Hva som har vært og hva som kommer :)

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
Post Reply

Topic author
olsrud88
Posts: 1
Joined: 27 Dec 2019, 05:02

Hei :)

I gjennom Sir Matt Busby og i gjennom Sir Alex Ferguson har vi vært vitne til flott angrepsfotball med en enestående mentalitet blant spillere, og noe som uten tvil har gjort oss bortskjemte. Og det er ingen hemmelighet at de managerne som skulle ta over stafettpinnen etter Ferguson, hadde en enorm jobb fremfor seg.

Klubben har hatt ulike type managere under sin ledelse etter at SAF ga seg, men ingen av dem har hatt den samme ideén og ideologien om HVEM og HVA klubben Manchester United er og skal være før Ole Gunnar Solskjær kom til lederstolen. Det er sikkert noen som er enig, og uenig med meg i denne saken - slik er det bare.

Men en av de tingene som jeg har begynt å reagere på er måten vi uttaler oss på i pressekonferanser og lignende. På Julaften uttaler OGS:
- Vi er litt bak det jeg håpet på, men det tok tid også for Liverpool.
Liverpool er og vil alltid være vår største rival - uavhengig av prestasjoner. Derfor mener jeg at det er feil at vi alltid skal måle oss opp mot LFC uavhengig av hvor bra eller dårlig de gjør det. Og det er spesielt sårende å høre vår manager sammenligne hvilken standard vi skal være på, og å bruke LFC som den standarden!

MUFC setter egne standarder. Det har vi alltid gjort. Vi har mistet litt fotfeste, men MUFC vil og SKAL alltid være større og bedre enn LFC. Det LFC setter som standard, vil alltid være for dårlig for oss selv, ergo så skal vi ikke sammenligne oss selv med LFC - vi skal være den standarden som alle andre ser opptil når VI er på vårt beste ;)

Tror du ikke at LFC-fans ler av oss når de hører at vår egen manager refererer til LFC når det er snakk om topp-nivå? OGS burde være for god til å nevne LFC når han skal sette hvilken standard han ønsker å oppnå - da kunne han lige godt nevnt Barcelona, Man. City eller Real Madrid ;)
Post Reply