Sportsdirektør

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.

Topic author
Nils Olsen

Hvem tror dere hadde vært det perfekte valget for den jobben hos oss?
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Jeg synes en av de to tyske virker spennendes. Husker ikke navene i farta. Men vi trenger iallefall en bra mann i den jobben.

Alf banan
Posts: 252
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 18
Liker mottatt: 487

Nils Olsen wrote: 25 Apr 2020, 15:38 Hvem tror dere hadde vært det perfekte valget for den jobben hos oss?
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Jeg synes en av de to tyske virker spennendes. Husker ikke navene i farta. Men vi trenger iallefall en bra mann i den jobben.
Det var jo veldig informativt.
Jeg mener vi burde hente en av de spanske eller italienske.

Topic author
Nils Olsen

Ja kom ikke på navnene. Ok men du husker ikke hva de italienske eller spanske heter?

Alf banan
Posts: 252
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 18
Liker mottatt: 487

Nils Olsen wrote: 25 Apr 2020, 16:43 Ja kom ikke på navnene. Ok men du husker ikke hva de italienske eller spanske heter?
Da kunne du kanskje informert om hvilken klubb de jobber i?
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

United har truffet utrolig bra med overgangene det siste året - uten bruk av sportsdirektør. United er godt organisert.

Topic author
Nils Olsen

Mange år med fiaskoer. Et vindu med 2 (3) som slår til friskmelder ikke hele organiseringen. Får se på de neste vinduene om det klaffer like bra.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Håper vi treffer like godt på signeringene til sommeren. Er spent.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Elkey wrote: 26 Apr 2020, 21:25 United har truffet utrolig bra med overgangene det siste året - uten bruk av sportsdirektør. United er godt organisert.
Ja faktisk, først og fremst syntes jeg de har truffet godt på hvem de har kvittet seg med. Første steg var ryddejobben. Det siste året har overgangene vært bra selvom mange har vært frustrerte over manglende handling på overgangvinduet. Det er bedre å ha litt is i magen, men jeg tror vi går mot en mye bedre strategi på overganger nå. Nå vet vi ikke hvordan ting kommer til å bli med tanke på corona osv. Men i en normal verden så hadde vi kvittet oss med 4-5 mann i sommer uten å behøve å nevne navn, og henta inn 3-5 nye spillere inn.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

United ansetter en ny sportsdirektør;

Jacob Murtough

https://www.tv2.no/sport/13878275/

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke kjenner noe til han.

Men det er jo positivt, det virker som Ole og co bygger klubb.

Han har vært ansatt i klubben siden 2013, det er jo bra, da får man jo inn en mann som kjenner klubben.

Med seg på laget så får han også med seg Fletcher, Fletcher er en sympatisk fyr som jeg liker å ha i klubben.

Hva tenker dere?

Kjenner noen til han her?
post liked by: Blodfink, Buchan

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

I utgangspunktet positiv.
Men stiller spørsmålstegn til å ansette i fra egne rekker.
Har denne Jacoben pondus?
Eller er han ansatt som nikkedokke.
At han ikkje skal ha ansvaret for forhandlinger kan tyde på det siste.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

offside wrote: 10 Mar 2021, 13:41 Hva tenker dere?

Kjenner noen til han her?
Høres bra ut det, Murtough er kjent som en fyr som får ting gjort. Ble henta til United av Moyes.

Han har mye av æren for akademi-utviklingen og damefotballen bl.a.

Er den personen Solskjær har hatt tettest kontakt med i det daglige.
post liked by: offside, Pink Final, Buchan
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Intensjonen virker i alle fall god, men skulle gjerne likt å vite mer om denne Murtough og hva han har fått utrettet både hos oss og andre tidligere. Det nevnes at han ble med Moyes som "sportsviter", hva i all verden er det? Han skal være en "fixer", hva betyr det? Tyder likevel på at han først og fremst har erfaring fra sportslig arbeid og ikke forretninger, bare det er jo en oppgradering...

Når det gjelder Fletcher - de gangene jeg har hørt ham snakke om fotball er jeg blitt ganske imponert, han har tydeligvis mer mellom øra enn bare å være "United DNA" og tidligere spiller.

Når det er sagt, det virker som klubben er litt redd for å hente impulser utenfra, og har litt for stor tro på at forbindelser bakover i klubbhistorien er nok til å sikre den samme suksessen vi hadde den gang da. Har ikke fasitsvaret her, men innimellom tenker man jo at det kunne gjort seg med et par nye, moderne briller også.

Det er et steg i riktig retning i alle fall, men jubler ikke høyt riktig ennå.
post liked by: Pink Final, Buchan

Topic author
Deleted User 429

Ryder wrote: 10 Mar 2021, 14:50Når det er sagt, det virker som klubben er litt redd for å hente impulser utenfra, og har litt for stor tro på at forbindelser bakover i klubbhistorien er nok til å sikre den samme suksessen vi hadde den gang da. Har ikke fasitsvaret her, men innimellom tenker man jo at det kunne gjort seg med et par nye, moderne briller også.
Finnes det noen god grunn til å anta at de med forbindelser til klubben ikke har nye, moderne briller? Hører dette hver gang en tidligere spiller blir ansatt, og jeg skjønner ikke helt hvorfor.
post liked by: red, Pink Final, Blodfink, Buchan

Topic author
Deleted User 430

Ryder wrote: 10 Mar 2021, 14:50 Intensjonen virker i alle fall god, men skulle gjerne likt å vite mer om denne Murtough og hva han har fått utrettet både hos oss og andre tidligere. Det nevnes at han ble med Moyes som "sportsviter", hva i all verden er det? Han skal være en "fixer", hva betyr det? Tyder likevel på at han først og fremst har erfaring fra sportslig arbeid og ikke forretninger, bare det er jo en oppgradering...
Etter hva jeg har kunnet finne så blir han ansett som en som hadde en viktig rolle hos Everton-akademiet som fikk frem bla. Rooney og Barkley. Han sies også å ha vært sterkt involvert omorganiseringen av akademiet, speidernettverk og spillerlogistikk på u-lagene hos United de senere årene og bla. Hannibal er en av "hans" signeringer.
Har også hatt en toppjobb i PL.

Han er visst også meget dyktig på "data-analyse-spekteret" innen fotballen, også kjent som sportsvitenskap. Alt i alt virker han som en faktaorientert og kunnskapsrik fyr innen fotball-faget og det er, som du sier, en oppgradering.

Kilder;
https://www.unitedinfocus.com/news/who- ... -football/

https://www.theguardian.com/football/20 ... l-director

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... r-23660273
post liked by: Pink Final, Blodfink, Buchan

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Eg skriver som ein på FB skreiv. Eg trur desse personane i desse rollene får minimalt å sei. Desverre. Plassert der fordi de er rimeleg føyelige.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Otac wrote: 10 Mar 2021, 20:49 Eg skriver som ein på FB skreiv. Eg trur desse personane i desse rollene får minimalt å sei. Desverre. Plassert der fordi de er rimeleg føyelige.
Ikke umulig det scenarioet, men man får jo tro at dette er noe OGS har ønsket, og som bringer suksess til klubben.
LUHG!
Post Reply