Klubber/agenter/overganger

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
Post Reply
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Lagde en tråd for å sette fokus på et tema som er heftig oppe til diskusjon for tiden...

Legger inn en kommentar jeg hadde til en sak på United.no, som handlet om uttalelser fra Raiola i forbindelse med Braut Haaland overgangen. Saken heter "Raiola: – Jobbet med Haaland i nesten ett år".

-----------------

"Tenker eierne og styret/adm. flirer godt når fans henger seg opp i Raiola...Da slipper de enda mer kritikk selv...

Raiola jobber godt for klientene sine som Per Andersen nevner i sin komm, og er neppe verre enn Jim Solbakken? Hvem har han i kundebasen?

Og dette med at alle spillere inn må være i United resten av sitt yrkesliv eller noe, utopisk.

FIFA legger premissene som noen nevner her. Skyt på dem, eller på Glazers, de er neppe mindre glade i penger enn Raiola...

Jeg tenker at MUFC og andre storklubber har opptrådt arrogant selv ifb. overganger her og der, unge talenter fra mindre klubber f.eks...De føler seg sikkert rimelig r..kjørt til tider...Om det er arroganse og griskhet vi diskuterer her da...

Raiola har talt MUFC midt i mot, det havner ikke i god jord tenker jeg.

Og hva skjedde egentlig i kulissene mtp Braut H? Valgte han bort United? Valgte United bort ham pga Raiola? Ingen vet vel, bortsett fra de involverte. OGS ville i hvert fall ha ham, det vet vi...

Kanskje Glazer ikke vil dele utbyttet sitt med noen andre? Klubben synker i verdi, mindre penger å suge ut, da må det jo spares..."
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Penger har (dessverre) blitt en vesentlig del av fotball.

Idéelt sett er agentene der for å hjelpe spillere og klubber.
I realiteten er de der for å suge ut penger.
Akkurat som United’s eiere.

Hvem som er verst av Glazer’s og Raiola?

Har ikke peiling.
Fellesnevneren er griskhet.
De vil ha kloa i penger.

Ingen skal komme å påstå at en agent som Raiola vil hjelpe en spiller uten egeninteresse.

Raiola, Mendes...disse superagentene ville aldri tatt i de spillerne som sto uten jobb da Bury ble kastet ut av ligaen i august.
Der var det nemlig ikke penger å hente.

Hele systemet innen toppfotball er pill råttent.
Er vel omtrent bare Lfc fans som tror deres klubb utgjør et unntak.

Josimar satte fokus på Solskjær og Solbakken.
Omtrent alle har svin på skogen tror jeg.

Hvem som er verst?

Har ikke peiling.

Med det pengesirkuset fotball har blitt, er klubber og agenter avhengig av hverandre.

Man United, med sin inkompetente ledelse har gjort seg enormt avhengig av agenter.
Woodward har helt klart blitt lurt av disse «rådgiverne».
I hvertfalll de første årene som sjef.

Jeg har ingen illusjon om at Man United er noe bedre enn andre.
Det foregår et skittent spill bak kulissene.
Det gjør det hos alle - ikke minst i dobbeltmoralens høyborg Liverpool Fc :angel: |P |P.

Raiola er en slu rev, som bruker media for alt det er verdt.
Han har sine journalister, akkurat som United har sine.

Det er systemet det er noe feil med.
Agenter og klubbeiere utnytter systemet.

Det sagt, så vil jeg på ren refleks støtte Man United mot Raiola og lignende agenter.

Fyren lager enormt mye støy i media.
Ikke minst rundt Paul Pogba.

Jeg mener Glazer’s er gribber, og at Woodward er en vasall.
Allikevel, midt oppi all deres uærlighet håper jeg de kutter ut folk som Raiola.
Fyren har ingen interesse av å hjelpe klubben vi holder med.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Der det er for mye penger lar folk seg korrumpere.

At Raiola er ute etter å tjene penger er jo selvsagt, det er enhver agent der ute.

Det beste var om spillerne klarte seg uten agenter slik som Scholes i sin tid.

Samtidig har ting forandret seg, United f.eks. har lykkes stort noen år med det kommersielle, spillerne vil ha sin del av kaka, man lar de råeste agentene forhandle for seg. Og de koster penger. En ond sirkel hele opplegget synes jeg. I en verden med høyere moral hadde alle besinnet seg litt...

Enig i at Liverpool er fulle av dobbeltmoral btw :thumb_up:
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Solskjær viser ihvertfall hvem av han og Raiola som har mest klasse, etter sistnevntes utidige utspill ang Pogba.

Håper United aldri mer vil bruke Raiola.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Spillere som velger Raiola bør skyffles ut snarest. Pogba og Lingard - farvel. Det ødelegger mer for klubben enn spillerne. Å sende en slik tweet rett før kampstart er bare ødeleggende og det vet den sleipe fisken.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Det beste hadde vært å tie Raiola ihjel, og Pogba skal selges før EM starter håper jeg.

Storebroren til Pogba satt å snakka drit på spansk tv også. Han sa noe alle vet riktignok, at Paul vil vekk...

Om Pogba blir ønsket velkommen tilbake av Stretford End mister jeg respekten for den tribunen...
LUHG!

Cola

Eller la han kun trene med reserve laget ut kontraktstiden, ikke spille noen kamper, som en advarsel til andre spillere og agenter.
Taper selfølgelig penger på det, men før eller senere må man sette ned foten og si nok er nok
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Sakset fra Menmedia:

"Although Raiola has expressed an antagonistic attitude towards United on a number of occasions in print and on social media, the executive vice-chairman Ed Woodward is understood to like the Italian. Senior United figures regard Raiola's outbursts as 'part of a game'."

Det er gode sjanser for at dette stemmer, Woodward og Raiola ser ut som en perfect match imo.

De spiller det samme spillet.
LUHG!
Post Reply