United.no-problemer

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
Locked
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

I flere uker nå har det vært store problemer med kommentarfeltet, og veldig mye kommer ikke gjennom og blir slettet. Så må vi prøve igjen, hvis vi har husket å kopiere teksten, og igjen, og igjen. Nå har det kommet en melding som nesten føles som en midtfinger, om "å ta det kuli". Bare til informasjon så sendte jeg denne eposten til redaksjonen der, i håp om litt mer fokus på det, slik at det faktisk blir fikset. Synes det har vært mye rot med dette, og det samme med artikler som popper opp under hver artikkel, som gjør det til et mareritt å scrolle ned for å finne kommentarer, og treffe sånn noenlunde nær toppen.
Hei

Synes kommentarfeltet deres nå er under enhver kritikk, og er på grensen til å være helt ubrukelig. Innlegg forsvinner veldig ofte, som gjør at teksten blir slettet. Og nå har det kommet noe tull om "å ta det kuli" selv om det er svært lite aktivitet både generelt og fra hver enkelt bruker. Og da også blir teksten slettet, som selvsagt er svært frustrerende om man har glemt å kopiere den. Ved slike meldinger bruker man ikke å slette alt brukeren har gjort... Som det ble påpekt av noen som klarte å få gjennom en melding, så er det også å legge skylden på brukeren, som ikke har gjort noe galt, når den tekniske løsningen er "på trynet" som det heter. Vennligst få dette fikset.

Her er et langt innlegg som jeg heldigvis tok kopi av, som jeg så postet på united-forumet. Kjipt å må gå over dit siden det er lite aktivitet der, men det går i det minste an å kommunisere uten å rive av seg (restene av) håret.
viewtopic.php?p=13258#p13258

Håper virkelig dere får fikset det, fordi det er faktisk en vesentlig del som vi betaler for, og det er (vanligvis) moro å kunne kommunisere med andre United-fans, der vi sitter i et ellers folketomt hjem.

Så håper jeg vi tar 3. plass likevel, eller vertfall 4. plass, men gårsdagen gjorde det en del vanskeligere :-|

Hilsen,
xxxxxxxxxxx
post liked by: Pink Final
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Jeg har fått med meg at det har vært litt problemer, håper de selvsagt klarer å fikse det. De har gjort en formidabel jobb, så er det utrolig mange som bruker United.no hver dag.

Syntes selv det kommentarfeltet er så uoversiktlig, og litt vanskelig å holde kommunikasjon for hver sak.

Jeg personlig føler at et forum er lettere, mer oversiktlig og at man klarer å holde borte troll.

Samtidig er det også en del mer saklig her. Fotball er ferskvare, jeg tror jo bedre United gjør det så vil det blir mer aktivitet både på United.no og unitedforumet.

Ingenting hadde vært bedre om vi fikk til sikkelig aktivitet her inne som vi hadde før under det gode gamle unitedforumet.
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

offside wrote: 14 Jul 2020, 11:58 Syntes selv det kommentarfeltet er så uoversiktlig, og litt vanskelig å holde kommunikasjon for hver sak.

Jeg personlig føler at et forum er lettere, mer oversiktlig og at man klarer å holde borte troll.
Helt enig. Enklere å diskutere i et forum-format. Kommentarer på litt eldre artikler (1 dag, haha) forsvinner fort, og man mister oversikten. Eneste sjanse er egentlig hvis noen kommenterer direkte på ditt innlegg, slik at det blir en notifikasjon.

Får håpe de får fikset problemene der borte, og også at det kommer flere folk hit. Bra å ha et dedikert norsk United-forum. Jeg leser en del på redcafe.net, men det er mye irrasjonelt og negativitet der. Ofte mye bra i akademi-forumet da, anbefales.
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12542
Liker mottatt: 4887

Jeg bruker sjeldent united.no sitt kommentarfelt, var nok mer aktiv der tidligere. Men nå har det blitt dårligere og dårligere. De har gode artikler, men det går mest på kommentarfeltet. Hadde de fått luket unna trollene som herjer til tider (f.eks Mr.Rashford). Nå har han vel kommet opp i minst 50 brukere der i løpet av de siste 5 årene etter at han ble kastet ut derfra for godt, men falske kontaktopplysninger og betalingsløsninger så kommer han stadig tilbake.

Vi har jo hatt besøk av han her også med to-tre brukere, men heldigvis fått kastet han ut igjen.

Jeg har registrert og hørt at mange gode debattanter og kunnskapsrike personer har blitt borte derfra over noe tid, og det svekker de gode diskusjonene og meningene (uten at det kan sies å være trollene sin feil), men det er nærliggende å tro at det er en sammenheng.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

United.no er en god side - rent redaksjonelt.
De oppdaterer med nyheter mange ganger hver dag, og skriver stort sett saklig og balansert.
Kunne kanskje vært litt større spredning på meninger i redaksjonen - for å belyse flere sider.

På intervjuer og bakgrunnstoff er de eksepsjonelt gode.
Ingen selvfølge å ha de kontaktene i England som Man United’s Skandinaviske supporter klubb har.

Men, når det gjelder kommentarfeltet er jeg hjertens enig.
Både med [mention]Belfastboy[/mention] angående trolling.

Og ikke minst enig med [mention]Pangaea[/mention]
Som du skriver - siden fungerer jo ikke.
Nå har det vært tekniske problemer med komm feltet der i ett år?
Eller enda lenger?
Etter siste oppdatering av siden har det blitt helt tragisk dårlig.
Komm feltet fungerer jo nesten ikke i perioder.
I en klubb med over 42.000 medlemmer.

Som [mention]offside[/mention] skriver så er et komm felt dårlig egnet for å diskutere over tid.
Jeg fatter og begriper ikke at supporterklubben valgte bort forumet sitt for et kommentarfelt i sin tid.

Dette forumet er svært bra.
Høy kvalitet på postene her, og det aller beste - folk er saklige.
De få som har kommet hit for å trolle er kastet ut :thumb_up:

Minuset her er få brukere.
Jeg tror jeg har skrevet flere titalls ganger på United.no om dette forumet - og at det må få bli mer synlig.
Gjerne komme opp på forsiden.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 108

Enig [mention]Pink Final[/mention] .
Synes spesielt Bjarte Valen er en fantastisk mann. Kunnskapsrik, kan United og skriver godt.
Savner videoene de hadde rett etter kamp av Eivind i forrige sesong og snuttene til Dag etter kamp. Glad som en unge julaften etter seier eller skuffet og lei seg etter tap.
Ser at trollingen når nye høyder der nå, så jeg gidder ikke å kommentere mer der inne.
Så får dere her inne bære over med meg😂
Jeg er superpessimistisk. Tror United taper hver eneste kamp, men men...
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Enig ang. videoer. Var morro å se på redaksjonens reaksjoner etter kamp. Saver også Fergie Time og andre lignende greier. Men mulig de ikke kan gjøre sånt akkurat nå pga det hersens viruset?

Liker godt Dag Langerød. Er optimistisk av natur, og har også langtidsperspektiver, slik som i siste "mine tanker". Vet ikke om det er slik på andre lags forum, men United-fans er utrolig "kneejerk". Før Southampton kom vi til å kjøre over alle i 3. gir. En uavgjort senere, og alle spillerne suger og Solskjær bør sparkes. Og det er knapt satt på spissen :dead:

Merker jo det selv også, selv om jeg prøver å være mer rasjonell og se på hvor vi var f.eks. rundt juletider, men setter veldig pris på at det kommer mer edruelig synspunkter.

Var innom og sjekket noen artikler, og ser det er høy troll-faktor igjen, eller evt kneejerk. Lurte på å svare, men orker ikke. Er ganske lei av all Lindelöf-bashingen også. Ser folk bare på høydepunkter, og ikke selve kampen? Er man ikke i stand til et minimum av analytisk tenking når man ser fotballkamp? Ikke vet jeg, men det er frustrerende i lengden.

(Dette var en generell kommentar, og ikke tilsiktet McIlroy's siste linje)

Cola

Pangaea wrote: 14 Jul 2020, 19:44 Var innom og sjekket noen artikler, og ser det er høy troll-faktor igjen, eller evt kneejerk. Lurte på å svare, men orker ikke
Ikke svar troll, da blir de værre, beste er å tie dem ihjel.
På dette forumet kan man også sette opp uvenner, dermed slippe man å lese f. eks hva jeg skriver.
Burde vært samme mulighet på United.no
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Hei,
Vil bare minne på at dette forumet ikke har noe med United.no og gjøre. Jeg satt opp forumet rett og slett fordi jeg synes det er håpløst å følge en diskusjon under en artikkel eller nyhetssak. Det blir sjanseløst å finne frem til når forsiden oppdateres med mange nye artikler hver dag.

Jeg har vært i kontakt med Dag et par ganger, de har en link til forumet i menyen på toppen av siden deres. Men den er ikke spesielt synlig. De har også hatt link på forsiden et par ganger, men den har forsvunnet fort.

Et problem med et nærmere samarbeid er at vi har forskjellige databaser. Dvs at brukere hos United.no må lage enda en bruker her om de vil kommentere her.

Skulle selvfølgelig ønske det var mer aktivitet her, jeg har blitt veldig dårlig selv. Men jeg følger med og leser alt. Sånn er det når man har små barn dessverre. Jeg tror nok problemet ligger i at forum er litt gammeldags, og at det ikke er like lett og lage en bruker. Lettere å slenge inn en kommentar på en Facebook gruppe når man allerede har en Facebook konto.

Tar gjerne imot tips til hvordan jeg kan gjøre forumet enda bedre :D
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

RaoulDuke wrote: 14 Jul 2020, 21:01 Vil bare minne på at dette forumet ikke har noe med United.no og gjøre. Jeg satt opp forumet rett og slett fordi jeg synes det er håpløst å følge en diskusjon under en artikkel eller nyhetssak. Det blir sjanseløst å finne frem til når forsiden oppdateres med mange nye artikler hver dag.
Er klar over det [mention]RaoulDuke[/mention].
Skulle allikevel ønske at forumet ble mer synlig på United.no.
Jeg prøver å nevne Unitedforum.no i mine kommentarer der så ofte jeg kan.

Det er fantastisk at du har opprettet dette forumet :celebrate: :clap:

For, det er håpløst å diskutere over tid under artikler på United.no.
Jeg har hatt flere meningsutvekslinger over tid med brukere der inne - meningsutveksling jeg synes har vært både interessante og givende.
Men, det dør ut etterhvert - både fordi artiklene havner utenfor synsvidde - så ingen nye kan hive seg på - pluss disse håpløse tekniske problemene de sliter med.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Det er klart det er vanskelig å konkurere mot Facebook og andre ting. Forum er kanskje litt gammeldags. Mange syntes det er litt upraktisk tror jeg. Men er formidabelt at vi har et forum. Så håper jeg at vi vil få økt aktivitet her. Det er mange som er inne å leser.
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Fakebook og slikt møl er uaktuelt for min (men det er vel der ungdommen "henger" nå til dags, samt Tw*tter), så jeg er veldig glad for at dette forumet eksisterer :thumb_up:

Skulle ønske forumet hadde en mer prominent plassering på United.no, det hadde nok hjulpet. Men så skal det også sies at mye annet på en måte blir lignende "skjult" der, i diverse undermenyer. Er det ikke lett tilgjengelig på framsiden, så finner ikke mange folk det.

Cola

Da
Cola wrote: 14 Jul 2020, 20:24 På dette forumet kan man også sette opp uvenner
Da har jeg lagt til en uvenn til (troll)
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12542
Liker mottatt: 4887

Cola wrote: 15 Jul 2020, 14:24 Da
Cola wrote: 14 Jul 2020, 20:24 På dette forumet kan man også sette opp uvenner
Da har jeg lagt til en uvenn til (troll)
Troll blir man ikke kvitt her, kaster man ut en så kommer det jaggu meg en ny en inn (tror jeg vet hvem)
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Har vi fått et troll her?, 🙄
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Fant trollet ja hehe, unfrienda
Locked