Troppen til neste sesong 20/21

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Pangaea wrote: 12 Oct 2020, 12:12 Skulle jeg valgt én posisjon vi burde styrket i sommer, så tror jeg faktisk det hadde blitt midtstopper. Sancho hadde selvsagt vært konge også, men per nå føles det faktisk ut som midtstopper er vår største svakhet. Vi spiller egentlig på feil måte til de typene vi har der bak. Verken Maguire eller Lindeløf er raske nok til at vi kan stå såpass høyt og være komfortable. Og sentral midtbane har også defensive svakheter. Blir for lett mellomrom der, og når vi taper ballen ugunstig (heisann Pogba!), så blir det løp rett mot Maguire f.eks. Legg til at både Shaw og AWB er litt suspekte i posisjoneringen, og man har en oppskrift på defensive problemer. Håper virkelig vi får orden på det (igjen), for hittil har vi sett veldig sårbare ut.

Må innrømme jer er veldig spent på Cavani. Han har vært en helt fenomenal spiller tidligere, så hvis han stort sett har bevart det, så kan det bli en stor suksess. Da kan det også være muligheter for taktiske endringer, spesielt ved innbytter. Kan legge både Martial og Cavani på topp, og ha andre konstellasjoner i midtbaneleddet. F.eks. en mer tradisjonell diamant.
Støtter det du skriver om forsvar og def midt. Maguire må jo opp i kvalitet mener nå jeg. Vi har ingen leder bak der slik det ser ut nå. Så at Maguire spilte seg litt opp i 2.omg mot Belgia. Men sleit litt til tider...

Ja, formasjons-endring er jeg enig i. Håper det blir litt nytt mot Newcastle, men den går uten både Martial og Cavani ser det ut til.
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Kunne det ha vært ein ide å omskulert McTominay til HB, slik som han spiller på landslaget?
Inderløpere har vi.

Eventuelt, kan han bli ein god DM?

Deleted User 429

McTominay har vel spilt midtstopper i en treer på landslaget. For meg indikerer egentlig det at han burde takle å spille mer som DM i Solskjærs system i fremtiden - Matic legger seg jo gjerne i midten bak Lindelöf og Maguire når det skal spilles ut bakfra (altså som en slags tredje midtstopper), mens han skyver fremover når ballen har kommet over midten. Jeg ser egentlig ikke noen god grunn til at ikke McT også skal kunne gjøre den jobben. Han må bli litt bedre til å takle og markere, men det kommer med mer erfaring.
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Håper han utvikler seg videre på det defensive, tror han må omskoleres til stopper i United også, enten det eller høyere i midten, der er det opptatt...Har ikke troen på ham som anker foreløpig. Men en god stopper kan han bli muligens, men noen bekymringer er det, pasningsfot og teknikken bl.a. Har også en tendens til å lage litt unødvendige frispark, men der er han ikke alene!
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Juventus var klar til å legge 90 mill pund på bordet for Pogba ifølge Romano, og så linkes vi til Camavinga uten at det bør være noe i det, men det er utrolig rart om ikke United ser på Camavinga som en riktig så god erstatning for Pogba...

Men Camavinga kan velge og vrake.
post liked by: Elkey
LUHG!

Deleted User 367

Å få byttet ut Pogba med Camavinga, hadde vært som å få byttet ut en gammel ubrukelig Fiat med en splitter ny Ferrari😎 jeg hadde sagt JA TAKK.
post liked by: Elkey
User avatar

Topic author
Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Beta wrote: 12 Oct 2020, 14:30 McTominay har vel spilt midtstopper i en treer på landslaget.
Det lover godt for fremtiden til McTominay i klubben at han kan brukes som indreløper, anker og midtstopper. Jeg må si meg enig med Blodfink over her om at jeg ikke er helt sikker på om Scott har noen fremtid i ankerrollen, men veldig fint at han kan vikariere der iblant. Han har et bra driv med ballen og er flink til å komme på løp inn i boksen, så jeg skulle gjerne sett han mer som indreløper eller i rollen til Pogba siden vi spiller 4-2-3-1. Ser han gjerne fra start istedenfor Pogba mot Newcastle, så kan heller Pogba komme inn etter pause.. men i tillegg har vi van de Beek i bakhånd, så det er ikke helt enkelt for Scott. Kanskje er det midtstopper han bør satse på?

-----------------------AWB - McTominay - Shaw ---------------
Williams --------------------------------------------------- Telles

Spennende forsvar?

Det ser ikke fullt så "jalla" ut hvis man flytter AWB opp på back, McTominay ut som høyre midtstopper og Maguire i midten. Det kunne vært spennende å prøve ut. Shaw har spilt flere gode kamper som midtstopper i en trebackslinje, så litt morsomt om McTominay også går den veien. Man blir litt trist av å se AWB på backen og han begynner å se mer og mer ut som et floppkjøp.
Kunne midtstopper i en trebackslinje vært noe for han? Tiden vil vise.
Han passer hvertfall mer som back på et dårligere lag som ikke trenger å ha ballen mye.

Jeg er spent på om Solskjær fortsetter med 4-2-3-1 eller om vi får se litt endringer i formasjon fremover. Vi har fungert bra i både diamantformasjonen og 3-5-2 (finnes mange varianter) tidligere, så spørs om det ikke kan være lurt å prøve dette litt fremover.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Tror ikke Wan-Bissaka har de taktiske egenskapene for å spille i en stoppertrio. Shaw har vært bedre der enn på back. Jeg synes Williams/Fosu-Mensah bør få spille HB fremover. Telles kommer til å overta VB, hvis han ikke gjør det, betyr det at han ikke slår til i det hele tatt. Det er viktig at han lykkes om laget skal ta steg.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Lingard wrote: 13 Oct 2020, 04:57 Jeg er spent på om Solskjær fortsetter med 4-2-3-1 eller om vi får se litt endringer i formasjon fremover. Vi har fungert bra i både diamantformasjonen og 3-5-2 (finnes mange varianter) tidligere, så spørs om det ikke kan være lurt å prøve dette litt fremover.
Synes absolutt tiden er inne for å eksperimentere med formasjon. Fra Solskjær kom inn og ut den første sesongen, byttet jo laget mellom et utall formasjoner, mens det i fjor plutselig var enten 4-2-3-1 eller 3/5 bak mot de beste lagene. Nå må jo NOE skje, og ettersom OGS åpenbart ikke har tro på å bruke andre spillere enn den fastspikra førsteelleveren, er det naturlig å se mot formasjon/struktur.

Jeg har veldig lyst til å se dem i både 4-3-3 og i en 4-4-2 diamant, men med forsvarsproblemene våre for tiden spørs det om vi ikke burde ta noen kamper med 3-5-2 bare for å få skuta på rett kjøl. Prioritere defensiv trygghet og satse på kontringer, så får bare folk klage over at det ikke er "United way".

4-3-3 vil gi mulighet til å frigjøre offensiv kraft i Pogba, og la trioen Pogba/Donny/Bruno veksle på indreløperrollen. Problemet er ankerrollen, per nå er kanskje McTominay nærmest å fylle den, men har reservasjoner både når det gjelder plasseringsevnen og pasningskvaliteten hans. Fred blir for "vill" og udisiplinert til å spille der alene. Matic for treg og statisk.

4-4-2 er spennende om vi kun ser på midtbaneleddet, det vil løse mange problemer og gi plass til alle de vi ønsker på banen. Men det krever veldig mye av backene, og per i dag har ingen av dem den motoren formasjonen krever. Kanskje Telles er svaret? Tror også Williams passer bedre enn AWB i en slik formasjon.

Så må vi også huske at Cavani, Martial, Greenwood og Rashford alle først og fremst er SPISSER, selv om noen av dem er halvveis omskolert til kanter pga behov. Så å spille med 2 foran i stedet for tre, kan ha en positiv effekt på prestasjonen også for angriperne.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Det må jo skje noe taktisk, enig i det. Men jeg klør meg i hodet, hva kan få disse spillerne opp i ringene? Jeg synes alt virker så dødt. Dårlige pre-season og slitne spillere skal tas i betraktning, men jeg mener jo det ikke holder som forklaring på spillet foreløpig.

Jeg ønsker også å se andre formasjoner, men er usikker på om man ser noen forskjell i prestasjonen. Mitt håp er at nykommerne er fulle av arbeidslyst/spilleglede og får spredd dette i troppen.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Det blir vel en ny tråd for neste sesong. Men nå som man nærmer seg avslutningen av pågående sesong - kan man jo danne seg et bilde av manglene i denne troppen muligens. Selv om laget kan vinne EL og ta en 2.plass.

Om jeg hadde vært ansvarlig for overganger i klubber som United helst skal kjempe mot, (City, Chelsea, Liverpool, Bayern, Real, Barca osv), hvilke spillere i Uniteds tropp kunne være aktuelle å hente?

Jeg kommer til maks og litt under tvil 4 spillere fra første-elleveren. Bruno, Pogba, Rashford og Shaw med den formen han har nå. Og så ville nok Amad, Greenwood og Shoretire vært interessante prospekter. Pluss et par til i akademiet.

Men der stopper lista på mulige overganger fra United i mitt hode. Om man sammenligner med Uniteds beste tropper tidligere, hvor man nok kunne finne et helt lag av interesse.

Jeg er litt bekymret som nevnt før over at ryddejobben langt fra er over for OGS sin del. Og at dagens tropp ikke forbedrer seg særlig mye... Det er mine tanker.
post liked by: Pink Final, Belfastboy
LUHG!
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Synes Solskjær har gjort en langt bedre ryddejobb enn sine forgjengere. Stallen er forholdsvis liten nå målt opp mot det han overtok, og jeg kan ikke komme på noen salg som ikke har gitt mening. Mye spennende unggutter i stallen også.

Dessverre har også kjøpene vært, som Uniteds prestasjoner, ustabile. James, Van de Beek og Wan-Bissaka er neppe noe å trakte etter på sikt. Samtidig er Maguire og Cavani gode signeringer. Diallo kan bli virkelig bra, og Bruno-kjøpet var helt utenomjordisk.

Nå skal man kanskje ikke legge for mye i det som skjedde i sommer, da Covid bremset overgangsmarkedet fullstendig. United får en ny mulighet i sommer, som vil bli et mer normalt og optimistisk vindu.
post liked by: Pink Final, offside, Blodfink, Belfastboy, Buchan
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

@Harry Greaves Enig med det du skriver. Solskjær skal ha for å ha gjort en bra ryddejobb. Overgangsmarkedet har ikke vært kjempebra. Syntes dog Wan-Bissaka har vært et godt kjøp og ikke mye å utsette på det. Vil heller mene at Telles ikke er noe å trakte etter på sikt, men det er kanskje en mer midlertidig backup?

Covid gjorde nok at det ble en brems på transfervinduet for de aller fleste klubber utenom City.
Tror årets vindu blir mer spennende, eller det kommer garantert mer spennende navn.

Nå har Solskjær fått rydda unna, men jeg føler at han fortsatt mangler et par knallsingeringer til.
Hvis han nå skulle få ny kontrakt i sommer så ville det vært logisk at styret også backer han med nødvendige midler for å forsterke laget ytterligere.

Men jeg har dog blitt litt skuffet de siste årene over vår aktivitet på transfervinduet, så jeg er nok en litt forsiktig optimist.
Men det er i mine øyne ingen tvil om at laget trenger ordentlige forsterkinger til.

Så er jo spørsmålet om vi får disse midlene?
Eller blir det famling i blinde igjen, og noen nødløsninger?

Aner ikke, men jeg håper, jeg håper at man allerede nå har begynt å kartlegge spillere en vil ha.
post liked by: Pink Final, Blodfink, Belfastboy, Buchan

Deleted User 430

Jeg tror ikke ryddejobben er over på ytterligere et par sommervinduer. Fjorårets vindu "forsvant" jo for alle, og jeg syns det fremsto ganske tydelig der at flere var på vei ut. Permanent og ikke kun på lån. Tror derfor majoriteten av fjorårets planlagte salg først vil skje i år. (Dalot, Pereira, Lingard) Tror også Pogba, Matic og Mata forsvinner i år.

Noen spillere vil selvsagt bli erstattet fra egne rekker, men antall spillere vi trenger inn for å få nok kvalitet i topp og bredde til å dominere tror jeg ikke får fikset på ett vindu. Har, derimot, trua på at det handles inn et par-tre spillere som gjør at vi er med og utfordrer om ligagullet neste sesong, så får neste sommer igjen vise om vi vil gjøre det permanent eller om det kun bli "nå og da".

Får vi på plass en ordentlig DM kan vi spille mer 4-3-3 igjen. Den formasjonen jeg alltid har hatt troen på at Solskjær egentlig ønsker å spille.
Pga. spillermateriell tilgjengelig har han ikke mulighet til det nå uten å ødelegge alt som er av balanse i laget. Verken McT eller Fred passer som enslig DM og Matic har, dessverre, tatt noen steg tilbake igjen etter å ha imponert meg litt i fjor. Da sitter han igjen med ett fornuftig valg og det er å kjøre 2 stykk DMs for å demme opp for manglende i troppen.

En 3`er på midten med Bruno - Ndidi/Rice- DvdB tror jeg kunne gitt en fin balanse defensivt og fryktelig mye moro i offensiv boks. Garner som backup på DM og Fred, McT og f.eks. Hannibal som backup på inderløper.. Det vil fortsatt være tynt på benk, men som et første steg på veien mot langvarig utfordring og dominans er det et godt steg.

Offensivt er det jo liten tvil om at en viss nordmann er drømmen å få på plass, men da først til neste år. Å bla opp halvannen milliard for han i år er i overkant urealistisk sånn det ser ut nå, i mine øyne. Får sannsynligvis Sancho og Ndidi/Rice for den prisen der, så da er valget enkelt for meg.

En trio på topp, som hyppig bytter posisjoner, ut av Sancho, Martial, Rashford og Greenwood høres helt ok ut i mine ører. Diallo, Shoretire og ev. Pellestri i rotasjon foran. Tynt, men DA er det ihvertfall ryddet plass til et ordentlig utlegg sommeren 2022 igjen, om det så er EBH eller Mbappé-klassen..
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Buchan, offside
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Veldig enig i det du skriver @Steinar Stenseth.

Ryddejobben er nok ikke over.
De økonomiske begrensningene i kjølvannet av covid-19 gjør at det vil ta tid.

Jeg støtter @Harry Greaves i at ryddejobben er utført bra.
Litt uenig om noen spillere.
Jeg synes James til den pengen har framstått som en verdifull back up.
Er dog ikke førstelagsmateriale.
Wan-Bissaka håper og tror jeg kan utvikle seg.
Selv om han har gjort mye rart både defensivt og framover på banen.

Forlengelsen av kontrakten til Jones ❤️ ser ut som en stor feil slik ting er nå.

Jeg har ikke tro på de helt store kjøpene til sommeren.
Håper mest på et anker, og deretter på en høyrekant til Amad blir klar.

Keepere
Romero går til sommeren.
De Gea og Henderson er et strålende keeperpar.
Godtar en av dem å spille annenfiolin?
Blir begge trengs ingen ny keeper.

Forsvar
Dalot selges?
Jones burde ideelt sett selges, men det lar seg neppe gjøre å finne kjøper.

Ny stopper inn?
Mange vil ha det.
For meg er det kun tredje eller fjerde pri på lista.

Cover/oppgradering for Wan-B?
Tviler på et kjøp her i dagens økonomiske klima.

Def Midtbane

Jeg mener et nytt anker er første prioritet.
Av de samme grunner som @Steinar Stenseth oppgir.

Matic ser ferdig ut.
Inn i trener teamet?
Ryktes å være en viktig mann i garderoben.

Øvrig midtbane

Lingard ❤️ selges, og kan gi en fin bunke med pundsedler.
Pereira selges, får ikke all verden for ham.
Mata frigis?

Pogba er et stort spørsmålstegn.
Jeg håper han blir.
Vi trenger BALLspillere.

Høyrekant er andre prioritet for meg.
Her har vi spennende Amad Diallo på vei fram.
Finnes det en spiller som kan ta rollen en eller to sesonger?
En som både har fart og teknikk?
En billig løsning mens vi venter på Amad.
Et vilt forslag: Albrighton.

Angrep
Flere mener skoen trykker mest her.
Og Haaland er selvsagt hot.
Unge Greenwood er presumptivt god.
Martial og Rashford har begge potensiale som spiss.
Men kler kant bedre, særlig Rash.
Cavani er en korttidsløsning.

Jeg tipper:
Romero og Mata frigis.
Kanskje Matic også.

Dalot, Lingard og Pereira selges.

Jones blir værende, umulig å selge.

Store spørsmålstegn:
En av keeperne samt Pogba.

Inn:
Et anker - bruk penga på et anker!
En billig løsning på høyre til Amad blir klar.

Er det penger igjen:
Spiss.

Finner United kista med gull i enden av regnbuen:
Stopper.
post liked by: Belfastboy, Buchan, offside
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply