10 Største United-spillere

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Topic author
offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

----- Forumets brukere de 10 største/beste i deres øyne -----

Hei,

Som dere vet så hadde unitd.no en kåring av de 50 Største United-spillere gjennom tidene.

De hadde på slutten de 10 beste, og det tenker jeg så klart kommer an på fra person til person hvordan man ser på dette. Hva man er vokst opp med og hva man husker.

Noen var så klart enige, andre var ikke.

Jeg tenkte at vi kunne kjøre her, og plukke ut de 10 beste/største United-spillere fra deres synspunkt.

Jeg vil trenge litt tid, men noen navn sier seg jo selv.

Velg selv, enten om dere vil se fra et historisk perspektiv, eller fra deres egen levetid.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Morsom tråd [mention]offside[/mention].
Men, vanskelig.

Jeg setter opp to lister.
Håper ikke det ødelegger idéen med tråden.

En liste med spillere jeg selv har opplevd.
Jeg ble supporter i 1975, men først i 1978 begynte jeg å følge ‘ordentlig’ med.

Så en liste fra 1978/79, og en liste gjennom alle tider.

1978-79 til nå

1 Ryan Giggs.
Holdt toppnivå i over 20 sesonger.
Mestvinnende i klubbens historie.
2 Paul Scholes
Temposetter og ballkontroll i særklasse.
3 Bryan Robson
Box to box, forsvarte eget mål, scoret masse mål.
Hærfører.
4 Eric Cantona
Katalysator for suksess, majestetisk framtoning.
5 Roy Keane
Hærfører som Robson.
6 David Beckham
Dødballfot som ingen andre.
7 Dennis Irwin
Stayer på begge backer, topp dødballfot.
8 Mark Hughes
Atletisk nr 10 som scoret de aller peneste målene.
9 Wayne Rooney
Hadde alt en angriper må ha.
10 Cristiano Ronaldo
Et helt angrep alene.

Her ble det dessverre ikke plass til de Gea, Rashford, van der Sar, van Nistelrooy, Cole, Schmeichel, Bruce, Whiteside, Bailey eller Macari.m.fl.

GJENNOM ALLE TIDER

1 Bobby Charlton

2 Ryan Giggs

3 George Best

4 Paul Scholes

5 Bill Foulkes

6 Bryan Robson

7 Eric Cantona

8 Denis Law

9 Roy Keane

10 Dennis Irwin

Her ble det ikke plass til Ronaldo, Wayne Rooney, Martin Buchan, Duncan Edwards, Joe Spence m.fl.

Å sette opp en topp 10 er nærmest umulig.
Om 3 måneder ville den sett annerledes ut.
Kanskje hadde jeg hatt Edwards inne da?
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Oi oi oi, ikke lett dette her.

Men setter opp 10 stk. basert på litt av hvert: Kun "nyere" tid, fotballmessig kvalitet, personlighet og spesielt minneverdige kamper/hendelser

Delt førsteplass faktisk:

1) Robson/Keane, vanskelig å skille de synes jeg, men de var den viktigste spilleren på laget (imo) i sine respektive perioder.

3) Eric Cantona, personligheten og de store øyeblikkene.

4) Wayne Rooney, verdens kuleste scouser.

5) Ronaldo, dominerte alt og alle til tider

6) Paul Scholes, verdens dårligste takler.

7) David Beckham, dødballer, men også for intensiteten i spillet hans. Skulle aldri vært solgt...(imo).

8) Ryan Giggs, kvalitet over lang tid.

9) Dennis Irwin, klippen og stabiliteten selv.

10) O G Solskjær, benkesliter og mannen bak scoringen i `99
LUHG!

Deleted User 108

Min liste består av helter. Trenger ikke å være best, men hvem som jeg virkelig føler mye for, personlighet og egne møter opp gjennom årene.

1. Eric Cantona
2. Steve Coppell
3. Lee Sharpe
4. Norman Whiteside
5. David Beckham
6. Mark Hughes
7. Gary Bailey
8. Martin Buchan
9. Gary Pallister
10. Darren Ferguson

Regner med dere rynker på pannen av denne listen, men jeg har møtt alle disse. Fantastiske personer og ydmyke som bare det. De tre første i egen klasse. Darren Ferguson er en herlig person som kom på treningsfeltet The Cliff som passasjer i søppelbilen til kompisen sin. Men kom sist pga fotballferdighetene. Juan Mata, Daley Blind og Ander Herrera kunne også kommet med.
post liked by: Torquemada
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Mcilroy wrote: 10 Jul 2020, 19:00 Regner med dere rynker på pannen av denne listen,
Nei nei, helt topp den :thumb_up:
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Mcilroy wrote: 10 Jul 2020, 19:00 Regner med dere rynker på pannen av denne listen,
Snarere tvert i mot.
Herlige spillere.
Moro at du har møtt alle.
Og topp med variasjon på listene her.

Whiteside er favorittspiller’n min.
Men, nådde ikke helt opp på lista mi.
Som jeg har basert på ferdigheter og stayerevne i klubben.

Gary Bailey var en supergod keeper.
Og han virker å være så reflektert som person.

Husker du skrev om da du møtte Steve Coppell i Picadilly Gardens :perf:
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 108

Møtte Norman Whiteside på Hotel Football. Snakket om drikkekulturen i klubben før Ferguson kom og måten Ferguson kvittet seg med alle utenom Bryan Robson. Steve Coppell i Picadilly Gardens da det var en garden og ikke en betongkloss. Buchan og Bailey på The Red Cafe. Buchan har bedre humor enn hva det virket som da han var aktiv😂😂
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Helt umulig oppgave, og det endrer seg nærmest fra time til time :yikes:
  1. Charlton
  2. Giggs
  3. Best
  4. Edwards
  5. Scholes
  6. Cantona
  7. Keane
  8. Robson
  9. Schmeichel
  10. Rooney
Sårt å utelate Beckham og for så vidt Ronaldo (dro for tidlig). Robson har jeg knapt sett, men føltes likevel feil å utelate en slik gigant. Har tross alt ikke sett de eldre gigantene heller. Skulle gjerne hatt plass til Irwin og Rio også, men det går bare ikke. Samme med Denis Law. Og 100 andre :hah:

Må si jeg har full forståelse for at Giggs havnet øverst på begge listene hos united.no, men det er bare noe spesielt med Charlton, alt han har opplevd, å overleve flyulykken og så seinere løfte trofeet som "champions of Europe", og så tidens hans i United styrerom osv. Best taler for seg selv. Edwards ligger mitt hjerte nær, og vi skal ikke glemme at han ble stemt fram til den tredje beste spilleren i Europa i 1957, bare 20 år gammel (dagens Ballon d'Or).
User avatar

Topic author
offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Finnes ingen fasit her, og det er selvsagt vanskelig å velge. Det er så mange å velge mellom. Alle har sin oppfatning, og det er gøy å lese alle deres svar. Utrolig mange artige svar
[mention]Pink Final[/mention] jeg ser den, både det du har opplevd og det historiske.

[mention]Mcilroy[/mention] det var faktisk kult å lese den listen.

For min egen del, så begynte jeg å følge med på United i 96. Jeg husker ikke så mye av den andre tiden. Så jeg vil velge ut en liste fra de jeg vokste opp med.

10. Van der Sar. Jeg mener at det er den beste keeperen vi har hat. Bedre enn Peter Schmeichel. Jeg kan ikke huske at vi hadde en så stabil keeper. God med føttene, rekkevidde og minst ekstremt lite tabber. Tror vi nesten kan telle tabbene hans på en hånd.

9. David Beckham. Fantastisk fot, avgjørende i så mye. Både med assit og scoringer.

8. Neamja Vidic. Den siste brikken som falt på plass i Fergies siste storlag. Vil alltid hat en type som Vidic på banen, any time.

7. Roy Keane . En fantastisk leder, Kaptein, en som satt høye krav. Når han ble manager i Sunderland så sa en av spillerne der at Keane pleide å bli med på treninger. Han var den beste, herjet forsatt på treningene.

6. Gary Neville . Jeg digga Neville, tversgjennom rød. Solid, ikke den mest talentfulle med solid.

5. Wayne Rooney. Han fikk ufortjent mye pepper. Men han er en av mine favoritter. En av de beste United spillerne gjennom tidene spør du meg. I sin prime så er han faktisk noe av det råeste jeg har sett. Eksplosiv, klok, kunne score, assistere rett og slett en meget god lagspiller, ikke minst intelligent.

4. Cristiano Ronaldo. Alt han tok på ble til gull. Leverte å leverte, ustoppelig til tider. Scoret fra alle vinkler, høyre, venstre, hode, frispark. You name it.

3. Eric Cantona. Jeg husker han bare den ene sesongen før han la opp. Men det var noe eget med han, karisma aura. Som jeg nesten ikke har sett noen United spillere ha.

2. Ryan Giggs velger jeg på 2 plass. Av ulike grunner, Giggs mista litt stjerne hos meg etter det som hendte. Han er den største, mestvinnende, og ingen ta fra Giggs det. Men han mista litt stjerne hos meg.

1. Paul Scholes. Som Thiery Henry sa, "Scholes he made them tick". Han fikk klokka til å tikke, han styrte maskineriet. Helt rå. Bare det faktum at han legger opp, kommer tilbake og leverer som han gjør og bidrar så mye. Jeg har sett en United kamp live. Den jeg la merke til var Scholes, han spilte på banen som om han hadde tøfler på seg. Det gikk så lett. For en spiller. Undervurdert kanskje, mediesky. Men jeg mener at det er den mest talentfulle spilleren vi har hat. Det er bare å lese hva Barca gutta og alle som har spilt med Scholes sier. Han er faktisk nummer 1 for meg. Jeg skulle ønsker vi hadde en Scholes til. (Kanskje Bruno).
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Ikke nødvendigvis den beste listen, men basert på følelser. Litt lett blanding her, Martin Buchan og Lou Mcari er spillere fra tidlig 70 tall da jeg ble United supporter. Steve Coppel, Gordon Hill, Alex Stepney med flere kunne også vært med.
I morgen har jeg sikkert en annen liste :D

1.Cantona
2.Giggs
3.Ronaldo
4.Robson
5.Beckham
6.Buchan (Min første favorittspiller i United)
7.Rooney
8.Keane
9.Irwin
10.Lou Mcari
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Nydelig liste [mention]Buchan[/mention].
Jeg hadde i sin tid en brevvenn med sesongkort på United Road.
Han skrev mye interessant.
Blant annet skrev han at av alle United spillerne på 1970 tallet så var Buchan CLASS.
Han skrev klassespiller i blokkbokstaver for å understreke hvor god han var.

Jeg mener Buchan burde vært høyere på United.no sin kåring av topp 50.
Og at Macari skulle vært på den lista.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Pink Final wrote: 11 Jul 2020, 13:10 Nydelig liste [mention]Buchan[/mention].
Jeg hadde i sin tid en brevvenn med sesongkort på United Road.
Han skrev mye interessant.
Blant annet skrev han at av alle United spillerne på 1970 tallet så var Buchan CLASS.
Han skrev klassespiller i blokkbokstaver for å understreke hvor god han var.

Jeg mener Buchan burde vært høyere på United.no sin kåring av topp 50.
Og at Macari skulle vært på den lista.
God greie på fotball han brevvennen din @Pink Final :D. Ja jeg hadde trodd at Macari hadde kommet på listen.
Det er vanskelig med en slik liste når du kommer opp i årene, og har opplevd flere ti år med United :D.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Mcilroy wrote: 10 Jul 2020, 19:00 Regner med dere rynker på pannen av denne listen
Helsikke, dette kunne jo nesten ha vært min liste. Men jeg må tenke litt mer. Joe Jordan, McQueen, Vidic, Huges, Arthur Albiston, Becham, Ferdinan, Neville, Robson.... skal noen av disse inn på lista mi. Er mange å ta av.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Fantastisk at Ronaldo skippa Pep og Man City.
Og vender hjem til Man United.
Gleder meg til å se ham i United igjen.
Det sagt, han er ikke på min ti på topp United liste.
Quoter meg selv fra Ryktetråden 2021.
Regner meg de fleste av oss husker De 50 største på United.no ifjor.
Der synes jeg både Ronaldo og Cantona! kom for høyt.
5-6 sesonger med fantastiske prestasjoner og innflytelse for all del.
Misforstå meg rett 😁.
I min bok skulle de begge vært bak en kar som Bill Foulkes.
Mestvinnende i United pre Fergie.
Og ofret virkelig helsa for Mufc.
Fikk ikke sove og orket ikke å spise mat etter München.
Husker ikke hvor mange kilo han gikk ned, det var mange.
Men han stilte opp for laget, og godtok motvillig rollen som kaptein som eneste utespiller over 25 år, og med erfaring på baken.
Quoter inn ditt svar her i denne tråden @Pancho P
Eg hugsar vi diskuterte ein del rundt den lista på united.no. Surmaga som eg er, hadde eg ikkje Ronaldo på topp 50 eingong. Kanskje han kjem inn på topp 50 no? 😂😂😂 Elles heilt einig om Macari og Foulkes, sjølv om det er vanskeleg å vurdere spelarar frå før ein sjølv blei supportar. At eg hadde Robson på første plass kjem nok av at han var den desidert beste i den perioden eg verkeleg vart svoren unitedsupportar.
post liked by: Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Buchan wrote: 11 Jul 2020, 11:18 Ikke nødvendigvis den beste listen, men basert på følelser. Litt lett blanding her, Martin Buchan og Lou Mcari er spillere fra tidlig 70 tall da jeg ble United supporter. Steve Coppel, Gordon Hill, Alex Stepney med flere kunne også vært med.
I morgen har jeg sikkert en annen liste :D

1.Cantona
2.Giggs
3.Ronaldo
4.Robson
5.Beckham
6.Buchan (Min første favorittspiller i United)
7.Rooney
8.Keane
9.Irwin
10.Lou Mcari
Ser at jeg faktisk hadde Ronaldo på topp 3, den dagen 😊
post liked by: Pink Final
Post Reply