Troppen til neste sesong 20/21

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
Post Reply
User avatar

Topic author
Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Hvem ønsker (og tror) dere at blir med til videre spill i neste sesong?

Med Bruno inn så begynner det å ligne på noe, spesielt hvis man tar for seg hele stallen og ikke tenker på skader, men så spørs det om kvaliteten er god nok på de som er i klubben. Hvor trengs det forsterkninger mest? Hvem er det som MÅ ut før neste sesong?

Alt tyder på at Solskjær ønsker å fortsette med 4-2-3-1 neste sesong - og i enkelte kamper kan vi benytte oss av 3-5-2 / 3-4-1-2 / 3-4-3. En formasjon vi ser ut til å trives i, kanskje spesielt mot godt kvalifisert motstand (som i dag mot City).

Keepere:
Her ser jeg for meg at situasjonen blir lik den som er i dag. David de Gea er førstekeeper også neste sesong med Romero som en god nummer to. Lee Grant stepper inn hvis det blir skade her.
Dean Henderson hadde selvfølgelig vært spennende, men jeg tror han blir sendt på et nytt utlån.

Forsvarsspillere:
Dalot, Wan-Bissaka, Phil Jones, Marcos Rojo, Shaw, Williams, Maguire, Lindelöf, Tuanzebe, Bailly, Chris Smalling, Fosu-Mensah

Marcos Rojo ble i dag sendt ut på lån til Estudiantes. Argentineren trenger spilletid og det får han for lite av hos oss, ikke bare pga skadene, men også på grunn av at vi har mer spennende alternativer i Bailly og Tuanzebe. Jeg skal ærlig innrømme at jeg har sansen for Rojo, men tror det er best for alle parter at han forlater klubben på permanent basis i sommer. Han ønsker sikkert å være en del av Argentina i VM2022 og da nytter det ikke å slite benk hos oss.

En annen jeg håper forsvinner ut dørene til sommeren er Phil Jones, men det avhenger nok litt på hva som skjer med Bailly og Smalling, men dette er to spillere jeg setter over Jones. I tillegg har vi en ung Tuanzebe som forhåpentligvis ikke er like mye skadet neste sesong. Fosu-Mensah har jeg sett svært lite av, men holder Tuanzebe foran.. foreløpig. Wan-Bissaka er bankers på høyrebacken med Dalot som utfordrer. Jeg håper portugiseren får en sesong til på å vise hva han er god for. Grei backup og i tillegg har vi Ethan Laird i bakhånd som er spådd en lys fremtid.
Maguire er selvskreven i midtforsvaret, men er Lindelöf god nok for å spille fast? Kommer det enda en midtstopper inn? Litt trist om en så god midtstopper som Bailly forlater oss, men han klarer ikke være skadefri over en lengre periode og da er det nok best for alle parter. Drømmen får være at han holder seg skadefri fra nå og helt til sesongslutt for da kan alt skje.

Det er ikke mange ukene siden svært mange av oss skrek etter ny venstreback, men gjør vi det fortsatt? Jeg gjør i alle fall ikke det. Jeg ser gjerne at Williams får sjansen neste sesong med Shaw som utfordrer.

Midtbanespillere: McTominay, Fred, Pogba, Matic, Garner (Fernandes og Pereira)

Dette er spillerne som kan spille i de to dype posisjonene på midtbanen. Hvis Pogba drar, trenger vi forsterkninger i denne posisjonen? JA.
Hvis Pogba blir, trenger vi forsterkninger i denne posisjonen? Da heller jeg faktisk mer mot nei. Fred og McTominay har tatt store steg denne sesongen og Matic har funnet tilbake til god gammel form. Spørsmålet er bare om Matic er interessert i å være i klubben etter sommeren. Han nyter enormt med tillit for tiden, men det er vel bare pga skader, er det ikke? Jeg tror han blir henvist til benken så fort McTominay er tilbake.
Vi skal få litt av et problem på midtbanen hvis både Pogba og Matic forlater oss. Jeg tror dessverre Pogba drar og selv om det er like så greit så mister vi en ordentlig klassespiller her.

Pereira kan vikariere på midtbanen og det tror jeg Fernandes også kan.

Angrepsspillere:
Juan Mata, Jesse Lingard, Daniel James, Anthony Martial, Mason Greenwood, Andreas Pereira, Bruno Fernandes, Marcus Rashford (Chong & Gomes)

Dette er spillerne som kan spille i de 4 fremste posisjonene. Jeg tror ikke det er bekreftet at Chong drar, men mye tyder vel på det og det gjør meg ingenting. Litt mer usikker når det kommer til Gomes, men jeg tror heller ikke han er fornøyd med ståa slik den er nå.

Mata er nok ferdig, men det var veldig bra at han ble med denne sesongen også.
Rashford er bankers i elleveren og det samme håper jeg man kan si om Fernandes også neste sesong, men det vil tiden vise. Martial vil trolig også være førstevalg, mens høyrekanten er mer uvisst. Greenwood og James veksler litt på den om dagene, men denne posisjonen trenger forsterkninger.

Lingard og Pereira kan vikariere i alle de offensive rollene, men har vi bruk for dem begge om det kommer inn et par nye angrepsspillere?

Spillere ut:
Marcos Rojo
Juan Mata
Phil Jones
Tahith Chong
Paul Pogba :oops:
Matic
Pereira/Lingard

Vi trenger ny spiss, ny høyreving (som gjerne kan bekle flere posisjoner i angrepet), ny midtbanespiller hvis Pogba forlater og ny midtstopper (men ny midtstopper trenger ikke være øverst på ønskelista).

- - - - - - - - - - - -David de Gea - - - - - - - - - - -

Wan-Bissaka - Lindelöf/Bailly - Maguire - Williams

- - - - - - - McTominay/Fred - Pogba/NY spiller - - - - - - - - - - -

- - -NY SPILLER - Fernandes - Rashford - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - Martial - - - - - - - - - - - - - - - - -

Benk: Romero, Lindelöf/Bailly, Shaw, McT/Fred, James, Greenwood, Pereira/Lingard/Dalot/Tuanzebe/Garner

Frykten må være at Pogba forlater og det ikke kommer inn en erstatter slik at vi går inn i neste sesong med McTominay, Fred, Matic, Garner og Pereira som alternativer på midten.
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Enig med deg i mye av det du skriver her. Men jeg synes det trengs en midtbanespiller uansett om Pogba blir eller drar. Man ser denne sesongen hvor tynt det kan bli med bare et par skader.
Synes ikke Martial er god nok som spiss, Solskjær sa det vel selv på pressekonferansen etter City kampen. Han ønsker seg en spiss som knekker nesa for å score. Har sansen for Timo Werner, men er vel ikke så stor sjanse for at vi får tak i han.
Høyre kant er nok de fleste United fans enige om at vi trenger. James har vært spennende, men er ikke fast på et PL vinnende lag.

Mine ønsker til signeringer i sommer:
Høyre kant: Sancho
Spiss: Timo Werner
Midtbane: Niguez fra Atletico M eller Milinkovic-Savic fra Lazio

Dvs noe ala dette. Ganske usikker på midtbanen
screenshot.576.png
screenshot.576.png (143.67 KiB) Viewed 4815 times
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Det kommer til å bli utskiftinger og det må det bli.
Keepere: Tror jeg vi beholder begge og det er 2 knallgode keepere. Men mindre Romereo vil ha førstelagsfotball, men da får vi hente Henderson tilbake.

Forvar: Etter min mening så må vi kvitte oss med Rojo, Jones, Smalling og kanskje Fosu-Mensah. Det MÅ komme inn en midtstopper til og kanskje til og med en venstreback til.

Midtbane: Her forsvinner Pogba ganske sikkert, jeg tror dette er hans siste sesong. Disse pengene må brukes på å hente erstattere. Matic forsvinner, Pereira bør vel også forsvinne. Det må hentes inn flere midtbanespillere, spillere som kan forflytte beina raskt, moderne midtbanespillere.

Angrep: Mata og Lingard bør gå ut av laget. Det må hentes inn spisser og angrepspillere. Vi trenger minst en spiss til samt en god kantspiller.

8 Spillere har jeg kommet frem til er ferdig bør være ferdig i klubben etter årets sesong. Så starter oppgaven med å bygge opp laget for neste år.

Det bør komme 6-8 nye forsterkninger. 4 Stk som kan gå rett inn minst.

Det er det som er ståa og det er det jeg ser for meg, om vi skal konkurrere med de beste.

DDG
WBS-Maguiere-NyStopper-Williams/Ny back

Mctominay Fred og en Ny til på midten.

Rashfird Fernandes Ny høyre ving

Matrial/og en ny spiss som kan gi Matrial konkurranse.


Så må det selfølgelig også hentes inn solide forsterkninger, klok av skade. En sesong er lang kommer mye slitasje og skade. Viktig å kunne ha mye rotering på laget .
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18057

Kinkig den keepersituasjonen, Henderson kan bli hentet tilbake, da spøker det for Romero.

De Gea er 1.valg, mulig Romero sitter med nøkkelen her. Han har jo uttalt at det er i United han vil være.

Om OGS og teamet ønsker å beholde ham, så må vel Henderson på nytt utlån. Jeg kunne tenke meg alle 3 i United, men det er i grunn dårlig gjort mot 2 av dem...

Wan-B, Lindelöf, Maguire, Tuanzebe, Shaw, Williams er vel med videre. Jones, Bailly, Rojo, TFM og Smalling er jeg usikker på om er med videre. Bailly er den teamet har tro på av disse muligens.

Jeg kunne tenkt meg en ny stopper inn i grunn. Men ser for meg at forsvaret blir som det er nå om dagen. Men om 2-3 stoppere forsvinner så bør det jo noen inn. Laird er kanskje moden for noen opptredener på HB neste sesong.

VB-kjøp er vel mindre aktuelt med Williams som det nye håpet.

MB: Jeg håper Pogba blir, men regner med han drar. Så er det Fernandes, Fred, McTominay. Resten kan dra mener jeg. Men mulig Matic blir forlenget med 1 år. Pereira blir vel også. Lingard og Mata regner jeg med blir solgt. Paredes fra PSG ville vært spennende, men helst Saul fra AM.

Rashford, James, Dalot, Greenwood, Chong og Gomes er med. De 2 sistnevnt er vel usikre.
Martial er jeg litt likegyldig til, om noen byr litt på ham, så kan han få dra. Det må inn to angrepsspillere, og da er Braut fra Bryne og Sancho mine ønsker...Ingen av de kommer tror jeg, Werner havner vel i Liverpool, og det er greit for min del. jeg kunne tenkt meg Mbappe inn, utopisk... :hah:
LUHG!

Deleted User 367

Neste steg i prosjektet må vel være topp 4 plassering, eller det å være med der "oppe".

Grunnlaget i en første ellever + benk tenker jeg 5 inn og 3 ut + kanskje Pogba.
Stallen blir ikke særlig større i antallet men bytter ut dødt kjøtt med kvalitet.

Forsvar
1 ny midtstopper danner superduo med Maguire. Lindeløf blir backup.
Bissaka trenes opp til å slå innlegg. :hah: Williams fast venstre.

Midtbanen / angrep (spisser)
Rashford, Bruno, McT/Fred, NY, NY,

Ny kvalitet spiss + en backup/ eller i 4-4-2

Keepere blir som idag.

]Disse skal kjempe om å holde benken varm
Ny spiss
Shaw
Dalot
Lindeløf
Fred/mcT
Ny spiss
Kanskje Mata og Matic hvis de ikke legger opp :hah:
Bailly
(Smalling)
Jones
Greenwood ( Må få lov til å utvikle seg )
James
+ unggutta

Har ingen forslag til nye inn pga det å kunne tilby CL eller ikke.
Støtter selvsagt Sancho og Werner

Lingard ( har jeg hatt sansen for lenge, men nok er nok) han MÅ ut.
Pereira MÅ ut.
Martial Må ut.

Pogba regner jeg med forsvinner, egentlig det samma for meg.
Ser litt bedre ut i regnskapet til ED også.

Når de i studio etter City kampen syns vi egentlig 9 mot 11 pga Martial ( og rødt kort matic)
da kan jeg henge meg på og si at det føles at vi spiller 8 mot 11 når vi har med Lingard, Pereira og Martial
Tror ikke Liverpool hadde gruset Norwich hvis de skulle spilt 8-11 8-)

Regner med flere er uenig i det siste, men jeg føler det litt sann. 8-)
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Morsomt å lese folk sine ønsker.
Alt fra Jones til Martial ønskes ut.

Syntes OGS og co har startet en ok utrydning. Lukaku og Smalling kunne fint vært med videre så frem disse ikke har blitt erstattet. Eller for å si det på annen måte, Jones skulle vært den første ut samme med Rojo istedet for Smalling.

Neste ut må kunne være Lingard og Jones. Vi kan ikke starte med å selge Martial, seriøst. Han er kanskje ikke en som skal starte i 9`er rollen kamp etter kamp. Men i en tropp må man ha forskjellige alternativer.

Gidder ikke notere navn, men ny stopper, sentral midtb (bikkje), høyrekant og spiss så mener jeg vi er meget godt skodd.

Keepere: Henderson og DDG (ligaens desidert beste duo).

Forsvar: Williams, Shaw, Bissaka, Dalot, Linde, Bally, Maguire og ny stopper.

Midt: Fred, Matic, Bruno, Pogba(Hvem betaler 1 milliard?), McTominay, Mata, Pereira + ny bikkje.

Angrep: Martial, Rash, James, Greenwood, + ny kant og spiss.

Vi kan heller ikke basere oss på å bytte altfor mange. Kjernen med spillere må være med videre. Får ingen "større" navn til å sitte på benken.

Vi må ikke glemme at vi har noen yngre gutter som også skal implenteres i troppen. Garner blant annet.

Ps, fare for at ett navn eller to er glemt.
User avatar

Topic author
Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Ketil Cantona wrote: 31 Jan 2020, 16:57 Ps, fare for at ett navn eller to er glemt.
Du glemte Sanchez og det samme gjorde jeg i åpningsinnlegget. Det skal selvfølgelig bli spennende å se om han har noe å bidra med og det regner jeg med vi finner raskt ut i pre-season, men har helt ærlig null tro på fyren.

Sånn ellers så håper jeg vi får en veldig tidig avklaring angående Paul Pogba.. gjerne rett etter sesongslutt eller noe. Jeg orker ikke at det blir tusenvis av rykter i juni, juli og august og at han forsvinner helt på tampen av overgangsvinduet. Nå har vi heldigvis fått på plass en kreativ erstatter i Bruno, men jeg må si det hadde vært veldig spennende med en motivert Pogba neste sesong i tillegg til Bruno.

Jeg er ellers enig i at Martial selvfølgelig må bli værende.

Deleted User 367

Det stemmer det, A. Sanchez er jo som en ny signering til sommeren.
Da får jeg rette til 4 inn og 4 ut til sommeren på det jeg skrev over her. :hah: :hah: :hah:

Så skal jeg allerede notere 1 på ut-listen 21/22 :hah:
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18057

Det blir kjøpt inn spiss til sommeren, Martial må ha konkurranse.

Tror ikke Solskjær er fornøyd med Martial, noe han jo har avslørt gjennom å hente Ighalo, og snakke om giftighet og guts i boksen. Der er Martial direkte svak synes nå jeg.

Må ikke nødvendigvis selges, men tror neppe Martial er en type som blir motivert av konkurranse og benkesliting.

Han er avhengig av tillit og må spille? Sånn sett er han et problem.

Om Greenwood tar steg og blir mer jevn i prestasjonene holder det med 1 ny inn, men jeg er nesten på 2 spisser inn...Om vi får tak i en supergod kantspiller kan det holde med 1 spiss. F.eks Sancho.
LUHG!
User avatar

Captain Marvel
Posts: 97
Joined: 16 Dec 2019, 15:42
Liker gitt: 4
Liker mottatt: 17

keepere : De Gea,Romero og Henderson

Backer : AWB,Dalot,Shaw og Williams

Midtstoppere : Maguire,Lindelöf,Bailly,Tuanzebe og Mensah Tipper Rojo,Jones og Smalling ut ???

Midtbane : Mata,Bruno,McTominay,Pogba,Fred + 2 nye inn ???? Tipper Lingard og Pereira blir erstattet til sommeren. Garner inn for Pereira ?

Angrep : James,Martial,Rashford,Greenwood,Sanchez Tipper kanskje Solskjær kjøper en klassespiss pluss en ving til. Kommer an på om han vil beholde Sanchez.


Er sikker på at med 4 nye signeringer til så er vi der. Da må det iallefall 2 sentrale STERKE midtbanespillere inn. Defensivt anker og en mer box til box spiller.

Vil også ha inn en ving spiller til. Lurer på om vi er vaksinert på høyre siden ?? Er det slik at alle kun skal spille på venstre ?? Spesielt Mata har mye blitt brukt feil
i sin tid i United. Han er best som 10 rollen. Spilte også mye på venstre kant i Valencia og Chelsea med suksess. Nå er jo han så gammel og snart på vei til å gi seg så
det er kanskje bortkasta og snakke om?! Vi må ha en backup for James ihvertfall på høyre kanten. Vist ikke Solskjær gir Sanchez en sjanse til da på den plassen og rullere med James ???
User avatar

Topic author
Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Captain Marvel wrote: 01 Feb 2020, 16:02 Spesielt Mata har mye blitt brukt feil
i sin tid i United. Han er best som 10 rollen. Spilte også mye på venstre kant i Valencia og Chelsea med suksess. Nå er jo han så gammel og snart på vei til å gi seg så
det er kanskje bortkasta og snakke om?! Vi må ha en backup for James ihvertfall på høyre kanten. Vist ikke Solskjær gir Sanchez en sjanse til da på den plassen og rullere med James ???
Jeg synes faktisk Mata er best når han starter ute til høyre og skjærer inn fra siden, i 4-2-3-1 vel å merke. De gangene vi har spilt med diamant på midtbanen og dermed to spisser på topp, så fungerer han bra i 10'er rollen. Spilte veldig mye ute på høyrekanten i Chelsea også.

Og når det gjelder Mata, så er det kanskje ikke så bortkastet å snakke om, for jeg tenker at Mata, Pereira og Lingard. Ikke alle blir å forsvinne til sommeren, så hvem er det vi ønsker å ha med oss videre? Selvfølgelig kan alle forsvinne om det kommer inn nye spillere, men det tror jeg bare vi kan glemme.. så hvem ønsker vi å beholde? Jeg har hele tiden tenkt at Mata er ferdig og at det derfor er Lingard eller Pereira som blir igjen,, men hvorfor ikke bare beholde Mata en sesong til? Det spørs selvfølgelig på hvem som er manager neste år også. Mata er vel den av disse som passer minst inn i fotballen som Solskjær ønsker å spille.

Når det gjelder den nest siste setningen din, så må jeg si meg uenig, for James må være backup neste sesong. Vi må få inn en god spiller som kan spille ute til høyre. Drømmen er Sancho, men hvorfor skal han forlate Dortmund til fordel for oss? :oops:
Jeg liker James og synes han er en verdifull spiller i troppen, men fast på laget kan han ikke være, til det er han litt for begrenset, synes jeg.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18057

Godt om Mata dette, jeg tenker han fungerer godt både i midten og som innover-kant i grunn. Men med diamant når han spiller i midten. [mention]Captain Marvel[/mention] og [mention]Lingard[/mention] skriver vel nesten det samme om høyre kant og ny spiller inn der. At dere begge mener at James er litt for begrenset, det er sånn jeg leser [mention]Captain Marvel[/mention]?

Jeg ønsker en bedre spiller enn James. Sancho er 1.valg, men det blir ikke lett å lure ham til Old Trafford. Har sett litt om at City ønsker ham tilbake også. Pluss alle storklubber i Europa...

James er kun squadplayer for meg etter å ha sett ham utover i sesongen, men tenker som dere at han forsvarer en plass i troppen. Pluss at han fortsatt kan utvikle seg. Det kan hende vi ser forbedring neste sesong, eller så blir han værende på nivået han har i dag. Håper jo på det første.

Angående Mata, Lingard, Pereira og hvem som blir og drar så er vel Lingard førstemann ut. I hvert fall om man ser på ryktene i mediene.

Alt avhenger av hvem som kommer inn som blir nevnt av dere over her. Det kommer inn maks 3?

Spiss og høyrekant er vel noe OGS ønsker. Så av de 3 nevnte forsvinner muligens kun Lingard?

Om Maddison blir kjøpt, (noe jeg ser som sannsynlig), og vi får tak i en god kantspiller, kan 2 av de 3 dra. Da velger jeg Lingard og Pereira, Mata blir. Så rimelig enig med [mention]Lingard[/mention]
LUHG!
User avatar

Topic author
Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Blodfink wrote: 04 Feb 2020, 10:17 Om Maddison blir kjøpt, (noe jeg ser som sannsynlig)
Men ser du virkelig på et kjøp av Maddison som sannsynlig nå som Bruno Fernandes er kommet? Jeg deler ikke din optimisme, men håper selvfølgelig at du har rett. Jeg håper Grealish også er aktuell og ser på sannsynligheten som større at han kommer, men om bare en av disse kommer i sommer skal jeg skrike av glede. Tror faktisk jeg ønsker Grealish mer enn Maddison.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18057

Lingard wrote: 04 Feb 2020, 10:29 Men ser du virkelig på et kjøp av Maddison som sannsynlig nå som Bruno Fernandes er kommet?
Ja, jeg tenker at Pogba er en nøkkel her, han forsvinner, Bruno blir hans erstatter som en av de to i OGS`4-2-3-1... og en ny nr. 10 må inn.
Lingard wrote: 04 Feb 2020, 10:29 Tror faktisk jeg ønsker Grealish mer enn Maddison.
Jeg heller også i Grealish` retning, men han er vel mer venstre innover-kant. Men han kan jo fungere som rein nr. 10 også.

Jeg er usikker på hvem av disse to som er enklest å få tak i, men tror Maddison, mest pga at han skal være god kompis med Maguire og visstnok er United-fan, uten at jeg vet dette med sikkerhet, kun basert på skriverier i mediene.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Umiddelbart tenker jeg at Maddison og Fernandes er veldig like, mens Grealish er mer all round og anvendelig i flere posisjoner.

Hvor tilgjengelig Grealish blir, tipper jeg avhenger av om Villa holder seg eller ikke.
Post Reply