Hva bør gjøres?

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2880
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13367
Liker mottatt: 8578

Litt tabloid, men likevel noen gode poenger og litt bra fremstilling av litt av det som ryktes om klubben vår:
post liked by: Buchan, Pink Final, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4684
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2602
Liker mottatt: 10632

Nedslående kommentar fra Langerød i dag:
https://www.united.no/nyhetsarkiv/jeg-e ... ke-lenger/

Nå sitter kanskje ikke han på hele fasiten, men han har nok sine kilder, Han er jo også som han selv sier, som regel i stand til å se glasset som halvfullt og ikke halvtomt.
Virker som problemene i garderoben i alle fall ikke er mindre enn det som er blitt antydet til nå. Det eneste "positive" oppi det hele, er at han ikke har fått rapporter om direkte misnøye med Rangnick. Det handler mer om klikker og dårlig kjemi. Det betyr jo i så fall at de ikke har gitt opp RR, og at han i alle fall har en viss sjanse til å rette på ting.

Veldig vanskelig å se noen snarlig løsning på denne situasjonen. Å selge 2-3 sure spillere allerede nå i januar kunne hjulpet en del, men neppe nok. Den store faren er jo at ting går helt i oppløsning, og at alle våre gode spillere med ambisjoner ønsker seg vekk (f.eks Bruno). Og hvem har lyst til å komme til en klubb der alle mistrives?

Er i slaktehumør, så her er spillere jeg mener gjerne må kvitte oss med - enten nå eller i sommer:

Martial - nobrainer.
Pogba - Nok nå.
Cavani - Drar uansett, for mye utilgjengelig og ikke god nok til at han skal blokkere for yngre spillere.
Ronaldo - Uansett hvor rett han måtte ha, så tror jeg han ødelegger harmonien. Både alene og som "gjengleder". Uansett snart for dårlig.
Lingard - Blir han ikke brukt er det bare å selge.
Jones - Bør få en siste sjanse i en annen klubb.
Henderson - For god til benk, ikke god nok til å danke ut DDG. Visstnok mannen bak lekkede lagoppstillinger?
van de Beek - Fortsatt med et lite forbehold om at han kan finne sin plass i et mer velfungerende lag, men kan ikke fortsette som nå.
Wan-Bissaka - Kanskje får vi igjen halvparten av pengene dersom vi ikke lar ham spille seg enda lenger ned i verdi. Dalot er ikke dårligere, og forhåpentligvis kan Laird eller en ny back være oppgradering.
Mata - Ferdig på dette nivået.
Matic - se Mata.
Bailly - En favoritt, men mest som comic relief. Vil aldri bli stabil nok.


Det var ikke få, og kommer selvsagt ikke til å skje at alle forsvinner. Men om vi regner med la oss si 4 forsterkninger, bør 7-8 av disse ut.
post liked by: pixma, Pink Final, Otac

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

No veit eg ikkje heilt korleis United sin organisasjon er bygd opp, men for meg so virka det som at marked og økonomi er for tett knytt opp til det sportslige, og nærmest overordna i hiarkiet.

Kunne Uniteds struktur hadde blitt meir delt, der det sportslige stod meir på egne bein, meir eller mindre uavhengig av marked og økonomi? Men med klare rammer dem i mellom. Og at den sportslige avdelinga hadde full kontroll over sitt virke, og ansvar for sine resultater.
User avatar

Ryder
Posts: 4684
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2602
Liker mottatt: 10632

Det er jo antydet at Richard Arnold vil distansere seg mye mer fra det sportslige enn Woodward, og at Murtough vil få råderett over et eget budsjett.
Så får vi se om det er tilfelle eller bare nok en spinn.

Vidar Dale Fjeld

Jeg bare antar at de som er reserver er så dårlige, og gjør det så dårlig på trening, at de ikke er i nærheten av å komme på laget, spesielt når den faste gjengen er skadefrie. Hvorfor da tviholde på spillere som flere og flere hevder sprer misnøye og uro i troppen? Vi kan jo selge halve troppen uten at startelleveren blir svekket? Lurer på om klubben er livredd for at de går til konkurrerende klubber i PL, og det er jo strengt tatt halve PL. Jeg ser ingen annen utvei enn at det selges over en lav sko, og at 2022 bli året der ukultur/egoisme/misunnelse forsvinner med året 2021. Jeg er rett og slett lei drittunger som spytter på klubb/fans og drakt.
post liked by: Pancho P

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Må ha spillere med den rette mentaliteten - Leser eg både her og der. At mange av United spillere ikkje har den rette mentaliteten.

Om man tenker etter på seg sjølv, når ein sjølv spilte fotball. Som 12-16 åring. De aller beste, som kom på kretslaget, var vedig gode. Mykje betre enn meg. De aller fleste som kom på kretslaget var allikevel veldig mykje dårligere enn de som fekk spille på A-laget til herrene. Men alikevel var det nokon som fikk lov. De var dog mykje dårligere enn de aller aller færraste som fekk tilbud om å spille med 2-3 divisjonslaga. For ikkje å snakke om treningsiveren og mentaliteten og talentet til de som fekk tilbud om kontrakt med 1 divisjonslaget! Og da er det framdeles uendeleg lang fram både mentalt og som talent til de som får seg kontrakt med Manchester United. Det er eit heilt hinsides nålauge.

Har ikkje desse rette mentaliteten?
Har de virkeleg komt dit uten å ha hode på plass?

Dersom mentaliteten ikkje er på plass, so har den falt ut av plass hos United. Dette må kunne fikses.
Ja, nokre råtne epler må vekk, Pogba, Martial, Henderson kanskje. Ronaldo om han ikkje klarer å finne sin plass. Det er jo ein mentalitet det også.

Eg meiner United sin tropp er meget bra og talentfull.
Og med eit par bra signeringer, spesielt defensiv midt, so skal denne troppen kunne kjempe heilt der oppe.

Men de må få ting på plass. Rette managementet.

Det hjelper ikkje å skifte ut troppen no. Det blir som å pisse i buksa for å halde seg varm.
post liked by: Pink Final, Ryder
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7590
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27174
Liker mottatt: 17698

Tenker likt på mange punkter som deg @Otac.
Jeg mener også ferdighetene i troppen er gode.
Og du billedlig gjør fint hvordan komme dit.
Det er talent og masse hardt arbeid.

Det er dog noe som heter - makt korrumperer -.
Det var den britiske statsmannen sir Robert Pole som uttalte de ordene.
Tanken var at når du har kommet til topps, kan man endre seg.
La seg korrumpere.

Kan det tenkes at noen av våre har endret mentalitet?
Blitt selvtilfredse?
Vi hadde en reservespiss som senere ble manager i klubben vår.
Tidenes mest suksessfulle norske spiller.
Som hele tiden holdt hodet på rett plass.

Liverpool hadde en norsk venstre back som hadde vel så gode ferdigheter.
Som kjempet seg opp og fram.
Men som vel ikke klarte å bevare mentaliten på samme måte som vår mann.

Jeg tror vi har mye talent, gode ferdigheter.
Men svak mentalitet.
post liked by: Pangaea, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Har akkurat lest den artikkelen fra Dag, og det er minst like ille som jeg fryktet når han sa de få ordene for noen uker siden. Har kanskje sagt min del allerede de siste dagene, men synes likevel det virker helt utrolig at spillere på så høyt nivå kan være så uprofesjonelle. Herregud, tenk om noe slikt hadde skjedd i SAF, Keane og Schmeichel sine dager!!? Sat Nav Scholes hadde fått noe annet å sikte på langt opp på tribunen!

Samtidig er jeg ikke like bombastisk på "kast dem ut asap" som noen andre er, fordi det svekker oss tross alt, og vi får neppe gode priser nå i januar. Selv med dette bakteppet, så tviler jeg på det skjer det helt store før til sommeren. Kanskje noen lån?

Utrolig hvor raskt ting gikk til helvete når Solskjær forsvant ut døra. Selvfølgelig hadde vi trøbbel med spillet før det også, og kanskje var disse problemene allerede begynt, men nå har det jo tatt helt av. Får følelsen av at Solskjær på en måte holdt endene sammen, og når han forsvant så forsvant limet.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Cola2
User avatar

Ryder
Posts: 4684
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2602
Liker mottatt: 10632

Det er helt klart at disse spillerne er i stand til å spille bedre enn de gjør, det tror jeg vi kan være enige om. Vi må for eksempel gi spillere som Rashford og Sancho, for så vidt også Maguire og Shaw, tid til å finne seg selv igjen.
Men så er det en gjeng som har underprestert over flere sesonger, spillere to managere nå har vist at de ikke tør hive innpå, selv når de som er på banen mislykkes i alt de gjør. Da er det best både for dem og klubben om de får dra. Vi har uansett en tropp som er for stor og må slankes - det er ikke snakk om én ut og én inn. På et eller annet tidspunkt må den oppryddingen starte, og vi må ende opp med en stram tropp der alle føler de har en fair sjanse og der konkurransen er reell.
@Pangaea Det er vel relativt godt kjent at problemene startet før Solskjær fikk sparken. Uten at han nødvendigvis skal ha skylda for det.
post liked by: Blodfink

Vidar Dale Fjeld

Ja, la oss få Ole inn igjen og la SAF hviske han de rette tingene i øret. Klubben må videre, og det må røskes opp i hele troppen, den er infisert...men vi skal vel gjøre som Liverpool, trekke linjene bakover i tid, da de var gode...det er jo bare å kopiere det gamle? Våkne opp sier jeg...jeg sier bare min mening, ikke at dere tar feil. Men jeg tror dere tar feil og at det må tas drastiske grep.
User avatar

selje
Posts: 139
Joined: 16 Oct 2021, 22:16
Liker gitt: 40
Liker mottatt: 399

Jeg bare tenker litt høyt her, men jeg er litt i tvil om DDG er riktig type keeper for RR. Misforstå meg rett. DDG har vært magisk denne sesongen. Og er kanskje verdens beste keeper innenfor 5-meteren (foruten dødballer). Men der stopper det. Det blir vanskelig med en så lite mobil keeper hvis man skal stå høyt med laget og presse i alle ledd. Forsvarsfireren vet at DDG ikke kommer til å stå 15-20 meter utenfor eget mål, og redde de ved en pasning i bakrom eller overgang. Samtidig er han relativt svak med ballen i beina. Bare ta Villa kampen som et eksempel. Jeg telte ikke antall ganger han blåste ballen ut over sidelinjen i et klareringsforsøk eller forsøk på å spille ballen fremover. Men det var alt for mange. Nå skal jeg ikke kritisere vår aller beste spiller denne sesongen for mye, men jeg lurer på hvordan det hadde sett ut med en annen type keeper som også kan fungere som en sweeper. Alle trenger litt hvile, hvorfor ikke la Deano slippe til i en kamp eller to.

Ellers synes jeg det støste problemet United har hatt i de siste kampene er at de ikke klarer å stå høyt nok med laget, og at det blir for store avstander mellom leddene. De klarte det i 30 minutter mot Villa, men når de ble slitne så gikk de tilbake i gamle synder.

Vanskelig å si hva som må til, men det som er åpenbart er at spillerne ikke har utholdenheten som kreves på dette nivået. Er nesten helt utrolig at de er så dårlig trent. Og hvor mange kamper må vi spille før trenerteamet forstår at vi må spille med 3 sentrale midtbanespillere? Og når kommer det en til midtbanespiller inn i troppen?

Ser virkelig svart ut nå.
User avatar

Ryder
Posts: 4684
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2602
Liker mottatt: 10632

Vi spilte vel strengt tatt med tre sentrale mot Villa (Matic bak Bruno og Fred). Men den defensive effekten av det ble borte i og med at Bruno og Fred åpenbart hadde fått beskjed om å lede presset på topp av en eller annen grunn.
User avatar

selje
Posts: 139
Joined: 16 Oct 2021, 22:16
Liker gitt: 40
Liker mottatt: 399

Ryder wrote: 17 Jan 2022, 13:50 Vi spilte vel strengt tatt med tre sentrale mot Villa (Matic bak Bruno og Fred). Men den defensive effekten av det ble borte i og med at Bruno og Fred åpenbart hadde fått beskjed om å lede presset på topp av en eller annen grunn.
Hvor sentral er egentlig Bruno? Og ja, mot Villa presset Fred høyt, noe som fungerte til en viss grad i første omgang, helt til Matic og Bruno ikke klarte å dekke rommene bak han.

Deleted User 480

Det er vel mer enn antydet at Martial og Henderson har både vært misfornøyde, og gitt uttrykk for dette. At det skaper problemer er overveiende sannsynlig. Det kan hende det er andre som skaper dårlig stemning også, og som bør ut.

Hvis Lingard og De Beek er misfornøyde, kan jeg godt forstå dem. De har knapt fått vist sine ferdigheter. De er ikke nødvendigvis førsteellever-materiale, men de kan godt spille 30 minutter og CL når/hvis vi har kontroll på avansement. At de som regel ikke får mer enn to minutter her og tre minutter der, synes jeg er høyst merkelig. Om ikke De Beek f.eks kan gå rett inn i Matic-rollen, så får man stokke om litt.

Det er faktisk ikke bare mulig, men svært vanlig at man tenker defensivt ved 2-0 ledelse med en halv omgang igjen. Her gjør RR mildt sagt underlige valg.

Heller enn å hive ut "halve laget", bør man kanskje bruke de vi har mer fornuftig. Skal man hive ut 11 mann har man etterhvert veldig lite å gå på, når sesongen røyner på.

Hvis Ronaldo er et problem, hvorfor er han et problem? Er han et problem siden han er den første siden Sir Alex, Keano og Kongen som sier vi skal vinne! Denne klubben skal vinne trofeer og kjempe i toppen hvert år! Jeg ser muligheten for at det finnes elementer i dagens stall, som synes det er altfor kravstort. De burde heller se det som en spore til å strekke seg til sitt aller, aller beste.

Jeg mener ikke vi har krav på pokaler, utfra "DNA'et" og historien. Jeg mener vi har krav på det fordi vi er den eneste fotballklubben med 1 milliard fans og følgere. Fordi økonomien tross alt er blant de aller beste i fotballverden og fordi vi har spillere som er i stand til så mye mer.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Keepere har både styrker og svakheter. Jeg mener at De Gea summa summarum er definitivt på plussiden! Om man hadde en keeper som var bedre i felt/sweeper, så hadde han vært dårligere på strek.

Jeg er hellig overbevist om at ting hadde sett enda verre ut, uten De Gea. Han er stadig MOM, og utrolig viktig.
post liked by: Belfastboy, Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

KAN det være at RR er ein litt for svak leder? Tidleg sjølvsagt, men ville spillere ha fått lov til å lage so mykje surr som det er i United no om SAF, Klopp eller Pep kom inn som manager i stedet for RR?

SAF når han var på høyden sjølvsagt.
Ville ikkje spillere som ikkje aksepterte at det var ein sjef ha blitt plassert rett ned på U23?
Post Reply