Urealistisk lagoppsett? Maguire, martial og pogba ut. 3-1-4-2

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
Post Reply
User avatar

Topic author
PHILJGOAT
Posts: 6
Joined: 27 Oct 2020, 14:29
Liker mottatt: 2

Heisann!

(Se vedlegg)

Min første tråd her, så beklager om den ligger feil. :yikes: Er en relativt ny supporter sammnelignet med de fleste andre på dette forumet , så min kompetanse er ikke den største 8-) . Har lekt litt med ulike formasjoner i forhold til stallen vi har akuratt nå. Har fokusert en del på de spillerene som har fungert de siste kampene samt satt inn på noen av de jeg håper å se mer av..

Ting å påpeke :megaphone: :


3 bak
Bailly/Tuanzebe, (de av dem som presterer best) + Lindelof og AWB --- Telles kan gå bak om behov
- AWB er god, men føler han kun fungerer defansivt og tar opp plass under angrep.
- Bailly og Tuanzebe har vist mer kvalitet enn Maguire. + Medfører mye mer hurtighet i forsvaret.

Farnandes - Telles - Mata synergien.
- Giftig midtbane, med mye kreativitet fremover. Har ikke sett så mye til Telles, men føler han kan bidra mye offansivt med sine ferdigheter. Han kan drible og har giftige pasninger samt bra tempo.
-Mangen skryter av Fred. Selv om han jobber mye, har han svært ofte dårlige pasninger og gir vekk ballen. Pogba er solid til tider, men jobber for lite. Derfor Donny og mcT framfor disse. (Bringer stabilitet bakover i banen og to spillere som jeg tror vil jobbe mye).


2 på topp
Cavani og Rashford
- Rashford er svært målfarlig når han er i form. Synes han har vist mye vilje de siste kampene. Cavani er et usikkerhetsmoment sammen med Donny siden de ikke har fått spilt så mye. De er svært gode spillere, men de må passe inn i spillestilen til laget. Cavani er ikke like rask som Rashford, så han fungerer nok mer som hengdende spiss. Virker som han er avhengig av gode pasninger for å få ballen i mål. Da har vi med denne formasjonen tre spillere som kan servere han (Telles, Fernandes og Mata).
-Har utelukket Martial fordi jeg mener Cavani utgjør en større turssel.


Setter pris på innspill :-)
Attachments
lag.JPG
lag.JPG (52.84 KiB) Viewed 1455 times
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8980

Hei og velkommen!

Her har du riktig tråd til å poste innlegget ditt!

Vet ikke om en mod får flyttet tråden? @Blodfink
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

messilingard wrote: 27 Oct 2020, 15:19 Vet ikke om en mod får flyttet tråden
@RaoulDuke fikser det :)
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Jeg vil ikke si at dette er totalt urealistisk, men tviler på at vi får se disse spillerne i akkurat denne formasjonen. :D
Jeg spiller mye med en treer bak når jeg spiller med United på FIFA. 3-1-4-2 og 3-4-1-2 blir hyppig brukt.

Vi har spilt flere gode kamper med tre midtstoppere, senest mot Paris. Kanskje får vi se enda en god match med tre midtstoppere mot Leipzig i morgen? Det er positivt at Shaw viser at han også kan gjøre en god rolle som midtstopper når det er nødvendig og man tenker jo at dette muligens kunne vært en bra posisjon for Wan-Bissaka også. Sistnevnte skal visst ha spilt kantspiller i sine yngre dager, men man skjønner at det ikke er i den posisjonen han har slått gjennom, for å si det sånn.

Jeg tenker at om man skal spille med en trebackslinje så er det veldig viktig å ha gode vingbacker. Telles kunne sikkert fungert bra på venstresiden, men jeg tror ikke Mata hadde gjort en spesielt bra jobb på høyresiden. Jeg ser han er satt opp som høyre midtbane i formasjonen din, men en vingback-type tror jeg er veldig viktig om man først spiller med tre bak. Wan-Bissaka hadde vært spennende som midtstopper, men fungerer helt greit som back/vingback selv om han fortsatt kan bli bedre. Jeg tror Lingard og spesielt McTominay kunne gjort en bra jobb som vingback, om de hadde blitt drillet bra på det. Sikkert James også.

Så.. jeg liker lagoppstillingen din hvis man ser bort ifra Mata på høyresiden, men det skal sies at man må velge spillere ut ifra motstanderen. Jeg tenker at Fred i dagens form må spille hver eneste kamp hvor vi ikke er soleklare favoritter. Det er helt vilt å se hvor mange meter den fyren legger ned på midtbanen når han spiller. Han og McTominay fungerer meget bra sammen - kanskje får de sjansen igjen i morgen?

Scott McTominay har heller ikke imponert veldig som anker de gangene han har fått sjansen. Kanskje helt i starten under Mourinho, men ikke under Solskjær, men det er min mening da. I tillegg har jeg sett for lite av Donny til å vite hvordan han spiller som midtbane, men han virker VELDIG offensiv av seg.. så hvis Bruno tar litt defensive oppgaver, så kunne en trio med McTominay, Bruno og van de Beek sikkert fungert.

Det skal ellers bli spennende å se hvor bra Cavani faktisk er og se om han kan sette Martial ut av laget etter hvert. Venstrefoten til Telles virker ganske ekstrem, så spørs om ikke han og Cavani kan bli en ganske bra link.
User avatar

Topic author
PHILJGOAT
Posts: 6
Joined: 27 Oct 2020, 14:29
Liker mottatt: 2

Takk for svar.

Morsomt å se hvor forskjellig folk opplever ulike spillere. Mulig det er mye jeg ikke får med meg under kampene og at jeg fokuserer mye på det negative. Ser jo at Fred jobber hardt, men med en gang han skal sende ballen fremover går den til en motspiller. Har derimot vert svært positiv til mctominay under solskjær. Riktignok ikke så langt i sesongen. Men hjalp oss mye sist sesong.

(Spennende med Lingard som vingback. Avhengig av at han får til gode pasninger. Peiling på hvorfor han er vekke? Personlige problemer kanskje?)

Når det kommer til høyresiden er jeg enig med deg at Mata ikke er det beste valget. Er bare det at AWB ikke fungerer fremover. Han er så forutsigbar i angrepene sine og verken innlegg, pasninger, fart eller finter er av spesielt god kvalitet. Tenkte kanskje Mata kunne bidra litt med det han har av fart og en god innleggsfot. Mangler helt klart noe defansivt da, men mulig at Telles og Mctominy da kan hjelpe bakover ved behov.

Fernandes ble prøvd som sentral midtbanespiller/sdm? de første kampene han kom til united, om jeg ikke tar feil. Husker at han slet litt da han ikke fikk den friheten offensivt som han har idag.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

PHILJGOAT wrote: 27 Oct 2020, 20:51 Ser jo at Fred jobber hardt, men med en gang han skal sende ballen fremover går den til en motspiller.
Ja, i kamper hvor vi har mye possession så kan Fred ha en del pasningsfeil, spesielt når han prøver seg på lange pasninger. Akkurat den biten bør han overlate til andre spillere. Egentlig sliter McTominay også litt med pasningsspillet sitt. Jeg vet ikke om han slår bort ballen like mye som Fred (lite sannsynlig), men jeg tror heller ikke han er den som prøver på de vanskelige tingene. Han jobber bra og gjør ting enkelt.
PHILJGOAT wrote: 27 Oct 2020, 20:51(Spennende med Lingard som vingback. Avhengig av at han får til gode pasninger. Peiling på hvorfor han er vekke? Personlige problemer kanskje?)
Jeg tror Lingard har slitt med en skade, men konkurransen om en plass i kamptroppen er mye større nå enn hva den var for noen måneder siden, så vi vil nok se mindre til Jesse i årets sesong. Jeg husker Mourinho testet ut Lingard på vingbacken i 1 kamp eller 2, men det gikk ikke spesielt bra. Men ser for meg at han kunne vært en ålreit backup i en slik posisjon om vi hadde spilt med vingbacker.

PHILJGOAT wrote: 27 Oct 2020, 20:51Fernandes ble prøvd som sentral midtbanespiller/sdm? de første kampene han kom til united, om jeg ikke tar feil. Husker at han slet litt da han ikke fikk den friheten offensivt som han har idag.
Hmm, jeg tror han for det meste har spilt i 10er-rollen siden han kom til klubben, i alle fall startet kampene i den posisjonen. Kanskje har det blitt gjort endringer underveis, men ja.. jeg mener han har spilt bak spissen siden han kom og på den måten skjøv både Lingard og Pereira ut av laget. Det virker som vi får det beste ut av Fernandes når han spiller i den offensive rollen med McTominay og Fred bak seg. Vi har spilt noen fæle kamper i 4-2-3-1 med Matic og Pogba bak Fernandes, så det er synd at det er vanskelig å sette sammen en lagoppstilling hvor man kan få det beste ut av både Pogba og Fernandes. Kanskje er en diamantformasjon løsningen? I tillegg skal man få plass til van de Beek etter hvert..
Post Reply