Troppen til neste sesong 20/21

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.

Deleted User 108

Tror ikke på så mange kjøp, derfor håper jeg heller ikke på mange salg. Troppen er tynn og det bør egentlig flere inn enn ut, men det skjer nok ikke.
Håp: Sancho, van de Beek, Koulibaly og King som Ighalo-erstatter.
Tror: Sancho og King.

Ryktes at Solskjær ønsket seg Havertz, men Judge og Woodward gikk i mot et kjøp fordi prisen som da ble sagt, 90 mill pund, ikke var "good buy for the money".
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Det kommer til å bli 3 kamper i uken til tider. Lørdag/Søndag - Tirsdag/Onsdag - Lørdag/Søndag.

Så kommer da Ligacupen, landglasskamper for mange spillere samt FA-Cupen etterhvert.

Blir en del kamper.

Spørsmålet blir vel hvordan CL skal gjennomføres i år?

Jeg håper vi spalsc the cash som de sier, også henter man inn kvalitet.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Sancho vil være den viktigste signeringen i sommer.

Etter han bør de se etter erstatter for Ighalo og en reserve for Shaw (jeg tror Williams vil være mer og mer på høyresiden).

Etter det så jeg ikke at United ikke har behov for så mange flere. Det må være plass til akademispillere også, og United har noen store talenter som snart tar steget opp. Midstopper Teden Mengi har allerede blitt flyttet til førstelaget, og midtbanespillerne Hannibal og Garner presterer såpass godt på U23, at også disse må gis en sjanse. Chong er fremdeles et stort talent.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Sancho eller en annen ren høyrekant må inn, jeg ser gjerne også at Grealish kommer - om ikke annet som en offensiv spiller som kan spille alle posisjoner bak og rundt spissen, og som en avlastning både for Bruno, Rashford og Greenwood/Sancho. Vi trenger å kunne rotere der framme, vi ser at det ikke er bærekraftig slik vi er skodd nå.

Håper også de ikke slutter å lete etter en DM selv om Matic har vært i form. Han er for gammel til å spille 60 kamper i året, og foreløpig er verken McT eller Fred ideelle i den posisjonen.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Bra sagt, sier det meste her...

User avatar

Topic author
Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Pink Final wrote: 27 Jul 2020, 07:36
Pink Final wrote: 09 Mar 2020, 15:44 Bare for å ta 6 overganger jeg tror er sannsynlig.

Salg

Pogba
Smalling
Romero
Lingard

Kjøp
Grealish
Ighalo

Tilbake fra utlån
Henderson
Sanchez
Jeg er uenig med meg selv :P
For 4 måneder siden tenkte jeg at Pogba blir solgt, at Lingard blir solgt, og ar Henderson hentes hjem.

Kjøp
Sancho
Aké

Salg
Jones
Rojo

Utlån
Henderson
Sanchez
Smalling

Spillere som kanskje selges
Dalot
Pereira
Mata

Jeg tror altså 2 spillere hentes, men håper på 4.

Og, om 4 måneder tenker jeg sikkert litt annerledes, igjen ;)
Nå stenger vel ikke transfervinduet før 5. oktober, så man har bra med tid til å forsterke stallen. Jeg regner med vi får se en del endringer, men det skal bli spennende å se hvilke.

Jeg har, sikkert i likhet med flere her inne, forandret noen av synspunktene mine.
I januar tenkte jeg at Lindelöf og Bailly sikkert kunne kjempe om plassen ved siden av Maguire, men nå er jeg veldig klar på at vi trenger en ny midtstopper før neste sesong starter. Bailly er fortsatt den samme og Lindelöf er litt for ofte involvert i baklengsmålene.

Nathan Aké på Bournemouth er meget spennende. Jeg kan ikke skjønne annet enn at han kommer til å skifte klubb før neste sesong og om vi viser interesse så må vi være et av de beste alternativene for han. Han er neppe den klippen man er ute etter, men han forsterker stallen (danker sikkert ut Lindelöf av laget) og bør ikke koste spesielt mye. Tommel opp fra meg.

Jeg tenker også at vi trenger en ny venstreback. Shaw er bra og Williams er talentfull, men spørs om ikke sistnevnte har en større fremtid på høyreback? Hvor mange backer i verden er ekstremt bra og spiller på "feil" side mtp favorittfoten? Williams og Shaw duger nok en stund til, men en ny venstreback må kjøpes innen kort tid. Her kan vel også forresten Aké vikariere om det trengs?

Skulle forresten aldri solgt Daley Blind, men det er en annen sak.

Nå ser det ut som Pogba blir værende i klubben, noe som er veldig positivt. Men Matic må sakte, men sikkert erstattes så en ny defensiv midtbanespiller hadde ikke vært dumt. Det blir kanskje for mye å håpe på at James Garner skal være klar den dagen Matic blir for dårlig?

Offensivt begynner det å se meget bra ut siden vi kan begynne å regne Greenwood som en førstelagsspiller og at han kommer til å spille regelmessig neste sesong, men vi trenger fortsatt en klassespiller til.. og fortsatt er det Sancho eller Grealish som gjelder for meg. Jeg bare håper det kommer en avklaring litt raskt.. og at vi kanskje har en ny offensiv klassespiller før 15. august f. eks.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8983

Elkey wrote: 27 Jul 2020, 09:04 Etter det så jeg ikke at United ikke har behov for så mange flere. Det må være plass til akademispillere også, og United har noen store talenter som snart tar steget opp. Midstopper Teden Mengi har allerede blitt flyttet til førstelaget, og midtbanespillerne Hannibal og Garner presterer såpass godt på U23, at også disse må gis en sjanse. Chong er fremdeles et stort talent.
Tror vi må være såpass ærlige med oss selv og innse at mange av disse ikke er klare for førstelaget i PL eller CL for øyeblikket. For eksempel burde spesielt Garner, Levitt og Chong lånes ut slik at de får verdifull erfaring, nivået i U23 er svært variabelt og de gutta trenger mer erfaring skal de lykkes i United. Ethan Laird burde også vurdere et utlån. Mengi og Hannibal kan evt få et år på U23 + noen innhopp i ligacupen.

For å tenke litt mer mot troppen som helhet så er det fortsatt rom for større bredde og kvalitet. Jones og Rojo burde forsvinne. Dalot vet jeg ikke helt hva som har skjedd med. TFM har gjort det ok i avslutningen her og kan bekle en rolle som squadplayer. Smalling ser ut til å forsvinne. Ser ikke bort i fra at vi burde hente en stopper og muligens en back til å utfordre AWB.

Jeg takker ikke nei hvis United henter inn en ny spiller sentralt i banen. Evt må Solskjær lære seg og stole på Fred og McTominay i større grad. Man ser hvor slitne gutta har sett ut i de siste kampene, og vi er nødt til å rotere mer enn hva som har blitt gjort. Matic har for eksempel ikke kropp til å spille 2-3 kamper i uka og jeg tror ikke Pogba er stabil nok til å takle det heller.

Videre så ser jeg gjerne at vi henter inn en backup for Bruno. Pereira og Lingard kan avskrives, Mata er for gammel, og da er vi nødt til å ha et alternativ slik at vi ikke driver rovdrift på Bruno. Grealish nevnes og er AV villig til å selge mener jeg vi burde gå for han. Evt se til kontinentet etter et alternativ.

Offensivt sikler alle etter Sancho og det er selvfølgelig ikke vanskelig å forstå hvorfor. Spørsmålet er hvor langt skal vi være villig til å strekke oss for troppen har fortsatt andre hull som kan fylles.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Angående utlån/U23, så er et av problemene med U23-ligaen at det er ALTFOR få kamper. Til tider har det vært 1-2 kamper i måneden, også på U18-nivå. Det er helt håpløst. Så spilles det selvsagt mange treningskamper for å prøve og kompensere, men her har FA stort forbedringspotensiale. Dessverre.

Ser at vi med fordel hadde fått inn en bedre makker til Maguire, men tror også at Solskjær er relativt komfortabel med Lindelöf. År etter år håper jeg at Bailly ikke skal være skadd 50%+ av tiden, men her er vi nå fortsatt da...

Likevel tenker jeg at det er viktigere med forsterkninger lenger framme i banen. Noe slikt som Declan Rice, Sancho, Grealish og King. Riktignok følger jeg ikke kjempemed på "rykter" (ofte rent oppspinn), men fra det jeg leser så er Ake nær Man City, og Rice er nær Chelsea. Det er synd. Tror spesielt Rice hadde vært god å ha nå når planen er å bruke Pogba+Fernandes sentralt. Da trenger vi et solid anker, og Matic kan ikke spille hver eneste kamp.

Ettersom Aston Villa ikke rykket ned, kan det tenkes at det blir for dyrt å kjøpe Grealish. Har sett spekulasjon om 80 mill pund, og det er galskap (mener jeg). En god spiller som hadde vært nyttig å ha som rotasjonsvalg, men tror ikke han direkte går inn og tar en annens plass i 11ern.

Den suverent viktigste spilleren inn hadde vært Sancho. Jeg håper den går i boks, selv om det ryktes om syke summer som bortimot 1,5 milliarder kroner. Smak litt på det... :yikes: :O

Misunner ikke jobben som må gjøres her, men jeg bare håper at vi får inn riktige spillere med riktig holdning, og can "kick on" neste sesong som man sier (amerikanske politifolk kan sette seg rolig ned igjen).

Godt mulig Lingard fortsetter en sesong til, men da må han begynne å bidra snart. Glad for målet hans igår, men vi trenger mer fra ham. De vanlige navnene er forventet ut... men vi er i en litt rar situasjon her: stallen er for tynn så vi trenger en del folk, samtidig har vi fortsatt noen spillere som ikke bidrar nok eller er "unwanted" og derfor nå på utlån. Så ideelt sett skulle det vært mange inn + ut, men kan ikke se for meg så mye aktivitet. Det blir for dyrt, og som vanlig får vi vel bare lommerusk for de vi ønsker å selge.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250



Denne troppen trenger ikke fryktelig mye forsterkninger.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Det er vanskelig å bestemme seg for hva troppen trenger av forsterkninger, jeg tror jeg sliter med det fordi formen eller kvaliteten på spillet går i lange bølger. Vi sleit litt defensivt, spesielt på dødballer, der må det gjøres noe, Maguire var selv inne på dette. Om dette løses ved at de vi allerede har i troppen hever seg eller om det hentes et fyrtårn er det samme for meg, bare det løses.

Om det stemmer at Smalling er velkommen tilbake for å kjempe om en stopperplass er i grunn det greit nok. Da har vi 5 stoppere som kan gjøre en jobb. Maguire, Lindelöf, Bailly, Smalling og Tuanzebe. Pluss to talenter i Mengi og Bernard?

Da regner jeg ikke med Jones og Rojo, som virker ferdige i OGS` øyne?

Angående vingbacker så er det litt kinkig det også synes jeg. Om Dalot forsvinner så kan jo Laird fylle inn den plassen. Da har vi 5 backer som holder ok kvalitet i Shaw, Williams, AWB, Fosu og Laird.

Et anker på midten er ønsket, enig i det som skrives angående McTominay og Fred. De er helt tydelig ikke førstevalg, og spørsmålet er om de er interessert i å fylle plasser på benken? Jeg håper de er det.

Matic blir ikke yngre, men har hevet seg etter at i hvert fall jeg ønsket ham bort en periode.

Offensivt så har vi jo en del slagkraft, men det er tydelig at trenerne ønsker mer. Sancho blir United-spiller om klubbene blir enige om prisen...Om det skjærer seg har nok Woodward fått noen andre navn.

En spiss er nok på blokka. Og en erstatning for Mata, men det kan jo bli Sancho. Jeg har ikke gitt opp James, om han blir litt mer "lur" i spillet sitt så har han noen kvaliteter United kan ha bruk for.
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Jeg synes det er lite rykter om spillere til United om dagen. Kan jo kanskje bety at de ikke skal handle spesielt mye. Sancho (og kanskje Grealish) virker å være reelt, men utover det, så er det lite.

Det kan jo være at United skal rydde plass for noen på U23. Jeg har jo nevnt det tidligere, men Mengi, Chong, Garner, Laird og spesielt Mejbri har en lovende framtid, og da bør det ikke være for mange spillere i veien... tenker tilbake til da United hadde tvillingene Fabio og Rafael, som spilte henholdsvis venstre og høyre back. Fabio var, så vidt jeg vet, regnet for å være hakke bedre enn Rafael, men med Evra foran seg, så ble det ekstremt lite spilletid. Han var også svært uheldig med spilletiden han fikk, med påførte skader og røde kort.

Rafael på sin side hadde Gary Neville foran seg. Neville var på sine siste år, og spilte ikke spesielt bra. Farten hadde han mistet helt. Rafael fikk derfor masse sjanser, og fikk følgelig mye bedre utvikling enn sin kjære bror Fabio.

Poenget er at jeg mener at United har for mange spillere foran i køen for de mest talentfulle U23-spillerne. Og en opprydning ville vært lurt.
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Virker som om Sancho er det eneste ryktet som er reelt ja. Grealish er vel mindre aktuelt nå som de beholdt plassen.

Av andre spillere så har jeg sett skriverier om midtopperne Ake, Pau Torres og Upamecano. Og van de Beek fra Ajax. Men da snakker vi altså ganske langt ut i britisk sladrepresse... og mer hva fans drømmer/tenker kan være aktuelt.
User avatar

Topic author
Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Elkey wrote: 28 Jul 2020, 23:20 Jeg synes det er lite rykter om spillere til United om dagen. Kan jo kanskje bety at de ikke skal handle spesielt mye.
Lite rykter trenger ikke ha så mye betydning. Bare fint at media ikke vet absolutt alt, tenker jeg.

Som red er inne på over her, så ble nok Grealish muligens litt mindre aktuell nå som Villa beholdt plassen sin i ligaen. Da er ikke behovet for å selge like stort og kanskje haster det ikke med en overgang for personen selv? Jeg håper uansett at vi punger ut for Sancho i dette vinduet, men for den rette prisen.. og egentlig det samme med Grealish. Disse to kommer til å heve stallen vårt betraktelig.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Og som Neville snakker om på den videoen i ryktetråden, det er ikke sikkert det er så mange klubber som kommer til å handle i dette overgangsvinduet og kanskje andre klubber ikke har penger å bruke. Chelsea kommer til å handle (eller har egentlig gjort det) og City kommer til å forsterke seg enda mer. Akkurat nå er det vel kun oss Sancho blir linket til? Etter neste sesong kan det være andre klubber som har han på blokka.. plutselig kommer Barcelona og Real Madrid inn i bilde og da blir det vanskelig.

Behovet for en midtstopper, en defensiv midtbanespiller og en venstreback er der fortsatt.. men hvis Smalling er tilbake så kan vi klare oss greit defensivt likevel. Det positive med Smalling, Lindelöf og Maguire er at de sjeldent er skadet. Smalling slet jo enormt med skader, men etter at han ble vegetarianer så har han så vidt vært skadet, tror jeg.

Declan Rice hadde vært spennende som defensiv midtbane, men det er vel ikke sannsynlig at vi splasher ut en masse penger for han nå som Matic fikk en treårskontrakt. Kanskje etter neste sesong?
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058



Dean Henderson spiller ikke for Sheffield United neste år. Lurer veldig på hvordan Ole løser dette. Spennende i hvert fall!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Om Romero drar til Leeds, så får De Gea og Henderson gjøre opp om plassen i buret. Jeg er skeptisk til begge :hah: Men ikke så heftig at jeg mener vi bør hente en helt ny keeper. De skal få sjansen 20/21.
LUHG!
Post Reply