Sesonginnspurten

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Kopierer dette fra united.no, siden det var enklest å finne alle datoene der.

Manchester United
19. juli: Chelsea (N) (FA Cup semi-finale).
22. juli: West Ham (H) (Premier League).
26. juli: Leicester (B) (Premier League).
1. august: Arsenal (N) (FA Cup finale).
5. august: LASK Linz (H) (Europa League).
10. august: FC København/Basaksehir (N) (Europa League kvartfinale).
16. august: Semifinale i Europa League.
21: august: Finale i Europa League.

Kommer vi til FA Cup-finale, blir det et rottekjør resten av sesongen, og gjør vi det bra i Europa League i tillegg, blir det fint lite pause på spillerne før ny sesongstart i ca midten av september (tror ikke dato er klar enda). 3 ukers pause er veldig lite når den sesongen i tillegg blir meget komprimert (tror tanken er å avslutte til "normal" tid). Når det er sagt, så har vi 5-6 dagers hvile mellom kamper i EL, så det burde gå greit.

I kampen om CL-plass er det utrolig jevnt, og våre konkurrenter har igjen disse kampene:

Chelsea
19. juli: Manchester United (N) (FA Cup semi-finale)
22. juli: Liverpool (B)
26. juli: Wolverhampton (H)

Leicester
19. juli: Tottenham (B)
26. juli: Manchester United (H)
PL tabell 36.png
PL tabell 36.png (39.19 KiB) Viewed 3186 times
Leicester har dermed en hel ukes hvile før den sannsynligvis helt avgjørende kampen mot oss. Ikke nødvendigvis veldig avgjørende, men en fordel for dem. Håper inderlig Tottenham hjelper oss i dag med minst uavgjort mot Leicester, eller at Liverpool ikke er i feriemodus mot Chelsea. Hvis ikke er det fare for at vi MÅ vinne den siste kampen mot nettopp Leicester.

Skikkelig squeaky bum time! :yikes:


Til slutt: Til tross for noen sure tap her og der, så har vi faktisk vært i ganske god form lenge nå. Kjipt med den elendige sesongstarten, så om vi unngår det neste år kan det bli ganske så greit :thumb_up:
PL form 25.png
PL form 25.png (42.77 KiB) Viewed 3186 times
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Jepp, viktig at Spurs vinner mot revene nå, straks kampstart. Spurs har to seiere på rad hjemme mot dem.

Nydelig start, Son fikser ledelse, via Justin :champion:

Faren er at det blir alle mann i forsvar, Mourinho skal holde 1-0...Leicester trykker...

2-0, Kane scorer "alltid" mot Leicester. 3-0, Kane, game over :heart:
LUHG!
User avatar

Captain Marvel
Posts: 97
Joined: 16 Dec 2019, 15:42
Liker gitt: 4
Liker mottatt: 17

Ja,nå står det akkurat 3-0 til Spurs etter 43min spilt på grunn av en Kane i storform. La oss se åssen 2.omgangen blir. Kan bli en veldig viktig kamp dette her for United. Kanskje vi ikke trenger mer enn 1 poeng mot Leicester i siste kamp vist Spurs vinner i dag.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Nå har revene samme plussmål som oss, 28. Vinner vi mot West Ham kan vi ha mer plussmål. Jo mer vi scorer jo bedre vil det være for oss.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Hvis United skulle prestere å vinne 4-0 eller mer mot West Ham, så blir det i praksis umulig for Leicester å ta fjerdeplassen. Så håper virkelig på United klarer å benytte sjansen.
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Er fornøyd bare vi klarer å vinne. Slik vi har spilt de tre siste kampene, tror jeg ikke det er helt realistisk å forvente 3-4-målsseier. Vi trenger et løft igjen nå, så jeg håper det blir en god prestasjon mot West Ham.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Jepp, etter tragedien på Wembley mot Chelsea, må man bare håpe vi klarer å grave frem et resultat, det jeg ikke ønsker er en Moyes full av skadefryd etter matchen...

Nå må denne troppen omstille seg max frem til onsdag.
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

For såvidt enig i det [mention]Pangaea[/mention]. United har hatt noen skikkelig drittkamper i det siste. Toppet med åndsvak innsats mot Chelsea nå i dag. Med tanke på at forrige hjemmekamp endte med overtids poengtap. Ja. Det er vanskelig å være optimistisk inn mot West Ham kampen.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Bra Bailly er ok, vi får se om han får sjansen mot West H eller Leicester, antageligvis ikke.
LUHG!

Deleted User 108

Blodfink wrote: 20 Jul 2020, 16:58 Bra Bailly er ok, vi får se om han får sjansen mot West H eller Leicester, antageligvis ikke.
Hvis Bailly hadde hjernerystelse må han vel vente et par uker vel?
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Er skummelt med den formduppen til MU nu og enda skummlere at sjefen var så pokal ivrig i FA cupen, har han ikke brukt så mange 1 lags spillere så tror jeg at det har gått greit å komme blandt de 4 beste i PL, men nu er tvilen kommet sigende og det er ikke bra. Blir ulidelig spenende det her.

Deleted User 108

Tror nok ikke alltid vi skal legge skylden på Solskjær [mention]pixma[/mention] selv om det er in å gjøre det ser jeg. Uansett er det helt umulig å si hvordan det har gått hvis vi har gjort noe annerledes. Det er lettere å kritisere Solskjær enn å skryte. Solskjær har rett og slett gjort en kjempejobb. Fått troen og gleden tilbake. Jeg hadde ikke ventet en fjerdeplass allerede i Solskjærs hele første sesong. Greier vi det er vi ett år foran skjema i min bok. Hva med Ancelotti i Everton? Arteta i tiendeplasserte Arsenal? De blir hyllet. Er det så fantastisk i forhold til det Solskjær har gjort?
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Mcilroy wrote: 20 Jul 2020, 17:14 Hvis Bailly hadde hjernerystelse må han vel vente et par uker vel?
Det er helt korrekt, har ikke sett diagnosen, men han er "ruled out" på Physioroom`s skadeliste.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Mcilroy wrote: 20 Jul 2020, 19:26 Hva med Ancelotti i Everton? Arteta i tiendeplasserte Arsenal? De blir hyllet. Er det så fantastisk i forhold til det Solskjær har gjort?
Godt poeng, Ancelotti har ikke fått noe sving på Everton.

Ang. Arteta så har han hatt ansvaret siden des. 2019, og har en høyere seiersprosent enn vår Ole. Vi får se hvordan det går videre med Arsenal da selvfølgelig.

En annen ting er at Mourinho foreløpig ligger en del over i seiersprosent. 58.3 mot 54.1

Mourinho tapte 28 av 144 kamper, Ole har tapt 20 av 85 foreløbig. Statistikk tar ikke for seg stemningen i klubben osv. bare bemerker at jeg er klar over det.

Mourinho ble jo slaktet i mange kanaler, jeg var en av kritikerne. Men vi ble nr 2 i ligaen og vi vant 3 pokaler.

Jeg har troen på prosjekt Solskjær, men det er ikke til å komme fra at vi er et lag som produserer godt i en periode, for så å produsere dårlig i en periode. Det bekymrer nok noen fans, og det bekymrer Solskjær, han uttaler jo det selv. Angående topp 4 så mener jeg at det bør være innafor å forvente av United, selv om de ikke klarer det så ofte lenger...
LUHG!

Deleted User 108

Solskjær og Arteta har vel ganske lik stats. Men på tv2 får Arteta mye mer skryt enn hva Solskjær får. Solskjær har forandret kulturen i klubben som vistnok var råtten da han kom. Kvittet seg med spillere som var god nok spillemessig, men dårlig for garderoben. Endelig fått inn en sjef i Bruno. Uten han hadde United vært nummer 7-8 nå. Men hvor hadde Arsenal vært uten Abemayang? Hvem var viktigst for Tottenham, Pocchetino eller Kane? Hvem andre hadde satt de to målene til Kane mot Leicester? Det handler om flaks/uflaks også. Jeg tenker mye på om hvor United hadde vært hvis Bruno ble kjøpt i august og ikke januar. Uansett er jeg 100% sikker på at Solskjær har gjort United godt.
Apropos Mourinho. Han burde aldri bli ansatt, men med sine 81 poeng tror jeg det var, ville det vært nok poeng til å vinne serien i mange av Fergusons vinnersesonger.
Unitedkulturen er tilbake. Så for fremtiden vise hvordan dette ender. Jeg bare håper, men gidder ikke å fordele skyld hvis det ikke blir topp 4. Solskjær er uansett manager når neste sesong starter og jeg støtter manager og spillere uansett nasjon, kvalitet, hudfarge, religion osv...
United till I die.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Arteta har 56.0 % seiere, så det er ikke enorme forskjeller nei, Ferguson hadde f.eks 59.67%. Alle tall er kun "competitive matches".

Jeg mener jo Solskjær har fått mye hyllest også jeg da, men: Mye av grunnen til kritikken mot ham er vel de lengre dårlige periodene, og så får han skryt i de lengre gode periodene. Ganske normalt det vel?

Jeg mener akkurat som deg at Mourinho ikke var noen mann for United, og jeg mener som deg at OGS har vært bra for United.
Mcilroy wrote: 20 Jul 2020, 23:57 Men hvor hadde Arsenal vært uten Abemayang? Hvem var viktigst for Tottenham, Pocchetino eller Kane?
Dette blir hypotetisk, og umulig å svare på. Om ikke Aubameyang var Arsenal-spiller kunne de ha hatt en annen spiss. Det blir også selvfølgelig veldig hypotetisk btw.

Men at gode spillere er viktige for ethvert fotballag kan vi vel fastslå...Messi/Ronaldo er vel også gode eksempler her...
LUHG!
Post Reply