Hvilke forventninger har du til 2021 og 2022-sesongene?

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Med Superliga-fiaskoen so trur eg Glazers kjem til å prøve å kjøpe seg litt goodwill i sommar.
So eg må nok oppjustere summane eg tidlegare trudde United kom til å bruke netto på transfers i sommerens overgangsvindauge. Tidlegare tippa eg på 20-30 mill pund netto.

No trur eg United kjøper Sancho, og ellers litt tredjehyllevarer.
Netto: 120 mill pund. Inkl Sancho for 85 ish.

Tippa United til 4 plass, og ingen pokaler. Men kanskje ein EL finale.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Glazers tør nok ikke annet enn å få inn noen kanoner nå. Uten ESL og protester ville det kanskje ikke skjedd allverden når topp 4 er sikret.

Forventningene er jo alltid titler og da rekkefølgen PL/CL/FA/LC/EL.
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Pink Final wrote: 15 May 2021, 22:00Og jeg har lett for å være (for) positiv på Uniteds vegne.
Jeg mener United er PL’s nest beste klubb.
Og vil være gullkandidat kommende sesong.
Ser for meg rundt 90 poeng og gullkamp.
Det ser bra ut mener jeg.
Blir ikke overrasket om ligamester 2021/22 er Manchester United.
På grensen til drøyt! :D Men bra noen supportere er av den positive og optimistiske sorten. Jeg har overhodet ingen tro på ligagull neste sesong. Og et kjøp av både Sancho og Rice i sommer kan ikke få meg til å endre mening. Vi er ikke helt der ennå, men jeg håper selvfølgelig du rett.. selv om 90 poeng blir i meste laget.

Otac wrote: 15 May 2021, 23:50 Med Superliga-fiaskoen so trur eg Glazers kjem til å prøve å kjøpe seg litt goodwill i sommar.
So eg må nok oppjustere summane eg tidlegare trudde United kom til å bruke netto på transfers i sommerens overgangsvindauge. Tidlegare tippa eg på 20-30 mill pund netto.

No trur eg United kjøper Sancho, og ellers litt tredjehyllevarer.
Netto: 120 mill pund. Inkl Sancho for 85 ish.
Ikke at det har blitt bekreftet fra sikre kilder, men det har i lang tid vært snakk om at vi i alle fall har penger til å sikre oss minst 1 ordentlig storfisk i sommer. Så skal de kjøpe seg litt goodwill bør de gi oss 2 store signeringer. En kantspiller (gjerne Sancho, Grealish eller Raphinha) og en veldig god midtbanespiller.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Lingard wrote: 16 May 2021, 05:40 På grensen til drøyt! Men bra noen supportere er av den positive og optimistiske sorten. Jeg har overhodet ingen tro på ligagull neste sesong.
😁

Jeg er seriøs her.
Mellom 1-6 for Spurs og 3-1 på Villa Park spilte Man United 31 PL kamper.
Og tapte fattige 2.
Det er nivået til Mufc.
Så ble det to strake tap nå, noe jeg legger på situasjonen som oppstod med 4 matcher på ei uke.

United har heller ikke tapt borte siden januar 2020!
United har vært i kanonform fra 1 februar 2020, med noen få unntak.

Jeg stusser faktisk litt på mangelen av tro på eget lag her 😉.
Manchester United er da beviselig nest beste lag over en periode på 15 måneder.
På tross av fæle eiere og null preseason.

Jeg mener dette går rette veien.

Etter 1-6 for Spurs i høst trodde flere det ikke ville bli noen seiere på de neste 7.
Og at Solskjær ville sparkes etter Goodison matchen.
Fattet ikke pessimismen den gang.

United er helt åpenbart gullkandidat kommende sesong - i min bok.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Blodfink wrote: 16 May 2021, 00:40 Forventningene er jo alltid titler og da rekkefølgen PL/CL/FA/LC/EL.
Ja det er vel den tradisjonelle rekkefølgen.
Ville kanskje byttet om på EL og LC.

Slik CL tar form daler min interesse der.
Er jo i praksis snart det samme som den planlagte ESL.
Handler altfor mye om penger, og stadig mindre om sport.
I min verden er FA cupen viktigere enn CL.
Den handler ikke om penger.
post liked by: Salte25, red
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ja, det er da positive ting som skjer, men sesongen er ikke god nok, CL-exiten kan ikke bare feies under teppet, heller ikke antall baklengsmål på hjemmebane eller at vi er ligaens dårligste lag i å forsvare oss på dødball. Utslått i FA/LC.

Laget svikter fortsatt når det gjelder, en finale i EL er en en ørliten opptur, men presset for å vinne den er stor, skulle United ryke så avsluttes sesongen med mer tvil enn tro for min del.

Sommeren blir viktig, vi er ikke like langt unna, det er skritt i riktig retning, men det gjenstår en del oppussing.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pink Final wrote: 16 May 2021, 07:04 Slik CL tar form daler min interesse der.
Er jo i praksis snart det samme som den planlagte ESL.
Det er diskusjoner om det nye konseptet, ikke sikkert UEFA får igjennom alt.

Men at det handler om penger er klart, men det gjør jo PL au.
LUHG!
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Det er ikke diskusjoner om det nye konseptet.

Det nye formatet for CL ble stemt igjennom 19 april i UEFA av ECA (European Club Association) og UEFA Club Competitions Committee. Og vil starte fra og med 2024/25 sesongen. Link.

I teorien er det selvfølgelig mulig å reversere. Men det kommer ikke til å skje, fordi dette nye formatet garanterer flere kamper og mindre risiko for å ikke få delta for de store klubbene. Og dermed blir det for eierne det samme som å si nei til penger.
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Det er åpnet for å fjerne de to gratisplassene såvidt jeg har skjønt. Men jeg mener ikke at UEFA er en nobel org. av den grunn. Men ESL og nye CL er ikke klin likt heller. Møter motbør fra managere og spillere. Så det kan jo bli reversering som du nevner. Tiden vil vise hva som skjer.

Fotballen har jo for lengst tapt for kapitalen uansett hva som skjer.
LUHG!
User avatar

Salte25
Posts: 274
Joined: 21 Jul 2019, 00:21
Liker gitt: 136
Liker mottatt: 97

Pink Final wrote: 16 May 2021, 07:04
Jeg er seriøs her.
Mellom 1-6 for Spurs og 3-1 på Villa Park spilte Man United 31 PL kamper.
Og tapte fattige 2.
Det er nivået til Mufc.
Så ble det to strake tap nå, noe jeg legger på situasjonen som oppstod med 4 matcher på ei uke.

United har heller ikke tapt borte siden januar 2020!
United har vært i kanonform fra 1 februar 2020, med noen få unntak.

Jeg stusser faktisk litt på mangelen av tro på eget lag her 😉.
Manchester United er da beviselig nest beste lag over en periode på 15 måneder.
På tross av fæle eiere og null preseason.

Jeg mener dette går rette veien.

Etter 1-6 for Spurs i høst trodde flere det ikke ville bli noen seiere på de neste 7.
Og at Solskjær ville sparkes etter Goodison matchen.
Fattet ikke pessimismen den gang.
Støttar dette 100 %!

Eg fattar ikkje korleis enkelte kan meina at til dømes Liverpool og Chelsea er så mykje betre enn oss. Me har vist at me kan spela jamnt med dei beste, men at me òg må verta meir stabile. Og me har unekteleg vorte meir stabile under Solskjær si leiing.

Eg tippa United på 2. plass i PL denne sesongen, og håpte på eit cupgull i tillegg. Slik det ser ut no, er det ein god sjanse for at det vert så. Sjølvsagt hadde FA-cupen vore meir stas enn EL, men sånn vart det ikkje. Neste sesong bør me vera med og kjempa om tittelen til siste serierunde.
post liked by: Pink Final, Buchan
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Tror United er kapable til å klare 90 poeng, vertfall med noen topp signeringer til, men noe av problemet er vel at vi vet av erfaring at Man City og Liverpool er kapable til 100 poeng. Vi har helt klart blitt mer stabile denne sesongen, og bunn-nivået er hevet, men vi mangler fortsatt litt på å genuint kjempe om ligagull, tror jeg. Kanskje kommer det neste sesong, men vi må også forvente at både Liverpool og Chelsea er bedre neste sesong, når Tuchel får en hel sesong og van Dijk er tilbake. Begge brenner sikkert av en del penger i sommer også, spesielt Chelskij.

I alle tilfeller veldig vanskelig å si noe som helt sikkert om neste sesong nå. Mye kan endres basert på hva som skjer i sommer, både fra United og de andre storklubbene. Problemet til United er at vi er i en høydehoppkonkurranse samtidig som vi har et tungt blylodd rundt føttene.
post liked by: red
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Pangaea wrote: 17 May 2021, 00:40 Man City og Liverpool er kapable til 100 poeng. Vi har helt klart blitt mer stabile denne sesongen, og bunn-nivået er hevet, men vi mangler fortsatt litt på å genuint kjempe om ligagull, tror jeg. Kanskje kommer det neste sesong, men vi må også forvente at både Liverpool og Chelsea er bedre neste sesong, når Tuchel får en hel sesong og van Dijk er tilbake. Begge brenner sikkert av en del penger i sommer også, spesielt Chelskij.
Jepp. Faktisk sterkt av Liverpool om de klarer å karre til seg en plass innen topp 4 når man ser på midtstopperne de har spilt med den siste tiden. Vinner de borte mot Burnley neste serierunde så skal det mye til for at det ikke blir CL på dem neste sesong. Om Salah, Mané og Firmino hadde vært litt mer effektive så hadde Liverpool tatt 2. plassen i år, men de har brent enormt med sjanser. Vi visste fra før av at Firmino ikke er den mest kliniske, men det er på grensen til absurd hvor mye Salah har bommet f. eks. Derfor tror jeg scouserne blir enormt sterke neste sesong med van Dijk tilbake i tillegg til noen nysigneringer.

Og Chelsea har sett veldig gode ut under Tuchel. De har en helt enorm stall og bedre kommer den til å bli i sommer. Vi har glimtvis fått se hva Werner har å by på og i den siste tiden har også Havertz vist seg frem som en veldig god spiller. Og Mason Mount orker jeg nesten ikke nevne en gang. For en spiller.

Det skal bli veldig spennende å se hva topp 6-klubbene i Premier League gjør i sommer.
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Snart sesongstart!

Etter å ha hentet verdensklassespillere i de to posisjonene hvor vi hadde størst behov for forsterkninger (eventuelt to av 3).

Vi har ikke hatt en ordentlig høyrekant siden van Gaal omskolerte Valencia til back i 2013 eller 14. Og nå kommer en ekstremt lovende ung engelsk høyreving som har levert absurde tall for Dortmund inn.
Jeg er like entusiastisk over Varane. Kanskje det største problemet i midtforsvaret vårt har vært mangel på tempo, det er nå løst. Det blir tryggere å stå høyt med laget, og Maguire kan trygt gå 100% inn i dueller høyt i banen, med visshet om at Varane står bak og kan rydde opp om det glipper. Forhåpentligvis gir det en trygghet som gjør at midtbanespillerne (i hvert fall en av dem) kan bidra mer i det offensive spillet.

Men kan vi forvente å kjempe om gull? Det mener jeg må komme an på de andre lagene. Om City er tilbake på sitt beste og tar 100 poeng kan vi ikke forvente å være med hele veien. Jeg mener det viktigste er at vi ser en klar fremgang. Forrige sesong stoppet vi på 74 (75?) poeng. I år bør målsetningen være å ligge rundt 85, det bør gå nå som vi har forsterket både bredden og første-elleveren. I tillegg virker kvartfinale i CL som et rimelig mål, men cup er mye tilfeldigheter og det er mulig å være ekstremt uheldig allerede i første utslagsrunde. Avansement fra gruppespillet bør være minimum.

Blir gøy å endelig se laget i morgen, selv om en del spillere mangler. Håper Greenwod benytter anledningen til å vise seg frem og at dette blir sesongen hvor han klarer å levere mer stabilt.
post liked by: Buchan
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Hmm vanskelig å si, jeg forventer at United skal være et lag som skal være vanskelig å slå. Vi skal være en vrien motstander, men som nevnt over det blir tøft hvis City for en sesong hvor de tar 100 poeng. Det forventer jeg ikke.
Vanskelig å si, men med et bedre forsvar så håper jeg at vi kan vippe mange av de uavgjortkampene til seier. Men det kreves også bedre effektivitet foran kassa.

Jeg forventer vel bedre defensiv struktur, og mer effektivitet foran mål.

Får vi det i orden så har jeg troen.

Men jeg klarer ikke helt å slippe taket i tvilen, jeg liker Ole men det er et aller annet som gjør at jeg fremdeles er litt usikker på om han har det i seg for å få oss til å bli tittelutfordrer.
post liked by: Buchan

Deleted User 429

Jeg tror vi tar ligaen denne sesongen med litt glid og en god start. Jeg tror Solskjær har samlet den rette gjengen og at laget slår ut i full blomst i løpet av sesongen. Spørsmålet er om det skjer tidlig nok til å havne øverst på tabellen.

Forøvrig spent på å se den nye 3-7-0-formasjonen som Pep tydeligvis prøver å bygge tropp for borte hos de lyseblå.
post liked by: Buchan

Vidar Dale Fjeld

Jeg er veldig avventende til min egen forventning, er rett og slett usikker. Jeg tror ikke vi vinner, og derfra til å havne utenfor topp 4 er kort. Men det blir spennende. Jeg tror Leeds og Aston Villa kan overraske stort...forøvrig ender kampen mot Leeds 0 - 0. Det ville ingen ha tippet ;-)
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Jeg tror ikke vi vinner ligaen. Men jeg forventer fremgang fra i fjor, slik som vi egentlig har hatt alle sesonger under Solskjær. Forventer egentlig at vi gjør Old Trafford til et fort igjen, det bør ikke være så lett for andre lag å parkere bussen og nesten garantert få med seg poeng. Men jeg tror det blir vanskelig å slå City gjennom en hel sesong. Men som andre sier, med litt tur så er alt mulig.

Håper vi kan komme oss ut av CL gruppespillet. Og supert om vi kan dra med oss en cup-pokal.
post liked by: Blodfink, Buchan
Post Reply