Hva bør gjøres?

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
Post Reply

A.C. Fergie
Posts: 52
Joined: 10 Aug 2018, 12:18
Liker gitt: 5
Liker mottatt: 5

Ja, hører en del på han. Sier mye fornuftig og legger ingenting imellom. Synest kanskje han er litt vel negativ noen ganger.
Tror kanskje det er grunnen til at du ser flere ex-reds som gjester hos Full Time Devils enn The United Stand. Goldbridge er for usmakelig 😂
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

A.C. Fergie wrote: 07 Oct 2019, 17:48 Goldbridge er for usmakelig
:hah:
A.C. Fergie wrote: 07 Oct 2019, 17:48 Tror kanskje det er grunnen til at du ser flere ex-reds som gjester hos Full Time Devils enn The United Stand
Ja, det er nok sant.
A.C. Fergie wrote: 07 Oct 2019, 17:48 Ja, hører en del på han. Sier mye fornuftig og legger ingenting imellom. Synest kanskje han er litt vel negativ noen ganger.
Han er følsom, men kan en del, og han slenger ut en del spydigheter i klassisk engelsk stil, men han er en oppriktig fan, og blir eitrende sint og frustrert, det er likbart.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Ikke sikkert dere gidder, men hvis: Kan dere ikke sette en ut-liste og inn-liste. Slik jeg gjorde i går kveld, lenger bak i tråden. Å være manager for en dag er litt morro. :hah:

Interessant å se hva dere hadde kicka og hva dere hadde henta.
LUHG!
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Blodfink wrote: 07 Oct 2019, 18:19 Ikke sikkert dere gidder, men hvis: Kan dere ikke sette en ut-liste og inn-liste. Slik jeg gjorde i går kveld, lenger bak i tråden. Å være manager for en dag er litt morro.

Interessant å se hva dere hadde kicka og hva dere hadde henta.
Jeg lagde nettopp denne tråden: https://unitedforum.no/viewtopic.php?f= ... amp;p=7298

Kanskje det passer inn der?

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

En ting jeg er lidt uenig i vedr. ændringer i United er, at det kræver 3-4 transfervinduer mindst mere før United kan konkurrere om mesterskabet igen. Hvorfor det? Jeg ved godt, at med den hastighed som Woodward og Judge arbejder på transfermarkedet så vil det nok tage mindst det. Men hvorfor ikke hurtigere?

United er en af de mest tjenende klubber i verden og Atletico og Villa har begge købt 10+ spillere. Så United burde kunne købe 6-7 spillere, der vil forstærke holdet betydeligt. Og det kunne United godt have gjort i sommers. F.eks. 25 mio £ for Alderweireld, 40 for Tielemans og kunne United også have købt en spiller som Rice uden, at det have kostet så meget.

Så to spillere i januar (ville være fint med Callum Wilson og van de Beek) og så 5-6 spillere til sommer (Chilwell, Ndidi/Rice, Eriksen/Maddison, Sancho, Alderweireld/Vertonghen og muligvis en midtbanespiller mere). Det burde være muligt og ville gøre holdet til en mesterskabskandidat hvis det bliver spillet rigtigt.

Dette hold ville være stærkt:

DDG (Romero/Henderson)
AWB (Dalot)
Maguire (Alderweireld/Vertonghen)
Tuanzebe (Lindeløf)
Chilwell (Shaw)
VDB (McTominay)
Pogba (Rice)
Maddison (Gomes)
Sancho (Chong)
Martial (Greenwood)
Rashford (Wilson)

Der ville være fart over feltet, gode tekniske spillere og med en ungdommelig kraft. Vist nok kun tre spillere over 27 år så de ville spille lang tid sammen. Og så kunne vi begynde at sluse spillere som ikke leverer ud.

Vidar Dale Fjeld

Er klubben blitt "stormannsgal"? Hva er det som gjør at spillere/managere osv ikke ta mindre klubber på alvor når kampene mot de antatt svakere lagene skal spilles? Jeg velger bevisst å stille spørsmålet slik. For hvorfor er innsats, energi og resultater bedre, mye bedre mot de antatt beste klubbene. Kan det ha med de gjentatte flosklene- vi er Manchester United, the United way osv...hamrer det inn i en spillergruppe som dermed detter 10% i innsats mot røkla? Er det lønningsposen som gjør det...jeg har egentlig suksess som fotballspiller fordi jeg tjener minst det dobbelte og vel så det som mine motstandere ute på banen, større hus, bil osv. Ergo er jeg bedre en de andre? Veldig søkt dette, men er det noe med holdningen i klubben som ikke er der den bør være? Noe er riv ruskende galt i en av verdens rikeste og største klubb. Er hele klubben blitt for amerikansk de siste årene...alt er så mye bedre og større "over there"...det samme med holdningene på amerikanske Old Trafford og treningsanleggene... 8-)
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Må jo være noe mentalt galt med innstillingen til sånne kamper når dem ikke vise vilje til virkelig å blø for klubben, mulig at ikke OGS er hard nok og ikke klarer å motivere gutta. Det er vel her at det må komme en kaptein som kan piske dem under kamp, men det finnes vel ikke Kean typer mere.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Det må friskt blod inn, kanskje helt fra eiere til spillere og det i mellom? Vet ikke hva som skal til, men forsterkninger er det første jeg tenker, om det fortsetter å gå dårlig så er det vel ny manager om 1 år ca...Solskjær får ikke sparken denne sesongen, (om vi ikke faller utenfor topp 10)?

Kan ikke skylde på kun OGS, det er så mye som ikke stemmer...Men han sitter nå en gang med ansvaret da...Kanskje få inn forsterkninger på den taktiske siden. Jeg vet ikke om teamet som har ansvaret nå er gode nok...
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Nye eiere kan vi bare skyte en hvit pil etter.
Det skjer ikke, dessverre.

Woodward sitter nok også trygt.
Jeg holder forresten døra ørlite på gløtt for at Woodward har lært litt det siste året.
Quick fix og galactico’s er neppe veien å gå.
Uansett hva Woody har lært og ikke har skjønt, United burde hatt en sportsdirektør.

Det skjer heller ikke.

Da er det fra manager og nedover til saftblander vi kan forvente endringer.
Jeg håper Solskjær får sitte.
Må innrømme at noe av håpet er knyttet opp mot fotballromantisme.
Men, også nøkternt sett håper jeg Solskjær får tid.
Han tenker langsiktig.
Dessuten tror jeg ikke klubben tjener så mye på å bytte manager igjen.
Også neste manager vil trenge tid.

United må ha noen nye spillere.
Minst like viktig er noen nye idéer ifht eget grunnspill.
Kieran McKenna innehar rollen som Solskjær’s viktigste støttespiller taktisk slik jeg har skjønt det.

Jeg tror Solskjær må hente inn en person som kan styrke den taktiske kompetansen.
Hvem?

Ha’kke peiling.
Skjøt fra hofta i kommentarfeltet på United.no før matchen mot Rochdale og lanserte Brian Barry-Murphy i en slik rolle.
Mannen har visstnok transformert The Dale fra et kick and run lag til et lag som bygger opp bakfra med innøvde mønstre ila noen få måneder.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Screwd
Posts: 18
Joined: 08 Aug 2018, 21:00
Liker mottatt: 1

A.C. Fergie wrote: 07 Oct 2019, 17:48 Ja, hører en del på han. Sier mye fornuftig og legger ingenting imellom. Synest kanskje han er litt vel negativ noen ganger.
Tror kanskje det er grunnen til at du ser flere ex-reds som gjester hos Full Time Devils enn The United Stand. Goldbridge er for usmakelig 😂
"Goldbridge" som han så fint kaller seg får nok lite ex reds fordi han i realiteten er en sheffield fan og ikke en united fan :)
Han hadde en sheffield kanal før han startet united stand, og han startet kun united stand for å tjene penger på uniteds popularitet.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Screwd wrote: 23 Dec 2019, 16:11 Han hadde en sheffield kanal før han startet united stand, og han startet kun united stand for å tjene penger på uniteds popularitet
Huffda! Ikke bra...
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Pink Final wrote: 23 Dec 2019, 16:04 Skjøt fra hofta i kommentarfeltet på United.no før matchen mot Rochdale og lanserte Brian Barry-Murphy i en slik rolle.
Kan vel være noe det, teamet bør styrkes i alle fall, kjenner ikke nok til Rochdale og Barry-Murphy. Men om han har en klar plan må han gjerne ta med seg den og komme. :hah:
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Blodfink wrote: 23 Dec 2019, 16:32 Kan vel være noe det, teamet bør styrkes i alle fall, kjenner ikke nok til Rochdale og Barry-Murphy. Men om han har en klar plan må han gjerne ta med seg den og komme.
Skal ikke skryte på meg dybdekunnskap om Barry-Murphy jeg heller.
Om jeg har tid, liker jeg å lese om neste motstander, og spesielt ‘ukjente’ motstandere som Rochdale og Colchester.
Brian Barry-Murphy får ros fra flere hold knyttet opp mot forvandling av spillestil hos Rochdale.
Innrømmer at navnet hans er noe jeg bare kaster ut.
Det virker ihvertfall utad som om Solskjær trenger nye fotballtaktiske impulser.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Interessant å høre på Rooney i "Gary Neville`s Soccerbox". Med tanke på lagbygging som jo er det store temaet i United for tiden.

Etter at United solgte både Ronaldo og Tevez, noe Rooney tok tungt, så gikk uredde Rooney opp til Ferguson`s kontor og lurte på hvem United skulle hente for å erstatte dem. Han fikk kjeft og døra ble slamret i trynet på ham. Hehehe, det var typisk Fergie regner jeg med.

Dette var når Rooney skulle skrive under sin viktigste kontrakt, han sier rett ut at han ikke var interessert i å være i en lagbyggings-prosess, han ville ha inn kvalitet når kvalitet forsvant ut. Chicharito ble henta, men tydelig at hverken Rooney eller Neville mener han var god nok.

Men som Rooney sier videre i programmet til Neville så var det Jones og Smalling bl.a som kom inn. Rooney og flere av de etablerte spillerne lurte på om de var gode nok, og Rooney ville ha forsikringer om at nevnte CR7 og Tevez skulle erstattes. Han sier videre at vi spilte med Welbeck, Cleverley og Anderson, og sier at klubben var i en veldig overgangsfase på den tiden. Jeg må si meg enig, nedturen startet før Moyes. Men alle hadde vel troen på troppen og laget siden de ble mestere i 2013. Noe jeg fortsatt ikke skjønner at vi klarte på en måte, nesten litt som når Leicester vant noen år seinere...

Det jeg vil frem til er at problemene i United kanskje ikke startet i 2013, men muligens 3-4 år før den tid. Det var en bragd å gå til CL-finale i 2011, der vi var totalt sjanseløse, i 2009 kunne vi vunnet mener Rooney, men han sier United brukte feil taktikk, ved å presse høyt. "Vi ble drept". Han sier det var uflaks at Barca var så utrolig gode de årene. Det var et mareritt å spille mot dem som han sier.

Men artig å høre på ham, få litt innside-info. Han sier at det var helt rå kvalitet i troppen frem til 09-10. "Vi var ustoppelige", "selvtilliten var skyhøy" osv.

Jeg lurer litt på hvordan United ville sett ut om Rooney også hadde dratt den gangen i 10/11. Han spilte 27 kamper i PL 12/13, scora 12, hadde 10 assist.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

En ny nr 10 bør gjøres. Pereira og Lingard har spilt hhv. 1400 og 1200 minutter i alle turneringer denne sesongen.

Begge har vært involvert i 16 av 19 PL-kamper, Pereira har her 1 mål og 2 assist. Lingard har 0 og 0....

Pereira har vært involvert i 6 kamper til sammen i EL og Ligacupen, står her med 0 og 0.

Lingard spilte en ok kamp med reservelaget borte mot Astana der han scora sitt eneste mål for sesongen.

Han har vært involvert i 5 kamper i EL, og 3 i ligacup. Står med 1 og 1.

Det hjelper ikke (sånn jeg ser fotball), at Pereira virker godt trent og løper mest i en kamp, eller at Lingard er god til å presse. Dette er argumenter som brukes til deres støtte. Jeg ser disse kvalitetene hos dem jeg også, men de kvalitetene alene skaper ikke poeng eller målpoeng...Jeg hater ingen av dem, jeg tror det er flotte gutter. Men de skaper ikke det jeg setter høyest i fotball: Nettsus...

Pereira har alderen på sin side litt til, han fyller 24 år 1. januar.

Lingard som fylte 27 år 15. desember er i sin beste alder fotballmessig? Jeg leser fortsatt om at han er ung og et talent...Man må huske at Lingard var utlånt helt frem til 2015. United har fått ut maks av ham tror jeg.

Hadde de stått med noe sånt som 5 og 5 hver så ville det vært godkjent, men 0, 1 og 2 holder bare ikke.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Blodfink wrote: 28 Dec 2019, 02:48 Det hjelper ikke (sånn jeg ser fotball), at Pereira virker godt trent og løper mest i en kamp, eller at Lingard er god til å presse. Dette er argumenter som brukes til deres støtte. Jeg ser disse kvalitetene hos dem jeg også, men de kvalitetene alene skaper ikke poeng eller målpoeng...Jeg hater ingen av dem, jeg tror det er flotte gutter. Men de skaper ikke det jeg setter høyest i fotball: Nettsus...
Enig i dette [mention]Blodfink[/mention].

United trenger mer kvalitet i laget, og spesielt på midtbanen.
Om Solskjær vil fortsette med 4-2-3-1 når han får sitt eget lag på plass det inn en ny 10’r.
Uavhengig av om Pogba blir.
Jeg ser mer på P.P som en glimrende indreløper med offensivt fokus.
Maddison i Leicester hadde vært en flott forsterkning i den offensive rollen.

Men, kanskje kjører Solskjær med 4-3-3 fra neste sesong?
Da faller jo 10’r rollen bort.

Uansett er det bruk for en defensiv midtbane og en indreløper til.
Ndidi i Leicester må være det optimale ‘ankeret’ pdd.
Synes han går langt utenpå en spiller som Rice i West Ham.
Ndidi var vel eneste Leicester spiller som kunne gå av banen med hevet hode etter ydmykelsen mot Liverpool.

Ja til to nye kvalitetsspillere på midtbanen.
Sleng gjerne på en venstreback som kan konkurrere med Williams.
En annerledes spisstype som kan brukes som plan B, altså en som trives feilvendt - et oppsillspunkt.
Det har ikke United hatt etter Zlatan (og Fellaini).
Lukaku var ikke et oppspillspunkt - han var best rettvendt.
Og kanskje en høyrekant som kan drible, og gå inn i banen.
En som kan konkurrere mot James.

United trenger mer konkurranse om plassene, og stallen neste sesong vil trolig ha en bedre start 11’r og sterkere folk på benk.

Når det gjelder Lingard og Pereira vil jeg beholde ihvertfall en av dem som squadspillere.

Jeg har vært en av Lingard’s ‘forsvarsadvokater’ både her, på forrige forum og på United.no.
Har vel egentlig tatt mange av de mindre populære spillerne i forsvar.
Jones, Lindelöf, Lingard, de Gea og også Lukaku.
Selv om jeg (og du [mention]Blodfink[/mention]) på forrige forum skrev at vi IKKE ville ha Lukaku FØR han ble kjøpt.
Altså mens han fremdeles bare var et rykte.
Han var ikke den spillende spisstypen jeg vil ha.
Allikevel, når folk på United.no begynner å bli useriøse - og påstå at Lukaku - «bommer på alt» - «bare scorer ferdigscorede mål» - osv.
Det blir så useriøst, jeg går automatisk i forsvarsposisjon på spillerens vegne.
Om man bare har et lite snev av forståelse ser man at Lukaku er flink på å gå i rom, han kan passere folk med ball om han har bittelitt plass foran seg.
Det fikk han gjerne når han spilte ute på høyrekant.
Lukaku har kvaliteter rettvendt, og han scorer mål.
Han er dog ingen møtende spiss, har litt for dårlig førstetouch, og litt for veik i kroppen.
Ja faktisk litt for veik som oppspillspunkt imo.

Det samme med kritikk av Lingard, Herrera, Lindelöf, Fred, Young, de Gea, Pereira m.fl.
Useriøs kritikk som ‘Lindelöf vinner aldri en duell».
«Han tapte én duell i dag - da får han 2 på børsen.
At han spilte bra ellers hjelper ikke» :hah:
«Jones har pasningsfot som Smalling».
«Pereira og Lingard holder ikke Betrideildin nivå (færøysk toppliga)»
«De Gea gjør masse tabber»
Hvor mange tabber har han egentlig gjort?
I går hadde faktisk Erik Thorstvedt et poeng i vurderingen av de Gea’s ‘tabber’.
Flere av dem er jo ikke egentlige tabber.
Vei de 4-5-6 tabbene opp mot de dusinvis av avgjørende redningene han har gjort de siste to sesongene.
De Gea ville blitt savnet om han dro, det er jeg sikker på.
Den redningen mot Young Boys i 2018 hadde ingen annen keeper tatt, er min bastante og udokumenterbare påstand ;)
Villeste redningen jeg har sett siden den til Schmeichel i Wien.

Jeg går automatisk inn som deres ‘høye beskytter’ :angel: .
Ikke fordi jeg er noe bedre fan, kanskje snarere tvert i mot.
Kanskje setter jeg ikke nok ‘krav’ som det heter om man ikke er kritisk nok ;).

Alle ser at feks Lindelöf har problemer når fotballen blir fysisk.
Så, hvorfor bruker managerne ham da?
Kan det være at han har andre kvaliteter som veier opp for utfordringer i duellspillet?
Kan det være taktiske årsaker?

Samme med Lingard.
Han er ikke god nok til å starte fast i Manchester United.
Allikevel, han har kvaliteter som kan endre et kampbilde.
Han kan komme innpå med sin energi og løpskraft å få ting til å skje.
Det har vi sett mange ganger.
Han er faktisk høyst brukbar som kontringsspiller.
Flink til å ta med ballen, spille en-to pasninger i fart framover.
Pluss at han er en god førsteforsvarer i presspillet, faktisk den beste.

Sånn kunne jeg fortsatt med flere av spillerne.
Seriøs, velbegrunnet kritikk skal flere av dem ha.
Slikt er interessant og lærerikt å lese.
Og, United kan ikke spille med gutter som Jones (selv om jeg digger fyren), Matic og Pereira fast.
Det ser de fleste av oss.
Men, noen av disse utskjelte er verdifulle squadspillere - fordi de har visse kvaliteter i seg - tross alt.
Useriøs kritikk kan være morsomt å lese om det er skrevet med humor.
Bastante gjentagende påstander, som i tillegg ofte er feil :angry:
Om man tar feks Jones i forsvar etter at han har gjort nok en tabbe, og skriver «ja, han gjorde den tabben - men han spilte ellers bra. Flink til å komme opp i ryggen på mannen sin, flink til å plassere seg i eget straffefelt, tredde gjennom Rashford med én fin pasning» blir man fort stemplet som å ikke ha peiling, fordi flertallet (nå snakker jeg United.no komm felt) er så opphengt i den tabben.
Noen spillere, og spesielt Jones er dømt på forhånd - før match.
T.o.m av en eller to i United.no redaksjonen.
Det samme er iferd med å skje med Fred, Lindelöf og til og med David de Gea.
United’s beste spiller i denne 6 år lange ørkenvandringen post Fergie.
Derfor skrev jeg den litt pussige posten min i kamptråden mot Burnley i går.
Halve laget er jo dømt FØR match ;)

Man United anno 2019/20 er ikke der at squadspillerne heter Brown, Nani, Hargreaves og Tevez slik det var engang.

United har gjort et fryktelig dårlig stykke arbeid på transferfronten i mange år.
Derfor er man helt avhengig av spillere som Lingard.
En spiller med klare mangler i ballbehandlingen men, som selvsagt ikke skal omtales som å knapt holde Betrideildin liga nivå ;).

Beklager ranten og milevis med tekst.
Den er ikke rettet mot noen av dere som bidrar mye her inne p.t.
Mer en generell frustrasjon over at det så fort blir negativt fokus rundt Manchester United nå til dags.
Er sånn halvveis i ferd med å gå lei av både forum og komm felt
(Tross masse poster fra meg)
:wink:
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Tordenkrem
Posts: 6
Joined: 25 Dec 2019, 20:12

Laget trenger sårt forsterkninger, spesielt på midtbanen og 10er posisjonen. Verken Lingard eller Pereira har nok kvalitet til å spille på det ønskede nivået i 10ern, men hvis jeg skal driste meg til å si hvem jeg ville valgt å ha med videre som squadplayer ville jeg valgt Pereira da han har mer "ability", altså gjøre uventede ting og så er det en bonus at han alltid jobber sokkene av seg og har en tidvis giftig høyrefot. Drømmesigneringen i den rollen er for min del Bruno Fernandes. Han er en som går foran og som setter standarden for resten av laget, spiller aggressivt, kommanderer og leverer masse målpoeng. Jeg synes han presterer på et veldig høyt nivå, selv om det er i portugisisk liga. Dessverre ser det vanskelig ut etter at han signerte ny kontrakt og fikk en mye høyere utkjøpsklausul :dead: Ellers tror jeg også Maddison er et godt alternativ.

På midtbanen har jeg ingen spesielle ønsker personlig, men muligens lurt med en ballvinner/ryddegutt og en dypere playmaker.

På sikt trengs det forsterkninger i forsvar også, venstreback, muligens en stopper etter mer opprydding i stallen. Må innrømme jeg er usikker på flere her. Synes Lindelöf gjør mye rart til tider og sprer usikkerhet bakover, etter å ha hatt en lang periode forrige sesong hvor han virket stabil. Jones virker ferdig i United, han er dessverre tragikomisk å se spille fotball noen ganger, virker nesten preget når han spiller og så er det et par midtstoppere til med spørsmåltegn over seg. Shaw er også veldig opp og ned. Veldig sjeldent opp og bidrar lite offensivt synes jeg, trengs kanskje mer konkurranse fra en mer erfaren back? Høyrebacken tror jeg er godt dekt i mange år fremover, gitt at de spillerne som er her nå blir.
Post Reply