United.no-problemer

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.

Vidar Dale Fjeld

Jeg synes det er mye mer dritt på United.no etter at de gikk bort fra det gamle diskusjonsforumet der en kunne diskutere temaer over tid og nyansere/forklare ting om en var rasende uenige om ting og tang. Som sagt, dette er prisen de(United.no) har betalt ved å neglisjere supporteren som ønsker en rød tråd i diskusjoner. Greit at de har gode artikler, men det har gått på bekostning av de brukerne som ser hele klubben som en arena for diskusjon. Nå blir det bare om å gjøre å få inn det siste ord, eller en sleivete kommentar om meningsmotstander. Var hovedgrunnen til at jeg fikk nok der...og moderatorer som ikke fulgte med i timen...tok de siste de så, uten å sjekke historien. Selvskudd til United.no
post liked by: Blodfink, Pink Final

Deleted User 108

Enig @Pink Final
Men vi er så gamle at det gror mose på oss snart. Tror vi som ble supportere på 70 tallet tåler motgang bedre og vi er ikke så kreative på sosiale medier 😂
Å stå på Old Trafford, uten at en person har forlatt stadionen etter 0-3 mot Liverpool under Moyes og synge We Love United We Do ga meg ståpels og utrolig stolt over klubben min og våre supportere. Er ikke sikker på om kommentarfeltene støttet våre egne akkurat da.....
post liked by: Blodfink, Pink Final, offside, Pangaea, Belfastboy
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Litt som @Blodfink skriver, man kan ikke ta seg nær av folk som blåser ut på nett. Fotball er følelser, noe som forsterkes av sosiale medier. Vi har alle stått og bannet over laget vårt, nå er SoMe en megafon som blåser all verdens skjellsord rett i trynet ditt. Det er ikke nødvendigvis verre eller mer enn før, forskjellen er at du får med deg alt. Før var det kona eller kompisen, liksom.
Jeg er blitt ganske flink til å ignorere rasshøl, bråkmakere og brushoder etter noen år på nettet. At en fyr fra Nigeria, Norwich eller Yemen synes Marcus Rashford er verdens dårligste spiller og Solskjær er en lallende idiot, går bare inn det ene øret og ut det andre.

At noe tipper over i ren trakassering på grensen til det kriminelle, er noe helt annet og selvsagt langt fra greit.

Når det gjelder United.no, vil jeg tro at opprettelsen av Facebook-gruppa er ment som et supplement på diskusjonsfronten. Nå er ikke det et spesielt mye lettere format å diskutere i, men det er i alle fall enkelt for dem å drifte. Ser ikke ut som det har sklidd så veldig ut der ennå. Men også der forsvinner gjerne de interessante diskusjonene fort nedover sida.
post liked by: Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Mcilroy wrote: 14 Oct 2020, 10:00 Å stå på Old Trafford, uten at en person har forlatt stadionen etter 0-3 mot Liverpool under Moyes og synge We Love United We Do ga meg ståpels og utrolig stolt over klubben min og våre supportere. Er ikke sikker på om kommentarfeltene støttet våre egne akkurat da.....
Rått, du var på den? :perf:
Måtte nøye meg med TV’n - laget ble utspilt, vondt å se - men FANSEN det gjorde meg stolt.
Twenty Times overdøvet Liverpool fansen’s feiringer fullstendig.
Heftig å både se og høre United fansen synge - ikke bare på Stretford End og J/K stand men også på United Road (eller sir Alex Ferguson som den heter nå til dags)

Støtte i motgang det gjør meg stolt av fansen.
Men, nå beveger jeg/vi oss kanskje mer over i supporterkultur og en annen tråd.

For å relatere til komm felt og forum så er det selvsagt ikke feil å kritisere spillere og manager - når de fortjener det.
Som feks Lindelöf i semi’n mot Chelsea.
Enig med deg @Blodfink i at vi ser og bedømmer matcher og spillere ulikt.

Det jeg mener er ‘supportere’ som har bestemt seg før match om at enkelte spillere er dårlige.
Fred, Lingard, Jones, Lindelöf og de Gea er navn som går igjen.
Jeg synes det ble for mye av det på United.no.

Så er det selvsagt ikke slik at jeg aldri kritiserer spillere.
Tror vi ‘positive’ i gåseøyne også kritiserer spillere.
Men, ikke kritiser før match, og ikke gi samme spiller skylda hver gang mener jeg.
(Ikke myntet på noen her inne - jeg snakker United.no)
Ble reine heksejakta på noen spillere og på Solskjær fra flere brukere inne på United.no.

Når jeg ser United med sønnen min, synes han jeg er for kritisk til spillerne!
Hvem hadde trodd det, at ‘rosemaler’n Pink Final får høre fra sin egen sønn at jeg er for kritisk til feks Pogba :hah: :hah:
Og mens han sier det, så skriver jeg kanskje en kommentar på United.no «se på Pogba - hvor god han er på å komme ut med ballen i trange rom».
Det blir litt sånn at jeg ‘forsvarer’ hakkekyllingene ekstra når kritikken flommer i komm feltet.

Kommer til å holde meg unna å lese der under match en stund.
post liked by: Ryder, Pangaea, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Van The Man
Posts: 39
Joined: 14 Jul 2020, 21:08
Liker gitt: 10
Liker mottatt: 3

Rosemaleren Pink Final ja :P

Drikker du rose vin til kamper også?

Ikke meningen å være barnslig på den. Bare passet så bra inn.
Litt humor synes du vel er greit? :)
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Pink Final wrote: 14 Oct 2020, 20:40
Når jeg ser United med sønnen min, synes han jeg er for kritisk til spillerne!
Hvem hadde trodd det, at ‘rosemaler’n Pink Final får høre fra sin egen sønn at jeg er for kritisk til feks Pogba :hah: :hah:
Og mens han sier det, så skriver jeg kanskje en kommentar på United.no «se på Pogba - hvor god han er på å komme ut med ballen i trange rom».
Det blir litt sånn at jeg ‘forsvarer’ hakkekyllingene ekstra når kritikken flommer i komm feltet.

Kommer til å holde meg unna å lese der under match en stund.
Godt tips å holde seg unna under og rett etter match, det hjelper i alle fall mye for min del.
Jeg liker som regel å sove på en kamp før jeg kommenterer f. eks her inne. Tidligere hadde jeg hund, og etter tap var det alltid rett ut og gå to timers power walk med bikkja. Gjorde underverker, og forhindret helt sikkert noen usaklige utbrudd på diverse fora. :D
post liked by: Pink Final, Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Van The Man wrote: 15 Oct 2020, 08:44 Rosemaleren Pink Final ja

Drikker du rose vin til kamper også?

Ikke meningen å være barnslig på den. Bare passet så bra inn.
Litt humor synes du vel er greit? :)
Humor er topp @Van The Man
Vet ikke om du har lagt merke til at jeg av og til prøver meg på humor ifht brukeren Alan Smudge Smith på United.no?
Du har kanskje sett den brukeren? ;) ;)

Jeg drikker aldri gravøl ifbm match :øl:
post liked by: Pangaea, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Mcilroy wrote: 14 Oct 2020, 10:00 Å stå på Old Trafford, uten at en person har forlatt stadionen etter 0-3 mot Liverpool under Moyes og synge We Love United We Do ga meg ståpels og utrolig stolt over klubben min og våre supportere. Er ikke sikker på om kommentarfeltene støttet våre egne akkurat da.....
Så bare videoer av det, men herregud for en bortefans vi har!!! (og hjemmefans, men ved slike øyeblikk tenker jeg mest på bortefansen). Må ha vært helt fantastisk å være der, å være del av noe så fint. Holdt sikkert på å sprekke av stolthet. Eller på gråten. Vet ikke hvordan jeg hadde reagert (bortsett fra veldig hes stemme etterpå).
post liked by: Belfastboy, Buchan
User avatar

Van The Man
Posts: 39
Joined: 14 Jul 2020, 21:08
Liker gitt: 10
Liker mottatt: 3

Halla Pink Final. Har sett du har tullet litt med flere der inne.
Humor er bra ja :)
Nå håper jeg vi får seier og 3 poeng til lørdag. Det trenger vi alle.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

+1

Avatar
Alan Smudge Smith
18.10.2020 Kl 09:26
Det endte til slutt bra takk og pris. Men å rose dette oppi skyene synes jeg blir drøyt. Vi slet i 85 min av kampen. At vi ikke hadde fikk mål mange ganger før dette var egentlig utrolig. Når man styrer kampen så mye spå er det godt gjort å ikke klare få ballen i mål.
Men nå endte det heldigvis bra.
Håper vi fortsetter til uka i CL!
Quotet fra United.no.
United spiller en svært god match på St.James Park, og dette er fokuset fra en av de ivrigste posterne der inne.

Føles riktig å ha stoppet med å skrive i komm feltet.
post liked by: Buchan, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12542
Liker mottatt: 4887

Kjipt å se hva det fokuseres på der inne.
United gjør en bra kamp og styrer egentlig fra start til slutt. Og så skal dette være det de henger seg opp i.
Alle spillerne gjorde en god kamp alt i alt, men enda så skal noen henges ut også. Fotball er et lagspill, men det hopper noen bukk over og går løs på enkeltspillere. Det er så flaut å se de holdningene til "supporterne".

@Pink Final Jeg tror du skal være glad for å ha forlatt svadaen som noen av de peprer løs med.
post liked by: Buchan, Pink Final
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Jeg kommenterer fortsatt en del, men prøver å lese minst mulig. Nå og da får jeg en notifikasjon om at noen har besvart en av mine poster, og ofte er det en misforståelse eller "må tolke dette på verst mulig måte"-svar. Så jeg gidder ikke å lese så mye, for mye tull og negativitet. Når det er sagt, så var det fra det jeg leste også en del mer edruelige innlegg med positivitet, og ikke bare surmuling.

Helt greit å være kritisk, for all del, men det må være noenlunde rasjonelt og saklig. Ikke det mølet om at alle suger rumpe og burde vært gitt bort til League One.
post liked by: Pink Final, Belfastboy
User avatar

Van The Man
Posts: 39
Joined: 14 Jul 2020, 21:08
Liker gitt: 10
Liker mottatt: 3

Enig med deg at det er dumt noen fokuserer på det negative der inne Pink Final.
Men virker ikke som du er savnet der inne heller så da passer det jo fint at vi her inne har deg her :D
Synes personlig kampen igår var positiv og vi hevet oss mange hakk. Håper vi kan klare å stabilisere oss på et slikt nivå.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

@Belfastboy - ja, noen enkeltspillere får skylda uansett.
Leser en kommentar om at baklengsen i går var Lindelöf’s skyld! :O

@Pangaea - enig, mange flinke brukere der også.
Sånn sett synd å ikke delta der.
Brukere som skriver reflektert og med troverdighet - enten det er ris eller ros til laget.

@Van The Man - enig, synd noen utelukkende fokuserer negativt.
Virker som det er ett par stk der med flere brukere som kun er ute etter en reaksjon/oppmerksomhet - å provosere.

Du har sikkert rett i at jeg ikke er savnet der inne.
Men, etter å ha lett med lys å lykte fant jeg da denne: ;P

Jeg kan utmerket godt forstå at mange blir lei av de mange negative kommentarene her inne og trekker seg tilbake som en konsekvens av det (slik det dessverre kan virke som Pink Final har gjort, for eksempel).
En av skribentene der inne som også har sett seg lei på polariseringen.

———-

Egentlig litt urutinert av meg å dra opp dette med United.no igjen her inne.
Lite kontruktivt av meg -

Ble for fristende å vise til et eksempel over her på en bruker som tydeligvis higer etter oppmerksomhet - og derfor fokuserer negativt etter en god match.
(Riktignok mot et svakt Newcastle)

———-

Nei og nei....nå dukka denne opp :hah:
Sir Paul Scholes
18.10.2020 Kl 17:59
Flott og utrolig viktig med 3 poeng mot Newcastle igår men ingen grunn til å ta av, testen for Solskjær startet ikke igår, den starter etter min mening på tirsdag og varer sammenhengende til og med 7. november.
Da har vi møtt Chelsea, Arsenal og Everton i PL i tillegg til PSG, Leipzig og Basaksehir i CL, min spådom er at Solskjær er ferdig som trener i United etter disse kampene…
Det er ingen unik prestasjon å vinne 4-1 borte mot Newcastle
.
post liked by: Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12542
Liker mottatt: 4887

Å herregud for et negativt innlegg, men dessverre ikke overraskende.
Jeg har vanskeligheter for å ta disse to seriøst. Det håper jeg de som er mye der inne også gjør.
Det beste er å bare overse sånne skrullinger.
Last edited by Belfastboy on 19 Oct 2020, 11:00, edited 1 time in total.
Locked