Troppen til neste sesong 20/21

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Jeg er veldig spent på forsvaret denne sesongen, vil vi ende på 36 baklengs som forrige sesong? Det var bra det, men det ble ikke titler av det, vi tapte de viktige kampene (semifinalene). Skal ikke dømme etter første seriekamp med 3 baklengs mot Palace i dag, det fikk jo Liverpool i trynet mot Leeds også, men de scora jo også 4 sjæl.

Men: Min påstand er at vi er sjanseløse på titler med dette forsvaret.

Tror ikke United har hatt svakere forsvar som førstevalg så lenge jeg har fulgt United. Kanskje i noen små perioder med mye skader, men ikke med 4 førstevalg. Hard kritikk, men AWB, Lindelöf, Maguire og Shaw har alle en tendens til å sove i perioder, det straffer seg.

Et forsvar nyter godt av gode midtbanespillere selvfølgelig, men gode forsvarspillere rydder opp i feil som andre begår, man må ha fart, kløkt og råskap, man må lese spillet godt, være årvåken og i det hele tatt.

Neville sier det samme, og han er jeg slett ikke alltid enig med:

"We can talk about Jadon Sancho all we like but until Manchester United get a centre-back who can run and defend one-on-ones they are never going to win the league. They are never going to win the Premier League with that centre-back pairing".
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Tror også Neville har helt rett i det. Men uavhengig av den elendige åpningskampen, så hadde jeg null tro på noe tittelkamp i år. Vi er for langt bak de to beste lagene, med noen åpenbare svakheter i laget. Synes Wan-Bissaka har vært god (bortsett fra slutten av forrige sesong, når han var piss gåen) og delvis også Shaw, men Lindeløf er en svakhet, og egentlig hele kollektivet i forsvar. Så skal det selvsagt sies at vi hadde et bra forsvar i fjor mtp innslupne mål, og jeg håper vi kommer tilbake dit.

Men jeg synes også vi sliter på midtbanen når ikke Matic spiller (eller han er ute av form). Vi har ingen andre spillere som kan være et anker der, og det trenger vi rett og slett. Bruno kjemper som en villmann, men er tross alt en 10-er. Pogba har ikke defensive fibre og mister i tillegg ganske ofte ballen i farlige situasjoner fordi han ikke har oversikt. Selv om de er gode spillere, så hjelper det da ikke all verden med Fred eller McTominay som et slags kvasi-anker. Vi blir utkjempet og overkjørt i midtbanen, og forsvaret får ikke nok støtte. Dermed blir det som mot Palace, at angripere kan gå rett mot Maguire og Lindeløf, og sidebackene må prøve å hjelpe dem sentralt samtidig som de skal passe på løp på kant. Det blir vanskelig. Hvis man ser i forkant av 0-1 mot Palace, må Shaw passe på to Palace-spillere. Så gjør han feil og går sikkert for langt inn i banen i forkant, men han har heller ikke en enkel jobb. Vi så det når Williams tok over sist sesong. Det gikk dårligere uten Shaw der (han er ikke så ille som folk vil ha det til).

Får vel bare håpe det kommer noen nye spillere inn. Tror ikke vi har sjanse til å konkurrere med Chelseas milliarder uten å styrke oss, spesielt om vi ser litt lenger fram enn bare denne sesongen. Og det er nå vi burde investert for å bygge et lag for framtiden. Ikke et drypp her og der når vi mister CL, men en målrettet strategi for å igjen konkurrere om titler. Det er det Chelsea har gjort. Enklere for Liverpool (nå) og Man City. De har et knallsterkt fundament og kan bare kjøpe en spiller eller to for å øke konkurransen.

Det var for øvrig der rasshølene i USA ødela for klubben, selv med geniet Sir Alex som manager. I mange år kunne han bare spe på med 1-2 nye spillere per sesong, fordi fundamentet var så godt. Så rev Glazers ned hele sulamitten med å nekte (gode nok) spillerkjøp i nær sagt et tiår. Så står vi her nå da... Pokker meg snart et tiår siden Sir Alex ga seg, og enda driver vi med "gjenoppbygging". Hvor lenge skal det vare?
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Pangaea wrote: 20 Sep 2020, 21:32
Men jeg synes også vi sliter på midtbanen når ikke Matic spiller (eller han er ute av form). Vi har ingen andre spillere som kan være et anker der, og det trenger vi rett og slett. Bruno kjemper som en villmann, men er tross alt en 10-er. Pogba har ikke defensive fibre og mister i tillegg ganske ofte ballen i farlige situasjoner fordi han ikke har oversikt. Selv om de er gode spillere, så hjelper det da ikke all verden med Fred eller McTominay som et slags kvasi-anker. Vi blir utkjempet og overkjørt i midtbanen, og forsvaret får ikke nok støtte. Dermed blir det som mot Palace, at angripere kan gå rett mot Maguire og Lindeløf, og sidebackene må prøve å hjelpe dem sentralt samtidig som de skal passe på løp på kant. Det blir vanskelig.
Dette.

Mener jakten på en defensivt god DM bør stå enda høyere på prioriteringslista enn en høyreving, back eller stopper. Midtbanen mangler balanse uten Matic, en spiller som strengt tatt er for lite mobil, som drar på åra og som per i dag neppe kan spille mer enn maks 30 gode kamper i en sesong.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Pangaea wrote: 20 Sep 2020, 21:32 Får vel bare håpe det kommer noen nye spillere inn. Tror ikke vi har sjanse til å konkurrere med Chelseas milliarder uten å styrke oss, spesielt om vi ser litt lenger fram enn bare denne sesongen. Og det er nå vi burde investert for å bygge et lag for framtiden. Ikke et drypp her og der når vi mister CL, men en målrettet strategi for å igjen konkurrere om titler. Det er det Chelsea har gjort. Enklere for Liverpool (nå) og Man City. De har et knallsterkt fundament og kan bare kjøpe en spiller eller to for å øke konkurransen.

Det var for øvrig der rasshølene i USA ødela for klubben, selv med geniet Sir Alex som manager. I mange år kunne han bare spe på med 1-2 nye spillere per sesong, fordi fundamentet var så godt. Så rev Glazers ned hele sulamitten med å nekte (gode nok) spillerkjøp i nær sagt et tiår. Så står vi her nå da... Pokker meg snart et tiår siden Sir Alex ga seg, og enda driver vi med "gjenoppbygging". Hvor lenge skal det vare?
Veldig godt forklart.
Ryder wrote: 22 Sep 2020, 09:42 Mener jakten på en defensivt god DM bør stå enda høyere på prioriteringslista enn en høyreving, back eller stopper.
Vi trenger alle de der...Vi bør ta en Chelsea vi også. Hente alle vi trenger. Men United har gått på grunn dessverre.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Apropos en ny DM inn, det er rett og slett viktig det. Jeg synes kun Matic passer inn som 1 av de 2 bak der. Resten er bedre lenger fremme: McTominay, Fred, Pogba, DvdB og Bruno...Enten må vi spille 2-1-6-1, eller så må 4 av de 5 nevnte sitte på benken :hah:
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16737

Ryder wrote: 22 Sep 2020, 09:42 Mener jakten på en defensivt god DM bør stå enda høyere på prioriteringslista enn en høyreving, back eller stopper.
Et anker som kan konkurrere med Matic om plassen er det stort behov for.
Ser ikke på hverken Fred eller McTominay som ankerspillere, de er indreløpere begge to.

Jeg har lenge ment at høyrekant og anker er de to plassene det haster mest å få inn forsterkning.
Stopper og venstreback not so much imo.

Matic er, som flere påpeker, ikke i stand til å spille alt.
Ønsker meg et anker med egenskapene til Matic, pluss mer fart i kroppen.
Tror det kunne gagnet stopperkonstellasjonen Lindelöf~Maguire også.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Jeg tror egentlig ikke United trenger flere anker. Fred og McSauce er vel gode anker, men ingen av de to har den spillforståelsen og playmakeregenskapene til Matic. Så det man er på jakt etter er vel den defensive playmaker. Jeg tenker det er en viktig rolle, men vanskelig å finne.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Om det skulle komme inn en DM så betyr det fort at McTominay eller Fred selges, da blir det nok også fort Fred som ryker. Jeg er ikke spesielt fornøyd med noen av de to. I perioder fungerer det greit, men synes du oppsummerer dem godt [mention]Elkey[/mention], jeg vet at de kan spille mye bedre enn mot Brighton i går, men ingen av dem tåler å benkes synes jeg det ser ut som. Selvtilliten virker lav, mye overtenning, dårlige valg og dårlige pasninger.

De spiller best når de får tillit fra start over en periode, det er bare det at når vi har de spillerne vi har, blir de to sittende på benken, når midtbanespillerne ellers i troppen er skadefrie og i normal form.
Elkey wrote: 01 Oct 2020, 08:55 Så det man er på jakt etter er vel den defensive playmaker. Jeg tenker det er en viktig rolle, men vanskelig å finne.
Det er ikke enkelt nei, håper på den unge Camavinga fra Rennes, eller så er jo Kanté en mulighet, selv om jeg synes han har stagnert bittelitt.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Ryktes at Arsenal vil trigge utkjøpsklausulen på 45-50 mill euro for Thomas Partey fra Atletico. Høres ut som noe vi burde gjort i stedet for å kjøpe tre høyrevinger.
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Tyder på at James selges i januar til Leeds kanskje. Pellistri og Traoré er jo spennende talenter.
post liked by: offside
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Så at [mention]Vidar Dale Fjeld[/mention] har ønske om stor utrenskning i troppen, drar det inn i denne tråden og noen flere etterpå muligens, vi må vel beholde flere enn 3-4 utespillere, men jeg støtter i grunn en storvask for å si det sånn.

Bruno, vd Beek, Rashford og Greenwood er også mine 4 klareste kandidater for å være med videre.

Nå forsvinner vel Smalling/Rojo/Romero, men det merkes jo ikke, men utgifter forsvinner jo.

Da bør det inn en HB og stopper pluss 2 nye DM, og en spiss. Nå blir jo høyrekant forsterket med to unge fyrer, viktig at de slår til...Cavani er jo gambling. Men Martial trenger press. Hvis ikke Cavani får til noe, eller blir skadet så trenger vi en spiss i januar.
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

For å spøke litt, så spørs det vel om hjemmebrent på forsvaret hadde hjulpet veldig mye.
post liked by: Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Blodfink wrote: 05 Oct 2020, 15:23
Nå forsvinner vel Smalling/Rojo/Romero, men det merkes jo ikke, men utgifter forsvinner jo.

Da bør det inn en HB og stopper pluss 2 nye DM, og en spiss. Nå blir jo høyrekant forsterket med to unge fyrer, viktig at de slår til...Cavani er jo gambling. Men Martial trenger press. Hvis ikke Cavani får til noe, eller blir skadet så trenger vi en spiss i januar.
Forhåpentligvis klarer klubben å finne nye arbeidsgivere til Rojo, Romero, Jones. Siden Smalling tross alt allerede er solgt. Men ja vi sparer fort rundt 200.000 i uken på å ikke ha de tre først nevnte i stallen. Grovt estimert og noe underdrevet.

Angående ny høyreback så ser jeg ikke helt behovet per dags dato. Jeg har ikke gitt opp AWB helt enda, mener at Williams burde passe bedre inn på høyresiden som andrevalg. I tillegg har vi Ethan Laird som ser noe skadeplaget ut dessverre. I tillegg er det Fosu-Mensah og Dalot selv om at jeg kanskje ikke har de største forhåpningene til disse. Krysser mest fingrene for at Dalot får et bra utlån slik at vi kan selge for mest mulig, men tror han faller igjennom i Milan også.

Angående defensive midtbanespillere så kan jeg til en viss grad si meg enig at klubben mangler spillertyper som Matic. Det betyr ikke nødvendigvis at vi ikke har spillere som kan håndtere posisjonen, men de blir muligens brukt noe feil. Både Fred og McTominay kunne nok ha håndtert posisjonen, men da burde formasjonen endres til 4-3-3 og de hovedsakelig få ansvaret for å holde den defensive balansen. Begge to har såpass løpskapasitet at de fint kan dekke store rom defensivt. Med mindre man får inn en virkelig god midtbanespiller som typ Saúl så ser jeg ikke helt hvem vi kan hente som vil forsterke. Kanté syntes jeg ser ferdig ut som verdensklasse.

Med spissplassen så avhenger ting av hva som skjer med Igalo i januarvinduet samt hvordan Cavani presterer. Jeg vil vel egentlig kalle Cavani for alt annet enn gambling. En kort kontrakt som vil være enkel å bli kvitt dersom ting ikke fungerer. Man så hvordan ting fungerte med Sanchez blant annet.

Personlig så ser jeg heller at klubben investerer i en ny midtstopper ved siden av Maguire. Upamecano er mitt største ønske, men der får vi nok ganske så knallhard konkurranse.
post liked by: Pangaea, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

messilingard wrote: 12 Oct 2020, 11:08 Personlig så ser jeg heller at klubben investerer i en ny midtstopper ved siden av Maguire. Upamecano er mitt største ønske, men der får vi nok ganske så knallhard konkurranse.
Skulle jeg valgt én posisjon vi burde styrket i sommer, så tror jeg faktisk det hadde blitt midtstopper. Sancho hadde selvsagt vært konge også, men per nå føles det faktisk ut som midtstopper er vår største svakhet. Vi spiller egentlig på feil måte til de typene vi har der bak. Verken Maguire eller Lindeløf er raske nok til at vi kan stå såpass høyt og være komfortable. Og sentral midtbane har også defensive svakheter. Blir for lett mellomrom der, og når vi taper ballen ugunstig (heisann Pogba!), så blir det løp rett mot Maguire f.eks. Legg til at både Shaw og AWB er litt suspekte i posisjoneringen, og man har en oppskrift på defensive problemer. Håper virkelig vi får orden på det (igjen), for hittil har vi sett veldig sårbare ut.

Må innrømme jer er veldig spent på Cavani. Han har vært en helt fenomenal spiller tidligere, så hvis han stort sett har bevart det, så kan det bli en stor suksess. Da kan det også være muligheter for taktiske endringer, spesielt ved innbytter. Kan legge både Martial og Cavani på topp, og ha andre konstellasjoner i midtbaneleddet. F.eks. en mer tradisjonell diamant.

Noe slikt som:

Code: Select all

Martial - Cavani
     Bruno
Pogba - vd Beek
     Matic
Er også litt spent på hvor raskt Pellistri kan ta nivået, og om han får spilt en del allerede denne sesongen. Uansett en styrke å ha et annet godt alternativ på høyrekanten, i tillegg til en fortsatt pur ung Greenwood.

Per nå så håper jeg bare at vi får stell på spillet ganske snart og kommer i form igjen. Vi trenger virkelig en rekke på noen seire nå, og gode resultater mot de bedre lagene. Etter hvert vil sikkert ligaen "sette" seg litt mer, og får tro vi kommer i en bra stim om noen uker, med både bedre spill og resultater. Vi skal ikke glemme at dette samme laget spilte meget bra fotball for bare noen måneder siden, og kjørte over det ene laget etter det andre.

MEN: Vi må få kontroll på press-spillet, både med og uten ball, og spillerne må bevege seg mer, få opp energinivået. Hittil har det sett litt ut som treningskampen mot Kristiansund osv, og det holder rett og slett ikke i PL.


Edit: Angående Pellistri og Diallo, så lurer jeg litt på hva de kjøpene signaliserer for en evt jakt på Sancho neste sommer. Er det løpet kjørt nå? Har pengestjelerne sagt nei, og vi måtte gå for billigere alternativer? Blir jo litt rart å plutselig kjøpe TRE høyrekanter på kort tid.
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

messilingard wrote: 12 Oct 2020, 11:08 Angående ny høyreback så ser jeg ikke helt behovet per dags dato. Jeg har ikke gitt opp AWB helt enda, mener at Williams burde passe bedre inn på høyresiden som andrevalg. I tillegg har vi Ethan Laird som ser noe skadeplaget ut dessverre. I tillegg er det Fosu-Mensah og Dalot selv om at jeg kanskje ikke har de største forhåpningene til disse. Krysser mest fingrene for at Dalot får et bra utlån slik at vi kan selge for mest mulig, men tror han faller igjennom i Milan også.
Jeg synes resonnementet ditt er bra. Jeg har vel ikke gitt opp AWB, men insider-rapporter forteller om en sær type som ikke går så bra med gruppa, andre ansatte i United betegner ham som "rude". Finner ikke linken nå dessverre, men den var ikke fra tabloidpressen...Jeg har vel ikke gitt opp fyren, men håper Solskjær satser på Williams...Det blir interessant å se, AWB betyr nok litt prestisje for OGS, det er kort tid siden OGS betegnet AWB som den beste HB, jeg forstod det slik at det var i hele PL, noe han gjør for å bygge opp spilleren selvfølgelig, men det er langt unna sannheten.

Kurven til AWB går rett ned, sjanseløs på engelsk landslagsplass tror jeg, og har vel muligens valgt å spille for Kongo i stedet så jeg på nett.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
messilingard wrote: 12 Oct 2020, 11:08 Angående defensive midtbanespillere så kan jeg til en viss grad si meg enig at klubben mangler spillertyper som Matic. Det betyr ikke nødvendigvis at vi ikke har spillere som kan håndtere posisjonen, men de blir muligens brukt noe feil. Både Fred og McTominay kunne nok ha håndtert posisjonen, men da burde formasjonen endres til 4-3-3 og de hovedsakelig få ansvaret for å holde den defensive balansen. Begge to har såpass løpskapasitet at de fint kan dekke store rom defensivt. Med mindre man får inn en virkelig god midtbanespiller som typ Saúl så ser jeg ikke helt hvem vi kan hente som vil forsterke. Kanté syntes jeg ser ferdig ut som verdensklasse.
Enig her også, systemendring er jeg for. Jeg ville gjerne sett Camavinga i tillegg til Saúl som du nevner. Men førstnevnte ender nok i Real til sommeren. Disse to ville vært en klar oppgradering fra det vi nå har i troppen.

Kanté er vi enige om.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
messilingard wrote: 12 Oct 2020, 11:08 Jeg vil vel egentlig kalle Cavani for alt annet enn gambling. En kort kontrakt som vil være enkel å bli kvitt dersom ting ikke fungerer. Man så hvordan ting fungerte med Sanchez blant annet.

Personlig så ser jeg heller at klubben investerer i en ny midtstopper ved siden av Maguire. Upamecano er mitt største ønske, men der får vi nok ganske så knallhard konkurranse.
Helt enig her og, med gambling mente jeg kun angående om Cavani lykkes, jeg håper jo det, en av mine favoritter gjennom alle tider faktisk.


Stopper må inn, og gjerne Upamecano, synes også Benoît Badiashile, Monaco ser meget lovende ut.
LUHG!
User avatar

Captain Marvel
Posts: 97
Joined: 16 Dec 2019, 15:42
Liker gitt: 4
Liker mottatt: 17

Personlig synes jeg Maguire ser tung og klumpete/klønete ut noen ganger i spillestilen. Men jeg tenker også på at han ikke hadde en optimal oppladning for sesongen med det som skjedde med søstera si og ferien i Hellas. Jeg vil gi gutta tid nå fram mot Jul så ser vi da hvilken form de er i. Vi var tabellens beste etter Corona pausen, så så forbanna dårlige er vi ikke blitt plutselig.
post liked by: Blodfink
Post Reply