Troppen til neste sesong 20/21

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.

Deleted User 430

Pink Final wrote: 23 Mar 2021, 15:03
Store spørsmålstegn:
En av keeperne samt Pogba.
Virker som vi har relativt like tanker for fremtiden, ja.
Valgte å ikke inkludere keeper-situasjonen i min vurdering enda, da det er, som du skriver, et stort spørsmålstegn som inneholder mange uklare variabler enn så lenge mtp. De Gea sin nye livssituasjon, Hendersons prestasjoner ut sesongen, behovet for penger inn før kjøp osv.

Når det gjelder Pogba så har jeg alltid vært klar på at jeg ønsker han bort, selv om han er en glimrende spiller når han er i toppform, men nå stusser jeg mest på at det ikke har kommet ut noe prat om seriøse forhandlinger enda. Raiola har også blitt merkverdig stille ang United de siste mnd.
Er det da en felles enighet om at han skal dra til sommeren eller har klubben satt ned foten og bedt Raiola klappe igjen om han skal ha noen forhåpninger om forhandlinger etter at sesongen er over? Raiola har uttalte jo selv i februar at han må jobbe i det stille om han skal få solgt Pogba..
Han har jo bare 1 år igjen så jeg ville tro de var meget ivrige på å få på plass en kontraktsforlengelse, lenge før vinduet åpnet, om de ville beholde han..?

Er dog enig i at vi trenger ballspillere på midten, men den rollen tror jeg DvdB fint kan ta over fra Pogba. Så lenge han har stabilitet rundt seg og får en ordentlig pre season på seg tror jeg han fort kan bidra minst like mye som Pogba.
Da trenger vi en fremtidig backup/rotasjonsspiller for han og Bruno (som ballspillere) også. Mulig Hannbial tar steget raskt, hvis ikke må det handles neste sommer igjen. Fred og McT duger fint som ballflyttere i en indreløperposisjon enn så lenge.

På høyrekant mener jeg Sancho ville vært gull. Samme om vi har Amad der i tillegg. Det gir dobbel dekning og det må vi ha.
Greenwood "må" lære seg å spille spiss på dette nivået og etter 1,5-2 sesonger på kant syns jeg han må komme seg inn der igjen fra og med neste sesong. Frykter han får en "Rashford-utvikling" hva avslutningene hans angår om han må spille mange sesonger på kant. Ser man på fryktløsheten og nådeløsheten til Rashford, i både spill og avslutninger, da han slo igjennom kontra nå, når han er mer komplett er det som natt og dag i mine øyne. Nå tenker han for mye. Syns han har mistet det naturlige killerinnstinktet han kom opp med fra jr-laget mer og mer etter jo lengre tid han har spilt på kant og det kan vi ikke tillate skjer med Greenwood også.

En ny stopper er jeg enig i at burde være 4.-5. pri for oss akkurat nå. Det må styrkes på sikt, men det hjelper ikke å kjøpe flere stoppere før vi har fått på plass en ordentlig DM og HV i første omgang, og ev. en spiss (neste sommer igjen) om Greenwood/Martial ikke finner tilbake til formen fra siste halvdel i sist sesong.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Buchan, Frode Fasit
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1880
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13081
Liker mottatt: 5011

Blir spennende å se hva som skjer til sommeren igjen.
Kommer det noen nye?
Blir det mange som selges/frigis?
Jeg er veldig enige i tankene til de siste kommentarene her ang. både spillere ut og inn, så jeg går ikke noe mer inn på det.

Vi ser at vi har en meget god førsteellever, men at vi blir sårbare ved flere skader på samme tid.
Det er vel stort sett bare City, og til dels Chelsea, som har en tilnærmet topp bredde med to nærmest likestilte ellevere. Det er uvurderlig at de kan la de som spiller mest få en fortjent hvilepause innimellom slagene. Og i hvert fall i denne underlige sesongen vi er inne i nå er det viktig.
Vi får krysse fingrene for at vi nærmer oss normale forhold igjen når sesongen starter opp igjen til høsten.

PS! Tror Daffy ble litt grinete på deg @Pink Final for at du har ytret deg mye ang. forum:)
post liked by: Buchan, Pink Final, Frode Fasit

Deleted User 430

Belfastboy wrote: 23 Mar 2021, 16:18
Vi ser at vi har en meget god førsteellever, men at vi blir sårbare ved flere skader på samme tid.
Det er vel stort sett bare City, og til dels Chelsea, som har en tilnærmet topp bredde med to nærmest likestilte ellevere. Det er uvurderlig at de kan la de som spiller mest få en fortjent hvilepause innimellom slagene. Og i hvert fall i denne underlige sesongen vi er inne i nå er det viktig.
Vi får krysse fingrene for at vi nærmer oss normale forhold igjen når sesongen starter opp igjen til høsten.
Var vel SAF som en gang i tiden uttalte noe ala "så lenge man har 8-9 toppspillere kan man vinne ligaen med et par turister", og det er der vi sliter mest for øyeblikket, syns jeg. Disse "turistene" våre spiller i litt for sentrale posisjoner til at det både kan bli stabilt og gå hele veien over en hel sesong. Det ødelegger flyten i spillet og duppen i formen hos enkelte av toppspillerne vil ikke maskeres like godt som de ville hvis det var mer kvalitet rundt.
Ønsker meg også en tropp som City/Chelsea-disponerer, men da bygget opp via akademiet. Noen starter og f.eks plass 15-20 på benken er unge talentfulle spillere som faktisk er klare. Ta f.eks. Shoretire; en herlig spiller og glimrende talent, av det jeg har sett av u23-kamper, men han sitter vel strengt tatt på benken 1 år for tidlig..?

Litt ekstra "ferdigvare" inn, kombinert med alt av unggutter som er på vei opp, gjør at jeg har trua på at vi kommer til å kjempe om gullet regelmessig snart. Føler vi må ha 2-3 nye slik stallen er nå, og deretter erstatte "ca halvparten" av dem vi selger med spillere utenifra.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Frode Fasit
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14535
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22975
Liker mottatt: 18955

De beste spisser diskutert. Stats på PL`s beste poengplukkere historisk. Og beste poengplukkere i Europa denne sesongen.


post liked by: Pink Final, Belfastboy
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7524
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26854
Liker mottatt: 17363

Ja vi tenker ganske likt @Steinar Stenseth.
Med unntak av Pogba.
Også i at troppen bør styrkes, som @Belfastboy skriver.

Med fare for å gjenta meg selv fra forrige side.
La oss anta at United kan bruke £50-£60 millioner pund i sommer.
Det er maks tror jeg.
I tillegg kommer det muligens inn litt ved salg av Dalot, Pereira og Lingard,
Om Pogba blir solgt er Grealish den soleklare erstatteren.
Bare redd United får mindre for Pogba enn hva Grealish vil koste.

La oss si at de fire blir solgt.
Hva får vi for en slik pengesum?
Realistisk sett.
£50m fra egen lomme, £10m for Dalot og Pereira hver seg, £20m for Lingard, £60m for Pogba.
50+10+10+20+60 = £150 millioner pund.
Dette er bare tall jeg plukker fra løse lufta.
Tenker høyt.

Vi drømmer om stopper, dm, høyrekant og spiss.

Keeper
Har United råd til å beholde begge?
Vil begge bli?
Er de Gea virkelig på vei ned?
Han har spilt en god sesong så langt.
Men, gjorde noen tabber i 18/19 og i 19/20.
Er virkelig Henderson god nok som førstekeeper uke inn og uke ut?
Jeg håper begge blir neste sesong.
Til vi evt ser om Deano leverer stabilt godt nok.

Forsvar
Jeg mener en ny makker til Maguire må bli fjerde valg på handlelista.
Bak DM, HV og spiss.
Back up på høyreback femtevalg på shoppinglista.

Midtbane
Vi må ha et nytt anker.
Fred er ikke et rent anker imo.
Selv om han er en glimrende terrier.
Sett at Grealish kommer inn.
Da har vi Grealish og Fernandes som de to kreative, 😋.
Begge jobber knallhardt og er gode med ballen.
Grealish er en dribler av rang, vanvittig god på å føre ball i fart og passere motstander.
Tenk de to foran et anker.
Et anker som kan gi de to frihet framover.
(Gjerne Pogba også, men her leker jeg med tanken om Grealish).

Hvem er ankeret United bør sikte etter?
Saul, Rice, Ndidi?

Andre pri på lista mi er høyrekant.
Vi vet enda ikke om Amad er god nok.
Hvem?

Kan evt Grealish fylle den posisjonen?
Om Pogba blir:
Se for dere
.......Rice eller Ndidi
Grealish ~ Fernandes ~ Pogba ~ Rashford
Spiss X

Angrep
Noen vil legge alle egg i en kurv å gå all inn for Haaland.
Jeg er ikke der.
Mange er det, helt greit selvsagt.
Hvorfor Haaland?
Hvordan passer han inn?

Konklusjon

I mitt tankespinn med £150m til rådighet etter salg av 4 mann vil vi ikke få 4 mann inn.
Ikke engang 3.
Jeg tror Grealish og Ndidi ville kostet omtrent £150m.

Da har vi to presumptivt enormt gode spillere.
Troppen vil ikke bli tynnere, da Dalot, Pereira og Lingard uansett ikke spiller.

Så må man håpe at ungutter som Amad og Shoretire kan bidra nok til bredde i troppen.

Tanker?
post liked by: Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9233

Pink Final wrote: 28 Mar 2021, 11:08 Med fare for å gjenta meg selv fra forrige side.
La oss anta at United kan bruke £50-£60 millioner pund i sommer.
Det er maks tror jeg.
I tillegg kommer det muligens inn litt ved salg av Dalot, Pereira og Lingard,
Om Pogba blir solgt er Grealish den soleklare erstatteren.
Bare redd United får mindre for Pogba enn hva Grealish vil koste.
Under forutsetningen av at United avslutter sesongen topp 4 og med tilskuere på tribunen fra og med starten av neste sesong tror jeg at dette er et noe pessimistisk anslag. Etter min mening burde United kunne hoste opp et tresifret beløp fra egen drift. Spørsmålet er om Ed er villig til å ta denne risikoen, men den diskusjonen har vi hatt hundre ganger tidligere.

Angående spillersalg, Pogba må enten signere ny kontrakt eller bli solgt. Beholde han ut neste sesong for å slippe han gratis neste sommer er helt uaktuelt i mine øyne. Selv om at vi muligens ikke vil få mer enn 40-50 millioner for han denne sommeren. Ser ikke helt hvem som har midlene til å betale 60 for han til sommeren. Real Madrid og Barcelona har pengeproblemer, Juventus betaler ikke store overgangssummer for spillere, og siden at vi ekskluderer engelske klubber gjenstår det egentlig kun PSG som har råd til overgangssum, lønn og agenthonorar. Dersom de er villige til å by 40 mener jeg vi burde ta det budet.

Angående keepersituasjonen så er min mening at Henderson er vår beste keeper. Ikke med mye dog, disse tabbene trekker ganske mye ned, men forskjellen i ledelse bak der er helt enorm. De Gea er en ekstrem skuddstopper, men litt pinglete i feltet og en sjenert person ellers. Henderson er en god skuddstopper, tøff som juling i feltet og en mye bedre leder. Som jeg ser det så er det mer verdi i Henderson sin kontrakt enn De Gea sin. De Gea leverer ikke til 350.000£ i uken. Bedre å hente en ny andrekeeper. Men de er det flust av rundt om kring.

Av andre spillere ut så det noen åpenbare som Romero, Jones, Mata og Pereira. Bortsett fra disse så ser jeg gjerne at Matic også forsvinner. Lingard og Dalot lever nok også farlig, men slik situasjonen er nå så kan Lingard fungere som andrevalg på venstrekanten, og Dalot som andre valg på høyrebacken. Det vil i så fall utsette disse posisjonene til senere for å bruke ressursene der det trengs mest.
Pink Final wrote: 28 Mar 2021, 11:08 Vi må ha et nytt anker.
Fred er ikke et rent anker imo.
Selv om han er en glimrende terrier.
Sett at Grealish kommer inn.
Da har vi Grealish og Fernandes som de to kreative, .
Begge jobber knallhardt og er gode med ballen.
Grealish er en dribler av rang, vanvittig god på å føre ball i fart og passere motstander.
Tenk de to foran et anker.
Et anker som kan gi de to frihet framover.
(Gjerne Pogba også, men her leker jeg med tanken om Grealish).
Enig i at vi trenger et nytt anker, men personlig så tror jeg ikke at Ndidi vil være tilgjengelig dersom Leicester ender topp 4. De trenger ikke selge, og med mindre han har lyst til å komme til United så ser jeg det ikke som mulig å hente han til sommeren. Gitt at det ikke blir en situasjon lignende Maguire. Leicester vil nok uansett kreve både en blodpris.

Rice har i utgangspunktet vært sterkt linket til Chelsea. Jeg tror han ender der sommeren også, men ser at det blir spekulert i at han er mindre aktuell etter at Lampard dro. Han blir selvsagt ikke noe billig, men sammenlignet med Ndidi så tror jeg at West Ham er villig til å slippe han for en rimelig sum. Dersom vi får overtalt han så mener jeg at han er det beste alternativet som allerede spiller i PL. Soucek kan være et alternativ også dersom Rice heller vil til Chelsea.

Ute på kontinentet så kan Saul Niguez et alternativ. Han er i alle fall god nok defensivt med tanke på posisjoneringen, men har ikke fysikken til Rice/Ndidi. Bedre med ball dog.

Av andre midtbanespillere så tror jeg at det finnes bedre alternativer til Grealish. For han kommer til å bli dyr, her snakker vi minimum 100 millioner £ dyr. Sabitzer, Dani Olmo i Leipzig kan være rimeligere alternativer, uansett så mener jeg at Donny Van de Beek fortjener flere sjanser. Grealish er en god spiller han, men jeg mener vi burde bruke ressursene våre på andre posisjoner i stedet.

På høyrekanten så er jeg villig til å satse på Greenwood og Amad til neste år. Mulig at Lingard kan bidra der også.
Pink Final wrote: 28 Mar 2021, 11:08 Noen vil legge alle egg i en kurv å gå all inn for Haaland.
Jeg er ikke der.
Mange er det, helt greit selvsagt.
Hvorfor Haaland?
Hvordan passer han inn?
Ellers så er det vel ganske klart på hvor jeg mener vi burde satse. Hent Haaland for enhver pris. Kommer totalpakken opp mot 200 millioner så mener jeg at det vil være verdt det for United å hente han, både sportslig og økonomisk. Årsaken til at vi trenger en spiller som han er enkel. Ingen av spillerne vi har per dags dato er noen gode midtspisser. Martial er for lat og lite klinisk og Cavani er for gammel. Og Haaland er den neste store. Enkel avgjørelse etter min mening, spørsmålet er om Solskjær klarer å overtale han. Han er spissen som Bruno fortjener slik jeg ser det.
post liked by: Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14535
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22975
Liker mottatt: 18955

Det eneste jeg er sikker på er at det er umulig å vite hva Glazers foretar seg troppmessig til sommeren. Skulle gjerne ha sett 4 nye spillere rett inn på laget, men jeg ser for meg et lignende scenario som sist sommer...Mye avhenger nok av Pogba og hva som skjer der...
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2035
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7522
Liker mottatt: 4292

Håper, men tror det ikke at de går all in for Haaland. Ellers så støtter jeg at United trenger et anker på midten. Men jeg har ikke så stor tro på at det blir så mye handling denne sommeren. Jeg tror også at det er muligheter at Pogba signerer ny kontrakt.

Deleted User 430

messilingard wrote: 28 Mar 2021, 11:56 Av andre midtbanespillere så tror jeg at det finnes bedre alternativer til Grealish. For han kommer til å bli dyr, her snakker vi minimum 100 millioner £ dyr. Sabitzer, Dani Olmo i Leipzig kan være rimeligere alternativer, uansett så mener jeg at Donny Van de Beek fortjener flere sjanser. Grealish er en god spiller han, men jeg mener vi burde bruke ressursene våre på andre posisjoner i stedet.
Litt apropos drømmen mange har om Grealish. Hvis United syns han var for dyr i fjor sommer, hva tilsier at de skal bla opp ytterligere i år, etter at han signerte en ny 5-års kontrakt i fjor høst?
Er helt enig med deg @messilingard at det vil bli svinedyrt å i det hele tatt få Villa med i en samtale, men det store spørsmålet for meg er om Grealish selv egentlig har noe ønske om å forlate Villa?

Etter å ha sett litt på det store internettet har jeg funnet ut at han har signert en ny kontrakt hver gang han har blitt linket til andre klubber de senere årene. Han var ønsket av PL-klubber da de rykket ned i 2016, men signerte ny kontrakt. Han var linket til Chelsea og spesielt kraftig til Tottenham da de ikke klarte opprykk fra Championship i 2018, men signerte ny kontrakt mot slutten av overgangsvinduet. Dette gjentok seg i fjor, da med Uniteds antatte interesse, selv etter at de så vidt unngikk nedrykk.
Han ble, visstnok, i fjor overbevist av eierne om den langsiktige strategien deres på overgangsmarkedet og ser man på resultatene deres i år så tviler jeg på at troen hans har blitt noe mindre. Fyren virker å ha en enorm kjærlighet til klubben og selv om han sikkert kunne blitt fristet av en enda større klubb så viser han, med kontraktsforlengelsene, at han ikke jager en overgang.

Ser forresten nå at din nevnte Sabitzer i dag nevnes på United.no. Har ikke sett flust med kamper av han, men i de kampene jeg har sett kan jeg ikke huske å ha sett mange andre enn Bruno som er så hardtarbeidende til å en offensiv og kreativ spiller. Vant til å spille med høyt tempo og i lengderetning er han også. Spennende alternativ som i tillegg kan spille på flere plasser.
post liked by: Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14535
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22975
Liker mottatt: 18955

Om vi må hente ny keeper så kan jo arvtageren til Henderson i Sheffield U, Aaron Ramsdale hentes. U-21 landslagskeeper og en friskus.

de Gea forsvinner mest sannsynlig til sommeren. United må fortsatt betale deler av lønna...Den er skyhøy...
LUHG!
Post Reply