Troppen til neste sesong 20/21

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

Håper som sagt på 3 klassespillere inn.
Tror det er å håpe på for mye med dagens eiere og utøvende viseformann.
Lov å håpe.

Bare for å ta 6 overganger jeg tror er sannsynlig.

Salg

Pogba
Smalling
Romero
Lingard

Kjøp
Grealish
Ighalo

Tilbake fra utlån
Henderson
Sanchez

Da står United med denne troppen i 20/21

de Gea
Henderson
Grant


Terningkast 5

Wan-Bissaka
Dalot
Shaw
Williams


Terningkast 4

Maguire
Lindelöf
Bailly
Tuanzebe
Jones


Terningkast 4

Fernandes
Grealish
Fred
Matic
McTominay
Pereira


Terningkast 5

Rashford
Martial
James
Ighalo
Mata
Greenwood
Sanchez


Terningkast 4

Selv med et såpass beskjedent vindu begynner ting å se bra ut.

United må ha et anker mener jeg.
Selv om Matic har spilt sin beste fotball siden august 2017 nå i vinter.
Jeg tror ikke han holder over en hel sesong.

Dessuten trengs en høyrekant.

Med Ndidi og Sancho i tillegg til Grealish vil United se svært solide ut for 2020/21 sesongen.

Har utelatt fringeplayers som Laird, Levitt, Garner, Chong, Gomes m.fl.
Selvsagt kan en eller flere av disse også spille en rolle.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Pink Final wrote: 09 Mar 2020, 15:44 Salg

Pogba
Smalling
Romero
Lingard
Jeg tror du trygt kan tilføye Jones på denne lista. Vet ikke om han er skadet akkurat nå, men han virker helt ferdig.

Deleted User 367

Pink Final wrote: 09 Mar 2020, 15:44

Salg

Pogba
Smalling
Romero
Lingard
Kan vel trygt legge til Pereira også.
Ser en klar sammenheng i at mindre spilletid på Lingard og Pereira og at laget har tatt ett steg i riktig retning.
JA, Bruno har vært en stor betydning, men tviler på at han alene er årsåken til framgang.

Men støtter resten av salgene du nevner.
Ny kvalitetspiss er pri 1 mener jeg da. selvom vi kjøper Ighalo.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

Forsåvidt enig i at hverken Jones [mention]Lingard[/mention] eller Pereira [mention]Sir Keane[/mention] er førstelagsmateriale.

Men, United trenger en tropp også.
Urealistisk å få byttet de ut alt til sommeren mener jeg.

Jones kan like gjerne selges som Smalling.
Tror bare Smalling er nærmere et salg.
Dessuten er Jones mer anvendelig.

Pereira kan like gjerne selges som Lingard.
Jeg tror bare Lingard ligger litt dårligere an hos Solskjær.
Dessuten er Pereira yngre.

Jeg liker forsåvidt Smalling, Jones, Pereira og Lingard.
Men, ingen av dem er gode nok til å spille fast.
Og alle 4 kan ikke bli som squadspillere.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Vet ikke med dere, men jeg begynner å få troen på at Pogba blir værende - selv om det kan være at Solskjær bare sier at Pogba blir værende for å presse opp prisen.

Plutselig er ikke behovet for en ny midtbanespiller like stor, spørsmålet er bare om Fred, McTominay og Matic holder nivået.

- Matic er en fin backup og har vist de siste to månedene at han fortsatt har et bra nivå inne. Det er bare synd at han ikke har årene på sin side.

- McTominay er en av mine favoritter i klubben per dags dato og kommer nok til å bli værende i klubben i mange år fremover. Nyttig rotasjonsspiller - som fortsatt bare blir bedre og bedre. Under Mourinho fikk han jobben som ryddegutt på midtbanen, men under Solskjær har vi fått se at han er så mye mer enn bare å være en ryddegutt på midtbanen. Med en fortid som spiss og 10'er har han mye positivt å bidra med offensivt i banen også.

- Fred, en av våre beste denne sesongen, men er han god nok til å spille i den dype rollen hvis vi skal spille med Pogba og Fernandes fra start? Det vil tiden vise.

Lagoppstilling 20/21

- - - - - - - David de Gea - - - - - - - -

AWB - Lindelöf - Maguire - Shaw

- - - - - - - - Fred - Pogba - - - - - - - -

NY spiller - Fernandes - Rashford

- - - - - - - - - -Martial - - - - - - - - -



Det er viktig med en god og bred tropp. Hvis Pogba blir værende så trengs det muligens ikke en ny forsterkning på midtbanen, hvertfall ikke av den klassen vi behøver hvis Pogba drar. Det betyr at vi kan bruke penger andre plasser. En ny høyrekant bør være høyt oppe på prioriteringslisten.

Spørsmålet er om en spiller som Grealish er like aktuell om Pogba blir værende?

- - - - - - - - Fred - Pogba - - - - - - -

NY spiller - Fernandes - Grealish

- - - - - - - - -Rashford - - - - - - - -


Med Martial som backup. :angel:

-------------------------------------------------------------------------------

Jeg tror fort vi kan forvente oss at Bailly blir værende, men at Smalling og Jones forlater. Jeg liker Lindelöf og Bailly, men det hadde vært moro om vi hadde fått en ny virkelig god midtstopper ved siden av Maguire. (Ja, jeg vet vi har Tuanzebe også, men han er fortsatt ung og trenger tid)

Luke Shaw / Brandon Williams. Holder Shaw nivået på venstrebacken eller trenger vi en ny?
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Shaw har hatt en fin periode, om han holder det oppe og jobber steinhardt videre så er han god nok.
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Alt dritten Shaw har måtte tåle i United; fra trenere, fra fansen... Likevel, så reiser han seg - gang på gang.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Elkey wrote: 17 Mar 2020, 23:19 Alt dritten Shaw har måtte tåle i United; fra trenere, fra fansen... Likevel, så reiser han seg - gang på gang.
Sant, hvis han nå bare holder seg skadefri over lengre perioder så kan han virkelig slå til.

Deleted User 108

Hvis Pogba blir har vi jo en bra midtbane. De skal være gode de som skal spille ut Fred eller McTominay som må kjempe om en ledig plass på midtbanen. Håper Ighalo blir, men at vi kjøper en spiss til pga bredden og at Martial kan avlaste Rashford på venstre kant og mer hvile og mindre slitasje på våre angripere. Sancho blir forhåpentligvis kjøpt, det samme med Bellingham. Ønsker selvfølgelig en Saul og Kane inn, men aksepterer glatt Bellingham, Sancho, Ighalo og Lyons Dembelé. Dette altså hvis Pogba blir.
De Gea. Shaw. Bailly. Maguire. Wan Bissaka. Fred/McTominay. Pogba. Fernandes. Sancho. Martial/Dembelé. Rashford.
Dette tror jeg kan bli bra.

Nils Olsen

Pogba tror jeg faktisk selges denne sommeren. Det vil nok rense opp enda mere i garderoben.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Med skadefri tropp ville United kanskje stilt med dette laget i 4-2-3-1, der noen posisjoner har større konkurranse enn andre: Lindelöf/Bailly, Shaw/Williams, Martial/Ighalo/Greenwood, James/Martial/Greenwood og McT/Matic/Fred.

Så har vi i tillegg, Mata, Dalot, Tuanzebe, Pereira, Lingard, Sanchez, Smalling, Jones, Rojo pluss 4-5 yngre prospekter.

DDG

AWB
Lindelöf
Maguire
Shaw

Pogba
McT

Rashford
Bruno
James

Martial

Med 3 bak ville det kanskje se slik ut:

DDG

Lindelöf
Maguire
Shaw

Williams
Pogba
Fernandes
McT
AWB

Rashford
Martial

Vi har mange spillere til rådighet, skader spiller jo inn her, men perioden før lockdown beviste at laget kan slå fra seg uten f.eks Pogba og Rashford.

Sånn som det står nå så trenger vi ikke noen nye inn kanskje, hehe, selv om forsterkninger alltid er velkomment. Leser om at United skal være komfortable med at de ikke får tak i en spiss i sommer. Man ønsker å beholde Ighalo, men vil ikke betale de 20 mill. pund som kineserne forlanger. Alderen hans på 30 år spiller nok inn. Men MUFC skal da mene at Rashford/Martial/Greenwood er dekning god nok.

Sånn det er nå så er høyrekant det mest nødvendige? Spiss og offensiv midt mindre nødvendig?

Grealish blir en konkurrent til Rashford/Pogba/Fernandes?

Stopper er også på lista skrives det, det forstår jeg bedre enn offensiv og/eller en ny def. midt inn.
De siste kampene før avbruddet ble det rullert litt mellom Bailly/Lindelöf, det kan se ut til at OGS har litt "problemer" med begge disse, de nyter ikke full tillit noen av dem?

Ryddejobben er stor, blir spennende å se hvem som er med i planene, og utifra dette hvilke posisjoner som bør forsterkes.
LUHG!
User avatar

Topic author
Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Jeg mener at om Pogba blir i klubben så er ikke midtbanen vår spesielt dårligere enn f. eks City og Liverpool sin. Vi kan i alle fall si at den har et veldig, veldig stort potensial. Sprøsmålet er bare hvordan den blir satt opp og hvem som spiller hvor når vi møter god motstand. Hvis vi tar utgangspunkt i 4-2-3-1, så er nok Pogba bankers i en av de dype rollene (selvfølgelig med muligheten til å bli med fremover) og Fernandes bak spissen. + at disse to kan bytte litt roller underveis. Spørsmålet er bare om Fred og McTominay er god nok til å spille i den dype rollen.. spesielt McTominay er jo best når han får være med litt offensivt også. Matic kan fungere som dyp, men da må både Fred og McTominay henvises til benken og det føles litt rart ut.

Men det kan jo være at Pogba spiller i en annen klubb når neste sesong starter, ettersom at vi valgte å kjøpe Fernandes i januar. Men i hvertfall, om Pogba velger å bli, så skal Solskjær få seg et ordentlig luksusproblem på midtbanen. Det skal være sikkert! Men jeg er som sagt litt usikker på om Fred/McTominay har de kvalitetene som trengs for å spille dypest av de tre på midtbanen, når målet vårt er å kjempe om ligagull og bli best i Europa igjen..
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Blodfink wrote: 22 May 2020, 15:44 Med skadefri tropp ville United kanskje stilt med dette laget i 4-2-3-1,
Jeg mener ihvertfall at Fred burde vært et soleklart førstevalg på laget. Etter min mening så har han vært den som bare har blitt bedre og bedre, og kanskje en av våre aller beste spillere i år. Han ville alltid fått plass i min 11r, enten om det var 4-3-3 eller 5-3-2.

Vi trenger ikke inn sånn veldig mange nye spillere helt enig med deg, syntes vi har en god tropp. Samtidig , det er nok 4-5 mann som forsvinner. Og vi må nok uansett hente inn forsterkninger. En ving, en midtstopper til kanskje? Muligens en spiss til. Samt at jeg ser for meg at vi henter inn et par unte lovende talenter for fremtiden.
Blodfink wrote: 22 May 2020, 15:44 Mata, Dalot, Tuanzebe, Pereira, Lingard, Sanchez, Smalling, Jones, Rojo
Tipper at en del av de er ferdige.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Ja, det blir et luksusproblem å velge MB for OGS, to gode spillere må sitte på benken til enhver tid. Det er jo slik det skal være i en storklubb, og så er det opp til spillerne om de takler dette, alle vil jo spille hele tiden, der er alle som smågutter å regne, hehe.

Matic/Fred/McT vil nok avløse hverandre i å starte kamper. Og så er det jo formsvikt for alle spillere til tider, bare ikke alle får det samtidig! Det løser også litt av hodebryet det er å ta ut laget.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

Pink Final wrote: 09 Mar 2020, 15:44 Bare for å ta 6 overganger jeg tror er sannsynlig.

Salg

Pogba
Smalling
Romero
Lingard

Kjøp
Grealish
Ighalo

Tilbake fra utlån
Henderson
Sanchez
Jeg er uenig med meg selv :P
For 4 måneder siden tenkte jeg at Pogba blir solgt, at Lingard blir solgt, og ar Henderson hentes hjem.

Det endrer seg fort i fotball.
Pogba must stay! :love:
Jeg tror Lingard blir også, men at kanskje Pereira går.
Tror vel egentlig begge blir som squadspillere.
Hadde ingen tro på at Sancho kunne hentes.
Det tror jeg nå.
Jeg tror nå at Hendo får et nytt år på utlån.
Sanchez likeså.

Ideelt sett bør United troppen forsterkes i hvert ledd.
En venstrebent stopper som kan ta for seg i duellene.
Aké inn som squadspiller?

Et anker som kan utfordre Matic.
Kan Declan Rice være mannen?

En offensiv midtbane som kan utfordre indreløperne/evt en nr 10.
Jack Grealish?

En angriper som kan utfordre de tre på topp.
Jadon Sancho.

Jeg tror vel ikke på 4 nye inn.
Sancho er såpass mye omtalt at jeg tror han hentes nå.
Grealish tror jeg ikke kommer.
Ikke Rice heller.
Tror faktisk Aké hentes som back up, og at 3 stoppere blir solgt.

Kjøp
Sancho
Aké

Salg
Jones
Rojo

Utlån
Henderson
Sanchez
Smalling

Spillere som kanskje selges
Dalot
Pereira
Mata

Jeg tror altså 2 spillere hentes, men håper på 4.

Og, om 4 måneder tenker jeg sikkert litt annerledes, igjen ;)
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply