United.no-problemer

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.

Deleted User 108

Enig @Beta
Umulig å holde seg til saken som artikkelen handler om. Det er greiere her. Ryktebørsen på united.no handler ofte om helt andre ting enn rykter, ihverfall på denne tiden.
Et godt råd til de som har flere brukere: skift meninger og standpunkt noen ganger. Ikke bruk lissom og spennendes på alle brukerne. Lik gjerne Lingard eller Fred på en bruker, da er det mulig å lure noen hvis det er meningen.
post liked by: Belfastboy, Pink Final
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 931
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 119
Liker mottatt: 814

Pangaea wrote: 13 Oct 2020, 13:04 Sorry for trippelposting her nå, men det er noe jeg har tenkt på i noen dager. Er disse bekymringene og forslagene som har blitt luftet her og delvis i kommentarfeltet på united.no noe som har blitt kommunisert direkte til supporterklubben? Hvis ikke så kan det jo være en idé å sende dem en epost der det blir lagt fram på en saklig og fin måte, med argumenter for et skikkelig forum osv. Ikke sikkert de gjennomfører det, men det kan jo være greit at de får det med seg vertfall. Vet ikke hvor nøye de er på å lese kommentarer selv, siden reglene ikke blir overholdt.
Jeg har møtt Dag ang forumet. De er positiv til forum, men de har ikke kapasitet til å drive og moderere et forum selv. Brukerdatabasen er også et annet teknisk problem som vil koste endel for å få til å fungere med både medlemskapet og forumet. Men det er allerede et slags samarbeid mellom oss og United.no. De har en link hit i menyen sin øverst, og de har skrevet et par artikler om forumet.
Screenshot_174.png
Screenshot_174.png (144.86 KiB) Viewed 2699 times
Det kan selvfølgelig hjelpe om andre også sender en mail til de og spør om de kan promotere oss litt oftere, så kommer det kanskje flere brukere hit også. En annen side jeg har drevet tidligere (ikke United relatert) har feks hatt en link nederst i alle artiklene til en forumtråd hvor man kan diskutere den artikelen.

Minner om regler ang trakassering. Noe som begynner å nærme seg kanten her nå synes jeg.
post liked by: Pink Final, Blodfink, Pangaea, Buchan, Belfastboy, Van The Man
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7524
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26854
Liker mottatt: 17363

Pangaea wrote: 13 Oct 2020, 12:55 Hvis ikke så kan det jo være en idé å sende dem en epost der det blir lagt fram på en saklig og fin måte, med argumenter for et skikkelig forum osv. Ikke sikkert de gjennomfører det, men det kan jo være greit at de får det med seg vertfall.
Har gjort det flere ganger, både med Langerød og Aaberge.
Aaberge var jo admin på det opprinnelige forumet.
Alltid hyggelige meldinger med de i redaksjonen, men virker ikke som det er økonomi til å gjennomføre.
post liked by: Pangaea, Buchan, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 430

Pink Final wrote: 13 Oct 2020, 13:33
Har gjort det flere ganger, både med Langerød og Aaberge.
Aaberge var jo admin på det opprinnelige forumet.
Alltid hyggelige meldinger med de i redaksjonen, men virker ikke som det er økonomi til å gjennomføre.
Har sett de har pratet om de økonomiske utfordringene både vedr. drift av siden og dertil forum, men er det noen som vet hvor store de økonomiske utfordringene er og hva de ev. går ut på?
Er det snakk om å ansette noen som forum-mod. eller er det mer drift av server og nettside det går på?
post liked by: Belfastboy, Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7524
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26854
Liker mottatt: 17363

@RaoulDuke er nok mer kapabel på å svare her @Steinar Stenseth.
Har forstått det slik at det går på hvordan siden er satt opp.
Det er kostbart å gjøre om.

Virker som de er mer positive til et forum nå enn før.
Kanskje skjer det noe om mange nok sier at de foretrekker forum.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 931
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 119
Liker mottatt: 814

RaoulDuke wrote: 13 Oct 2020, 13:31 Har sett de har pratet om de økonomiske utfordringene både vedr. drift av siden og dertil forum, men er det noen som vet hvor store de økonomiske utfordringene er og hva de ev. går ut på?
Er det snakk om å ansette noen som forum-mod. eller er det mer drift av server og nettside det går på?
Litt egoistisk kanskje, men ser helst at de ikke lager et forum slik at vi kan drifte dette forumet videre.

Her har vi mulighet til å gjøre oppdateringer og legge inn/teste nye funksjoner uten å måtte betale et webdesign-byrå 10,000-vis av kr for å gjøre det.
post liked by: Van The Man, Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7524
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26854
Liker mottatt: 17363

Der kom du meg i forkjøpet @RaoulDuke.
Du har gjort en strålende innsats her :clap: :clap: :clap:
Så egentlig litt dårlig gjort å diskutere dette her.
Skulle ønske dette forumet ble mer synlig der.

Det som er synd er at det kunne vært så mange flere brukere om forumet var synlig på United.no.

Det er jo en link der som du skriver, men den er godt skjult.
Jeg har nevnt dette forumet flere tiltalls ganger der.
Tror noen få har blitt oppmerksomme på det av den grunn.

Se på Leeds og Liverpool.
Store aktive forum - godt synlig på hjemmesiden deres.

Noe som er virkelig bra her er modereringen.
Synes du viser god dømmekraft @RaoulDuke
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Van The Man
Posts: 39
Joined: 14 Jul 2020, 21:08
Liker gitt: 10
Liker mottatt: 3

Pink Final wrote: 13 Oct 2020, 15:29 Der kom du meg i forkjøpet @RaoulDuke.
Du har gjort en strålende innsats her :clap: :clap: :clap:
Så egentlig litt dårlig gjort å diskutere dette her.
Skulle ønske dette forumet ble mer synlig der.

Det som er synd er at det kunne vært så mange flere brukere om forumet var synlig på United.no.

Det er jo en link der som du skriver, men den er godt skjult.
Jeg har nevnt dette forumet flere tiltalls ganger der.
Tror noen få har blitt oppmerksomme på det av den grunn.

Se på Leeds og Liverpool.
Store aktive forum - godt synlig på hjemmesiden deres.

Noe som er virkelig bra her er modereringen.
Synes du viser god dømmekraft @RaoulDuke
Mener united.no hadde direkte link/ banner til det gamle forumet som var for noen år siden.
Burde kanskje være mulig å få til dette nå også?
Da blir det fort mere action her inne og nye medlemmer.

Deleted User 430

RaoulDuke wrote: 13 Oct 2020, 15:23
Litt egoistisk kanskje, men ser helst at de ikke lager et forum slik at vi kan drifte dette forumet videre.

Her har vi mulighet til å gjøre oppdateringer og legge inn/teste nye funksjoner uten å måtte betale et webdesign-byrå 10,000-vis av kr for å gjøre det.
Var ikke ment som noe håp om at de skulle bli en konkurrent, men mer hva som var den egentlige årsaken til hvorfor de anså det som så vanskelig å få gjennomført endringer.
Ligger det på "10,000-vis" av kroner bare for endring av siden så er det forståelig at de vegrer seg mot det, men da har jeg ihvertfall fått svar på det. Takk for svar.

Tror uansett de aldri ville blitt noen konkurrent som et fornuftig forum, siden de aldri følger sine egne enkle regler der inne nå, så ingen fare sånn sett :)
post liked by: Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14535
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22975
Liker mottatt: 18954

Tenker at aktivitet på forum følger litt hvordan laget gjør det også, i hvert fall for United i Norge. Det ble vel en skikkelig oppblomstring utover 90-tallet, og videre opp til SAF ga seg. Etter det så har det jo vært nedtur både på banen og i antall positive innlegg, og antall medlemmer. Uten at jeg har noen tall på dette.

Nye rekrutter kommer jo til fanbasen, men det er vel kanskje slik at det er andre klubber som rekrutterer flere nå om dagen.

Nedturer for klubben engasjerer jo det også selvfølgelig. Pluss at det er en norsk manager i klubben.

Jeg har heller ikke tall på hvor mange som aktivt kommenterer på United.no, men de gangene jeg er i feltene der, så har jeg inntrykk av at det er mye de samme som går igjen. Det forrige forumet ville muligens blitt mindre aktivt det også?

Aktiviteten her inne varierer jo, men det har vel tatt seg litt opp nå i det siste. Det får man håpe bare fortsetter, det er nok å diskutere rundt MUFC for tiden...
post liked by: RaoulDuke, Pink Final
LUHG!
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2713
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3857
Liker mottatt: 4926

De har vel 40 000 medlemmer eller noe slikt, så det er et veldig lite mindretall som kommenterer og generelt er aktive. Og en mindre gruppe av dem igjen som lager kvalm.

Må si at jeg synes de gjør en strålende jobb. En profesjonell webside med godt innhold, og mange interessante artikler hver dag, og spesielt de lengre dybdesakene. Kan styre min begeistring for alle "rykte"-sakene (som ofte bare er reinspikka løgn), men det er vel bra at de dekker det, så kan de som er interesserte lese det. Så kan jeg heller sette tenna i artikler om historien, akademiet og artikler fra Mitten osv, og ikke minst de taktiske analysene av Eide. Ganske stor spennvidde i hva de skriver om, og mye er bra. Håper de kommer i gang med de videoproduksjonene de hadde også, synes det var artig å se på.

Skulle selvsagt ønske de fikk kontroll på kommentarfeltet og lot de vanlige dure på til tross for reglene de satte ned når kommentarfeltet med gjenåpnet. Men slik situasjonen er nå, så er det like greit å holde seg litt unna. Jeg har fortsatt et halvt øye på ting, men må scrolle over veldig mye nå, fra de vanlige sinnataggene. Gidder ikke lese det tullet deres dag inn og dag ut.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, The White Pele
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14535
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22975
Liker mottatt: 18954

Det har vært noen diskusjoner rundt det med negative/positive innlegg, både her, på forrige forum og på United.no...

Jeg tar ganske lett på dette, har alltid ment at det skal være takhøyde i et fan-forum. Jeg blir aldri krenka av at en fan skriver negativt om United, personfokus fans i mellom derimot, det synes jeg er en uting.

Antall negative/positive innlegg følger jo også formen til laget. Hadde laget fortsatt å ta PL-titler og kjempe i toppen av CL sesong på sesong, så hadde det vært rosa skyer på forumene stort sett, akkurat som det blir gråvær når det går dårlig. Personhets og sjikane er jo ikke greit. Men forskjellige meninger om forskjellige aspekter i United er helt i orden for min del.

Jeg ser ofte humoristisk på de mest negative og fortvilede innleggene, andre ganger tenker jeg kanskje at noe er drøyt, men skitt au liksom, jeg lar ikke det ødelegge dagen min.

Dette er ikke en melding til spesifikke fans, det er en generell mening fra meg om at ulike meninger, følelsesutbrudd, sinne, anger, glede, fortvilelse og til og med bitterhet må være greit.

Vi har alle vårt på godt og vondt?

Og ulikhet skaper jo litt fart i forumet og, det må jo være en bra ting.
post liked by: offside, pixma
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7524
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26854
Liker mottatt: 17363

@Blodfink enig, det må være takhøyde.
Og personfokus er ikke greit.
(Når det gjelder United.no må vi huske på at noen har blitt utsatt for halvkriminelle handlinger på andre arenaer.
Så det er ikke bare i selve komm feltet problemet har vært).

Over til fotball :football:
Selv synes jeg det er vanskelig å forstå når fokus på eget lag blir veldig negativt.
Skjønner ikke helt greia med å være fan da, rett og slett.
Men, det er bare meg.
Og spillere som får skylda nesten uansett - det er flere av dem i dagens lag/tropp.
Hvorfor?
Vanskelig å skjønne synes jeg.

Men, enig med deg - det er bra de gangene man klarer å overse det.

God stemning her inne stort sett :thumb_up:
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 108

Synes ikke språkbruken og kranglingen på united.no er særlig familievennlig. De som har barn på 12-13 år som er megasupportere blir nektet av foreldrene å gå inn på kommentarfeltet på en side vi betaler for å bruke føles merkelig. Men skjønner godt de foreldrene. Mine barn er 16 og 17. Jeg har nektet dem å kommentere fordi de kan bli slaktet der inne.
post liked by: Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14535
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22975
Liker mottatt: 18954

@Pink Final , Helt uakseptabelt det du nevner i første avsnitt, enig der.

Deler ikke helt synet ditt i andre avsnitt, men respekterer din holdning til det å være fan. Som du sier selv: Dette er deg, og det er glimrende å være seg.

Det er jo alltid sånn at de fleste fans har sine favoritter, og så har man spillere man ikke liker fullt så godt.
Det ser jeg på som fascinerende.

Managere gjør jo det samme: En ny manager kan ønske å bli kvitt spillere som den forrige manageren kjøpte inn, det skjer jo hele tiden.

Spillerbørsen f.eks. Noen gir en spiller 4, andre kan gi 7. Man har ulike briller på, følelser spiller nok inn, og hvordan man ønsker et lag skal spille. Jeg fatter ikke at noen synes den og den gjorde en bra kamp,, når jeg selv ville slaktet vedkommende, men: Jeg kan kanskje ha godt glipp av noen bra ting denne spilleren gjorde, akkurat som den andre kan ha oversett noe dårlig.

Det ville være flott om alle fans hadde vært 100 prosent objektive, men da hadde mye humor og spontanitet forsvunnet innbiller jeg meg. Men det er meg :)
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
@Mcilroy Ja, personfokus er noe dritt, helt enig. Det er ønskelig at fans respekterer hverandre uavhengig av hva man mener om en kamp, personer i klubben osv...Samtidig lærer de yngre seg hvordan verden fungerer, "rasshøl" finnes i alle lag og deler av samfunnet. Men heldigvis mye bra folk og.
post liked by: Pink Final
LUHG!
Locked