faktisk klart å vinne titler under nedturen de siste 10 år. Dog ikke fra øverste hylle, men allikevel. (Nesten så jeg glemmer disse til tider).
Det tok 3 år fra SAF til LvG vant FA-cupen, Mou vant LC og EL året etter. Det har blitt to Community Shield i 2013 og 2016.

Jeg ser av mine forventinger i mars i fjor når denne tråden startet, at jeg forventet topp 2 og 1 pokal. Dette må nedjusteres. Har nesten flere spørsmål nå enn da.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16754

Gikk ikke som forventet nei.
En eller to av dere som allerede for 9 måneder siden mente mine forventninger om ligagull var urealistisk.

Jeg baserte forventningene mye på de 6 månedene mellom oktober og april.
Der United omtrent sluttet å tape matcher, der vi scoret enormt mange mål.
Samt siste halvdel av 2019/20 sesongen.

Det er mange forsøk på forklaringer fra oss supportere på hva som har gått galt.
Alt fra Ronaldo’s ankomst til Solskjærs udugelighet.
Jeg tror det er sammensatt.
Et upopulært innspill fra meg er demonstrasjonene ifbm Liverpool matchen i fjor.
Den utsettelsen fortettet kamp programmet og ødela mye av rytmen til laget.
Noe som igjen kan ha påvirket oss i EL finalen, og skapt usikkerhet i gruppa.
Både om manageren, trenerne og spillernes evner.
Sikkert svært upopulært å skrive her, men det er tanker jeg har hatt lenge.
post liked by: Pancho P, Pwint, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Eg ser eg tippa 4 plass og ingen pokaler. Sannsynligvis var eg for positiv. Eg må justere meg.

Eg ser også at eg vurderte dette før signeringa av Ronaldo, so då ligger eg igrunn i rute allikevel.
post liked by: Pink Final, Blodfink

Deleted User 430

Så takket være Ronaldo så er du i rute til å klare tipset du mente var for positivt, @Otac? Wow.. Den så jeg ikke komme😂
post liked by: Buchan

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Steinar Stenseth, nei, det er nok ikkje første gang du har bomma.
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2596
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11869
Liker mottatt: 7626

Jeg svarte ikke på denne, men det er ingen tvil om at jeg hadde forventninger om en god sesong og har blitt mye skuffet. Likevel er det stort sett alltid morsomt med kamp og jeg gleder meg til å dra bort i april. Men denne sesongen tror jeg ikke ender opp med mye glede. Håper vi klarer å kjempe oss til en fjerde plass og gjør det bra i Champions league.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Buchan, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Jeg har egentlig ingen forventninger igjen denne sesongen. Har egentlig ikke noe særlig troa på at vi klarer topp 4 heller. Men ja, denne sesongen har skuffet stort. Jeg hadde mye større forventninger tidligere i sesongen. Så er problemet sammensatt. Vi brukte lang tid på å få i gang troppen i høst. Varane var skadet, Sancho har ikke spilt til forventningene og Ronaldo har tatt for mye oppmerksomhet offensivt. Bruno presterte også under sitt vante nivå, selv om at han langt på nær har vært dårlig. Midtbanen med McTominay og Fred viste seg og ikke være god nok. Pogba har vært mye skadet, men det har ikke overrasket meg. Forsvaret presterte også langt under pari til tider.

Alt i alt så er vi nok engang i en gjenoppbygningsfase. Det at Solskjær fikk sparken var nok riktig. Han klarte ikke på tre år og utvikle en god offensiv spillestil og grodde seg fast i de samme spillerne som attpåtil underpresterte. Det betyr ikke nødvendigvis at Solskjær gjorde en dårlig jobb, stallen har flere gode brikker å bygge på nå enn når han tok over.

Uavhengig av hvem som kommer inn til sommeren, eller om Ragnick fortsetter, så vil det bli mange utskiftninger. Men vi har likevel en del spillere og satse videre på. De Gea har funnet formen og er for øyeblikket PLs 3. beste keeper. Varane har vist seg og være vår soleklart beste stopper når han er skadefri. Dalot har prestert bra på høyrebacken og kan muligens kapre plassen fast dersom han får en god vår. Shaw ser solid ut. McTominay og Fred kan absolutt være verdifulle spillere på midtbanen selv om at ingen av de håndterer anker rollen godt nok. Bruno er vår beste offensive spiller. Sancho begynner sakte, men sikkert og tilpasse seg PL. Rashford begynner å få kroppen på plass. Elanga ser spennende ut. Også har vi et problem på spissplassen som den neste manageren må løse. Cavani og Ronaldo tror jeg at befinner seg i nye klubber neste sesong. Greenwood er et kapittel for seg selv, jeg mener at klubben bør planlegge uten han enn så lenge. Poenget er uansett at vi har mange spillere som kan være med videre.

For å oppsummere kort hva jeg forventer for neste sommer så er det fire utfordringer som klubben må løse.

1. Ansette en ny manager
2. Hente et solid anker på midtbanen
3. Hente en ny spiss
4. Hente breddespillere i litt forskjellige posisjoner avhengig av hvem som kommer inn og ikke. Samt hvilke unggutter vi ønsker å ha i egen stall neste sesong.

Så er det ikke slik at dette vil løse alt og at vinner PL neste sesong, men får vi løst disse utfordringene så tror jeg at vi er riktig vei fremover.
post liked by: Blodfink, Pink Final, Pangaea, Ryder
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

messilingard wrote:06 Feb 2022, 15:36 2. Hente et solid anker på midtbanen
3. Hente en ny spiss
Helt enig, og det skrev jeg i en annen tråd nettopp. Okay, det er vel litt åpenbart, men likevel... tror mye kan ordne seg om vi får på plass en skikkelig god DM (ikke drunk manager som vi sa i gode gamle CM/FM-dager ;)). Angående denne sesongen, så hadde jeg ikke forventet at vi skulle kjempe for å klare en CL-plass. Trodde nok ikke genuint på ligatittel, men jeg håpte vi skulle kutte ned avstanden, og f.eks. kapre 3.plass bak City og Liverpool. Samtidig var Chelsea mye bedre under Tuchel, så det ville ikke bli lett, men det har åpenbart skjært seg helt for oss.

Det mest skuffende synes jeg er to ting, først og fremt:
1) Maguire har vært helt ute av form hele sesongen, så ille at han til slutt ble satt ut av laget
2) At laget "la ned verktøyene" for å få Solskjær sparket

Skal ikke se bort fra at 2) er en medvirkende årsak til den store splitten i spillergruppen (selv om det startet før).

Ellers har vi vært uheldige med en del skader og andre hendelser, som har medført dårligere resultater enn vi burde ha hatt
1) Sancho kom ikke helt i gang, og var så litt ute av det pga dødsfall i nær omgangskrets (familie?)
2) Lindeløf har vært skadet, hatt helsetrøbbel, og familien blitt ranet. Han har vært mye borte
3) Varane har vært ganske mye skadet også
4) Pogba har vært skadet i halve sesongen hittil. Ja, han er omstridt og ikke spilt bra for oss, men han er likevel et savn, en kvalitetsspiller
5) Greenwood-saken selvsagt (og hvem visste hva når?)
6) Diverse Covid-problemer, men det har alle hatt

Tør ikke spå noe om neste sesong, veldig mye avhenger av hva som skjer i sommer, både med spillere inn (og ut), og ikke minst manager-situasjonen. Virker som vi har kommet litt bedre i gang nå, så jeg har fortsatt håp om 4. plass og CL neste sesong (er vel ikke veldig sannsynlig at vi vinner hele dritten...). Men både Tottenham, Arsenal og West Ham ser unektelig sterke ut, og vi må gjøre det godt for å komme foran alle tre, pluss resten av røkla. Men håpet kan man ikke ta fra oss :D
post liked by: Pink Final, Pancho P
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Det kommer i alle fall til å bli et ekstremt viktig halvår fram til august, kanskje det viktigste på veldig veldig lenge.
Tenker litt at dersom vi gjør ting smart, både med tanke på manager og de riktige 2-4 spillerne ut og inn, kan det være starten på noe veldig bra. Tilsvarende om vi kåler det til på alle markeder, det er ikke vanskelig å se for seg at vi starter neste sesong med betydelige mangler både på midten og foran, og da kan det fort bli en enda mer negativ spiral.

Denne sesongen er det kun topp 4 som er oppnåelig, vil si at vi har en 40/60-sjanse (Spurs ser litt sterkere ut en oss per i dag). CL? Tja, lag har hatt hellet med seg før, men klarer ikke å se for meg at vi skal holde helt inn her. Topp 4 er ikke viktig for meg isolert sett, men med tanke på alt annet rør rundt klubben tror jeg det er essensielt for å tiltrekke oss de spillerne vi trenger.
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Jeg er helt enig, som skrevet over, men samtidig er det et velkjent ønske: 2-3 spillere inn, og vi blir konkurransedyktige. Synes vi har sagt og ønsket dette i mange, mange sesonger nå. Og det var det som skjedde i sommer, med kjempegode spillere inn i Varane og Sancho, pluss Ronaldo selvsagt. Likevel er vi på en måte på samme stedet. Jeg håper derfor at solide forsterkning(er) på midtbanen kan få oss virkelig i sving, men samtidig er den tanken i bakhodet at kanskje det blir samme røret neste sommer igjen, selv med en (på papiret vertfall) topp midtbane.
post liked by: Pink Final
Post Reply